legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:05

Oh die cottage is ook prachtig.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:23

Ik via marktplaats.. Wat is duur? Bij kringloop zovaak incomplete gekocht.. Ik verkoop m'n puzzels vis marktplaats weer voor 2,50 tot Max 7,50 ligt eraan hoe ik eraan kom en wat ik zelf betaald heb.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:41

Leuk al die nieuwe puzzelaars!!
Ik heb die van mij weer opgeruimd, en nu twijfel ik welke ik nu wil doen. Heb er nog 6 van 1000.
Morgenavond als ik vrij ben(hoor ik morgen) ga ik weer lekker aan tafel zitten en sorteren! :)) ik vind dat het minst leuke van puzzelen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:50

_Laura_ schreef:
Hoe komen jullie momenteel aan goedkope puzzels? De kringloop is hier helaas dicht en via Marktplaats vind ik het nog best tegenvallen qua prijs :+

Heb wel een paar die gratis weg mogen heb ik zelf ook gekregen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 00:05

_Laura_ schreef:
Hoe komen jullie momenteel aan goedkope puzzels? De kringloop is hier helaas dicht en via Marktplaats vind ik het nog best tegenvallen qua prijs :+

Weggeefhoek en Marktplaats.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 00:13

xGoldenHero schreef:
Leuk al die nieuwe puzzelaars!!
Ik heb die van mij weer opgeruimd, en nu twijfel ik welke ik nu wil doen. Heb er nog 6 van 1000.
Morgenavond als ik vrij ben(hoor ik morgen) ga ik weer lekker aan tafel zitten en sorteren! :)) ik vind dat het minst leuke van puzzelen.

Ja, dat vind ik verschrikkelijk. Ik kan ook nooit na het sorteren meteen gaan puzzelen, want dan ben ik er altijd eerst helemaal klaar mee :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 02:12

Ik was altijd gek op puzzelen. Nu al een jaar of 6 niet meer gepuzzeld, maar nu om wat te doen te hebben toch maar 1 uit de kast getrokken.
Afbeelding
Ik ben nu bezig met De Mars van Jan van Haasteren 1000 stukjes
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:45

Leuk die van haasteren !

Het sorteren vind ik ook verschrikkelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:52

Sorteren hoeft gelukkig met van haasteren niet echt :') , begin daar ook niet aan ik grabbel gewoon liever :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:09

Sorteren doe ik alleen bij lastige stukken. Dus hele grote vlakken blauw. Of met m'n minion puzzel had ik ze op vorm gelegd hahaha uit ellende.

Maar normaal doe ik aan grabbelen. Lekker wroeten tussen de stukjes en zoek zo de stukjes die ik nodig heb. Of kom ik vanzelf stukjes tegen dat ik denk jeej.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:12

Ik sorteer nooit.. eerst de kantstukjes zoeken. Dan draai ik elk stukje om en ga ik zo gewoon grabbelen. :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:20

Zo doe ik het ook. :j

Ik vind het wel enorm verslavend. Blijf puzzels kopen en als ik aan het puzzelen ben kan ik niet stoppen. :=

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:34

Grote puzzels, maar ook afhankelijk van de afbeelding, sorteer ik wel. 5000 stukjes en meer moet wel eerst gesorteerd (of op z'n minst omgedraaid) worden, anders ben je over 10 jaar nog bezig :+

De rest hangt van de puzzel af en waar ik zin in heb. Cartoon puzzels (JvH e.d.) doe ik vaak wel grabbelen (gewoon uit de doos), maar meestal draai ik alle stukjes om en begin vanaf daar te puzzelen. Niet iedere puzzel is ook even geschikt voor sorteren.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:20

Maar ook grabbelen als je zonder voorbeeld een puzzel in elkaar wilt zetten?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:24

Ja hoor, ik kijk alleen soms bij JvH puzzels op de doos.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:30

Meliaforever schreef:
Ik sorteer nooit.. eerst de kantstukjes zoeken. Dan draai ik elk stukje om en ga ik zo gewoon grabbelen. :')

Ja, hoe zou je het anders doen?

Ik heb een hekel aan het voorbereiden, vind omdraaien en sorteren op kantstukjes en geen kantstukjes al veel gedoe. :Y)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:49

Ik sorteer op kantststukjes dat vind ik een rot werk :P

Tenzij de puzzel super moeilijk is. Dan sorteer ik later ook een beetje op kleur.

Ben nu nog steeds aan het kloten met die stomme rand |o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:56

Ik doe meestal ook maar wat, en pas als ik het gevoel heb er niet uit te komen pak ik het ietsjes structureler aan. Ik heb wel ontdekt dat 1000 stukjes op tafel gooien iets teveel chaos is, een deel in de doos houden en daaruit zoeken werkt beter voor mij. Hoger dan 1000 ben ik nog niet gekomen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:00

Ik ga eerst randjes zoeken en als het grootste gedeelte van de rand ligt ga ik op zoek grabbelen naar de stukjes van grotere vlakken, bepaalde kleuren auto's, parasols, enz. Verder is het gewoon veel husselen met de bak en schudden tot ik het juiste stukje zie. Als alle grotere vlakken klaar zijn is het gewoon bovenkanten naar boven draaien en zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:02

Oh joh, sorteren jullie niet? Ik was heel netjes begonnen met de randjes en heb daarna alles globaal op kleur gesorteerd. Rotklus. Maar ik denk niet dat ik zo uit de doos zou kunnen grabbelen. Ik hou wel van wat structuur en overzicht :o.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:04

Sorteren zou ik vast doen bij iets van een landschap ofzo, maar dat heeft bij Jan van Haasteren geen zin.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:15

Sorteren doe ik altijd: eerst de randjes en dan tegelijk de andere stukjes op tafel schuiven. Als de rand dan klaar is, ga ik met een herkenbaars stuk beginnen (vlak blauw of groen of zwart ofzo). Die stukjes leg ik dan in de buurt van de puzzel. Zit dat erin, pak ik volgende kleur etc. Maar soms kijk ik ook wel gewoon over de stukjes heen en kijk ik welke mij opvalt en ergens past. Bij de JVH bijvoorbeeld, daar zijn niet echt gekleurde vlakken. Maasr randstukjes vis ik er echt altijd al uit. Is voor mij onderdeel van het puzzelplezier.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:20

zonnebloem18 schreef:
Ik ga eerst randjes zoeken en als het grootste gedeelte van de rand ligt ga ik op zoek grabbelen naar de stukjes van grotere vlakken, bepaalde kleuren auto's, parasols, enz. Verder is het gewoon veel husselen met de bak en schudden tot ik het juiste stukje zie. Als alle grotere vlakken klaar zijn is het gewoon bovenkanten naar boven draaien en zoeken.

Dit is precies mijn werkwijze :))

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:32

Ik puzzel altijd Jan van haasteren. En ik sorteer ook.
Er is altijd wel iets van een groter vlak of onderdeel wat je apart kunt leggen. Vaak is het gras of lucht. Het vliegtuig leg ik vaak apart.
En dan sorteer ik alle onderdelen uit en dan een bak met de rest.
Dat vind ik het best werken met puzzelen. Anders heb ik overal losse stukjes van waar het ongeveer moet en dat vind ik erg vervelend.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:34

Goldie schreef:
zonnebloem18 schreef:

Dit is precies mijn werkwijze :))

Mijne ook en ik kijk niet naar het voorbeeld van de puzzel.