Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:13

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:31

beert schreef:
Oh heerlijk die sneue acties. Ik ben het er helemaal mee eens dat je sommige dingen gewoon niet eens moet willen vragen. Als je ziet wat er bij Gofundme allemaal tussen staat:

Iemand wil voor haar 21e verjaardag een baksteen:

Nieuwe banden voor haar auto:
https://www.gofundme.com/f/little-help- ... 7f22c7e62e

Goh, zou ik de rest van de rekening ook op die manier betaald kunnen krijgen }:)
Die 4 nieuwe Michelins waren niet eens de hoofdmoot van de rekening :$

purny

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:49

Er was ooit een aflevering bij de Amerikaanse ziekenhuisserie New Amsterdam over een crowdfunding actie. Hoe zieliger het verhaal hoe meer geld er wordt opgehaald. En het is nog waar ook.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:05

Mja met hoe het met de gezondheidszorg in de VS is gesteld snap ik die crowdfundingsacties eigenlijk wel :=

Die voor een droomvakantie dan weer wat minder :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:20

Ik heb een artikel gelezen waaruit bleek dat Go-Fund-Me een van de grootste 'verzekeraars' van de USA was. Want zij zorgen voor meer vergoedingen van zorgkosten dan de echte verzekeraars zelf. Eens kijken of ik hem kan vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:21

KarenQ schreef:
Ik heb een artikel gelezen waaruit bleek dat Go-Fund-Me een van de grootste 'verzekeraars' van de USA was. Want zij zorgen voor meer vergoedingen van zorgkosten dan de echte verzekeraars zelf. Eens kijken of ik hem kan vinden.

Dat zegt met name iets over hoe het (vooral niet) geregeld is in de VS.....

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:28

ikke schreef:
KarenQ schreef:

Inderdaad. Het was ook een artikel dat ook kritisch was over de verzekeraars. Want blijkbaar doen die hun werk niet goed. Wat daar ook gewoon zo is.

De enige crowdfundactie die ik gesteund heb, was van de lokale muziekvereniging voor nieuwe uniformen. Ik zie dat meer als een makkelijkere manier om zoiets op te zetten, zonder dat je leden langs de deuren moet sturen om te collecteren. Als ze langs de deur waren gekomen voor lootjes of met weet ik veel, stroopwafels, dan had ik ook het een en ander gekocht. Alleen nu was het nog makkelijker om te doneren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:54

KarenQ schreef:
ikke schreef:

Inderdaad. Het was ook een artikel dat ook kritisch was over de verzekeraars. Want blijkbaar doen die hun werk niet goed. Wat daar ook gewoon zo is.

<KNIP>

Nou ja, mijn ervaring met (bedrijfs)verzekeraars in NL is niet veel beter. Bumpertje van een bedrijfsbusje in de poeier is geen probleem. Maar als je een fikkie hebt in een bedrijfspand dan is je verzekeraar in mijn ervaring je eerste vijand. En als het een pand van een ander is is hun verzekeraar vijand #2.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:59

Alles wat in de paardenwereld "Natuurlijk" heeft als bijvoeglijk naamwoord moet verboden worden.

Natuurlijk bekappen; het bestaat niet. Zodra je een vijl of een renet in je hand neemt, is het al niet meer natuurlijk.

Natuurlijk voeren; het bestaat niet. Zodra een paard niet zelf zijn kostje bijeen scharrelt in de wildernis, is het al niet meer natuurlijk.

Natuurlijk rijden; het bestaat niet. Zodra een mens op een paard stap, is het al niet meer natuurlijk.

En nog meer van dit soort onzinnige geitenwollensokken geneuzel. Wat wij met paarden doen is volkomen tegennatuurlijk. Maar wel leuk.
Omgaan met paarden geeft ons de verplichting naar het paard toe zo goed mogelijk voor het dier te zorgen en het in zijn of haar waarde te laten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:34

Oh helemaal eens. Er is niks natuurlijks aan een steppedier dat zich hapje-stapje voedt met schraal gras, 24/7 toegang te geven tot rijk Nederlands gras (in gedroogde of levende vorm). De paarden met problemen t.g.v. obesitas stapelen op. Maar hé, ze hebben (waarschijnlijk) geen maagzweren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:35

996981 schreef:
Oh helemaal eens. Er is niks natuurlijks aan een steppedier dat zich hapje-stapje voedt met schraal gras, 24/7 toegang te geven tot rijk Nederlands gras (in gedroogde of levende vorm). De paarden met problemen t.g.v. obesitas stapelen op. Maar hé, ze hebben (waarschijnlijk) geen maagzweren.

En rijden, en bekappen, het hele Paarden Houden dus.
Niet alleen het voeren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:43

Dat snap ik en ben ik het ook mee eens, maar het voeren verwonder ik mij gewoon het meest over.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:45

Ah, vandaar. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:51

Ik wou "natuurlijk gedrag" voor het paard toch wel handhaven :\

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:58

prompter schreef:
Ik wou "natuurlijk gedrag" voor het paard toch wel handhaven :

Eet je zelf ook strikt natuurlijk? :D vertoon je de hele dag door enkel strikt natuurlijk gedrag?

Imo is het onze taak zo goed mogelijk voor onze dieren te zorgen binnen de mogelijkheden die we hebben. Zodra het paard er echter onder gaat lijden, doordat ze ziektes ontwikkelen doordat wij vinden dat ze hun natuurlijke gedrag zonder restricties moeten kunnen vertonen (meer dan 50% van de paarden in NL is inmiddels obese met allerhande ziektebeelden die daaruit voortvloeien) gaat er iets mis.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:57

rien10 schreef:
Alles wat in de paardenwereld "Natuurlijk" heeft als bijvoeglijk naamwoord moet verboden worden.

Natuurlijk bekappen; het bestaat niet. Zodra je een vijl of een renet in je hand neemt, is het al niet meer natuurlijk.

Natuurlijk voeren; het bestaat niet. Zodra een paard niet zelf zijn kostje bijeen scharrelt in de wildernis, is het al niet meer natuurlijk.

Natuurlijk rijden; het bestaat niet. Zodra een mens op een paard stap, is het al niet meer natuurlijk.

En nog meer van dit soort onzinnige geitenwollensokken geneuzel. Wat wij met paarden doen is volkomen tegennatuurlijk. Maar wel leuk.
Omgaan met paarden geeft ons de verplichting naar het paard toe zo goed mogelijk voor het dier te zorgen en het in zijn of haar waarde te laten.

Ik ken enkele paarden die dat tot hun beschikking hebben. Of ze echt zoveel gelukkiger zijn, weet ik niet...
ok, uiteindelijk staat om dat terrein ook een hek en zijn er mensen die erop toezien dat er geen "oostvaardersplassen-toestanden" ontstaan maar verder moeten ze het vooral helemaal zelf uitzoeken.
Mooi om naar te kijken hoe dat gaat maar het gemiddelde huis- tuin- en keukenpaard gaat dat niet overleven...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:05

Een hek er omheen. Niet natuurlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:28

rien10 schreef:
Een hek er omheen. Niet natuurlijk.

Nee, eigenlijk zou dat hek inderdaad weg moeten. Met drie grote wegen er omheen worden ze dan met regelmaat aangereden wat de betreffende automobilist zeer waarschijnlijk ook niet overleeft en dat is dan weer goed voor de afname van de wereldbevolking.

}> }>

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:13

Dat valt te herleiden tot het verschil tussen denotatie en connotatie.

Volgen we de letterlijke betekenis van termen dan is:
Gezond leven = nooit meer taart eten, maar echt nooit meer
Duurzaam reizen = onmogelijk want reizen is altijd vervuilender dan thuisblijven

Gelukkig hebben we ook nog connotatie waarmee we een bijkomende betekenis aan termen kunnen geven.
Gezond leven = je probeert gezondheid grondig in je leven te integreren, maar je weet heus nog wel hoe taart smaakt.
Duurzaam reizen = je maakt duurzamere keuzes dan gemiddeld tijdens je vakantie

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:26

Ik ben 5 dagen weg met een vriendin. Mijn eerste kinderloze vakantie en ik ben echt ziek met 39 graden koorts.

Ik zit te rillen op mijn balkon ;(

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:05

Met die verhoging ga je toch gewoon in bed liggen ipv foto's nemen van je balkon :o?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:10

Waarom? Creperen en afzien met mooi uitzicht is iets minder naar. Beterschap!!!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:50

Tancreda4 schreef:
Waarom? Creperen en afzien met mooi uitzicht is iets minder naar. Beterschap!!!

Zo zeg dat wel.

Beterschap Kana, wat beroerd dat dat op vakantie gebeurt!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:26

Sorry mensen! Lol ik dacht dat dit het ergenis topic was in mijn chaos brein haha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:42

Hihi ik vroeg het mij al af!
De reactie van Nielojram is denk ik wel spot on, een unpopular opinion :)) ik zou ook genieten van wat nog wel kan.

Beterschap nog, zonde van je vakantie!