[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ista

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:50

#cursusherkeneengrap

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:54

Sanet schreef:
Het lijkt me een vreselijk idee dat je bijvoorbeeld 90uren lang misschien wel weet dat je dood gaat, maar het nog niet gaat omdat er nog genoeg zuurstof is..

Wat mij dus nog het ergste lijkt is dat je daar ook nog zit, wetende dat je dood gaat, samen met de gast die jou heeft verteld dat dit een goed idee was. Ik zou dan toch best pissig zijn.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:55

Ik vind het bijzonder luguber van mezelf hoe ik kan lachen om de memes over dit onderwerp.

Dat terzijde, wat een ongelofelijk akelige dood. Of je daar nou voor je lol naar toe bent gevaren of niet. Waarschijnlijk in het aardedonker dagenlang wachten tot je eindelijk mag stikken lijkt me echt afgrijselijk en dat gun je toch niemand. Als het allemaal waar is dat die boot nooit fatsoenlijk getest is voor dit soort dieptes dan staat dit wel ergens ver bovenaan de lijst van "grove nalatigheid" :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:04

Ik zie hier nog weleens een film over worden gemaakt.

Ik vind het een bijzonder luguber idee.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:12

Snadrem schreef:
Ik vind het bijzonder luguber van mezelf hoe ik kan lachen om de memes over dit onderwerp.

Dat terzijde, wat een ongelofelijk akelige dood. Of je daar nou voor je lol naar toe bent gevaren of niet. Waarschijnlijk in het aardedonker dagenlang wachten tot je eindelijk mag stikken lijkt me echt afgrijselijk en dat gun je toch niemand. Als het allemaal waar is dat die boot nooit fatsoenlijk getest is voor dit soort dieptes dan staat dit wel ergens ver bovenaan de lijst van "grove nalatigheid" :n

Goh ik moet zeggen dat als ik zoiets zou ondernemen dan ff van tevoren wat gif proberen te regelen mij niet al te gek lijkt. Omdat het zulke gruwelijke dood is.

Dat heb ik met bergtochten soms ook, de gedachte alleen al dat ik dagenlang ergens in een afgrond zou kunnen liggen te creperen is zo f*cking naar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:14

ista schreef:
#cursusherkeneengrap

Vond hem niet echt als grap gebracht?
_/-\o_

Ik ben benieuwd hoeveel overlevingskansen er nog zijn ..zie het somber in, maar ik ben geen expert.
Misschien gebeurt er een wonder..maar ik vrees het ergste.

Snadrem, deze duikboot was toch al eens eerder bij de Titanic geweest? Dacht ik ergens gelezen te hebben.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 22-06-23 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:14

Zouden ze niet vrij snel bewustzijn verliezen of beginnen ijlen door zuurstofgebrek? Dat ze niet bij volle bewustzijn stikken (ik hoop dat dan maar).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:17

Bij zuurstoftekort( bijv door plastic zak over hoofd) raak je in paniek en stik je...
Hoe dat in zo'n ruimte zit weet ik niet..lijkt mij niet ineens patsboem te gaan..
Ik denk dat het er erg zwaar zal zijn!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:18

Word je niet slaperig van zuurstofgebrek?
Maar voordat het zover is....

Ik weet ook niet of je een pil zou nemen zeg maar, als je ook nog hoop hebt gered te worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:19

DuoPenotti schreef:

Ik weet ook niet of je een pil zou nemen zeg maar, als je ook nog hoop hebt gered te worden.

Geen idee, zit me al suf te googlen hoe dat werkt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:20

Ik heb weleens filmpjes gezien van zuurstofgebrek.. Je gaat rare dingen doen maar hebt het zelf niet echt door. Het is alleen zo naar dat je weet dat het gaat gebeuren.
Zal eens kijken of ik het filmpje nog kan vinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:20

Je krijgt dan toch een koolmonoxide (?) vergiftiging?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:22

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:22

Jolliegirl schreef:
DuoPenotti schreef:

Geen idee, zit me al suf te googlen hoe dat werkt.

Ja ik ook en krijg andere hits dan ik naar opzoek ben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:24

Laatst bijgewerkt door Cer op 22-06-23 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:25

DuoPenotti schreef:

Hoe groot is die kans alleen als je paar km onder het wateroppervlak zit?

Als je verdwaald bent ergens in een veel bezocht natuurgebied of een afgrond in gevallen ergens langs een redelijk toeristisch pad dan kan ik me voorstellen dat je heel lang zit te wachten met grijpen naar zo'n pil. Waarschijnlijk zo lang dat je het uiteindelijk nooit doet. Maar in een duikboot, dan moet je jezelf op gegeven moment wel kunnen beseffen dat het kansloos is lijkt me

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:29

Captain dat eerste filmpje gezien. Heel heftig.
Maar denk dat dat idd anders is als wanneer de zuurstof langzaamaan geruild word tegenover de koolmonoxide.

Cer, ja dat is natuurlijk precies hetzelfde...brrr. Naar zeg.

FH, een mens wil normaal gesproken overleven, hoe klein de kans ook is.
Dat is ons instinkt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:30

Ik heb geen idee of er verschil in zit eigenlijk..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:32

DuoPenotti schreef:
Captain dat eerste filmpje gezien. Heel heftig.
Maar denk dat dat idd anders is als wanneer de zuurstof langzaamaan geruild word tegenover de koolmonoxide.

Cer, ja dat is natuurlijk precies hetzelfde...brrr. Naar zeg.

FH, een mens wil normaal gesproken overleven, hoe klein de kans ook is.
Dat is ons instinkt.

Ja ik denk dat “opgeven” of je er aan overgeven mentaal best moeilijk is nog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:36

Captain schreef:
Ik heb geen idee of er verschil in zit eigenlijk..

Ik keek even verder en zij ademen later in het filmpje ook stikstof dus ik denk wel dat het vergelijkbaar is :j (ik was net iets te snel, reageerde alleen op de titel en de eerste minuten)
Maar ik heb er niet voor geleerd hoor... :o

Edit: en afgekeken.. gatver ik kreeg het er helemaal spaansbenauwd van %)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:00

Echt eng dat hij echt helemaal out ging en dan die prof daarna dodelijk kalm zegt "ja, 2 minuten later was je dood geweest". Maar aan de andere kant, je hebt het dus zelf helemaal niet zo door. Zou dat bij koolmonoxide ook zo zijn, want dat is natuurlijk wel een andere stof dan stikstof. Ik vraag het me vooral af wegens mijn favoriete artiest.. Die heeft zo zelfmoord gepleegd... |(

In die duikboot zal denk ik wel paniek zijn uitgebroken op een gegeven moment, dus ik denk dat die gisteren al zijn overleden en niet die 96 uur hebben gehaald. ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:15

Ja het is een heel naar verhaal. Je hoopt maar dat ze allemaal zacht zijn ingeslapen door afnemende zuurstof. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat er paniek uitbreekt. Mensen die gaan hyperventileren enzo.
Ben benieuwd wanneer ze hem vinden. Ik denk niet dat het op tijd is. Er komen wel ineens veel vragen in me op. Waarom geen tracker/GPS systeem? Je zou toch denken dat zoiets dat wel heeft. Waarom dit ontwerp wat niet van binnenuit te openen is? Al heeft dat op kilometers diepte geen nut natuurlijk.
Ik houd helemaal niet van onderzeeërs. Op vakantie kon je ook met zo’n ding mee maar mooi niet hoor. Boot oké, maar wel boven water.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:18

Klachten zijn vooral hoofdpijn, misselijk, braken, moe, hartritmestoornissen en uiteindelijk zak je gewoon weg.
Koolmonoxidevergiftiging gebeurt nog vrij vaak, ook in huizen/badkamers. De meesten zijn er op tijd bij, maar jaarlijks overlijden er mensen aan.

Suzanne F. schreef:
Ja het is een heel naar verhaal. Je hoopt maar dat ze allemaal zacht zijn ingeslapen door afnemende zuurstof. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat er paniek uitbreekt. Mensen die gaan hyperventileren enzo.
Ben benieuwd wanneer ze hem vinden. Ik denk niet dat het op tijd is. Er komen wel ineens veel vragen in me op. Waarom geen tracker/GPS systeem? Je zou toch denken dat zoiets dat wel heeft. Waarom dit ontwerp wat niet van binnenuit te openen is? Al heeft dat op kilometers diepte geen nut natuurlijk.
Ik houd helemaal niet van onderzeeërs. Op vakantie kon je ook met zo’n ding mee maar mooi niet hoor. Boot oké, maar wel boven water.

Ik denk dat een GPS tracker op 3,8 km onder water niet zoveel doet.

In het meest gunstige geval voor de mensen in de duikboot, kon de duikboot de diepte niet aan en is deze geïmplodeerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:19

Wat gebeurt er precies bij imploderen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:22