Trouwens is het zo dat er ook regelmatig aan ADHD/ASS wordt gedacht terwijl er sprake is van trauma (bij kinderen, ik weet niet hoe dit bij volwassenen zit).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:Je moet dit ook niet zien als diagnose maar als middel om na het stellen van helpt stellen van de diagnose meer inzicht te krijgen in hoe en waarom dingen op een bepaalde manier bij je werken.
En ook zonder diagnose/beperking kan je behoefte hebben aan friemelen, echter vanuit ADHD kan je ook die behoefte hebben.
Kookaburra schreef:Ook voor volwassenen kan het deuren openen. Ook in bevestiging van het altijd wat knagende gevoel dat er iets anders is. Een beetje de: 'Goh, het is toch niet gek dat ik anders reageer op dingen'.
Licor schreef:Kookaburra schreef:Ook voor volwassenen kan het deuren openen. Ook in bevestiging van het altijd wat knagende gevoel dat er iets anders is. Een beetje de: 'Goh, het is toch niet gek dat ik anders reageer op dingen'.
Maar t zou sowieso nooit gek moeten zijn dat iedereen anders op dingen reageert.. ik denk dat persoonlijke ontwikkeling en inzicht in jezelf belangrijk is voor iedereen, maar dat een label plakken eigenlijk zelden echt nodig is..
Ik kom in mn werk ook veel mensen tegen die juist vastlopen door hun diagnose.. maar uiteraard zullen er ook veel mensen er juist rust in kunnen vinden
Britta31 schreef:Hoe lang moet een gehakt cordon bleu in de airfryer?Niet dat het ontploft en alles onder zit.Kan het op Google niet vinden.
MarlindeRooz schreef:Echt, dat.Nee je hebt altijd mensen zonder zelfinzicht, maar je kan altijd in de DSM-V kijken of er enige vorm van herkenning is.
En de grootste ergernis in mijn leven is GELUID. Waarom maakt alles en iedereen zoveel lawaai.