Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:58

Electra63 schreef:
Afhankelijk van de situatie en de adviezen.

Laat het svp meer afhangen van de situatie en gezond verstand: ´De adviezen´ worden gegeven in het perspectief van grotere belangen, zoals economische. Dat zien we continue tegen alle logica mbt besmettingen in vooral de reisadviezen mbt vliegen. En hoppa blijkt er weer een nieuwe variant binnen een paar dagen over de hele wereld verspreid voor het geïdentificeerd is.

Vaccinatiebewijs is geen verklaring van niet-besmettelijk en een PCR is een momentopname.
Vliegen heeft een fors verhoogd besmettings- en verspreidingsrisico. Áls je dan al ´moet´, ga dan liever met de auto. Dat is veel minder risico en als bonus ook een beperking op afstand.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:32

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:34

Gaan we weer.......

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:36

Bah wordt hier echt zo chagrijnig van... zit nu rtl nieuws te kijken. Werk zelf in de kinderopvang. Daar niks over gehoord dus ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren. Ben op dit moment wel blij dat we de paarden hebben zodat we nog even eruit kunnen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:40

Achterom schreef:
purny schreef:
Als je een vaccinatieplicht insteld kun je juist mensen hun vrijheid teruggeven.
Het voorbeeld wordt nu werkelijkheid. Veel mensen laten zich niet vaccineren en het land gaat wederom op slot. Dat allemaal dank zij de mensen die zich niet hebben laten vaccineren.
Laat je de mensen verplicht vaccineren of ga je werken met het 2g systeem dan kunnen we weer veel meer

Op dit moment gaat het land niet op slot omdat mensen zich niet hebben vaccineren, was het maar zo simpel! Het land gaat op slot omdat er een variant aankomt waarbij 2 prikken blijkbaar onvoldoende bescherming bieden en we veel te laat gestart zijn met boosteren.

Op dit moment wel. Maar er komt net als vorig jaar een punt waarop iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren/boosteren. Vorig jaar is ons voorgehouden dat we tot die tijd voorzichtig moesten zijn. Maar uiteindelijk bleek de groep ongevaccineerden te groot. Er kwamen zeer duidelijke signalen dat er weer veel corona patiënten op de IC lagen, voor het grootste deel waren dit ongevaccineerden.
Later kwamen daar kwetsbaren bij die wel gevaccineerd waren, maar waarbij de vaccinatie of niet goed werkte of waarbij de vaccinatie maanden oud was en de bescherming teveel was afgenomen.
Als de groep ongevaccineerden er niet had gelegen dat was het nooit zo uit de hand gelopen als nu.

En nu is die nieuwe variant er. Kunnen we tot op heden nog heel de wereld rondreizen. En vanavond dan een lock down om besmettingen in toom te houden zolang er nog volop geboosterd moet worden.

Maar wat als er na dit boosteren weer teveel ongevaccineerden op de IC belanden? Want als er weer een nieuwe variant komt?

Ik zie het echt even heel erg somber in merk ik. Ik snap dat het voor sommige lastig is zich te laten vaccineren. Ik doe het ook niet voor mijn lol en mijn dochter had ik ook liever niet laten vaccineren. Ik hoop wel dat mensen die zich niet laten vaccineren en 40+ zijn of al kwetsbaar zijn, zich wel realiseren dat ze nu verhoogd risico lopen om op de IC terecht te komen en dat dit kan betekenen dat andere mensen hierdoor geen zorg kunnen krijgen.

Ik zou graag zien dat als iedereen geboosterd had kunnen zijn, je de mogelijkheid krijgt om weer normaal te leven. En het risico te aanvaarden wat daarbij kan horen. Als dit nog jaren zo blijft, vind ik dit ook geen leven …

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:51

Halloo zeg -O- maar, nog éven zennnnnn. Ze komen vanmiddag nog bij elkaar en vanavond is een persconferentie.
Wát een drama net voor kerst en jaarwisseling. Kan je eigenlijk niet erger voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:53

Die ondernemers, verschrikkelijk toch.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:54

Het valt echt alles mee dat ze éindelijk van de trend om te laat in te grijpen af lijken te zijn.... En dat ze nu dus wel doorpakken ondanks dat de cijfers teruglopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:56

Spenk schreef:
Het valt echt alles mee dat ze éindelijk van de trend om te laat in te grijpen af lijken te zijn.... En dat ze nu dus wel doorpakken ondanks dat de cijfers teruglopen.

Dat is zo :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:58

Inderdaad Vayo :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:59

Relaxed schreef:

Ja weeral
En nog net voor kerst en nieuwjaar
Wat eigenlijk een tijd van vreugde zou moeten zijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:02

besita schreef:
Relaxed schreef:

Ja weeral

Ja en wat ze ervoor hebben ingekocht.. Financiële klap is gigantisch :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:03

Ik ben echt verdrietig eronder...
Hoeveel gaat ons dit kosten? Hoeveel ondernemers gaan er hierdoor niet failliet

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:05

Als je je verjaardag niet kunt vieren telt het niet toch??!
Dus ik word voorlopig nog geen 30 {:} .

Maar idd zo verdrietig voor de ondernemers :(

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:05

Ik ben er ook wel echt down van momenteel… Krijg over 1,5 week de sleutel van mijn appartement, maar kan niet eens even naar de bouwmarkt of wat leuke spulletjes kopen. En dan valt mijn “leed” nog in het niet bij wat alle ondernemers nu weer moeten doormaken :n

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:11

Ik merk dat ik hier echt heel verdrietig van wordt.. net even een traantje gelaten. En dan ben ik niet eens ondernemer

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:12

besita schreef:
Relaxed schreef:

Ja weeral

Bij jou niet toch?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:13

Josien_ schreef:
Als je je verjaardag niet kunt vieren telt het niet toch??!
Dus ik word voorlopig nog geen 30 {:} .

Maar idd zo verdrietig voor de ondernemers :(

Hier moest ik wel even om lachen... ;)

Westhof schreef:
Ik ben er ook wel echt down van momenteel… Krijg over 1,5 week de sleutel van mijn appartement, maar kan niet eens even naar de bouwmarkt of wat leuke spulletjes kopen. En dan valt mijn “leed” nog in het niet bij wat alle ondernemers nu weer moeten doormaken :n

Gefeliciteerd!
En troost. Ik woon vanaf februari ook in mijn appartementje, en ik heb toch wel het één en ander aan hele toffe meubels online gekocht.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:17

xxxmh schreef:
Bah wordt hier echt zo chagrijnig van... zit nu rtl nieuws te kijken. Werk zelf in de kinderopvang. Daar niks over gehoord dus ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren. Ben op dit moment wel blij dat we de paarden hebben zodat we nog even eruit kunnen.

Ik werk ook in de kinderopvang, ik las daar inderdaad ook niets over. Toen we bij de eerste sluiting dicht moesten voor alle kinderen behalve de kinderen waarvan beide ouders een cruciaal beroep hadden, hadden we nauwelijks kinderen. Wat kinderen van buitenaf, geen klanten, wiens ouders in de zorg werkten en extra hulp nodig hadden.
Bij de tweede sluiting mochten ook kinderen komen als 1 ouder een cruciaal beroep had en toen hadden we zo'n 90% van de kinderen gewppn binnen.

Vanavond maar weer eens luisteren naar wat ze nu van plan zijn. Ik las net op t linkje van hierboven dat het dan morgen om 5.00 uur 's ochtends in zou gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:17

Wat sneu zeg. Sportscholen en sportclubs ook weer dicht…. Pffff niet weer he?
Arme horeca, arme winkels zo vlak voor de kerst. Waarom kan dit niet na de kerstvakantie?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:18

Vind het zo sneu voor alle ondernemers die hier weer de dupe van worden.

Heb morgen een wedstrijd maar die zal ook wel niet door gaan. Hoef ik haar manen en staart ook niet te wassen vandaag.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:18

Wedje gooien voor ‘n avondklok met oud & nieuw? Nu dit, en dan na kerst avondklok.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:20

Wat een enorme strop voor (vooral) de Horeca. Die hebben net inkopen binnen voor de Kerst en nu kunnen ze dat als het ware gelijk de kliko indonderen.
Ik snap wel dat er maatregelen getroffen moeten worden om de Omikron zoveel mogelijk te bedwingen, maar versnel dan de boostercampagne écht. Imo wordt dat nog lang niet snel genoeg aangepakt.
En ja, ik heb gekeken of ik tijdelijk voor de GGD kon werken, maar je bent verplicht om alle plaatsen aan te nemen waar je gestationeerd wordt. Dus als ik uit Den Bosch kom, zou ik in Groningen moeten kunnen werken. Dat word me een beetje te zot, dus doe maar niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:21

De horeca … met kerst in de avond al niet open mogen. Aar toch zag je dat ze hier al leuke initiatieven verzonnen om te ontbijten en dan lunch/diner van 14:00-17:00. Inderdaad vrees ik dat velen al een hoop hebben ingekocht.

Ik vrees oprecht wat dit psychisch met ondernemers en alle andere mensen gaat doen. Helemaal omdat je binnen de psychische gezondheidszorg niet makkelijk aan kunt kloppen en al snel op wachtlijsten stuit.

En ergens is het goed dat ze vroegtijdig ingrijpen, maar wordt er nu ook eens gekeken naar wat deze problemen veroorzaakt!? Kwetsbaren die te laat hun booster kregen/krijgen en toch ook veel te veel mensen die niet gevaccineerd zijn en op de IC terecht kwamen.

Had verdorie dan toch iets te vroeg begonnen met boosteren. Dan had je het ook uit kunnen spreiden en is het beter te behappen.

Ik vind het veel moeilijker om me straks nog aan lockdowns te gaan houden samen met mijn omgeving die net als ik allemaal gevaccineerd en zometeen geboosterd zijn.

2G zou volgens onderzoek veel besmettingen kunnen schelen. En toch durven ze dat niet aan. Ze blijven maar roepen dat vaccineren en boosteren zooooooooo belangrijk is. Maar naast dat het boosteren al veel beter en eerder voorbereid had moeten worden is vaccineren gewoon nog heel erg vrijblijvend.

Ik merk gewoon dat dit er bij mij voor zorgt dat ik er enorm van in een dip raak en gewoon geen zin meer heb om me eindeloos aan maatregelen te houden, omdat er te weinig mensen gevaccineerd en geboosterd zijn. Nu houd ik me eraan voor de mensen die nog hun booster moeten krijgen. Maar eens iedereen weer geweest is, ben ik daar wel klaar mee.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-12-21 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:22

Dit zou wel eens de nekslag voor de zaak van mijn ouders kunnen zijn. Bestaat al bijna 50 jaar waarvan mijn ouders er meer dan 40 jaar in hebben gestaan. Zo zonde...