Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:59

MyWishMax schreef:
Omdat het je de regels van vinted staat dat het niet bedoeld is voor commercieel gebruik? Dus niet om winst te maken en niet met artikelen die je speciaal voor verkoop gekocht hebt.

Plus dat het wel lekker makkelijk onder bepaalde consumenten regels uitkomen is als je als bedrijf op vinted verkoopt.

Tenzij je een pro account hebt. Maar er zijn er toch een hoop die dat niet hebben.

Ik kan hier in de UK niet eens een pro account openen. En wij bieden de wettelijke 14 dagen retour recht gewoon aan, en als t item niet aan de omschrijving voldoet betalen wij ook nog de retourkosten (zoals wettelijk bepaald)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:03

Ik zit in Nederland, dus ik snap niet waarom jij je aangesproken voelt? Je geeft zelf aan dat het niet dezelfde vinted versies zijn. Verder staat het hier gewoon in de regels dat het niet mag, dus vind ik het goed dat het aangepakt wordt, ja. De regels en wetten zijn er niet voor niks en die omzeilen vind ik niet oke.

Urbanus

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:08

Is er geen Vinted UK topic?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:21

_Nadia_ schreef:
oooh dat verklaart een hoop, alles wat wij verkopen is tweedehands, dus dan pakken ze me daar niet op denk ik.

Nouja het zijn kaarten die uitgepakt zijn, staat is alleen nog als nieuw, zonder schade. Misschien moet ik de staat dan aanpassen naar heel goed?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:41

Ik kreeg nu opeens een melding dat ik geblokkeerd ben terwijl ik helemaal niks meer heb gekocht of verkocht of geplaatst heb op mijn account… wat the hell man…

Hoe ziet mijn account er voor jullie uit?

https://www.vinted.nl/member/74777313-lifaya

Kreeg dit bericht nadat ik uitleg wou hebben waar ze het op baseerde dat ik voor commerciële doeleinden vetkocht

Afbeelding

Ik heb in totaal 50 advertenties in 3 maanden verkocht ofzo, waarvan meerdere bulk. Blijkbaar is dit shocking?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 15-05-22 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:44

Rennie89 schreef:
Ik kreeg nu opeens een melding dat ik geblokkeerd ben terwijl ik helemaal niks meer heb gekocht of verkocht of geplaatst heb op mijn account… wat the hell man…

Kreeg dit bericht nadat ik uitleg wou hebben waar ze het op baseerde

Print screen van wat ik zie;

Afbeelding

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:50

iirrssjjee schreef:
Rennie89 schreef:

Kreeg dit bericht nadat ik uitleg wou hebben waar ze het op baseerde

Print screen van wat ik zie;

[ [url=m/8rBIzS.png]Afbeelding[/url] ]

Dit zie ik ook

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:07

Ik zie dat ook..

@Rennie89 ik heb je in de ledenlijst opgezocht en ik kan je ook gewoon een bericht sturen, en ook je artikelen kopen.. dus dat is gek als je geblokkeerd zou zijn.

Ik kan nu sinds een uur mijn inbox niet inzien, krijg steeds melding "serverfout "

Mijn profiel kan ik wel zien

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 00:25

Lotus83 schreef:
Ik zie dat ook..

@Rennie89 ik heb je in de ledenlijst opgezocht en ik kan je ook gewoon een bericht sturen, en ook je artikelen kopen.. dus dat is gek als je geblokkeerd zou zijn.

Ik kan nu sinds een uur mijn inbox niet inzien, krijg steeds melding "serverfout "

Mijn profiel kan ik wel zien

Denk dat er een storing in Vinted zat ik kreeg namelijk ook een fout als ik een bericht aanklikte in mijn inbox inmiddels kan ik het wel weer zien..

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:46

Hoelang mag een pakketje bij een afhaalpunt liggen? Word die terug gestuurd als het niet opgehaald word?
Ongeveer 2 weken terug heeft iemand een bundel bij mij gekocht. Maar pakketje ligt nu al 5 dagen bij het afhaal punt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:57

AmyJamess schreef:
Hoelang mag een pakketje bij een afhaalpunt liggen? Word die terug gestuurd als het niet opgehaald word?
Ongeveer 2 weken terug heeft iemand een bundel bij mij gekocht. Maar pakketje ligt nu al 5 dagen bij het afhaal punt.

Sommige 7 dagen andere 2 weken.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:40

Ik heb voor het eerst iets dat niet lekker loopt op Vinted. Heb 8 dagen geleden een item gekocht dat nog steeds niet verzonden is. Verkoper is wel regelmatig online maar reageert niet toen ik er gisteren naar vroeg. Vinted gaat deze bestelling denk ik automatisch annuleren? Hoe snel doen ze dat?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:10

ja,gebeurt automatisch, gewoon geduld hebben, is 5 werkdagen, dus met het weekend ertussen kan je elk moment de terugbetaling krijgen lijkt me.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:41

Vlak na mijn berichtje in dit topic heeft Vinted inderdaad de bestelling geannuleerd en geld teruggestort :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:42

Kan me daar zo aan ergeren, bij een bundel van 5 artikelen geef ik 20% korting en dan nog 1/3 minder bieden….

Vind dat ook zo apart, gierig, sneu :+
Wat me dan altijd wel opvalt is dat ze zelf de prijzen wel weten bij hun verkopende spul…

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:09

Mijn transactie met de Duitser is goed gegaan.
Ik heb gevraagd om een Bank Überweisung en kreeg het geld bijgeschreven. Vervolgens de jurk verstuurd en die is vandaag bezorgd.
Buiten Vinted om dus eigenlijk.
Perfect :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:21

Alja schreef:
Kan me daar zo aan ergeren, bij een bundel van 5 artikelen geef ik 20% korting en dan nog 1/3 minder bieden….

Vind dat ook zo apart, gierig, sneu :+
Wat me dan altijd wel opvalt is dat ze zelf de prijzen wel weten bij hun verkopende spul…

ik heb de bundel uitgezet mensen gaan altijd afdingen dus nu geef ik gewoon korting van 5-10% zelf en verkoopt het beter

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:18

Ja zo irritant he! Ik snap best dat mensen een bod doen, bv 90% vd vraagprijs vind ik best redelijk en daar verkoop ik het vaak wel voor. Maar als je echt de helft gaat bieden dan wordt het wel echt kansloos. Laatst ook iemand die dat deed en toen ik zei dat ik niet voor zo weinig geld m'n spullen wegdeed vroeg hij een bundel aan met hetzelfde artikel. Had meteen gezegd dat ik geen extra korting geef naast bundelkorting maar hij ging alsnog een bod uitbrengen best wel onder de vraagprijs. Heb m toen maar geblokkeerd, zo ingewikkeld is het niet

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:48

Vier dagen geleden drie item gekocht op Vinted. Mijn eerste aankopen, betaald via de die koop knop met kopers bescherming. Dan krijg je een standaard berichtje van de verkoper. Is het de bedoeling dat ik daarop reageer? Ze hebben mijn gegeven en ik heb de vraagprijs betaald.
Geen van drieën heeft het pakket nog verzonden, dan vind ik ook een beetje vreemd. Nu kan het zijn omdat ik altijd heel snel verzend. Maar is dit normaal? Het zijn items uit Frankrijk en België.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:56

Gewoon even afwachten. Mochten ze het uiteindelijk niet verzenden wordt de koop automatisch geannuleerd en krijg jij jouw betaalde bedrag terug van Vinted. Sommige zijn sneller met verzenden dan anderen...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:00

Idd, als ik iets koop stuur ik ook nooit iets van bericht, sommige verkopers laten dan bv weten wanneer ze het versturen, anderen laten ook niets weten, maar het gros verstuurt gewoon mooi, en als het niet verstuurd wordt, wordt je automatisch terugbetaald. Geduld dus.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:28

Bedankt voor de antwoorden. Het is ook niet dat ik geen geduld zou hebben, maar het is meer de onervarenheid met Vinted. Ik hoop wel dat ze verzenden, want wil de spullen graag hebben. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:39

Ik stuur alleen een bericht dat ik het verzend als ik al eerder contact heb gehad. Als het bieden/gelijk kopen is dan krijgen ze vanzelf de melding. Verzenden doe ik zoveel mogelijk binnen 48 uur

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:45

Ik stuur een berichtje met wanneer ik het verwacht het naar het postpunt te doen. het lijkt me gewoon fijn als koper om wat te weten. Ik vind het ook makkelijker want soms heb ik late uren met het werk, en dan weten ze ineens dat het die dag zelf niet lukt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:27

Ik heb toch regelmatig verkopers gehad die echt op de laatste dag pas versturen. Geen bericht oid en ook niet een werkweek om het maar zo te zeggen. (Dus niet zondag avond of maandag gekocht dat het lastig is voor mensen met normale 9 tot 5 fulltime baan) Nu ben ik zelf ook niet zo van berichten sturen, juist zo makkelijk dat het allemaal geregeld wordt :') maar wel allemaal dezelfde dag verzendlabel aanmaken en dan pas op laatste moment wegbrengen is soms wel eens vervelend. Of vervelend is een groot woord, maar in het begin ben ik verwend met verkopers die dezelfde of volgende dag al echt verzonden haha.