Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solistar

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:50

Maar die Engel huurt blijkbaar allerlei mensen in.. Rechtszaken tot en met. Hoe komt die kerel aan al dat geld, vraag ik me dan af :? ? Vast en zeker niet alleen van z'n dansschool.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:53

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:57

Ach kijk. Moest wel lachen om deze regel: Jan Engel:,,Willem is thuis in meetapparatuur voor nanodeeltjes. Hij weet echt wel waar hij het over heeft."

Yeah, right goede redenatie :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:10

Hij heeft gestudeerd en zal t dus wel weten.

Met mijn scheikunde papiertje kan ik toch ook niets over de psychologie van de mens zeggen. Zo stom dit ugh

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:52

Een vader die alle regels aan zijn laars lapt, een gesjeesde student annex dansleraar en een prostitutieuitbater , en omdat ze anti overheidsbemoeienis zijn zal die dansleraar ons wel even vertellen dat we ons niet aan de regels moeten houden door zijn eigen frustratie.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:58

Hij kan blijkbaar erg goed praten, want hij krijgt toch veel mensen mee. Die hele "ik doe niet meer mee" beweging was ook zijn idee. Waarvan achteraf gezien de meesten toch inzagen dat dat niet zo handig was. Engel blijft buiten schot en zo'n meisje van 21 staat voor joker op tv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:02

Vreselijke familie lijkt me dat, die willen gewoon in alles dwars liggen en moeilijk doen.. Bij alles zal het zijn als jij links zegt, zeggen zij rechts.. Moeilijke mensen :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:03

Klopt, hoop dat hij inderdaad voor opruiing aangeklaagd word, vind het een grote klootzak .
Hij mag echt zijn mening hebben net als iedereen maar niet zoals hij nu bezig is, medewerkers van een verpleegtehuis die bedreigt worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:16

bigone schreef:
Een vader die alle regels aan zijn laars lapt, een gesjeesde student annex dansleraar en een prostitutieuitbater , en omdat ze anti overheidsbemoeienis zijn zal die dansleraar ons wel even vertellen dat we ons niet aan de regels moeten houden door zijn eigen frustratie.

Vaak denk ik dat die mensen wel eens een persoonlijkheidsstoornis hebben. Je moet wel niet helemaal goed functioneren als je graag een groep op wilt richten die tegen alles ingaat en daarbij zelfs in staat bent om geweld te gebruiken en eigenlijk bepaalde mensen dood wil hebben

Een vervolging lijkt mij zeer redelijk voor deze man.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:18

Wou nog een bericht typen ik irriteer mij er echt aan dat er mensen zijn op school die gewoon snotteren en hoesten. Nu moeten we examens inleveren dus iedereen komt gewoon wat ik ook snap. Maar dit had school even anders aan moeten pakken met het inleveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:25

2544 nieuwe besmettingen....
25 opnames
16 sterfgevallen

Ad.nl
Laatst bijgewerkt door purny op 24-09-20 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:33

Cookies schreef:
Hij kan blijkbaar erg goed praten, want hij krijgt toch veel mensen mee. Die hele "ik doe niet meer mee" beweging was ook zijn idee. Waarvan achteraf gezien de meesten toch inzagen dat dat niet zo handig was. Engel blijft buiten schot en zo'n meisje van 21 staat voor joker op tv.

En dat meisje mag God op haar blote knieën danken dat ze bij Jinek zat, met Abouthaleb en Gommers. Jinek vertaalde wat ze bedoelde, Aboutaleb en Gommers hadden empathie en deden een opvoedkundig praatje wat eindigde in "ik vind je dapper". Papa spreekt zijn tiener toe. OK, ze is 21 maar ze komt op mij over als 16. (Je weet toch. Respect. Sowieso is het allemaal hee erg hoor :D )

Voor hetzelfde geld was ze totaal afgebrand geworden op TV. Ik vond dat de heren en de dame het netjes deden.

OMG Je moet eens googlen op persiflages #ikdoenietmeermee Je lacht je dood. Echt. Deze vind ik echt zooo leuk! https://www.dumpert.nl/item/7988865_7c7bf5ac

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:48

Vind wel dat ze in elke veiligheidsregio dezelfde maatregelen maar door moeten voeren, het loopt overal op en wil je dit omkeren zijn er toch echt strakkere regels nodig .
Allemaal een week thuisblijven en alles dicht met de belofte dat dit vaker gaat gebeuren wanneer mensen niet luisteren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:07

Oh ja absoluut Rien10, ze is er nog genadig vanaf gekomen.

Google eens op #friedepiepel. Die doet het ook goed. _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:23

Friemelpiemel

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:42

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:45

rien10 schreef:
Friemelpiemel

Frie de piemel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:13

Nu zit ik hier dus de hele tijd mee in mijn hoofd

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:24

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... dJ5gFZdGdE

Nou, dit gaat echt meehelpen aan het personeelstekort voor die testlijnen :')
Sowieso vond ik het salaris al schandalig laag en ze vergeten blijkbaar ook de helft nog uit te betalen. Zit je dan met je goede gedrag mensen in te plannen voor testen :\

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:13

Geweldige nieuwe tool van googlemaps op komst!
Citaat:
Google Maps gaat besmettingen laten zien per gebied
Google Maps gaat besmettingen per 100.000 inwoners van een gebied laten zien. Dat gebeurt met verschillende kleuren die aangeven hoeveel besmettingen er zijn, schrijft topmanager Sujoy Banerjee in een blogpost.

"Deze week introduceren we een tool die informatie over covid-19-besmettingen in een gebied laat zien, zodat je weloverwogen een beslissing kunt nemen over waar je heengaat en wat je daar kunt doen."

De dienst is straks te vinden onder de layers-knop rechts bovenin. Daar is dan een gemiddelde te zien van de laatste zeven dagen van het aantal besmettingen per 100.000 inwoners. Ook is er een label zichtbaar dat aangeeft of het aantal stijgt of daalt in dat gebied. Waar mogelijk zijn de data te zien op land-, staat-, provincie- en gemeentelijk niveau in de 220 landen die Google Maps ondersteunen.

NOS

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:15

Diederik Gommers, voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care, zegt het gevoel te hebben dat er een lockdown gaat komen. In het Radio 538-programma De Coen en Sander Show zegt Gommers dat hij merkt "dat je toch het gevoel hebt dat het scherper moet".

"Die lockdown gaat er komen. Ik ben er niet bij betrokken, maar ik voel dat", zegt hij. "Het lukt ons niet om het aantal besmettingen omlaag te krijgen." Gommers zegt dat hij het liefst een op maat gemaakte lockdown ziet, "meer voor de ouderen dan voor de jongeren". "We hebben het hier niet alleen over gezondheidszorg, maar ook over economie en sociaal leven."

Het aantal vastgestelde besmettingen liep vandaag op met 2522. Dat is de vierde dagelijkse stijging op rij. Het aantal gemelde doden liep op met 16. Sinds eind mei werd dat aantal niet meer gehaald. Het aantal patiënten op de IC's is opgelopen naar 106.

Bron: Nos.

Ik had het al wel verwacht dat het ging gebeuren.... Misschien ook maar goed

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:19

Maar daar heeft Gommers toch niks over te zeggen zoals hij zegt? Hij voelt het aankomen. Ik voel ook wel eens wat aankomen. Ik denk dat een lock down niet meer haalbaar is, dan gaat echt de economie er aan. Draagvlak is er ook niet meer voldoende voor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:21

Maar we moeten wat... Als de besmettingen blijven oplopen en de halve beroepsbevolking ziek/geinvalideerd wordt gaat de economie er ook aan en mogelijk nog veel erger -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:25

We moeten idd wat. Maar een lock down is niet het antwoord. Wat dan wel geen idee. Ben blij dat ik dat vraagstuk niet hoef op te lossen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:34

SusanH schreef:
We moeten idd wat. Maar een lock down is niet het antwoord. Wat dan wel geen idee. Ben blij dat ik dat vraagstuk niet hoef op te lossen.

Ik denk eerder aan beter en sneller testen. Zodat je corona gevallen nog sneller te pakken krijgt.

En met die sneltesten, weet je na 1 uur de uitslag, dus de normale verkoudheden kunnen dan direct weer aan het werk ipv 2-8 dagen thuis blijven totdat de uitslag er is.