Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:30

Zolang je maar netjes thuis blijft totdat je klachten helemaal over zijn is het goed.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:42

Cowboy55 schreef:
Fitzroy schreef:
Daarnet zei Ab Osterhaus anders in OP1 dat uit Zuid-Koreaans onderzoek is gebleken dat jongeren tussen de 10 en 18 het virus net zo makkelijk verspreiden als daarboven ...
Als dat echt zo is belooft dat nog wat voor de middelbare scholen bij het nieuwe schooljaar.

Dat is dan vooral slecht nieuws voor docenten, onderwijsondersteunend personeel en ouders. En daarna in een paar gevallen voor het ongelukkige besmette kind dat een nabestaande tegen komt die tegen hem/haar zegt: Jij hebt mijn vader/moeder/oom/tante, broer/zus of buurman/-vrouw vermoord.......bespreek dat maar met je psycholoog. Ga je niet redden in 5 sessies.

Ik denk dat het voornamelijk slecht nieuws is voor de jongeren zelf. Want als het inderdaad zo is dat corona zich net zo gemakkelijk verspreid onder 10-18 jarige, dan worden de regels voor hun weer flink aangescherpt. Dan geld die 1,5m voor hen straks ook.

School gaat dan een lastig iets zijn. Waarschijnlijk verdergaan met waar ze in maart mee begonnen zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:47

Eigenlijk zouden ze juist alle kinderen/pubers naar kamp moeten sturen zodat ze allemaal corona krijgen en pas weer naar huis zodra ze genezen zijn en antistoffen hebben. Dan is het voor de leraren straks ook veilig voor de klas.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:54

elnienjo schreef:
Eigenlijk zouden ze juist alle kinderen/pubers naar kamp moeten sturen zodat ze allemaal corona krijgen en pas weer naar huis zodra ze genezen zijn en antistoffen hebben. Dan is het voor de leraren straks ook veilig voor de klas.

Zo simpel is het ook weer niet.
Antistoffen nemen nl snel af,
https://nos.nl/l/2340691

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:59

@mvdende dat is nou niet echt een reële optie. Ze moeten dit gewoon regionaal oppakken. Daarbij ook voor jongeren onder de 18 geldt bij klachten blijf je thuis. Die regel is niet anders geworden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:08

lenaa_tje schreef:
@mvdende dat is nou niet echt een reële optie. Ze moeten dit gewoon regionaal oppakken. Daarbij ook voor jongeren onder de 18 geldt bij klachten blijf je thuis. Die regel is niet anders geworden.

1,5m afstand voor jongeren vanaf 10 geen reële optie?

Waarom niet?

Een kind van 10 kan je echt wel leren dat het 1,5m afstand moet houden. En zeker vanaf 12 jaar zijn het meer jongeren dan kinderen.

12+ heeft echt wel genoeg hersenen om zich aan de 1,5m te houden!

School gaat een puntje zijn. Maar gelukkig zijn er al werkende systemen om thuis school te volgen enz. Het heeft de afgelopen maanden ook gekund, dus waarom dan in september niet meer?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:13

Vanwege de achterstanden die zijn opgelopen. Die zijn er namelijk wel heel duidelijk. Volledig online les is verre van wenselijk.
En ik zeg niet dat die 1,5 meter niet wil maar onze overheid heeft anders besloten. Dus zolang die regel er niet is ga ik daar niks over zeggen.
Daarbij is die 1,5 meter voor veel volwassenen momenteel ook een wassen neus en dan bij de jongeren tot 18 jaar neerleggen? Wat een onzin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:15

MyWishMax schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik zie steeds meer collega's die geen klanten accepteren binnen twee weken nadat ze in het buitenland zijn geweest... apart....

Hoezo apart? Voor sommige mensen zal het overdreven zijn, maar er zijn er ook zat die ergens naar toe op vakantie gaan waar ze meer risico lopen, ook omdat ze zich bijvoorbeeld niet aan de richtlijnen houden.

Maar dat gebeurt in Nederland ook massaal...
Waarom zou ik iemand die in zn uppie op een berg in Frankrijk heeft gezeten niet toelaten, en iemand die een dagje in Amsterdam is geweest wel?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:20

Ik heb het wel andersom gedaan. Een afspraak afgezegd omdat zij net terug was van porto toen daar een negatief reisadvies werd ingesteld. Advies was toen ook 2 week quarantaine volgens mij. Dat deed ze niet maar dan kies ik ervoor om mijn afspraak af te zeggen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:20

Wel super balen voor de mensen met vakantieplannen voor Kroatie.
Ik las op de NOS dat Kroatie zelf niet erg gedetailleerde informatie doorgeeft, maar t land maar in 2 regio's heeft verdeeld. Als Kroatie zelf transparanter is over de uitbraken en waar die zijn, dan kan zo'n meer gedetailleerd reisadvies wel. Maar ja als ze zelf die gegevens niet aanleveren is t wel een beetje jammer.

Sizzle, vanaf NL is t reisadvies voor Luxemburg gewoon nog geel, dus dan kunnen ze daar toch gewoon doorheen rijden?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:22

Kan de discussie over jongeren en 1,5m niet ergens anders?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:40

miccamaaike schreef:
Wel super balen voor de mensen met vakantieplannen voor Kroatie.
Ik las op de NOS dat Kroatie zelf niet erg gedetailleerde informatie doorgeeft, maar t land maar in 2 regio's heeft verdeeld. Als Kroatie zelf transparanter is over de uitbraken en waar die zijn, dan kan zo'n meer gedetailleerd reisadvies wel. Maar ja als ze zelf die gegevens niet aanleveren is t wel een beetje jammer.

Sizzle, vanaf NL is t reisadvies voor Luxemburg gewoon nog geel, dus dan kunnen ze daar toch gewoon doorheen rijden?

Ja dat is hier in Istrië onder de toeristen ook het gesprek van de dag, ook de verbazing dat Duitsland Denemarken Engelsen etc allemaal niet op oranje staan en gewoon nog hierheen mogen komen, ik zie nog niemand vertrekken iig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:48

Jolliegirl schreef:
Ik vind het vooral bizar dat een kennis dinsdag negatief test.. En donderdag positief..

Ik begin weer verkouden te worden, heel minimaal.
Vorige week ook 2 dagen flink verkouden geweest. Niet getest omdat ik me snel opgeknapt voelde. (en onderstaand)

Ik twijfel zo aan testen..
He geeft toch geen garantie.. Dat bewijs komt van dichtbij.
Dit is echt wat me tegenhoud.
Dan test ik negatief..ga lekker werken enz enz.. En vervolgens kan je het alsnog hebben.

Mag ik jullie vragen om een mening?
En dat bedoel ik dan ook echt oprecht... Ik weet het gewoon zelf ff niet meer.

Klachten : neussnuiten, klein beetje loopneus, hoesten.
Klachten vorige week: veel neussnuiten, loopneus, dicht gevoel in neus, onwijs hoesten, bijna geen stem meer.

Toevoeging : ik heb ineens een ingeving.. Kan je je ook gewoon meerdere keren laten testen?

Die vriendin moest voor bloedprikken donderdags en daar deden ze nog een test omdat ze klachten had. Ondanks dat ze al zei dat ze negatief had getest.

Even over hertesten , las vanochtend dat bij een dubieuze test , dus wel/niet positief ze twee dagen later nogmaals testen bij de ggd. Het kan gebeuren dat je maar heel weinig viruddeeltjes bij je draagt nm.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:13

Sizzle schreef:
Jij kent mijn vader niet :D
Die slaapt daar waarschijnlijk 3 weken niet van en denkt dan bij ieder kriebeltje dat hij iedereen gaat aansteken omdat zijn pinpas misschien besmet geraakt is bij het contactloos tanken.

Zijn wij toevallig familie van elkaar? :D

Mijn vader was al in hysterische toestand toen corona nog maar amper geland was. Hij zat al met zandzakken voor de deur bij het eerste geval in Loon op Z., terwijl dat toch echt nog wel 15 km. vliegen is vanaf hier.
Drie keer raden wie er in de buurt de eerste was die corona kreeg......

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:07

De maatregelen zijn inderdaad verscherpt in België, het lijkt nu een beetje op de situatie in Duitsland. Gegevens achterlaten bij restaurantbezoek en mondkapjes op als je door het restaurant of over het terras loopt.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/over ... ~a00c0083/

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:12

Gegevens achterlaten moet je in Nederland ook. Paar keer uit eten geweest en wij moesten elke keer een formulier invullen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:13

Es_ther schreef:
Gegevens achterlaten moet je in Nederland ook. Paar keer uit eten geweest en wij moesten elke keer een formulier invullen.

Dat is lang niet in alle gevallen zo , reserveren hoeft vaak ook niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:20

Es_ther schreef:

:n

Dinsdag bij twee verschillende strandtenten in Noord Holland geweest en beide keren werd er niet naar onze gegevens of onze gesteldheid gevraagd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:26

Whut?! Ik moest elke keer alles invullen, behalve de maat van mn sokken :') . Spontaan zitten kon niet, moest echt van te voren reserveren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:26

Volgens mij is dat vanaf 1 juli tot zoveel personen ook niet meer nodig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:33

Nee wij konden zo gaan zitten! Was wel buiten op het terras, maar toch.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:20

miccamaaike schreef:

Ik zou dat ook gewoon doen ja, voor Zwitserland staat het op 10 dagen quarantaine en zulke dingen hoef je dan bij mijn vader niet mee aan te komen, dan rijdt liever om ook al zie je niemand bij het tanken. Dat is nou eenmaal hoe hij is. Ze zijn er over 3 uur.

Oscar, heeft je vader Corona gehad?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:23

Berdien schreef:
Nee wij konden zo gaan zitten! Was wel buiten op het terras, maar toch.

Op het terras gelden andere regels.. daar hoef je geen gegevens voor achter te laten (en ook niet te reserveren).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:33

Alleen bij binnen zitten moet je gegevens achterlaten. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:52