Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowboy55 schreef:Fitzroy schreef:Daarnet zei Ab Osterhaus anders in OP1 dat uit Zuid-Koreaans onderzoek is gebleken dat jongeren tussen de 10 en 18 het virus net zo makkelijk verspreiden als daarboven ...
Als dat echt zo is belooft dat nog wat voor de middelbare scholen bij het nieuwe schooljaar.
Dat is dan vooral slecht nieuws voor docenten, onderwijsondersteunend personeel en ouders. En daarna in een paar gevallen voor het ongelukkige besmette kind dat een nabestaande tegen komt die tegen hem/haar zegt: Jij hebt mijn vader/moeder/oom/tante, broer/zus of buurman/-vrouw vermoord.......bespreek dat maar met je psycholoog. Ga je niet redden in 5 sessies.
elnienjo schreef:Eigenlijk zouden ze juist alle kinderen/pubers naar kamp moeten sturen zodat ze allemaal corona krijgen en pas weer naar huis zodra ze genezen zijn en antistoffen hebben. Dan is het voor de leraren straks ook veilig voor de klas.
lenaa_tje schreef:@mvdende dat is nou niet echt een reële optie. Ze moeten dit gewoon regionaal oppakken. Daarbij ook voor jongeren onder de 18 geldt bij klachten blijf je thuis. Die regel is niet anders geworden.
MyWishMax schreef:LadyMadonna schreef:Ik zie steeds meer collega's die geen klanten accepteren binnen twee weken nadat ze in het buitenland zijn geweest... apart....
Hoezo apart? Voor sommige mensen zal het overdreven zijn, maar er zijn er ook zat die ergens naar toe op vakantie gaan waar ze meer risico lopen, ook omdat ze zich bijvoorbeeld niet aan de richtlijnen houden.
miccamaaike schreef:Wel super balen voor de mensen met vakantieplannen voor Kroatie.
Ik las op de NOS dat Kroatie zelf niet erg gedetailleerde informatie doorgeeft, maar t land maar in 2 regio's heeft verdeeld. Als Kroatie zelf transparanter is over de uitbraken en waar die zijn, dan kan zo'n meer gedetailleerd reisadvies wel. Maar ja als ze zelf die gegevens niet aanleveren is t wel een beetje jammer.
Sizzle, vanaf NL is t reisadvies voor Luxemburg gewoon nog geel, dus dan kunnen ze daar toch gewoon doorheen rijden?
Jolliegirl schreef:Ik vind het vooral bizar dat een kennis dinsdag negatief test.. En donderdag positief..
Ik begin weer verkouden te worden, heel minimaal.
Vorige week ook 2 dagen flink verkouden geweest. Niet getest omdat ik me snel opgeknapt voelde. (en onderstaand)
Ik twijfel zo aan testen..
He geeft toch geen garantie.. Dat bewijs komt van dichtbij.
Dit is echt wat me tegenhoud.
Dan test ik negatief..ga lekker werken enz enz.. En vervolgens kan je het alsnog hebben.
Mag ik jullie vragen om een mening?
En dat bedoel ik dan ook echt oprecht... Ik weet het gewoon zelf ff niet meer.
Klachten : neussnuiten, klein beetje loopneus, hoesten.
Klachten vorige week: veel neussnuiten, loopneus, dicht gevoel in neus, onwijs hoesten, bijna geen stem meer.
Toevoeging : ik heb ineens een ingeving.. Kan je je ook gewoon meerdere keren laten testen?
Die vriendin moest voor bloedprikken donderdags en daar deden ze nog een test omdat ze klachten had. Ondanks dat ze al zei dat ze negatief had getest.
Sizzle schreef:Jij kent mijn vader niet![]()
Die slaapt daar waarschijnlijk 3 weken niet van en denkt dan bij ieder kriebeltje dat hij iedereen gaat aansteken omdat zijn pinpas misschien besmet geraakt is bij het contactloos tanken.
miccamaaike schreef:Sizzle, vanaf NL is t reisadvies voor Luxemburg gewoon nog geel, dus dan kunnen ze daar toch gewoon doorheen rijden?
MarlindeRooz schreef:Alleen bij binnen zitten moet je gegevens achterlaten.