Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:18

Anne_GTI schreef:
_O- Nog even iets grappigs... het regent ineens boetes van 109 euro. Reden: lijnbus rijdt door een bussluis met camera's (Texelstraat, Vathorst). Gaat iets niet goed in de automatisering... wel banketstaaf dat ze door mijn werkgever ook blind doorgestuurd zijn naar de uitzendbureaus. -O- nog banketstaaf dat uitzendkrachten ook blind de rekening gepresenteerd krijgen...

:=

Net reden we op een 80 km weg, met inhaalverbod (tractors inhalen is toegestaan)
Voor ons 2 auto's en een tractor met aanhangwagen. We worden ingehaald, terwijl er een tegenligger aankomt die ergens linksaf wilde, en daardoor gelukkig stil stond.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 05-11-22 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:20

_xManadisx_ schreef:
Ik had er net ook weer 1. Ik reed op een 50 weg, voorrangsweg, zal max 40 gereden hebben vanwege zebrapaden ook. Kwamen er mensen van links en die reden zomaar het kruispunt over terwijl ik er al reed. Hebben me geraakt, ben gelijk gestopt. Zag hun ook stoppen, dacht, mooi kunnen we schadeformulieren invullen. Maar nee hoor, reden daarna gelijk door. Konden zien dat ik gestopt was. Hebben echt wel gemerkt dat ze me geraakt hadden, bumper ligt helemaal los.
Gelijk politie gebeld maar konden niets zonder kenteken. Die kon ik niet zien helaas.

Je kan voor je schade bij het waarborgfonds terecht vaak in zo'n geval, kijk dat even goed na als je niet allrisk verzekerd bent!

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:29

Manadisk wat naar.
Ben jij oke?

Handig die boetses voor bussen.

Ik reed in Hoofddorp en stop netjes voor een zebrapad om iemand over te laten steken.
Automobilst achter mij toeterde.
Lampie.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:15

Anne_GTI. Ik neem toch aan dat jij bij het zien van de boetes toch echt bezwaar hebt gemaakt? Slechte zaak dat men daar even niet oplet hoe of wat en alles meteen doorsluist zonder goede check...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:37

Ik ben geen uitzendkracht en heb er samen met mijn manager en collega's heel hard om gelachen.

Het betekent wel dat boetes dus volledig automatisch verwerkt worden en dat dat dus niet werkt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:43

Het is op het moment echt gebruikelijk dat mensen auto zo voor je gooien, waardoor ik op de rem moet en ze blijven daarna echt 10 tot 20 km/h onder de snelheid rijden... Wacht dan gewoon even tot de auto's die eraan komen langs zijn. Dat ervoor gooien is al vreselijk vervelend en soms moet ik echt vol op de rem trappen of zelfs uitwijken, maar ervoor gooien en daarna als een slak rijden zorgt echt voor moordneigingen. Ze doen het altijd op wegen waar je niet mag inhalen...

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:48

Ja dat is ook zo hinderlijk. Er persee voor moeten , maar doorrijden , ho maar -O-

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:52

Gisteren kwam er er jochie van jaar of 10 slingerend met zijn fiets van de stoep af.. zonder weg op zonder te kijken . Ik had hem al gezien gelukkig. Stak dus zo voor mijn auto de weg op en bleef gewoon doorslingeren. Toch maar even getoeterd. Ok ging toch maar aan de kant. Ik reed voorbij en toch even gezegd dat ie wat beter op moest letten voor ie de straat op kwam. Keek me echt zo schaapachtig aan, van wat moet je nou?.
Ben benieuwd of ie zijn verkeersles op school gemist heeft.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:54

Moet zeggen dat ik me niet altijd aan dat soort inhaalverboden hou. := Woon een minuut of tien van de snelweg af en op de provinciale weg hier is ook een inhaalverbod, maar als iets erg langzaam rijdt en er meer dan genoeg ruimte is om in te halen (wat er eigenlijk op neerkomt dat ik op een lang recht stuk überhaupt geen tegenliggers zie) dan wil ik er nog weleens voorbij schieten. Zodra ik ook maar enigszins twijfel blijf ik er wel gewoon achter.

Morgen waarschijnlijk voor het eerst in een paar weken weer naar kantoor, benieuwd wat het dan wordt. Afgelopen weken alleen wat buiten de spits op binnendoorwegen gereden, daar gebeurt niet zoveel :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:06

Juist buiten de spits tref ik veel langzame chauffeurs op de weg.
Ouderen die eigenlijk de snelheid van het verkeer niet meer aankunnen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:14

Tja, of mensen die zuinig willen rijden O:)
Met 50 rijd ik nog elektrisch en bij 60 schakelt hij over op benzine.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:20

luuntje schreef:
Juist buiten de spits tref ik veel langzame chauffeurs op de weg.
Ouderen die eigenlijk de snelheid van het verkeer niet meer aankunnen.

Mja, maar niet direct op de routes die ik buiten de spits rij, en vaak is er dan ook wel ruimte om er voorbij te schieten omdat het minder druk is :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:22

Fitzroy schreef:
Tja, of mensen die zuinig willen rijden O:)
Met 50 rijd ik nog elektrisch en bij 60 schakelt hij over op benzine.

Maar ik neem aan dat je geen 50/55 gaat rijden op een 80 weg? En ook niet dat als je iemand vlot aan ziet komen rijden dat je 'm ervoor gooit en dan terug valt in snelheid?

Als jij die 50/55 snelheid rijdt op een 50 weg is er toch geen probleem.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:22

Vrachtwagens inhalen op de snelweg, rijden er twee of meer achter elkaar. Ik rij niet langzaam, meestal zo'n 160/180 km/h. Heb je de vrachtwagens naast je, komt er zo'n malloot met 200+ km/h aanrijden van achteren en die begint dan op afstand al met groot licht te seinen, dat je op moet rotten. Waarheen dan? Links de vangrail in? Rechts tegen de vrachtwagens aan? Eronderdoor? Eroverheen? En dan boos worden en op de claxon knallen als ik niet versnel en met 180 km/h pas opzij ga als ik ze ingehaald heb. Asociale sukkels. Krijg steeds vaker de neiging om mijn gas los te laten tot 130 km/h...

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:34

GamblersCup schreef:
Vrachtwagens inhalen op de snelweg, rijden er twee of meer achter elkaar. Ik rij niet langzaam, meestal zo'n 160/180 km/h. Heb je de vrachtwagens naast je, komt er zo'n malloot met 200+ km/h aanrijden van achteren en die begint dan op afstand al met groot licht te seinen, dat je op moet rotten. Waarheen dan? Links de vangrail in? Rechts tegen de vrachtwagens aan? Eronderdoor? Eroverheen? En dan boos worden en op de claxon knallen als ik niet versnel en met 180 km/h pas opzij ga als ik ze ingehaald heb. Asociale sukkels. Krijg steeds vaker de neiging om mijn gas los te laten tot 130 km/h...

Maar is dit dan in Duitsland ofzo?
En van die mensen niks aantrekken en doorrijden zoals je al deed. Dan wachten ze maar even inderdaad. Zou het alleen snappen als je echt heel langzaam zou rijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:51

Sorry, ja inderdaad in Duitsland... anders werd het een beetje duur met de boetes :D

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:20

Ah oke, dan snap ik de 160/180 km/h...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:54

Ik zou dan indien mogelijk versnellen, maar niet elke auto gaat harder dan 180 helaas en dan zal die andere even moeten wachten. Mijn auto gaat maximaal 190, dus dat rijd ik dan en ga opzij wanneer nodig.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:24

Pffff... waar sommige figuren hun rijbewijs gehaald hebben... bij een pakje boter? Of bij het waspoeder? _-:(

Reed vanavond in mijn autootje op weg van werk naar huis, nader een onoverzichtelijke rotonde. Middendeel is verhoogd, je ziet niet wat er van recht tegenover aankomt, die hele weg valt weg achter die verhoging. Ik had haaientanden, dus al bewust gas los, poot bij de rem, bijna tot stilstand komen en goed naar links kijken of er niets aankomt (ben daar zelf ook al eens bijna omver gemaaid met mijn fiets, dus weet donders goed dat je daar écht moet opletten) en zie daar inderdaad niets aankomen. Dus ik wil rotonde op rijden, komt er ineens een auto uit tegenovergestelde richting met een noodvaart om de rotonde heen knallen... Je mag daar weliswaar 50, maar dat is levensgevaarlijk, vragen om ongelukken. Geen idee hoe hard deze reed, maar was wel opvallend hard, kon niet eens even knipperen met de ogen en toen was hij er al. Dus ik op de rem om die gast niet in mijn flank te krijgen, blijkt hij of zij in de richting te moeten waar ik net vandaan kom. Maar even richting aangeven voor je de rotonde weer verlaat? Ho maar, niks niet, doen we tegenwoordig niet meer aan. :n Echt... Dat soort gasten... _-:( _-:( Rijbewijs afpakken en ook nimmer, never, nooit meer terug geven! -:(-
Laatst bijgewerkt door JPitty op 15-11-22 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:29

GamblersCup schreef:

Jooowww... Als je al 180 ca rijd... Dan moeten ze ophouden met zeiken....
Als je nu 80 zou rijde....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:03

GC met 180 km per uur vlieg je al bijna.
Soms kan je nergens heen.

JPitty wat een onverantwoordeelijke chauffeur.
Hij had mazzel dat jij wel oplette.

Ik kwam gisteren uit een straat die eenrichtingsverkeer is.
Kwam aan op een kruising met keus, linksaf of rechtsaf.
Sta keurig naar links te knipperen.

Iemand in een zwarte Audi die mij afsneed via de voorkant om des traat in te gaan waar hij niet in mocht vanaf die kant.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:46

Inderdaad lunntje, zeer onverantwoordelijk geval achter het stuur...

Deze rotonde rij ik overigens bijna elke dag voor woon-werkverkeer, op de fiets of met de auto, en ik weet dat deze binnen Zwolle te boek staat als "berucht". Gebeuren regelmatig ongelukken. Gaat tot nu toe al ruim 6, bijna 7 jaar goed hier, *Klopt af* maar ik zie mezelf daar echt nog wel eens betrokken raken bij een ongeval. Rot-rotonde...

ASO-audi dus daar luuntje... En natuurlijk geen politie in de buurt op zo'n moment?

Andere ergernis van mij momenteel: auto's met daylightverlichting/dagrijverlichting. Erger me er scheel aan... Lijkt een mooie functie, maar is het niet. Want je rijdt dan met alleen je koplampen aan. Achterlichten en kentekenverlichting branden niet. Achterkant auto is dus donker, je ziet je voorligger gewoon niet rijden tot je er bijna bovenop zit. Vooral heel erg k*t in het donker, bij mist, of stevige neerslag (regen en in de winter ook sneeuw). Echt, zo irritant. In mijn optiek is dat gewoon een uitnodiging aan je achterligger om je kofferbak in te duiken, en dan niet voor bepaalde 18+ activiteiten... Veel automobilisten zijn zich daar volgens mij niet van bewust, die denken dan "ik heb toch licht aan?'' omdat ze de koplampen zien branden. Nee dus, aan de achterkant heb je niets pipo...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:24

Oh luuntje die denkt ook dat hij overal mag komen >;)

Dagrijverlichting is op zich prima zolang je bewust bent van het feit dat de achter verlichting niet mee doet en dus handmatig aanzet als het nodig is.
Vind de adaptieve grootlicht ook zo ergerlijk. Heb het zelf ook op de auto maar imo schakelt hij altijd te laat terug. Dus ik gebruik het niet om die reden. Ik zie sneller tegenliggers als de auto en ik word ook vaak verblind door dit soort gevallen. :P

Van de week een mevrouw die stil stond voor verkeerslichten en strak voor me ineens zonder enige indicatie naar links schoof. Ik reed links om aan te sluiten, kwam net aanrijden. Ik toeteren, krijg ik van mevrouw een dikke middelvinger toegeworpen. Vervolgens gaat ze kleven en gaat haar zoontje (+/- 10 jaar) ook paar zeer ongepaste handgebaren doen. Dan voorkom je een ongeluk door iemand te attenderen op gevaarlijk rijgedrag en dan krijg je dit soort reacties terug. :o?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:49

Jpittty dat lijkt mij dan eenn rotonde die niet veilig is.
Maar ja zie maar dat dat beter gaat worden

Naomie, zo ouder zo kind.
Hoe kansloos ben je dan qua voorbeeld.

Die automatische verlichting leuk.
Maar let op bij mist, schemer dat je zelf je licht aan doet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:43

Hier ook een ergernis. Fietsers die voorrang hebben op de rotonde. Maar deze fietste zonder licht in tegengestelde richting. Idioot.