[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:02

Ik was daar ook nog voor de eerste date duidelijk over. Mijn partner heeft ook geen kinderwens.
Ik heb daardoor wel wat dates afgehouden, maar waarom zou je investeren in iets wat uiteindelijk spaak loopt?
Het is wel iets waar heel veel relaties op stuk lopen, dus ik zou er wel vanaf moment 1 open over zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:02

xSCWx schreef:
Ik heb wel eens een (per ongeluk uiteraard :') ) tongzoen gehad van mijn hond, dat is voor mij nog wel een klein stapje smeriger dan een natte peuter kus op de wang. Maar gewoon allebei niet, gadverdamme.

Dit is ook een apart verhaal: vrouw wordt zwanger, wil abortus. Vriend wil dat niet dus vrouw doet geen abortus. Vrouw geeft aan na de geboorte niks met kind te maken te willen hebben. Man hoopte op wonder maar zit nu alleen met een 1,5 jaar oud kind en wil dat de moeder ook tijd met het king gaat doorbrengen (ze betaald wel 125% van de opgelegde alimentatie)
https://defused.com/guy-blames-ex-for-n ... viralagain

Idioot dat je je als baarfabriek hebt laten gebruiken en dan ook nog onderhoud moet betalen. Dat doet die man maar lekker zelf, hij wilde dat kind, zij niet. Hij zou haar moeten betalen voor het draagmoederschap.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:07

Bambi1995 schreef:
Er werd gezegd tegen mij dat ik minder kans heb om de liefde te vinden omdat ik geen kinderen wil. Hoe hebben jullie dit ervaren?

Ik zou niet inzien waarom dat zo is. Mannen willen volgens mij minder vaak uit zichzelf kinderen dan vrouwen, ze doen het vaak omdat de vrouw het wil. Nadeel is wellicht op oudere leeftijd dat veel gescheiden mannen aan kinderen vast zitten omdat ze geen ruggegraat hadden bij hun vorige partner.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:18

elnienjo schreef:
Bambi1995 schreef:
Er werd gezegd tegen mij dat ik minder kans heb om de liefde te vinden omdat ik geen kinderen wil. Hoe hebben jullie dit ervaren?

Ik zou niet inzien waarom dat zo is. Mannen willen volgens mij minder vaak uit zichzelf kinderen dan vrouwen, ze doen het vaak omdat de vrouw het wil. Nadeel is wellicht op oudere leeftijd dat veel gescheiden mannen aan kinderen vast zitten omdat ze geen ruggegraat hadden bij hun vorige partner.

Eens! :') Zag pas dat mijn ex ineens ook zo'n worm heeft. Na 4 maanden relatie z'n huidige vriendin zwanger gemaakt terwijl meneer nooit kinderen wilde. Hij ziet er ook echt niet happy uit. :')

Maak je geen zorgen Bambi, er zijn echt een hele hoop mannen die die wens ook niet hebben. Gewoon vanaf het begin duidelijk erover zijn. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:49

Ik heb vooral het idee dat het onder mannen niet zo leeft. Ik ben 28, bijna alle vrouwen die ik ken (voornamelijk starters en studenten) hebben de voors en tegens afgewogen en besloten of het wel of niet iets voor hen was, terwijl mannen vaker niet dan wel daadwerkelijk een mening hebben erover. En als je ze vraagt waarom weten ze dat ook niet := dus ik denk dat mannen daarom vaak meegaan in de kinderwens van hun partner omdat de partner het dan mooi verkoopt en ze er simpelweg niet bij stilstaan dat het ook wel eens niet leuk zou kunnen zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:32

Niet eens. Ik kom best wel uit een mannelijke vriendengroep er daar zijn hele duidelijke ja's en nee's. Het is niet alsof mannen een zak vlees zijn zonder eigen mening.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:36

Echt waar? Al mijn vrienden (mannen op 1 na) zijn net pinguins. Die willen zowat op elk ei zitten dat ze tegenkomen.

Gelukkig zijn ze niet zo gelukkig in de liefde :P _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:46

Eens met MB, ook mannen hebben hier prima een eigen mening over, net zo goed als vrouwen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:52

Ik sluit me bij Leo en MB aan, ik ken ook meer dan genoeg mannen die er een hele duidelijke mening over hebben. Mijn vriend ook, die twijfelde eerst nog toen ik hem leerde kennen maar is daarna vrij snel bijgedraaid. Wij willen geen van beiden kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:04

Sintara schreef:
Echt waar? Al mijn vrienden (mannen op 1 na) zijn net pinguins. Die willen zowat op elk ei zitten dat ze tegenkomen.

Gelukkig zijn ze niet zo gelukkig in de liefde :P _O-

Leuke vriendin ben jij dat je ze dat niet gunt :)

Hier zijn er een aantal gesteriliseerd ook, dan is het toch meteen duidelijk op date 1 :=

Leeftijd 25 - 40, zeker zo tegen de 40 aan zijn de misschiens een harde ja of nee.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:19

Nee, ben niet aan het daten. Mijn moeder zei dat trouwens dat je dan minder kans hebt om de liefde te vinden.
Mijn broer heeft zijn relatie van 1,5 jaar net uit. Na 1,5 jaar kwam hij er achter dat ze geen kinderen wou en hij heeft wel een kinderwens.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:19

Nou... Ik gun het ze heus wel maar kijk er niet naar uit. Zo beter? O:)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:36

Bambi1995 schreef:
Nee, ben niet aan het daten. Mijn moeder zei dat trouwens dat je dan minder kans hebt om de liefde te vinden.

Jouw moeder heeft helemaal gelijk, dat als je niet date je minder kans hebt om de liefde te vinden ;)

Alsof je zoiets belangrijks moet laten varen om je kansen te vergroten...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:48

wittepit schreef:
Bambi1995 schreef:

Jouw moeder heeft helemaal gelijk, dat als je niet date je minder kans hebt om de liefde te vinden ;)

Nee haar moeder heeft gezegd dat als je geen kinderwens hebt, je minder kans hebt op liefde en dat is gewoon onzin.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:48

wittepit schreef:
Bambi1995 schreef:

Een mens hoeft gelukkig niet wekelijks te daten :o

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:55

Nou, maar je gaat toch ook geen kind krijgen omdat je bang bent om over te schieten? Lekker advies van je moeder. En het is trouwens nonsens, ik ken genoeg mannen die geen kinderwens hebben of er neutraal in staan (zoals mijn man). Gewoon op dates er eerlijk over zijn in een vroeg stadium zodat er geen verkeerde verwachtingen worden geschept. En niet wanhopen, er lopen er genoeg rond die er net als jij over denken!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:37

Wij hebben het er niet eens over gehad. Ik was er ook totaal niet mee bezig en hij ook niet. :o gaandeweg hebben we samen uitgevogeld dat we het allebei niet willen. 7 jaar geleden had ik daar echt nog geen idee van en was ook echt niet bij me opgekomen om het daar over te hebben. Dom allicht, maar bij ons is het iig goed uitgepakt.
Ik denk dat wij het allebei een ver van ons bed show vonden en iets "wat er bij hoort" maar waar we op dat moment nog geen duidelijke mening over hadden behalve "nu nog (lang) niet". Dat is met de jaren pas verschoven naar "niet".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:10

Ik kom heel soms een man tegen die het echt niet begrijpt dat ik geen kinderen wil, nou ja prima, duidelijk dan toch? Voordeel van Tinder/online daten is dat je dit dan meteen kan afkappen :+
Maar de meeste mannen vinden het een verademing dat ik geen kinderwens heb. Ik ben 36 en blijkbaar komen ze veel vrouwen tegen die toch echt wel die wens hebben incl tikkende tijdbom/rammelende eierstokken..
Nadeel is wel dat ik dus ook veel mannen tegenkom die al kinderen hebben en soms ook echt nog dat hele kleine grut. Daar zit ik dus echt niet op te wachten.. :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:32

Leo schreef:
Eens met MB, ook mannen hebben hier prima een eigen mening over, net zo goed als vrouwen.

Ik ken meer mannen die het laten afhangen van de vrouw in de relatie dan mannen met een hele duidelijke mening
En ik vermoed dat de groep meewaaiers onder de mannen groter is dan onder de vrouwen

Neemt niet weg dat er idd ook genoeg mannen zijn die er wel een duidelijke mening over hebben
Maar ik zie het ook echt wel meer onder de mannen dan onder de vrouwen
Maar ik vermoed dat hoe jonger de persoon is , er vaker een mening is omdat het steeds gangbaarder word om daadwerkelijk nee te kiezen ipv kweken omdat het er bij hoort :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:42

Dat is ook niet zo gek toch? De vrouw moet de hel van de zwangerschap en bevalling doorstaan, dat gedeelte weegt voor mannen al niet mee, dus kan me voorstellen dat zij daarin dan een iets minder uitgesproken ja of nee hebben. Kom wel veel mannen tegen die zeggen 'hoeft van mij niet zo nodig' en dat klinkt voor mij ook niet echt als een harde nee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:23

Relaxed schreef:
Dat is ook niet zo gek toch? De vrouw moet de hel van de zwangerschap en bevalling doorstaan, dat gedeelte weegt voor mannen al niet mee, dus kan me voorstellen dat zij daarin dan een iets minder uitgesproken ja of nee hebben. Kom wel veel mannen tegen die zeggen 'hoeft van mij niet zo nodig' en dat klinkt voor mij ook niet echt als een harde nee.

Toch begrijp ik dat niet. Het is toch een verplichting en kostenpost die je voor de rest van je leven aan gaat. Je blijft ook voor altijd aan je ex vast zitten. Mannen zijn kortzichtig als ze daar geen rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:52

Ja maar het is een feit dat er voor mannen toch minder verandert.. Het lichaam krijgt geen opdonder, vaak blijven ze gewoon fulltime werken.. Voor vrouwen is de impact groter, vooral omdat ze dit zelf ook zo willen..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 01:29

Mag ik me melden? Heb ook absoluut geen kinderwens.
Heb wel leuke neefjes en nichtjes daar ben ik stapelgek op maar zelf Kids euh nee haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:16

SecretLIN schreef:
Mag ik me melden? Heb ook absoluut geen kinderwens.
Heb wel leuke neefjes en nichtjes daar ben ik stapelgek op maar zelf Kids euh nee haha.

Ja leuk! Ik hoop dat ik de coole tante mag uithangen ooit :D

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:29

Suikertante uithangen is superleuk! Ook omdat het duidelijk maakt dat je ècht de juiste beslissing hebt genomen!