Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37732
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:04

Ik wacht ook nog steeds op een envelop uit Ierland, al bijna maand onderweg :+

Daannvd92
Berichten: 418
Geregistreerd: 27-07-22
Woonplaats: Nibbixwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:20

Froukje schreef:
verootjoo schreef:
Maar dat ligt dan toch bij DHL en niet bij de verzenders?

Ik weet gewoon ook van niemand het adres waar ik iets naartoe stuur. En ga er vanuit dat DHL een werkbaar systeem heeft aangezien zij gespecialiseerd zijn in pakketten verzenden :Y)

Mag ik me daar als bezorger dan niet aan ergeren en een tip geven om het makkelijker te maken?

En een adres is 1, maar een naam heb je vaak toch wel of kun je gewoon vragen?
Kijk, als jij het wel prima vind zoals het nu gaat moet je het lekker zo laten maar er zullen vast mensen in dit topic meelezen die nu denken "oh, dat is misschien wel slim inderdaad".



Ja ik doe dat dus wel altijd, ik zet altijd het pakketnummer erop; postcode en huisnummer met een zwarte marker.
Al is het maar voor mijn eigen gevoel dat het makkelijker te herkennen is.

In alles wat K heb verkocht is het 1x fout gegaan en dat precies bij het pakketje waar ik dit dus wel eenmalig vergeten was. Zal wel toeval geweest zijn.

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:36

karuna schreef:
De missende adres gegevens, tjsa als de stickers eraf gaan, of post.nl of dhl trekt de info eraf of plakt eroverheen. Dan kun je daar als verzender ook niet veel aan doen. :n

Dus wel, gewoon even met een pen of stift de adresgegevens opschrijven of in ieder geval een naam. ;)
Zo moeilijk is het niet hoor, niet álles is de schuld van DHL of PostNL.

Bedrijven stoppen vaak nog wel een pakbon in de doos met gegevens erop waardoor het pakket vaak nog wel aan komt. Maar een t-shirt die via vinted in een oude plastic tas is gestopt zonder verdere gevens gaat in zo'n geval echt verloren als niemand er iets op zet.

Juttertje88
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:51

Ik wacht al een aantal dagen op een pakketje. Zou woensdag bezorgd worden, maar bezorging was niet gelukt, dus zou de volgende dag, donderdag dus, naar een postnl punt gaan. Ik kreeg die donderdag rond het middaguur inderdaad een melding dat hij aangekomen was op het postnl punt, maar ik was op mijn werk. Twee uur later stond er ineens dat het die dag erna bij mij thuis bezorgd zou worden? Maar tot op heden geeft de app aan dat het pakket (die ik dus nog moet krijgen) nog niet door postnl is ontvangen of verwerkt? Terwijl hij eerder al onderweg was?
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en is je pakketje alsnog aangekomen?

Shadow0

Berichten: 44621
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:04

Froukje schreef:
Dus wel, gewoon even met een pen of stift de adresgegevens opschrijven of in ieder geval een naam. ;)
Zo moeilijk is het niet hoor, niet álles is de schuld van DHL of PostNL.


Terwijl dit dus wel gewoon iets is wat een fout is van de bezorgbedrijven: in elk geval in de verwachtingen naar de klant, maar daarnaast kan dit prima geautomatiseerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:59

verootjoo schreef:
Maar dat ligt dan toch bij DHL en niet bij de verzenders?

Ik weet gewoon ook van niemand het adres waar ik iets naartoe stuur. En ga er vanuit dat DHL een werkbaar systeem heeft aangezien zij gespecialiseerd zijn in pakketten verzenden :Y)

Nou dit ja!

Wat ik al zei het pakketpunt hier wordt zelfs een beetje boos als je het adres er wel op schrijft.

En DHL zelf zegt ook NIET DOEN.

En dan gaan bezorgers klagen dat mensen het adres er niet opschrijven precies wat hun werkgever zegt dat je ook niet doen moet.

FrNo

Berichten: 3997
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:16

Enig idee waarom pakketpunten/DHL dit niet zou willen? Puur uit interesse?

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:26

Geen idee ze zeiden hier dat de ontwikkeling er niet voor niks was en ze beetje moedeloos worden van dat mensen zelf maar alles erop blijven schrijven. Dat het ook lastig was met stickers plakken zeker op een klein pakket.

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:32

En hier worden de pakketpunten er moedeloos van als er niks op staat.. En bij ons op het depot ook trouwens.

En waar precies heb jij gelezen dat dhl dat zelf niet wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:33

DHL heeft zelf overal staan te verkondigen en staat op website ook dat je geen adres of namen meer op je pakket schrijven hoeft :?

Hoezo vind jij als bezorger dan van wel? Dan zou je er goed aan doen om ipv de mensen te bestempelen als dom en irritant je werkgever moeten berichten dat ze op moeten houden met te zeggen dat je niks erop hoeft te zetten.

Ik heb het ook meermaals op de chat eens gevraagd en zelfde antwoord nee hoor niet doen is niet nodig.

Enige dat je van DHL erop moet schrijven is de code verder niet.

capopjekop

Berichten: 31592
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:43

Urielle schreef:
capopjekop schreef:
Mijn gevoel zegt dat mijn pakketje met kleding is open gemaakt. Wij laten al jaren zonder problemen in het tuinhuis pakketjes neer leggen (m'n ouders hebben een grote tuin en pakketten zijn onzichtbaar vanaf de doodlopende weg). Gisteren kreeg ik melding van DHL dat m'n pakket bezorgd was. Maar er lag niks. Ook niet bij de buren. Vanochtend lag het er opeens wel. Maar het was met doorzichtig tape dicht geplakt en een zakje met trui was ook open.

Als het tijdens het verwerken open is gegaan dan maken ze het wel wat netter dicht lijkt me?
[ [url=m/vI5ZvR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verkeerd bezorgd en iemand op zoek gegaan naar de pakbon voor het adres?


Nee lijkt me niet. Adres stond gewoon zichtbaar op het pakketje. En ik woon in een klein dorp waar iedereen elkaar lent. Wehkamp heeft ook nog nooit een open zakje bij de kleding gestopt.

Ik snap niet waarom froukje haar ergernis niet hier kan delen. Dat het bedrijf het prima vindt maakt het voor haar toch ook niet opeens minder irritant
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 28-10-23 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 36775
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:44

Afbeelding

Ik zie bij de instructies niet staan dat het moet.

As DHL dat wil, moeten ze het in de instructies zetten.

Bij de eerste keren dat ik een QR code kreeg had ik niet goed gelezen en had ik dat ding geprint en opgeplakt. En toen hebben ze me bij het DHL punt verteld dat dat niet moest, gewoon het pakket afgeven en de QR op je telefoon scannen.

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:08

Ik zeg toch niet dat DHL dat wil? Ik geef alleen aan dat het voor bezorgers heel vervelend is en geef een tip om het ons als bezorgers ietsje makkelijker te maken.

Ieder voorzich om daar iets mee te doen, of niet..

Marcella

Berichten: 40759
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 23:40

Froukje schreef:
Dan kun je daar toch om vragen?
Als ik 150 pakketten in mijn bus heb waarvan 20 alleen een streepjescode hebben is het soms net Russische roulette om de goede te vinden, heel frusterend.

Heb ik gedaan, maar als je niks krijg hou het ook op.

verootjoo
Berichten: 36775
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 07:43

Froukje schreef:
Ik zeg toch niet dat DHL dat wil? Ik geef alleen aan dat het voor bezorgers heel vervelend is en geef een tip om het ons als bezorgers ietsje makkelijker te maken.

Ieder voorzich om daar iets mee te doen, of niet..


Als het een tip is kun je het beter bij je werkgever leggen.
Niet alle verzenders zitten op bokt en iedereen volgt gewoon de instructies. En daar staat het niet.

Petrichor

Berichten: 11031
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 08:03

Iemand die bij dhl werkt en mij even kan/wil helpen? Mag via PB. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Berichten: 81330
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:34

Ook heerlijk als het pakket bij de buren bezorgd wordt en er geen naam of adres op staat. Zo was er hier in de pakketbus iets bezorgd voor 2 deuren verderop, als er niets op staat weten we niet voor wie het is. Zeker nu ze niet meer met briefjes in de bus werken is het maar gissen waar je pakket is.

juval

Berichten: 15284
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:21

daar hebben wij een buurtapp voor... verreweg de meeste berichtjes gaan over pakketbezorging

marleen_88

Berichten: 15721
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Regio Haarlem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:34

Update over mijn pakket: volgens track and trace is hij gisteren om 19u in de brievenbus bezorgd. Geen idee in welke brievenbus, niet in de mijne in ieder geval.
Nu moet ik daar dus achteraan en daar heb ik een hekel aan. Doe gewoon je werk naar behoren. |o

friendly
Berichten: 8457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:35

Froukje schreef:
Ik zeg toch niet dat DHL dat wil? Ik geef alleen aan dat het voor bezorgers heel vervelend is en geef een tip om het ons als bezorgers ietsje makkelijker te maken.

Ieder voorzich om daar iets mee te doen, of niet..

Maar als DHL zelf aangeeft “zet alleen de code er op” dan is het heel vervelend voor de bezorgers maar dan moeten de bezorgers bij hun baas gaan klagen lijkt me. De verzenders volgen gewoon de verzend instructies op.

juval

Berichten: 15284
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:37

ik vind het heel goed dat Froukje dit aankaart hier. Daar had ik nooit zo bij nagedacht hoe het voor de bezorgers is. Ik zal in het vervolg in ieder geval de gegevens op het pakket noteren voor zover mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:01

friendly schreef:
Froukje schreef:
Ik zeg toch niet dat DHL dat wil? Ik geef alleen aan dat het voor bezorgers heel vervelend is en geef een tip om het ons als bezorgers ietsje makkelijker te maken.

Ieder voorzich om daar iets mee te doen, of niet..

Maar als DHL zelf aangeeft “zet alleen de code er op” dan is het heel vervelend voor de bezorgers maar dan moeten de bezorgers bij hun baas gaan klagen lijkt me. De verzenders volgen gewoon de verzend instructies op.

Nou dit dus.

Ga bin je baas klagen. Heb je dat ooit al gedaan? Want ik begrijp dat alle depots en bezorgers zich kapot ergeren er aan. Nou masaal naar de baas? Dan verandert er misschien iets.

capopjekop

Berichten: 31592
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:15

Dus iedereen mag hier even frustratie spuien, maar niet de bezorgers zelf :')

Ik vind het een goede tip van froukje. Ook voor de pakketpunten lijkt het me onhandig

friendly
Berichten: 8457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:20

capopjekop schreef:
Dus iedereen mag hier even frustratie spuien, maar niet de bezorgers zelf :')

Ik vind het een goede tip van froukje. Ook voor de pakketpunten lijkt het me onhandig

Dat bedoel ik er dan weer niet mee maar dan spreek ik wel voor mijzelf. Want ik snap wel dat t voor de bezorgers vervelend bezorgen is. Als ik bezorger was zou ik mij er ook aan ergeren. Alleen…de vervolgstap zit m dan wel bij de bezorger en niet bij de verzender.

nevica

Berichten: 2793
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:22

Froukje mag uiteraard klagen, en ik ga er ook rekening mee houden vanaf nu! Maar ik heb het idd ook nooit gedaan omdat als je via de app verzend, staat er letterlijk dat je niks op het pakket hoeft te schrijven. Dus een logische stap is dan om het ook aan je werkgever te melden denk ik. Zeker als meer bezorgers er last van hebben, samen sta je sterker! :D