Standaard is 20ct per km toch
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Luxorvalkje schreef:Ik beken!
Na vorige week ga ik ook gierig doen.
Ik ben niet arm, maar woon alleen en moet wel opletten. Gingen we bowlen. (Ken sommige mensen al 10, sommigen zelfs 15 jaar).
2 banen voor twee uur. Ik had twee cola op (drink geen alcohol, nooit gedaan) Anderen stuk of 4 desperados, wijn, halve liters bier.
Twee keer snacks besteld (die ik niet mocht) met kaas, want lekkerder.
Werd door de grootste zuipers voorgesteld om te splitten. Rekening van dik €30 euro pp.
Heb aangegeven dat ik dat toch te gortig vond. Moest ik niet moeilijk doen, dat was niet leuk aan het einde van de avond. Ik had echt geen zin meer om mee te betalen aan andermans uitspattingen.
Volgende keer betaal ik de baan en haal ik zelf drank. Gaat me €20+ per keer schelen. Daar kan ik flink wat boodschappen voor halen
Danique_G schreef:Ik snap niet waarom niet gewoon 1 persoon betaald, foto van het bonnetje stuurt en iedereen zelf gewoon overmaakt?
Ik snap wel dat als het zo’n groot verschil is dat je er niet happig op bent. Als het om een paar euro ging prima maar dit is niet leuk natuurlijk.
Sanet schreef:Vooraf communiceren is key.
Ik heb laatst met vrijgezellenfeest van mijn nu echt schoonzusje aangegeven dat omdat ik Bob was, ik niet mee ging betalen aan ieders gezuip, wel voor mijn schoonzusje natuurlijk, maar niet voor de rest. Werd eerst wel beetje moeilijk over gedaan, maar ik ga niet 3x zoveel betalen omdat zij vanaf 14.00 tot 0.00 aan de mixjes zitten en ik aan de cola.
Ik vind dus eigenlijk wel dat je dat soort dingen vooraf moet bespreken.
Paar euro doe ik echt niet moeilijk over. En meerijden als ik toch al rij ga ik ook niets voor rekenen, ik reed toch.
Morrie schreef:Collega nodigt 3 collega’s uit voor een lunch in het restaurant bij ons werk om de hoek. De collega die uitnodigde zit hoger in de organisatie dan de uitgenodigden en heeft dus budget. Zo’n lunch is niet ongebruikelijk bij ons.
Aan het eind van de sessie vraagt ze de rekening en zegt: ieder voor zich hè. De uitgenodigde dames waren stomverbaasd. Twee hadden hun tas nog op kantoor staan. Nummer 3 kwam van huis want het was haar vrije middag en zij kon dus mooi afrekenen. “Doe maar een tikkie” zei de hogere collega. En zo kwam het verhaal bij mij. Ze wisten niet wat een tikkie was.
Morrie schreef:Het gaat er niet om dat de hogere collega welvarender is, maar die heeft budget (van de zaak). Het is redelijk gebruikelijk dat een manager zo af en toe leden van zijn/haar team op een lunch buiten de deur trakteert, om het maar even zo te formuleren. Deze dames hadden dan ook niet verwacht zelf te moeten betalen. Leermoment voor ze voor een volgende uitnodiging.
Duhelo schreef:Danique_G schreef:Ik snap niet waarom niet gewoon 1 persoon betaald, foto van het bonnetje stuurt en iedereen zelf gewoon overmaakt?
Ik snap wel dat als het zo’n groot verschil is dat je er niet happig op bent. Als het om een paar euro ging prima maar dit is niet leuk natuurlijk.
Hier ben ik dan weer vanaf gestapt.
Zeker in grotere groepen zijn er altijd drankjes die spontaan door niemand gedronken zijn. Als je pech hebt blijf je alsnog met een grotere rekening zitten.