Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:39

Een 'I love you' staat niet gelijk aan verliefdheid he ;)
Isegrim is zo lang deel van zijn leven geweest dat ik me goed kan voorstellen dat er, zeker van zijn kant, een 'houden van' is ontstaan. In de zin van waardering, gelukkig zijn met iemand.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:40

Overigens vind ik dat je in overweging zou moeten nemen om een boek te schrijven. Je hebt een goede schrijfstijl!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:41

Nee, vanuit Isegrims kant niet... maar ik kan me toch voorstellen dat het enigzins ongemakkelijk voelt. Zeker voor zijn vrouw.
Laatst bijgewerkt door Nanda op 19-11-13 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:47

Ik denk eerder dat Jamie sprak over het feit dat Jeroen het zo ontzettend getroffen heeft met Petra.. :)
En uiteraard geloof ik er ook in dat Jamie van haar gehouden heeft.. Want kijk eens wat dit allemaal teweeg heeft gebracht(Zeg ik dat goed..)
Je bent niet zomaar bij een executie... Petra was heeel veel waard voor Jamie denk ik.. Enorm veel.
En wat ik begrepen heb is dat zijn vrouw al niet heel veel contact meer had met Jamie?

En idd...
Hoe zit jij eventueel met de mogelijkheden om hier een boek over te schrijven?
Ik vind jouw schrijfwijze ook helemaal te gek en zo oprecht.
Ik weet nog wel iemand die ervaring heeft met het laten maken/schrijven van een boek. Dus als je daar ooit eens interesse in hebt.

Ik heb een beetje dezelfde vragen als Nanda.

Ook vroeg ik mij nog af of jij/jullie nog iets van de wetenschap te horen krijgen?
Dingen die ze ontdekken. Of is het gewoon : Weg lichaam en je hoort er niets meer van.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:05

Nanda schreef:
Isegrim,

Ik heb een heleboel vragen: Voel je vooral niet verplicht om ze te beantwoorden. Als je dat niet wilt. Ook prima.

*Ik benieuwd hoe het met jou gaat, maar ook met Jeroen en je vader. Hoe hebben zij het hele gebeuren ervaren? Last van nachtmerries?

Voor Jeroen en mijn vader was het natuurlijk wat meer op een afstand. Zij zijn erbij geweest vooral om mij te steunen. Ik mocht van Jamie enkel getuige zijn als minimaal één van mijn ouders erbij zou zijn. Het gaat met allebei prima. Geen van ons heeft nachtmerries. Ik heb de executie niet als traumatisch ervaren, al had ik dat vooraf wel verwacht. Dat dat niet zo was, heeft er denk ik vooral mee te maken dat ik volledig op hem gefocust was en op dat moment vooral heel veel liefde voor hem voelde en wilde zorgen dat hij dat meekreeg.

Citaat:
*Begrijp ik het goed dat Jamie pas op dinsdagmiddag vervoerd is naar huntsville? Ik ben benieuwd wat hij van zijn laaste 40 mile/ reis vond.

Ja, na het laatste bezoek, dus even na 12:00 worden ze naar Huntsville gebracht. We hebben het niet over zijn reis gehad.

Citaat:
*In je blog schreef je dat een chapman bij de executie zijn been vasthield. Eerder schreef je dat cathy cox zijn spiritueel begeleider was. Uit je blog begreep ik dat cathy wel aanwezig was. Waarom hield zijn niet zijn been vast?

Omdat zij zich bij ons in de witnessing room bevond.

Citaat:
*Hoe is Jamie bij de gurney gekomen. Met zijn looprek?

Dat weet ik niet.

Citaat:
* Na zijn dood is jamie overgebracht naar een kapel waar jullie Jamie nog gezien hebben. Zijn er na zijn dood nog foto's gemaakt als bewijsmateriaal ( bijv van zijn knieen)? ( uiteraard na toestemming van zijn vrouw).

Nee, dat wilde ik op dat moment niet. Ik heb wel een foto van zijn knie van toen hij nog leefde.

Citaat:
* Uit de blog begreep ik dat Jamie toch wel verliefd op jou was. In je laasste telefoongesprekken gingen de I love you's toch wel een beetje heen en weer. Hadden zijn vrouw en jeroen daar geen moeite mee?

Jamie was ongetwijfeld verliefd op mij. Maar onze band was meer / anders dan dat, die eventuele verliefdheid was niet zo belangrijk.

Nee, zijn vrouw leek er geen moeite mee te hebben, hoewel ik me af en toe wel bezwaard voelde. Vooral omdat Jamie toen we in het Hospitality House waren eigenlijk het liefst enkel met mij wilde praten. Dat vond ik erg lastig.

Zijn vrouw heeft mij meer dan eens bedankt dat ik er voor hem ben geweest.

Citaat:
* nog geen last van lichten die onverwachts aan of uit gaan }> ;)

Nee hoor. Nou geloof ik ook niet in een leven na de dood, dus als dat wel het geval was, zou ik een electricien bellen. :P

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:06

Nanda schreef:
Nee, vanuit Isegrims kant niet... maar ik kan me toch voorstellen dat het enigzins ongemakkelijk voelt. Zeker voor zijn vrouw.

[nevermind]
Laatst bijgewerkt door Isegrim op 19-11-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:16

Heb het ook in mijn post verwijderd.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:16

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden.

Ik vind het wel heel knap van zijn vrouw dat ze er niet tussen wilde komen, niet jaloers is geweest of dat in ieder geval niet geuit heeft. En eigenlijk vind ik het ook wel respectabel dat ze toch een paar tiental jaar zijn vrouw is/is gebleven en contact met hem heeft gehouden, ondanks dat hij op death row zat en ze hem nauwelijks zag. Toch? Zullen er zat zijn die alles verbreken, lijkt me...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:18

Heftig verhaal, die inside deathrow (kon alleen part 2 vinden)

Knap hoor isegrim!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:23

Dank je voor je antwoorden.

In je blog schrijf je dat zijn pleegmoeder ook nog belt/ aan de telefoon is. Ik had eigenlijk begrepen dat hij daar geen contact meer mee had? Is dat contact op het laast nog hersteld.?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:25

rianne, Mee eens. Ik heb de indruk dat Jamie zijn vrouw nog heel veel van Jamie hield/houdt. Ondanks alles. Ze draagt nog steeds zijn naam.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:21

Zo echt respect hoor Isagrim! Ook voor je vader, vriend en de vrouw van Jamie!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:02

Rianne11_42 schreef:

Ik vind het wel heel knap van zijn vrouw dat ze er niet tussen wilde komen, niet jaloers is geweest of dat in ieder geval niet geuit heeft.

Absoluut. Ik ben haar daar ook zeer dankbaar voor. Ze had mij evengoed kunnen buitensluiten.

Citaat:
En eigenlijk vind ik het ook wel respectabel dat ze toch een paar tiental jaar zijn vrouw is/is gebleven en contact met hem heeft gehouden, ondanks dat hij op death row zat en ze hem nauwelijks zag. Toch? Zullen er zat zijn die alles verbreken, lijkt me...

:j Helemaal mee eens.

Nanda schreef:
In je blog schrijf je dat zijn pleegmoeder ook nog belt/ aan de telefoon is. Ik had eigenlijk begrepen dat hij daar geen contact meer mee had? Is dat contact op het laast nog hersteld.?

Dat is teveel gezegd. Ze is één keer langs geweest een aantal weken geleden en dat telefoongesprek. Ik heb haar een kaart met een brief gestuurd. Ik weet niet waarom ze hem in de steek liet. Wie weet neemt ze contact op naar aanleiding van mijn brief en kom ik er ooit nog achter.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:05

Rianne11_42 schreef:

Ik vind het wel heel knap van zijn vrouw dat ze er niet tussen wilde komen, niet jaloers is geweest of dat in ieder geval niet geuit heeft. En eigenlijk vind ik het ook wel respectabel dat ze toch een paar tiental jaar zijn vrouw is/is gebleven en contact met hem heeft gehouden, ondanks dat hij op death row zat en ze hem nauwelijks zag. Toch? Zullen er zat zijn die alles verbreken, lijkt me...

Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat ontzettend knap van die vrouw, om er alleen maar blij mee te zijn dat Isegrim in zijn leven is gekomen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:07

Zojuist acht kaartjes van Jamie met bij elk een briefje in mijn brievenbus gevonden. |( ;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:09

Ow wat moet dat confronterend zijn ;(

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:15

Dat lijkt me heavy Isegrim... Dat ie nog zoveel gestuurd heeft de laatste weken. Lief, maar moeilijk

Heeft iemand een leuk idee hoe je je pen-pal wat nederlands bij kan brengen?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:16

:(:) .

Waarschijnlijk de laatste post van Jamie? Ik begreep dat het een week duurde voordat de post arriveert?

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:21

Heftig Petra... :(:) Y;(

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:24

Dit zal de laatste post zijn, tenzij hij in het Death House nog iets heeft geschreven...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:42

Oef.. da's wel heavy...

Wil je er iets over kwijt wat er in staat? Of is het te prive? :)

Dit moeten toch echt de laatste woorden, gevoelens, uitingen van hem geweest zijn...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:31

Dit is privé. :)

Over het uitgeven van mijn blog in boekvorm: jullie zijn niet de eersten die daarover beginnen. En ik heb diverse gepubliceerde schrijvers in mijn kennissenkring (onder andere de dichter van wie vandaag een gedicht op mijn blog verscheen), dus misschien wordt het nog wat. Er is dan nog wel wat schaafwerk nodig denk ik, maar ik sta er wel voor open als iemand geïnteresseerd is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:37

Oke berijpelijk.
Wel fijn dat er nog wat lag voor je.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:56

Isegrim schreef:
Zojuist acht kaartjes van Jamie met bij elk een briefje in mijn brievenbus gevonden. |( ;(

Pff, wat moet dat confronterend voor je zijn. En ook de wetenschap dat het nu voorgoed stil gaat zijn... ;(
Ik wil nogmaals kwijt dat ik je echt sterk over vindt komen en onwijs respect hebt voor wat je allemaal doet en hebt gedaan.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:16

Wat lijkt me dat zwaar Isegrim, om nu nog post te krijgen van Jamie. Wel heel lief dat hij nog zo veel aan je heeft gestuurd.

Nog steeds geen post voor mij vandaag, ik moet echt weer leren geduld te hebben volgens mij!