Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:18

Zo hadden wij in de winkel een dame die altijd van alles kocht en/of bestelde maar het later toch weer terug kwam brengen.
Maar soms ook met de raarste smoesjes. In het begin wisten we niet hoe ze was aangezien pas net in het dorp was komen wonen.
1½ uur met deze dame bezig geweest voor maat werk rolgordijnen. Ze had alle maten al op een briefje mee, dat had haar zoon al voor haar opgemeten.
Aan gegeven of ze zeker wist dat de maten klopte, want anders komt er iemand kosteloos bij u inmeten.
Nee dat klopte allemaal 100% zeker weten.
En wilde ze graag allemaal bestellen.
Mevr. was nog geen 15 minuten weg en toen hing ze al aan de telefoon. Er moest voor de zekerheid toch maar iemand langs komen om na te komen meten.
Collega is lang geweest om in te meten.
De dag erna belde ze, nee m'n zoon vind het niet goed dat ik ze koop dus ik hoef ze niet meer.....

Later koopt ze een grasmaaier en komt er na een maand achter dat deze toch net niet aan haar eisen voldoet. Lees ze vind de volle opvangbak te zwaar.
Of ze hem terug mag brengen en haar geld terug mag.... uhh nee sorry.

Ik wil graag deze deurmat. Mag ik als die niet bij de vloer staat hem omruilen. Ja dat is geen probleem zolang de mat verder niet gebruikt is. Ja maar ze moest er wel overheen kunnen lopen om te kunnen testen of die ook wel goed bleef liggen......En ook daadwerkelijk het vocht van haar schoenen opnam....

Over deze dame kunnen we een boek schrijven

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:34

Ik stond een keer te vullen in de winkel, met mijn rug naar een wat ouder stel toe. Hoor ik zo de man tegen zijn vrouw zeggen, "Ja ik weet het niet helemaal zeker, zullen we het maar even aan die jongen vragen?" Dus ik denk, hebben ze het nou over mij? := Dus ik draai me om, die man wordt meteen rood en zegt: "Oh jeetje sorry!" Moest er wel om lachen, ik had tenslotte ook kort haar.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:59

YellowGray schreef:
Ik stond een keer te vullen in de winkel, met mijn rug naar een wat ouder stel toe. Hoor ik zo de man tegen zijn vrouw zeggen, "Ja ik weet het niet helemaal zeker, zullen we het maar even aan die jongen vragen?" Dus ik denk, hebben ze het nou over mij? := Dus ik draai me om, die man wordt meteen rood en zegt: "Oh jeetje sorry!" Moest er wel om lachen, ik had tenslotte ook kort haar.

ai :')

Ik had laatst een klant aan de telefoon die heel onduidelijk Nederlands sprak. Ik zei tegen haar dat ik haar vraag niet begreep. Na een paar keer navragen nog steeds haar vraag niet duidelijk gekregen ik zeg nogmaals: ik begrijp niet goed wat uw vraag is. Zegt ze super kwaad: "Ik praat toch geen chinees ofwel!!!!" :( eh...pardon?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:53

Oooh ik heb nog zoiets! Ik zat achter de kassa en mijn opa kwam de winkel in om een doosje schroefjes te kopen. Dus ik scan het, 1,60 euro, allemaal prima, zegt hij ineens: "Hee, maar in het schap was hij 2 euro!" Dus ik zeg, "Nou dan heb je geluk! Scheelt weer :)" Maar hij werd helemaal boos omdat het niet de prijs was die het hoorde te zijn en dat kon echt niet. Uiteindelijk is hij boos weggelopen.
Mijn collega's snapten er echt helemaal niks van en iemand vroeg of ik hem kende omdat ik best informeel tegen hem praatte. Toen zei ik zo met een zacht stemmetje "ja dat is mijn opa...." :')

Quibes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:53

Was je opa serieus boos yellowgray of was het een geintje?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:03

Nee hij was serieus boos :P

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:53

Ik mag mijn eigen familie niet helpen aan de kassa-balie-waar dan ook als ik aan het werk ben. Is dat bij jou niet zo?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:06

Ze zagen het inderdaad liever niet, maar het is niet verboden. Maar het was erg druk en hij had al een kwartier in de rij gestaan, waardoor ik hem niet weer terug naar een andere kassa wilde sturen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:51

bij ons komt er zon rare klant. Die komt voor ze de winkel in gaat al zon cote d'or reep bij de kassa halen. Die eet ze dan op en bewaard het papiertje. Tijdens het boodschappen doen eet ze nog een paar repen chocola op. en bij het afrekenen gooit ze alle lege papiertjes op de band. haha. Ik snap haar motief daarachter echt niet :P.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:06

Misschien heeft ze heel erge honger?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:16

Altijd? :') Die ene minuut kan je dan echt nog wel wachten :+ Ik vind dat echt diefstal eigenlijk. Op dat moment is dat product nog helemaal niet van jou dus heb je ook geen recht om het op te eten.. Wat nou als je je portomonnee vergeten blijkt te zijn? Dan heb je schulden..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:52

Eten in de winkel wordt bij ons zeker aangesproken, dat kan gewoon niet, tenzij het proeverij natuurlijk!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:22

PocoGaucha schreef:
bij ons komt er zon rare klant. Die komt voor ze de winkel in gaat al zon cote d'or reep bij de kassa halen. Die eet ze dan op en bewaard het papiertje. Tijdens het boodschappen doen eet ze nog een paar repen chocola op. en bij het afrekenen gooit ze alle lege papiertjes op de band. haha. Ik snap haar motief daarachter echt niet :P.

Dit heb ik een keer met dextro energy gedaan Dit omdat ik bijna onderuit ging door een te laag suiker. Misschien dat zij daar ook last van had?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:19

Ik heb ruim 8 jaar in een dierenzaak gewerkt en daar heb ik genoeg meegemaakt.

Zoals mensen die op zaterdagochtend een vogel en kooi kochten en dat zondagavond pas als cadeau wilden geven. Vogel kon toch wel zolang in het doosje blijven?

Of die keer dat een Nederlandse acteur een kanariepiet wilde kopen om cadeau te doen aan iemand, maar het mocht bijna niets kosten en het liefst in een zo klein mogelijke kooi anders werd het echt te duur. Het lukte mij maar niet om hem duidelijk te maken dat een vogel met toebehoren aanschaffen uit iets meer dan alleen de vogel en kooi bestond. Iedere keer als ik hem op TV zag moest ik er weer aan denken hoe gierig hij toen was.

Maar het grappigst waren toch wel de mensen die een vis kochten en vroegen of er geen luchtgaatjes in het zakje moesten omdat de vis anders volgens hun doodging...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:44

magriet schreef:
PocoGaucha schreef:

Dit heb ik een keer met dextro energy gedaan Dit omdat ik bijna onderuit ging door een te laag suiker. Misschien dat zij daar ook last van had?

ja maar het is echt elke keer als ze in de winkel is.

Het meest voor de hand liggende scenario wat ik kan bedenken is dat ze eigenlijk van haar man moet afvallen en dus geen chocola meer mag. Maar dat ze het zo lekker vind dat ze het dan stiekem tijdens het winkelen eet. en dan de papiertjes en het bonnetje bij ons laat zodat haar man er niet achter komt :P.

Van deze vrouw weten we dat ze al haar papiertjes netjes afrekent, maar er zijn er ook die de lege papiertjes ergens tussen het schap leggen. Wij hebben ook een vaatwasser tabletdief, we vinden regelmatig opengemaakte vaatwasser tablet verpakkingen waar een paar tabletten uit zijn gehaald. haha dat is toch erg, en het is al een paar jaar en nog nooit betrapt.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:12

dan doet die persoon dat toch best sneaky hahah.

ik had afgelopen zaterdag zo'n creapy klant.. ik werkte toen voor de 2e keer bij die winkel. nadat ik de klant netjes had afgerekent vroeg ie of ik de broodjes(werk bij de bakker) bij hem thuis wilde brengen en daarna nog gezellig een gluwijntje met hem wilde drinken(lees, de man is zeker richting 60, half vervallen gebit en ziet dr eigelijk uit als een zwerver) ik heb hem vriendelijk bedankt en gezegt dat ze me niet konden missen in de winkel. vervolgens kreeg ik een heel verhaal over dat hij scheikunde docent was geweest en liever meisjes van rond de 15 had (ik ben 18 dus dat kon nog wel volgens hem) ipv oudere vrouwen.. ik kreeg er echt de bibbers van..

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:06

sajavado schreef:
dan doet die persoon dat toch best sneaky hahah.

ik had afgelopen zaterdag zo'n creapy klant.. ik werkte toen voor de 2e keer bij die winkel. nadat ik de klant netjes had afgerekent vroeg ie of ik de broodjes(werk bij de bakker) bij hem thuis wilde brengen en daarna nog gezellig een gluwijntje met hem wilde drinken(lees, de man is zeker richting 60, half vervallen gebit en ziet dr eigelijk uit als een zwerver) ik heb hem vriendelijk bedankt en gezegt dat ze me niet konden missen in de winkel. vervolgens kreeg ik een heel verhaal over dat hij scheikunde docent was geweest en liever meisjes van rond de 15 had (ik ben 18 dus dat kon nog wel volgens hem) ipv oudere vrouwen.. ik kreeg er echt de bibbers van..

Ieuwieuwieuw!!!!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:24

Ik meld me! Op Facebook volg ik ook "Frustraties van vakkenvullers"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:10

Nou eh...
Ik was zelf geen caissière maar een paar jongens uit mijn klas gingen in een winkelkar racen......

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:20

Bij ons in het restaurant zat laatst een stel van rond de 50. Fles droge rode wijn besteld, dus dat kwam ik brengen en inschenken. Een halve minuut later werd ik teruggeroepen aan tafel.

Meneer: Meisje, waarom is de wijn niet koud?
ik: Rode wijn word op kamertemperatuur geserveerd meneer.
M: Wat is dat nou weer voor belachelijk iets? die hoort gewoon koud!!

na heel wat geklaag en gescheld van meneer zijn kant, en nadat ik hem eindelijk duidelijk heb kunnen maken dat we echt geen gekoelde rode wijn hadden liggen, nam meneer genoegen met een wijnkoeler. Ik dus die wijnkoeler (met koelingselement er in) vloog hij bijna uit zijn slof want hij wou er "zo een met ijs". Ik dus weer terug, doe ijs in de wijnkoeler, weer aan tafel. Plopte z'n ogen er bijna uit, staat op, loopt erg aggeresief naar de bar. mijn collega die op dat moment achter de bar staat loopt naar hem toe om te helpen maar hij duwt haar aan de kant tegen een stapel glazen en stapt achter de bar en pakt een Champagnekoeler... Hij drukt die in mijn hand en begint te tieren dat het toch duidelijk is dat hij die wil en dat ik die nu mooi met ijs mag gaan vullen. Ik heb mijn baas geroepen en ben mijn collega gaan verbinden die een flinke snee van een kapot glas in haar arm had zitten. -O-

Toen mijn baas kwam begon de man meteen weer te tieren over de rode wijn, baas heeft hem meteen het restaurant uitgezet waarna zijn vrouw met haar schoen naar mij begon te gooien...

Nu kunnen we er wel om lachen maar ik kan nog steeds niet geloven dat er echt mensen zijn die zichzelf zo voor schud kunnen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:24

Wat raar!!! Echt sommige mensen. ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:28

Jeetje. := Is je collega oké?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:39

Anthea schreef:
Jeetje. := Is je collega oké?