Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:19

pharagirlke schreef:
peeky dat vind ik aanzetten tot maar goed. Dat dat tegenwoordig al "vrijwilligerswerk" mag heten.

Er zal altijd een groep mensen zijn die nieuwsgierig is naar drugs en het toch wel gaat gebruiken, dus dan kunnen zij maar beter weten hoe om ongelukken te voorkomen.

Ik snap dat sommige mensen heftig op drugs reageren en er op tegen zijn, vaak vanwege slechte ervaringen in de persoonlijke omgeving (vrienden, familie e.d.) maar ik vind het onzinnig om het vervolgens bij anderen te veroordelen. Ik zeg: leven en laten leven. Het is al erg genoeg dat we een kabinet hebben dat veel te veel ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer, als we met zijn allen ook die houding aan gaan nemen dan wordt het een onleefbaar land!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:20

Klara16 schreef:
Je weet na zo'n test OF de pil XTC bevat, maar je weet niet HOEVEEL. En dan is n overdosis snel gebeurd...

Correctie: je levert een hele pil in en krijgt precies te horen hoeveel MDMA, de werkzame stof in XTC, erin zit.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:22

peeky schreef:
Ik snap dat sommige mensen heftig op drugs reageren en er op tegen zijn, vaak vanwege slechte ervaringen in de persoonlijke omgeving (vrienden, familie e.d.)

Daar kan ik ook goed in komen. Ja

Klara16

Citaat:
Yeah right. Elke pil van elke batch bevat weer een andere concentratie omdat ze de apparatuur niet hebben om die constant te houden zoals in een echte pillenfabriek.

Peeky: ik quote even mezelf als antwoord daarop

Anoniem

precies peeky.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:24

Reactie op Klara16 op vorige pagina!

Even een stukje gekopierd van Fok:

Mythe: Je sterft als je meer als 5 pillen gebruikt in 1 keer

Deze stelling is incorrect, ookal loop je meer risico's als je meer pillen neemt. Doordat de hoeveelheid mdma sterk verschilt kun je een stelling als deze niet deponeren, omdat 5 pillen van 100mg veel sterker zijn als 5 van 40mg.

De LD50 (dosis waarbij 50% van de experimentele dieren overlijdt) is 80mg/kg lichaamsgewicht. Als je 70kg weegt zou je 5600mg moeten nemen om in gevaar te zijn, dit staat gelijk aan 50 tot 60 goede pillen van rond de 100mg.

Dat gaat dus niet op! Tong uitsteken

Uiteraard zijn er natuurlijk wel dingen zoals uitdroging of juist teveel water drinken die kunnen leiden tot overlijden en dat is wederom juist met voorlichting te voorkomen! Lachen
Laatst bijgewerkt door Lautjuh123 op 29-07-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:27

In theorie zou dat kunnen, net zoals er zoveel dingen in theorie mogelijk zijn, maar ik heb er echter in de praktijk nog nooit van gehoord of gelezen Klara.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:28

Lautjeh: dat is de Letale dosis. Dus de dosis waarop je overlijdt.

De dosis om je flink ziek te maken door je electrolieten te ontregelen, en je op die manier hersenoedeem en epilepsie te bezorgen ligt lager. Die haal je best als je er tegenaan gaat met een paar pillen hoor.

Wend je tot de dichtstbijzinde spoedgevallendienst op zaterdagnacht voor leuke live-demonstraties.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:29

peeky schreef:
pharagirlke schreef:
peeky dat vind ik aanzetten tot maar goed. Dat dat tegenwoordig al "vrijwilligerswerk" mag heten.

Er zal altijd een groep mensen zijn die nieuwsgierig is naar drugs en het toch wel gaat gebruiken, dus dan kunnen zij maar beter weten hoe om ongelukken te voorkomen.

Ik snap dat sommige mensen heftig op drugs reageren en er op tegen zijn, vaak vanwege slechte ervaringen in de persoonlijke omgeving (vrienden, familie e.d.) maar ik vind het onzinnig om het vervolgens bij anderen te veroordelen. Ik zeg: leven en laten leven. Het is al erg genoeg dat we een kabinet hebben dat veel te veel ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer, als we met zijn allen ook die houding aan gaan nemen dan wordt het een onleefbaar land!

Helemaal mee eens! En keep up the good work! OK dan!

Zelfs dieren gebruiken trouwens 'drugs' in de vrije natuur. Zo zijn paddo's ook daar bijv. erg in trek.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:30

Klara16 schreef:
Nicky__ schreef:
Yes, ik accepteer het!
mijn ex? Bloos vriend blowt ook, ik zelf blow ook, en ik wil later, als ik groooooot ben ook nog wel xtc proberen, dat is wel mijn grens, ik dnek dat je xtc Bijna verantwoord kan gebruiken voor 1 keertje, zolang het bij 1 ( of 2 Tong uitsteken ) keer blijft.

Vergeet het maar.
XTC slikken is Russische roulette. Het verkeerde pilletje of een met een te hode dosis erin kan je een epilepsieaanval, coma en permanente hersenschade bezorgen.

Ga eens een weekendje meelopen op de spoedgevallen van je dichtstbijzinde stedelijk ziekenhuis. Als je ziet wat er daar voor menselijk wrakhout aanspoelt, allemaal met mààr XTC.

hier ben ik het mee eens! je hebt er zeker gelijk in!
maar ik ben ook niet van plan zomaar 1 pilletje te nemenm tijdens uitgaan, gewoon met een paar goede vrienden, en een nuchter persoon die kan handelen als er iets mis gaat, en natuuurlijk laat ik de pillen dan testen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:42

haha bealy dat wist ik dus weer niet Haha!
*ziet een tijger al aan een pad likken en waus worden* ROFL

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:43

Mijn vriend rookt ook wel eens een jointje, heb ik absoluut geen problemen mee. Ik weet dat het niet veel verder dan dat gaat, maar zelfs dan zou ik het niet echt erg vinden, ik probeer zelf ook wel eens wat uit en zolang het maar niet uit de hand loopt moet ie het lekker zelf weten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:53

Klara16 schreef:
Lautjeh: dat is de Letale dosis. Dus de dosis waarop je overlijdt.

De dosis om je flink ziek te maken door je electrolieten te ontregelen, en je op die manier hersenoedeem en epilepsie te bezorgen ligt lager. Die haal je best als je er tegenaan gaat met een paar pillen hoor.

Wend je tot de dichtstbijzinde spoedgevallendienst op zaterdagnacht voor leuke live-demonstraties.

Juist, en hoe voorkom je dat? Door, ALS mensen gebruiken, ze goed voor te lichten over de gevaren ervan en wat er moet gebeuren om te voorkomen dat je uitgedroogt raakt! Je kan wel je ogen sluiten en zeggen, het mag niet, het is slecht, punt, maar het wordt gewoon gebruikt, door veel mensen, en als je door voorlichting kan voorkomen dat een aantal daarvan in 't ziekenhuis terecht komen doordat ze niet genoeg vocht/zout/mineralen binnen krijgen is dat toch top? Snap niet dat er hier mensen zijn die het werk veroordelen wat deze vrijwilligers doen.

Klopt inderdaad, van dieren die drugs nemen. Zo zijn er een aantal vogelsoorten die érg graag van gefermenteerd fruit (= alcohol) snoepen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:18

Alle lof voor de vrijwilligers die proberen die mensen uit het ziekenhuis weg te houden!
Kunnen wij onze tijd en energie stoppen in het helpen van écht zieke mensen die hun problemen tenminste niet zelf gezocht hebben.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:20

Tsja... ook iedereen maar weigeren die rookt in 't ziekenhuis? Vet eet? Niet beweegt? Als je zo gaat redeneren hou je nog maar een klein groepje over natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:29

op die manier mag je ook alle mensen die van hun paard afvallen zonder cap daar weghouden.

idd. wat scarlet zegt dus..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:31

suze_ schreef:
op die manier mag je ook alle mensen die van hun paard afvallen zonder cap daar weghouden.

idd. wat scarlet zegt dus..

Van mij part mag de verzekering zich gerust terugtrekken als iemand zonder cap van zijn paard valt. Knipoog dan ben je hem ook wel aan het helpen maar weet je iig dat ie het uit zijn eigen zak betaald.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:32

Dus de gemeenschap moet opdraaien voor de (zeer hoge) kosten van jouw medische behandeling nadat je bewust iets gedaan hebt dat zo slecht is voor je gezondheid dat het verboden is bij wet.

Paardrijden zonder cap en vet eten zijn tot nader order niet illegaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:49

Nooit gedacht dat mensen vinden dat het voorbeeld van Amerika in dit opzicht een goed idee is.

In Amerika zie je al deze principes in praktijk gebracht - en je ziet ook tot wat voor vervelende gevolgen het allemaal leidt. Daar hanteren ze inderdaad regels als 'voorlichting is hetzelfde als aanzetten tot' en dus is het aantal tienerzwangerschappen geexplodeerd want voorlichting mag niet. Ondanks alle rigoreuze antidrugswetgeving en propaganda is het drugsgebruik hoog en problematisch. En ook over drugs is nauwelijks informatie (alleen maar veel propaganda) wat eveneens tot veel ongelukken en problemen leidt.
Ben je niet goed verzekerd of doe je iets fout dan kun je je medische behandeling wel schudden. Het eigen-schuld-principe leidt tot steeds verdergaande beperkingen, bizarre disclaimers en een behoorlijke inbreuk op het dagelijks leven: alles moet eerst in 4voud worden omzeild.
En last but not least: het helpt niet. De mensen worden er niet voorzichtiger door, de kosten zijn er niet door gedaald, het drugsmisbruik is niet lager, en er zijn alleen maar heel veel mensen die door vervelende samenloop van omstandigheden buiten hun eigen schuld gewoon aan hun lot worden overgelaten.

Maar er zijn mensen die dit stuk voor stuk een goed idee vinden?

Als we het dan toch over ervaring hebben...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:18

shadow en denk je echt dat ze gaan luisteren naar die voorlichting? Jongeren denken het altijd beter te weten. Als zij 10 pillen willen slikken doen ze dat Knipoog daar gaat je voorlichting niks aan helpen want ze denken toch dat "zij het beter weten" Lachen Wij hebben inderdaad zo'n madame gehad die ons kwam vertellen hoe en wat. Denk je dat ook maar een van de gebruikes bij ons zich aangepast heeft?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:22

Shadow0 schreef:
In Amerika zie je al deze principes in praktijk gebracht - en je ziet ook tot wat voor vervelende gevolgen het allemaal leidt. Daar hanteren ze inderdaad regels als 'voorlichting is hetzelfde als aanzetten tot' en dus is het aantal tienerzwangerschappen geexplodeerd want voorlichting mag niet. Ondanks alle rigoreuze antidrugswetgeving en propaganda is het drugsgebruik hoog en problematisch. En ook over drugs is nauwelijks informatie (alleen maar veel propaganda) wat eveneens tot veel ongelukken en problemen leidt.

Voorlichting over seksualiteit (een heel gezonde en normale basisbehoefte van ieder mens) is wel iets heel anders dan voorlichting over illegale drugs. Ieder normaal mens heeft vanaf een zekere leeftijd behoefte aan seks en zal er dan ook naar op zoek gaan. Dat is zeker niet het geval met drugs. Dus de vergelijking die je hier maakt gaat helemaal niet op.

Citaat:
Ben je niet goed verzekerd of doe je iets fout dan kun je je medische behandeling wel schudden. Het eigen-schuld-principe leidt tot steeds verdergaande beperkingen, bizarre disclaimers en een behoorlijke inbreuk op het dagelijks leven: alles moet eerst in 4voud worden omzeild.
En last but not least: het helpt niet. De mensen worden er niet voorzichtiger door, de kosten zijn er niet door gedaald, het drugsmisbruik is niet lager, en er zijn alleen maar heel veel mensen die door vervelende samenloop van omstandigheden buiten hun eigen schuld gewoon aan hun lot worden overgelaten.

Dat het gezondheidssysteem in de VS een schreeuwende onrechtvaardigheid is ben ik volkomen met je eens. Zieke mensen horen de beste behandeling te krijgen zonder dat geld daarbij een issue is.

Maar de stoet aan dronkelappen, suffe junks, agressieve speedkikkers, bewusteloze XTC-trippers en ander fraais die zich dagelijks in ziekenhuizen aandient zomaar in een slachtofferrol duwen en gelijkstellen aan mensen die écht ziek zijn, dat wil er bij mij niet in.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:36

pharagirlke schreef:
shadow en denk je echt dat ze gaan luisteren naar die voorlichting? Jongeren denken het altijd beter te weten.

Dit weet je zeker ook uit eigen ervaring Knipoog zo oud ben je zelf ook nog niet of wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:03

illegaal betekent alleen dat iets niet mag van je overheid.
alsof zij heilig zijn en altijd gelijk hebben.
en of je altijd maar moet luisteren daarnaar.
er zitten genoeg goede regels tussen, maar mensen kunnen ook best voor zichzelf denken. ik doe dat iig liever wel. ik bepaal zélf wel wat ik wel en niet doe wat mezelf betreft.

en gelukkig heb ik heel wat meer vertrouwen in mijn medemens phara. heel veel jongeren van tegenwoordig zijn een stuk bewuster van de wereld om zich heen en de risico's, oorzaken, gevolgen.

je bent toch zelf ook erg bewust bezig?
waarom zouden vele anderen dat ook niet zijn?
een ander is niet stommer omdat ie avontuurlijker ingesteld is met bepaalde dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:05

klara, ergens zijn die mensen ook ziek.
je beland niet zomaar 'in de goot'. daar zitten vaak hele trieste verhalen achter. sommige mensen vinden god of iets in een geloof en blijven sterk of worden sterk. sommige mensen vinden kracht in zichzelf, een hobby, een familie en blijven of worden sterk. anderen redden het niet en zitten jaren in inrichtingen onder legale drugs. en andere eindigen dakloos, als junk of wat dan ook met legale en/of illegale drugs..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:08

Klara16 schreef:
Voorlichting over seksualiteit (een heel gezonde en normale basisbehoefte van ieder mens) is wel iets heel anders

Nou, dat hangt maar van je standpunt af he Lachen In de meer conservatieve streken wordt het beslist niet gezien als een gezonde en natuurlijke behoefte. Jouw opvattingen daarover (die ik trouwens wel deel) zijn toch niet de absolute waarheid en voor iedereen geldig.

Citaat:
... dan voorlichting over illegale drugs. Ieder normaal mens heeft vanaf een zekere leeftijd behoefte aan seks en zal er dan ook naar op zoek gaan. Dat is zeker niet het geval met drugs.

Ik betwijfel dat. Ik denk namelijk dat het proberen van drugs een uiting is van een natuurlijke en normale behoefte aan risico's, grenzen doorbreken en ze leren kennen, nieuwsgierigheid en losmaken van de gevestigde orde die bij de puberteit optreedt. Ik vind niet dat drugs daarvoor het juiste middel is maar ik vind ook niet dat elke week met iemand anders de koffer induiken de juiste manier is om uiting te geven aan je normale seksuele behoeften.
Maar die behoefte aan het experimenteren met van alles en nog wat is denk ik wel degelijk natuurlijk en voorlichting kan op dat gebied dus nuttig zijn. Desnoods alleen maar om te zeggen dat je echt niet direkt een zwakkeling of een liegend, bedriegend persoon bent als je bijvoorbeeld wel benieuwd bent wat dat nou inhoudt. Want die nieuwsgierigheid is helemaal niet gek, alleen moet je je dus wel beseffen dat dat niet betekent dat je dat dus ook per se moet uitproberen.

En in elk geval een opener houding... want dat fatalistische: 'geef het maar op, als je ook maar 1 keer een fout maakt, 1 keer gebruikt, ben je hopeloos verloren, een junk, een liegende bedriegende niksnut' en meer van dergelijke vriendelijke omschrijvingen maakt heel veel mensen machteloos.
En jawel, DAT heb ik weldegelijk zien gebeuren in Amerika: mensen die in een minder handige, maar geenszins uitzichtloze situatie terecht waren gekomen, een keertje te dronken, een keertje met de groep mee een jointje zonder dat ze het erg boeiend vonden, of een keer rotzooien met een jongen... (Als iedereen die nog nooit iets ondoordachts heeft gedaan in z'n leven, nooit iets waarvan je denkt: dat had ik beter niet kunnen doen, alvast z'n hand opsteekt?)
Een normale reactie is dat je wakker wordt met een flinke kater, denkt: "tsjemig, wat ben ik stom geweest" en je zorgt ervoor dat je de volgende keer iets minder stomme dingen doet of op z'n minst andere stomme dingen. Maar doordat ze van jongs af aan hadden gehoord dat er niets meer aan te doen was, dat ze nu moeiteloos op 1 hoop geveegd werden met de ergste junks en criminelen, beseften ze helemaal niet dat ze daar nog altijd grip op hadden.

En dat vind ik een levensgroot risico aan het helemaal afzien van voorlichting en het weggooien van alle nuance.