Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:05

Joltsje schreef:
Ik denk dat je het eerst voor jezelf duidelijk moet hebben. Weet je zeker dat je geen kids wilt? En waarom niet? Is dit om de juiste reden?
Foute redenen zijn onder andere: bang voor het onduidelijke, man neemt te weinig verantwoordelijkheid, omdat je het vroeger niet wou etc).

Sorry maar redeneren we niet een beetje de verkeerde kant uit hier? Waarom wil iedereen kinderen, TENZIJ je een goede reden hebt om ze niet te willen? Al wil TS geen kinderen omdat ze dan niet meer 's nachts naakt de polka kan dansen, dan is dat toch prima? Haar leven, haar keuzes.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:19

lifaya schreef:
Ts realiseer je wel dat vaak mensen pas het licht zien als de baby geboren is betreft verantwoordelijkheid. Ze realiseren zich dan pas wat een ouder zijn echt betekent...

Klopt zeker, maar wat als de man niet het licht ziet, daar moet je je wel bewust van zijn voor die tijd. Er van uit gaan dat je het alleen zal moeten doen. Misschien kan je er dan beter niet aan beginnen zeker als je zelf al twijfels hebt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:10

Magrathea schreef:
Joltsje schreef:
Ik denk dat je het eerst voor jezelf duidelijk moet hebben. Weet je zeker dat je geen kids wilt? En waarom niet? Is dit om de juiste reden?
Foute redenen zijn onder andere: bang voor het onduidelijke, man neemt te weinig verantwoordelijkheid, omdat je het vroeger niet wou etc).

Sorry maar redeneren we niet een beetje de verkeerde kant uit hier? Waarom wil iedereen kinderen, TENZIJ je een goede reden hebt om ze niet te willen? Al wil TS geen kinderen omdat ze dan niet meer 's nachts naakt de polka kan dansen, dan is dat toch prima? Haar leven, haar keuzes.

Nou omdat TS in een relatie zit en dan ben je met twee. Als je dan weet dat de ene wel kinderen wenst/wilt, dan is dat dus wel degelijk een topic dat zich vroeg of laat zal opdringen. En dan kan je dat mss even uitstellen, maar je zal het toch ooit een keertje moeten aanpakken.
Dat is dan de consequentie die bepaalde keuzen met zich meebrengen.

The_Cat

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:13

Zoals ik het nu lees klinkt het een beetje alsof "Als er 1 iemand kinderen wil, moet de andere plooien behalve als je een goede reden hebt". Geen idee of je het zo bedoeld, maar zo lees ik het nu. Maar ik denk persoonlijk dat "geen kinderen willen" ook een goede reden is :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:18

The_Cat schreef:
Zoals ik het nu lees klinkt het een beetje alsof "Als er 1 iemand kinderen wil, moet de andere plooien behalve als je een goede reden hebt". Geen idee of je het zo bedoeld, maar zo lees ik het nu. Maar ik denk persoonlijk dat "geen kinderen willen" ook een goede reden is :)

Nee dat is perfect mogelijk, maar dan zal die keuze allicht wel het einde betekenen van hun relatie. Wetende dat ze reeds langer dan 10 jaar een relatie heeft met een man die wel een kinderwens heeft en dit qua leeftijd uiteraard nu wel meer zal beginnen opspelen.
Dat is juist een beetje het onderwerp, niet de keuze ansich. Eerlijk en oprecht dat is het enige dat nu telt en dan kunnen beide partijen verder met hun leven, want dat verdienen ze wel!
En dan is houden van, dus ook loslaten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:13

Magrathea schreef:
Joltsje schreef:

De reden boeit me niet. Als ts geen kinderen wil dan is dat hssr goed recht en moet ze er niet aan beginnen. Iedereen zijn eigen keuze.

Maar ik lees een beetje dat ts het diep in haar hartje misschien wel wil, maar er dingen zijn die haar tegen houden.

Als ts het diep in haar hartje niet wil. Dan is dat prima

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:49

De reden is voor ons niet van belang, maar voor TS zeker wel!

Als zij geen kinderen wil omdat ze de polka snachts wil dansen dan is dat een goede reden.
Maar als ze geen kinderen wil omdat ze niet weet of ze dat met deze partner wil of omdat ze bang is voor verantwoordelijkheid. Dan is het nog steeds een goede reden, maar wel het uitzoeken waard.

Dat kan 2 kanten opgaan. Elke kant is goed zolang TS er gelukkig mee is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:00

(De uitdrukking 'diep in haar hartje' komt op mij trouwens niet over alsof het hier gaat om een volwassen vrouw met een eigen mening over of ze wel of geen kinderen wil.)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:27

daantjuhhh schreef:
De reden is voor ons niet van belang, maar voor TS zeker wel!

Als zij geen kinderen wil omdat ze de polka snachts wil dansen dan is dat een goede reden.
Maar als ze geen kinderen wil omdat ze niet weet of ze dat met deze partner wil of omdat ze bang is voor verantwoordelijkheid. Dan is het nog steeds een goede reden, maar wel het uitzoeken waard.

Dat kan 2 kanten opgaan. Elke kant is goed zolang TS er gelukkig mee is.

Dit is dus precies watik bedoel!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:58

Hoe gaat het inmiddels TS?