Enge driftbui!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Enge driftbui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:14

Wat is pedagogisch verantwoord? Dat vind ik nl de "opvoeding" van de meesten ook niet. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:15

Klopt, maar als je als professionele kracht wil werken dan moet je dat ook uitdragen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:16

besita schreef:
ik zou vroeger NOOITdurven zeggen hebben tegen mijn ouders wat ik nu hele dagen hoor zeggen ..zelfs nu als getrouwde vrouw heb ik nog enorm veel respect voor mijn beide ouders ...

Ik hoor en zie vaak met verbazing wat kinderen tegenwoordig allemaal zeggen en doen.
Daar had ik vroeger het lef nier voor en dat was maar goed ook! Whoosh!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:17

En waarom is TS niet proffesioneel?
Omdat zij een kind vastpakt die hysterisch doet?
Ik zeik ook wel eens van me af over m'n werk tegen anderen.
Heb je soms nodig. Ben je dan meteen niet proffesioneel?
Dan maar niet proffesioneel. Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:18

Maar goed, ik zie de kids van tegenwoordig, en weet dat ik NOOIT met kids wil werken. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:18

Als je van een hele groep er maar drie te pruimen vind dan zit je echt wel in het verkeerde vakgebied Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:20

Of het is echt slecht gesteld met de opvoedkunde van deouders van tegenwoordig. Knipoog
Maar goed, deze irritaties die zij heeft, zouden voor mij idd een reden zijn om wat anders te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:21

Voor mij ook Haha!
En ik denk dat dat voor alle partijen beter is Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:21

Misschien wel uiteindelijk. Maar in dit geval heeft ze imo gewoon goed gehandeld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:28

Ik heb nog niet alles gelezen (was halverwege). Aangezien ik soms ook beste driftbuien heb is er tegen mij en de mensen gezegd waarmee ik veel werk, dat er tegen die tijd een gerichte harde mep in mijn gezicht gegeven moet worden of een emmer/kopje koud water recht in mijn gezicht gegooid moet worden, zo moet ik een fractie stil staan om adem te kunnen halen waardoor ik kan kalmeren.
Nooit vastpakken etc. in mijn geval wordt ik dan agressiefer.

Tot nu toe is dit een keer gebeurt zo'n 8 jaar terug toen ik op de basischool inelkaar geslagen ben (kan het niet eens meer herinneren omdat ik een complete black out had bij die bui).
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 13-06-08 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:29

KarinvdM schreef:
besita schreef:
ik zou vroeger NOOITdurven zeggen hebben tegen mijn ouders wat ik nu hele dagen hoor zeggen ..zelfs nu als getrouwde vrouw heb ik nog enorm veel respect voor mijn beide ouders ...

Ik hoor en zie vaak met verbazing wat kinderen tegenwoordig allemaal zeggen en doen.
Daar had ik vroeger het lef nier voor en dat was maar goed ook! Whoosh!

Mijn buurjongetje van 8 ook. Sommige van zijn woorden waren hier genoeg geweest voor een pak slaag en de hele week op mijn kamer zitten Nagelbijten / Gniffelen

(vind hem overigens een kreng van jewelste die ik af en toe zijn nek graag wil omdraaien) Hij mag graag stenen naar eenden gooien, als je er wat van zegt krijg je stenen naar je gezicht gegooid, dat soort ongein.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 13-06-08 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:30

Dan is er iig communicatie over geweest. Dat is super. En dan weet je idd ook wat je moet doen bij jou.
Mijn eerste reactie zal nl ook vastpakken zijn.

Kinderen die nu al zulk gedrag vertonen.... Pfoe, ik hou m'n hart vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:32

Maar kinderen zijn anders dan wij vroeger waren. Ze zijn veel bijdehandter. Mijn oudste is ook een driftkop, negeren werkt dan echt het beste.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:35

en hoe komt dat dat ze veel bijdehanter zijn???????? imo omdat ze dat ook kunnen en mogen zijn.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:35

Mara waarom zijn ze anders? Ik gooi het nog steeds op opvoeding. Die is veel vrijer geworden. TE vrij imo.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:38

In mijn ogen zijn het twee dingen. Zoals bij mij, zover ik het weet had ik dit van jongs af en aan en ook alleen maar als andere mense mij dusdanig treiteren dat ik witheet wordt.

Maar naar mijn buurjongen, en vele anderen gekeken, is het de opvoeding. Stuk voor stuk zijn ze verwend en gewend hun zin te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:38

KiWiKo schreef:
en hoe komt dat dat ze veel bijdehanter zijn???????? imo omdat ze dat ook kunnen en mogen zijn.....

Dat denk ik niet helemaal. Ik ben zeer consequent met mijn kinderen, maar ik vind ze wel erg wijs. Veel wijzer dan wij op die leeftijd. Mijn moeder zegt dat ook, ze zijn anders. Ik merk wel nu ze naar school gaat dat ze met minder leuke dingen thuis komt en het is een hele kluif om dat in goede banen te leiden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:41

dus in pakem beet 20 jaar ondergaat de mens een ontzettende revolutie?

Nee Faye Lachen Lachen opvoeden is moeilijk, eist discipline en doorzettingsvermogen....... en daar schort het aan over het algemeen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:43

En toch zijn kinderen veel wijzer. De dingen waar mijn 4 jarige mee komt, ik snap niet waar ze het vandaan heeft en hoe die radartjes in haar hoofd werken. Ze groeien op met andere lesmethoden, ander speelgoed. En als je dan inderdaad niet consequent en volhardend bent als ouder gaat het mis.

Edit: Jij was 20 jaar gelden echt geen 4 Kiwiko Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:44

ssssssssssssssst Haha! Haha! Haha!

ik denk dat de televisie zeker wel van een grote invloed is, ook de puter.......'

maar wijs zijn heeft niks met onbeschoft zijn te maken toch Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:45

Weer een reden om kinderen buiten te laten spelen, en niet de hele dag voor die buis/computer te laten hangen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:46

nee maar ik heb het over wijs Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:48

Needje schreef:
Weer een reden om kinderen buiten te laten spelen, en niet de hele dag voor die buis/computer te laten hangen. Haha!

Daar ben ik het zeker mee eens. Mijn oppasmeisje hangt echt uren voor die kast Nagelbijten / Gniffelen terwijl ik 'vroegah' (klinkt alsof ik ontzettend oud ben Huilen van het lachen ) alleen maar in de avond tv mocht zien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:49

Wat versta jij onder wijs?
Logisch dat kinderen van tegenwoordig door alle mediavormen eerder meer weten. Niets mis daar mee. Maar staat imo los van de houding van de kinderen. Luisteren heeft niets met kennis te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:50

Dat zeg ik toch ook niet? Verward