hmm, heel veel succes! Ik vond het veel schelen dat ik een les nog van te voren had! Ging ik toch iets relaxder het examen in! En daarna dikke knuffel van mijn rij-instructeur gekregen
ik herken de stress wel de eerste keer ben ik door een hele stomme fout gezakt de 2 de keer ben ik nog geen 10 minuten weggeweest en was toen ook gezakt maakte ruzie met de examinator de derde keer had ik die zelfde man als de 2de keer en kreeg een ingreep bij dier gaarde blijdorp maar kon heel goed verwoorde waarom ik de andere kant op ging dan hij zei en ben toen toch geslaagd
maar ben blij dat ik er van af ben zou nog wel e willen halen maar goed het idee dat ik dan weer naar het cbr moet ontneemt me de moed
Ik heb woensdag dus examen maar zal ik mijn instructeur (mijn oom dus ) mee laten rijden ofniet ??? Hoe doen jullie dat .... ik dnek dat het misschien rustiger is als ik alleen met examinator ga puur omdat ze anders met zn 2e in je nek hijgen..
* Je kijkt binnenspiegel en over je schouder * Als je remt kijk je achter je * Richting naar rechts
* Nu zet je de auto in de 1 * Rem ingedrukt houden * nu laat je de koppeling zachtjes opkomen * binnenspiegel, buitenspiegel en over je linker schouder kijken of je weg kunt rijden * richting naar links * koppeling verder laten opkomen totdat je voelt dat de auto weg wilt * rem los laten en rijden
het kan ook met de handrem::
* binnenspiegel en over je schouder kijken * richting naar rechts * stil staan en dan achter je kijken door de binnenspiegel * Auto op de handrem zetten * koppeling zachtjes laten opkomen * binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder kijken * richting naar links * koppeling verder laten opkomen totdat je voelt dat de auto "weg wilt rijden" * handrem eraf doen en wegrijden
Ik reed op een kruising in een woonwijk. Er kwamen twee fietsers van rechts aan. Die hadden voorrang dat had ik zelf ook wel gezien, alleen moest ik eerst nog een hoge drempel over om op die kruising te komen.
Ik dacht als ik nu heel rustig rijd, naar zijn 1 schakel voor die achterlijke hoge drempel dan kan ik daarna rustig stoppen.
Wat doet meneer de Examinator? Trapt KEIHARD op de rem op de drempel. Auto slaat af en schreeuwt dat ik zo'n drempel niet in zijn 1 hoef te nemen maar makkelijk in zijn 3 kan doen en dat er fietsers zijn van rechts.
Ik zo: " Die had ik wel gezien hoor, daarom reed ik ook zo rustig en ik keek bovendien ook heel goed!"
Rij instructeur zat achterin en die zei precies hetzelfde...
Tijdens het nagesprek hadden mijn rij-instructeur en de examinator nog een hele discussie van een kwartier, maar helaas...Examinator beslist en ik was gezakt...klerevent
ingreep gehad en ja...dan kun je het schudden 200,- kassa in de examinator zijn laatje en ik zit zonder rijbewijs en met een stuk minder zelfvertrouwen...
Ik hoefde bij het afrijden geen hellingproef te doen. Ben 2x gezakt door spanning. Kreeg als advies om valeriaan te slikken, zorgt voor ontspanning en concentratie. Moet woensdag ook afrijden, dus ben nu begonnen met het slikken ervan. Hopelijk helpt het.. Succes met afrijden!
Ik denk dat je vooral geluk moet hebben. Rijden kan je, anders laten ze je niet afrijden, zo moet je maar denken. En veel en goed kijken, dat was mijn geheim Vooral rustig blijven en met je examinator praten en zo jezelf en hem op z'n gemak stellen
Ja, dat heb ik nu pas net echt goed geleerd. Dat leer je imo het beste door het te doen, achter elkaar steeds, heb dat echt pas sinds ik mijn rijbewijs heb geleerd