Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:12

Je weet idd pas wat je mist als het er niet meer is......

Ik heb een enorm mooi geschenk van mijn vader gehad, vorig jaar is uit zijn merrie een prachtig veulen geboren genaamd Sabey, de pappa is mijn hengst, toen hij erg ziek werd heeft hij haar aan mij geschonken, dit beestje is mij enorm dierbaar.

Mijn pa is ook thuis gestorven, wat we niet voor mn moeder hebben kunnen doen hebben we wel voor hem kunnen doen, hij lag al een paar maanden in een verpleegtehuis maar we hebben zijn huisje aangehouden, hij is 4 dagen thuis geweest toen hij overleed, hij was zo blij om thuis te zijn, zal die blik ook nooit meer vergeten, voelt ook heel goed dat mn zus en ik dat nog voor hem hebben kunnen doen, zijn ook dag en nacht bij hem gebleven en hebben over zoveel dingen gepraat totdat hij langzaam wegzakte.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:24

mijn vader is nu bijna 15 maanden geleden overleden en moet wel zeggen dat het eerste jaar zo ontzettend snel voorbij is gegaan. maar elke dag mis je hem toch met bijna alles wat je doet. Vooral in ons bedrijf (stalhouderij en paardenhandel) is het eigenlijk wel vreemd want normaal kon je met hem overleggen en nu sta je eigenlijk samen op je eigen benen.

hier op bokt zijn ook verschillende topic's geweest over zijn overlijden, omdat mijn vader in hart en nieren een erkende paardenhandelaar was en wij (broertje en ik) hem zelf met de rouwkoetsen hebben begraven.

sinds kort staat bij hem dan ook zijn steen, voorheen heeft eerst een stenen paard op zijn graf gestaan, me broertje heeft zijn lievelingspaard helemaal na geschilderd. Wij hebben dan ook een foto van hem in zijn steen laten ertsen zoals hij ook echt was, pet stofjas en stok. moet wel zeggen dat dit echt enorm helpt met het verwerken en het is niet zo somber als je bij hem staat.

voor degene die het willen zien onderstaand een link.
http://groups.msn.com/_Secure/0RwDKDk8UmrblZftLFQv1RUTb7UTJiyBOqI6B6x*pNkyhVK9wJvQzOXCyUwSKek6ojTmDFL26Uq3ywn!b0ySTD4ikGPB8X8M0vdo9qkhoJRM/P?dc=4675673811557815644

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:20

Je link doet het niet. Knipoog

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:28

Ik heb 10 jaar geleden ook mijn moeder verloren.
inmiddels heeft mijn vader een nieuwe vriendin (gelukkig want een mens hoort niet allen te zijn!). Maar al hoe lief ik haar vind, ze zal nooit, maar dan ook nooit mijn moeder kunnen vervangen.
Mijn moeder is ook iedere dag in mijn gedachten trouwens.
De pijn slijt, maar de gedachte blijft.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 00:11

Ik herinner me jouw verhaal nog Kurby, indrukwekkend!

Goh rotnieuws op school; een docent werd tijdje geleden opgenomen met de verschijnselen van een hersenbloeding. Blijkt hij een ongeneeslijke tumor in zijn hoofd te hebben, is gisteren bekend gemaakt via de website van mijn opleiding. Ze gaan nu kijken hoe ze de groei kunnen afremmen. Ik ken die man vrij goed. De laatste tijd niet meer mee te maken gehad, maar de eerste twee jaar wel. Hoe dan ook, dit raakt je dan toch behoorlijk. Zij gaan nu door precies zo'n periode, weet helemaal hoe ze zich voelen. Op dat soort momenten besef ik pas waar wij in hebben gezeten vorig jaar. Scheve mond

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:08

Ach gut
Toekie schreef:
Ach Haike, kan me voorstellen dat dat ontzettend moeilijk was. Echt zo'n moment dat je er keihard mee geconfronteerd wordt. *knuf*

De tijd gaat idd veel te snel, aan de ene kant fijn omdat je toch verder moet en ik wil dat ook wel (niet blijven hangen in verdriet zeg maar). Maar aan de andere kant ben ik bang dat hij zo sneller 'vergeten' wordt. Niet door mij, absoluut niet, maar door de omgeving.
En 'de maatschappij', het dagelijkse leven verwacht dat je er op een gegeven moment wel overheen bent... Scheve mond
Ja idd en daar heb ik zo 'n pest aan! Ik heb volgende week examen. Ik zei vandaag tegen iemand dat ik het totaal niet zie zitten... Zegt die persoon; ja, ik ook niet hoor. Dan sla ik dicht. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat ik toch wel mag zeggen dat het voor mij even anders ligt. Ik heb al dubbel zo veel examens omdat ik die van januari moet inhalen. Mijn vader is nl. net voor mijn examens overleden...

Sterkte Vientje!

Kimonoo Ach gut. Probeer toch een beetje te genieten van je verjaardag.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:34

succes met je examens Vie!!!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:28

Bedankt. Ik merk toch dat het me ontzettend moeilijk valt... Heb maandag en dinsdag mijn eerste drie examens gehad, die zijn super gegaan. Nu voor de volgende twee (maandag) heb ik er iets minder moed in. Soms denk ik; ja ik ga er compleet voor en de dag erna zakt de moed me in m'n schoenen en snap ik het nut er niet van in... Verward

Ik merk dat ik dat de laatste tijd wel meer heb. Ik wil ook kost wat kost mijn dromen nastreven. (Al besef ik wel dat ik daarvoor werk ga nodig hebben, dus ik doe heus mijn best wel. Knipoog )

Aanstaande vrijdag is de verjaardag van mijn vader. Hij zou 55 worden en ik denk dat dat ook wel speelt in mijn hoofd... Gelukkig heb ik geen examen die dag.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:07

Vie, ik heb PRECIES hetzelfde!! Het is echt enorm herkenbaar wat je schrijft... ik ben daarom ontzettend wisselvallig wat betreft mijn opleiding. Twee weken geleden wilde ik me nog tijdelijk uitschrijven (bij decaan geweest enzo), nu heb ik besloten er in september toch weer voor te gaan. Heel vermoeiend... Scheve mond

Veel sterkte vrijdag, en ook maandag met je tentamens!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:42

misschien klinkt het heel stom. Maar hoorde van de week dat me moeder artrose heeft. Kreeg toch een klap in me gezicht, dacht nee hé niet weer een ziekte! Tuurlijk weet ik wel dat atrose niet levensbedreigend is me oma heeft het ook en die word morgen 77. Maar toch kwamen de zenuwen weer. Ben zo bang me moeder te verliezen. Maar het ziet er wel naar uit dat het erfelijke artrose is en dat het voor mij misschien in de toekomst ook komt. Vind het echt niks zit er al de hele week weer mee in me kop, terwijl ik weet dat het eigenlijk niet zo erg is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:35

Mijn vader is gestorven toen ik 24 jaar was in 2004 op 37 jarige leefdtijd.

Hij was al vanaf jong af aan alcoholist en dat is ook zijn dood geworden.
Op een dag werd ik gebeld doo mijn zusje dat mijn pa van de trap was gevallen, ik ben erheen gegaan en heb tegen zijn wil een dokter gebeld.
Mijn zusje en ik woonde allebei al samen en mijn ouders waren gescheiden.
De dokter zag al meteen hoe geel die was en dat het echt niet goed was, we moesten morgen er naartoe voor bloed te prikken.
De hele nacht moeten waken omdat hij waarschijnlijk een hersenschudding had opgelopen met die val.
De volgende dag naar het ziekenhuis en de dag daarna kregen we de uitslag en die was schokkend.
Drie a4-tjes met allemaal kruisjes (waar een kruisje achter staat is slecht) het was 5 voor 12 zei de dokter.
We zijn naar zo'n therapie geweest en hij sloeg eindelijk om en dronk al een paar maanden niet meer.
Maar dat was toch te laat zijn lever werkte nog maar voor 20 % en kon dus niks hebben, daar kreeg hij een bloeding bij en is nog geopereerd.
Toen ging het beter maar na een paar dagen ging het heel slecht en hij is toen ook gestorven.

Het moeilijke was gewoon dat ik alles moest regelen, dus je kunt eigenlijk niet echt aan het rouwen beginnen.
Ik heb hem zelfs mee gewassen en aangekleed omdat dit de laatste keer zou zijn dat ik echt iets voor hem kon doen.
Want er moet een crematie geregeld worden, kaarten geschreven, het huis moest leeg en na dik een maand viel ik dus in een gat.
Ik was er steeds mee bezig geweest en je huilt dan wel eens maar daar had ik niet veel rust voor.
Dus toen alles geregeld was en alles zo'n beetje achter de rug, begon ik te piekeren en kwam echt in een gat, toen kwam mijn rouwperiode pas.

Mijn vader is nooit echt een vader voor me geweest omdat hij altijd dronk, maar de laatste maanden toen hij van de drank af was kwam de ware aard naar boven en heb ik mijn vader zelfs zien huilen en horen zeggen dat hij beter wou worden voor mij en mijn zusje.
In die veels te korte periode was het echt een vader, helaas hebben we daar niet lang van mogen genieten.
Dat is juist het erge juist nu hij echt een vader voor ons werd is hij gestorven.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:54

Wij hebben al zeg ik het zelf een supermooi graf voor m'n vader. Ik kom er zelf maar 1 hooguit 2 keer per jaar, maar het staat er altijd mooi bij. M'n opa en oma gaan er elke week heen om te harken e.d. (Ze wonen schuin tegenover de begraafplaats). We hebben een heel natuurlijk graf. Een hele mooie grote natuursteen, in de wei bij een vriend van hem gevonden. Die vond hij echt prachtig en nu mochten wij hem hebben voor zijn graf. Verder staat er een heel mooi laag groen hegje om het graf en heeel veel bloemetjes, altijd! En dat al 10 jaar lang Lachen

Ik heb zelf niet zoveel met het graf.. Ben wel blij dat het heel goed onderhouden wordt enzo, maar om er zelf vaak heen te gaan, nee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:21

Ik heb afgelopen week weer zwaar gehad ook, mijn ouders zouden dinsdags 25 jaar getrouwd zijn. Dinsdag dus beste vrienden en familie langsgeweest, woensdag weer mensen, donderdag weer mensen, en dat terwijl juist nu even mijn rust wil hebben. Deze week ook bij de notaris geweest, weer confronterend.

Merk dat nu ook erg veel afleiding zoek in school. Was nooit een studiebol en hing altijd liever bij de paarden (met mijn moeder). Nu mag ik paar weken niet rijden omdat spier in schouder heb gescheurd en is het alleen toch minder leuk om bezig te zijn met paarden. Alle tijd die nu over heb, gaat dus maar naar schoolwerk.
Lessen op school blijven wel moeilijk, interesseren me vaak ook niet zo erg.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:48

Bij mij is dat net niet... Ik moet bezig kunnen zijn met iets, niet iets om over na te denken... Morgen zou mijn vader 55 geworden zijn. Ik heb vandaag een rotdag gehad en vrees dat het morgen niet veel beter zal worden. Ik mis die man echt zo... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:07

Sterkte Vie!