Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:33

je hebt ook de linksomdraai dan moet je je benen kruissen

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:12

Nog even een vraagje, hoe hebben jullie je haar altijd met een wedstrijd? Ik moet dus tijdens het afdansen wisselen van jurk, en wil me haar dan strak achterover in een knot. Maar wat gebruiken jullie daarvoor. Je hebt dacht ik van die speciale rondjes die je kan gebruiken ofzo? maar hoe werken die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:37

Ik weet t niet, toen ik nog danstte deed ik de kappersopelding nog en werd mn haar op t werk gedaan ( + make-up ). Ik weet niet hoe ze t allemaal deden eigenlijk :+

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:11

Ik maak altijd een staart halverwege mijn hoofd, zorg dat mijn haar goed nat is zodat hij mooi strak kan. Dan vlecht ik die staart, en die rol ik op. Dan doe ik daar speldjes in, een zwarte elastiekachtig iets eromheen. En voor de latin doe ik over dit alles gewoon nog net een elastiek emt een rode bloem eraan. Dit blijft met mijn lange zware haar erg goed zitten, zit ook netjes en strak enzo!

Wij hebben ook zowel linksom als rechtsom een draai in de weense wals, die je afwisseld. We hebben wel ook een leuk begin stukje, maar voor de rest is de weense wals gewoon zo. Zelfs als je de hogere klasses kijkt, zelfs de hoofdklasse enzo, die dansen ook weinig variatie erop....

Echt wel leedvermaak naar de zingende mensen := want ik ga natuurlijk niet zingen!! :D _O- :') :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:48

Hallo :D
Ik ben sinds oktober ook met stijldansen begonnen, in Amsterdam. Over een week of 6 ga ik afdansen, heb geen vaste partner (groot dames-overschot :+ ) dus dat wordt wel wat lastig :')
Vind het wel heel erg leuk om te doen en ga zeker door :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:53

Nee, je zal ook wel gek zijn als je het wel zou doen :+ Niet banketstaaf bedoeld naar jou vanzelfsprekend ;)

Edit: Met je telefoon opnemen en op bokt zetten! }:) :+

@eempiej: Ik had precies dezelfde vraag! :D Bij mij op de dansschool maken mensen (nou ja, mensen, vooral dames) een heel kunststuk van hun haar, met bloemen, steentjes, kilo's lak en weet ik al wat niet meer erin, en dat wil ik ook kunnnen! :Y) Maar aangezien ik nog geen fatsoenlijke paardestaart kan maken... :z

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:55

eempiej schreef:
Nog even een vraagje, hoe hebben jullie je haar altijd met een wedstrijd? Ik moet dus tijdens het afdansen wisselen van jurk, en wil me haar dan strak achterover in een knot. Maar wat gebruiken jullie daarvoor. Je hebt dacht ik van die speciale rondjes die je kan gebruiken ofzo? maar hoe werken die?

die speciale rondjes noemen ze `donuts` die heb ik ook :+ is echt heel makkelijk, je heb zo je haar in een knot ;)

ik kan wel ff kieken of ik er nog een foto van heb
tevens doet altijd vrouw van stal mn haar, maar mn vriend kan het ook :D die heeft gister ook mn har gedaan
en niemand gelooft dat dat hij dat gedaan heeft, dus wel makkelijk :+

heb echt onwijs zin in NK veldhoven!! 8-)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:48

@n_atas

Als je idd even een foto wilt laten zien met een kleine uitleg hoe en wat zou dat erg fijn zijn :P En waar kan je ze kopen??

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:55

Ik had van een vriendin gehoord dat je ze iig bij Claire's kon kopen, je kunt op die site daarvan kijken of er een winkel bij je in de buurt zit.
Foto + Uitleg zou fijn zijn idd! :)

Welk paar is jullie favoriet? :) Ben zelf helemaal weg van Maxim Kozhevnikov en Yulia Zaguruychenko (zal het wel fout geschreven hebben :z ) maar die zijn inmiddels uit elkaar -O-
Die filmpjes op YouTube, echt, als ik ooit zó kan dansen... _/-\o_ *droomt verder* :=

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:05

Kwam toevallig dit topic tegen. Dans ook graag. We zijn nu goud ster. Helaas kan ik waarschijnlijk dit jaar niet afdansen in mei omdat ik over een week of 4 mijn eerste kindje verwacht....

Dans samen met mijn man en de dansschool probeerd ons regelmatig over te halen om wedstrijden te gaan dansen. Misschien komt dat nog wel, maar meestal zijn we ook wel blij als we een weekeinde niks hebben. Bovendien moet ik nog even zien hoe het straks gaat lopen allemaal :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:30

Gefeliciteerd met je zwangerschap! *\o/*
Alvast een voorspoedige&snelle&vooral pijnloze bevalling toegewenst ;) Dat je maar een gezond kindje mag krijgen

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:07

Ik lees net op de site van onze dansschool dat onze latin formation teams 1e en 2e zijn geworden bij de beneluxkampioenschappen :)

Dansen er ook mensen in dit topic in een formatie team?

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:48

Nee, maar op de dansschool hadden we wel een goed formatieteam :) dat er wegens omstandigheden mee gestopt is -O- We hebben inmiddels wel weer een demoteam, maar daar hoor ik verder weinig meer van...
Heb wel een cd met formatiemuziek (bijzonder foute muziek, maar ach...) maar in je eentje daarop dansen is toch niet helemaal hetzelfde :')

:)* Of we richten een Bokt-formatieteam op! Vanzelfsprekend zijn de jurken ed dan in de kleur Bokt-blauw... :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:40

@Lady_M

Ik ben even opzoek gegaan naar die haardonut. Op www.ooteman.nl verkopen ze ze. En anders misschien bij een drogist of op de markt.

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:28

de haardonut verkopen ze op verschillende plekken
mijn vriend heeft er 1 gekocht in Deventer daar zit zo`n speciale kapperswinkeltje met allemaal `haar`spullen
ik heb ze ook gezien bij ruitersportwinkels, maar daar vind ik ze veel duurder dan dat je ze in een kapperswinkeltje koopt
ik weet dat er ook zo`n kapperswinkeltje in Arnhem zit.

hieronder een fotocollage van 4 verschillende fotos. zonder gel nog, dus mn haar pluist er lekker op los :+

Afbeelding

ik maak meestal eerst een redelijke hoge staart, daarna de donut door je staart heen en dan met schuifjes eerst de donut
vast maken, daarna plukjes haar over de donut verdelen zodat je de donut `verstopt` methet haar wat dan over is maakt mn vriend/of iemand van stal allemaal `krulletjes`van die ze overal heen vast maken zoals je op de fotos wel een beetje kan zien.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 10:33

Wat leuk is dat zeg!!!!! Is dat ook geschikt voor langer haar? Ik heb heel zwaar lang haar(halverwege de rug) wat snel uit alles zakt wat je erin probeerd te doen....

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:53

Sjapaz schreef:
Wat leuk is dat zeg!!!!! Is dat ook geschikt voor langer haar? Ik heb heel zwaar lang haar(halverwege de rug) wat snel uit alles zakt wat je erin probeerd te doen....

ik zou het gewoon proberen, zou wel moeten lukken, gewoon goed het haar met schuifjes om de donut heen doen.
iemand van de dansschool heeft ook aardig lang haar en bij haar lukt het ook

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:17

Ik ga een poging wagen!! :)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 23:09

okidoki! hier in de stad hebben ze ook een winkeltje met heeeeel veel haarspullen en dit soort dingen, dan kan ik hem vast daar halen! Heeft hij nog een speciale naam ofzo? zodat ik niet de verkeerde koop?

Wij hebben zaterdag weer wedstrijd :D

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:30

Sjapaz schreef:
okidoki! hier in de stad hebben ze ook een winkeltje met heeeeel veel haarspullen en dit soort dingen, dan kan ik hem vast daar halen! Heeft hij nog een speciale naam ofzo? zodat ik niet de verkeerde koop?

Wij hebben zaterdag weer wedstrijd :D

als je naar een haardonut vraagt dan weten ze wel wat je bedoelt :Y)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:44

Neee ik loop met krukken en heb woensdag de laatste keer oefenen voor het afdansen! :(

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:21

eempiej schreef:
Neee ik loop met krukken en heb woensdag de laatste keer oefenen voor het afdansen! :(

oef dat is balen :(:) hopen dat je wel weer kan dansen met het afdansen!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:49

Oh balen van je krukken eempiej! Wat heb je gedaan dat je ze moet gebruiken? 19 april afdansen had een prachtige jurk gezien maat 40/42 Grr pas ik niet in met me maatje 36. Nou ja passen wel :+ beetje te goed zelfs.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:02

Heb met me voet onder een ziekenhuis bed klem gezeten :') ik stond stil, collega reed door ent oen was het auw :P

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:17

Auw. Idd. Je was in ieder geval meteen op het goede adres :+