Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:22

Joonsel schreef:
Dan moet je juist iets doen aan de te volle klassen, niet aan teveel uur, lijkt me! Lachen

Dat wilde ik net gaan zeggen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:23

Joonsel schreef:
Lavien schreef:
Alsof wij er wat aan kunnen doen dat de kinderen in Afrika niet naar school kunnen.Ik vind het heel erg naar voor ze en we mogen blij zijn dat we uberhaupt school hebben maar toch ben ik er tegen.

En waarom dan wel? Je loopt wel te roepen dat je ertegen bent, maar volgens mij nooit onderbouwd met een argument. Vork

Omdat die al meerdere keren in het topic zijn genoemd.

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:23

ik kreeg gisteravond al allerlei doorstuur mailtjes dat we moesten gaan staken enzo,en dat iedereen mee moest doen omdat er misschien een 9e lesuur bijkomt,waar dit vandaan komt weet ik ook niet.

maarja,bij ons viel het wel mee,er stonden na de eerste pauze maar een paar groepjes op het schoolplein,en die gingen na 2 minuten alweer na binnen Slapen dus erg lang hebben ze het ook niet volgehouden,daarna ging het gerucht dat er na de grote pauze weer gestaakt zou worden,ook weer niks van gemerkt,iedereen ging gewoon naar de les,o wat zijn we toch weer brave leerlingen Schijnheilig

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:24

Maar Hitime staakt ook niet mee met dit, dus jullie opmerkingen van "ga dan staken tegen te volle klassen" slaat nergens op als je t mij vraagt..

Scotty__

hahaha, ik moet wel even lachen TS overdrijft alles een beetje, jongens uit auto's met messen en andere wapens?

Het enige wat ik heb gezien is iemand die met een plastic flesje gooide, en vuurpijlen, er werd inderdaad geschreeuwt en gezongen, maar wapens? No way1

Spritz

Zowat onze hele onderbouw stond op het schoolplein Clown
Bovenbouw zitten in een ander gebouw Knipoog

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:25

Bij ons werd er inderdaad ook gezongen; tis stil aan de overkant Clown

nanette_bokt

Ik zit in alkmaar op school, en wij wouden dus ook gaan staken, alleen niemand ging ineens dus ik ook maar niet (ik zit soms tot half 5 op school !!!:O)

RoCKyLoVE

zoiezo het hele staken is een dom idee want de meeste mensen die moeten staken krijgen bij ons volgens mij een vierkant rooster of daar wordt een speciale nalbijfdag voor geregeld, zit je ook lekker lang op school!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:26

xManon_ schreef:
Maar Hitime staakt ook niet mee met dit, dus jullie opmerkingen van "ga dan staken tegen te volle klassen" slaat nergens op als je t mij vraagt..

Inderdaad..
En staken tegen te volle klassen is ook niet echt zinvol, alle klassen hebben er gemiddeld 25. Maar omdat er 31 3-jaars VWO leerlingen zijn hadden ze 2 opties, óf 2 kleine klassen, of 1 grote. En omdat ze geld besparen met 1 grote, hebben ze daar voor gekozen. En daar lijden wij dan onder. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal..

loez

Bij ons is niks aan de hand? Woon in Noord-Limburg zit op het Citaverde in Horst..

xXutopiaXx

Hoe komen ze er dan achter wie allemaal gestaakt heeft?

OoappeloO

Ede was ook helemaal hysterisch begin van de middag. Denk wel 600 van onze school + 1400 van de twee andere scholen. Denk wel een ruime 2000. Bij ons kwamen er een heleboel door de school heen rennen, de spanning hier was echt groot! Als er iets mis was gegaan (perongelijk ruit kapot was de boel echt ge-explodeerd.

Ik was bezig met een herkansingstentame Huilen van het lachen Was lekker concentreren Tong uitsteken

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:27

Bij ons begon het op het Vmbo, dus ik belde een vriendin op een andere school dat er een staking was, ik dacht eerst ja hoor echt onze school weer, maar toen zei ze dat ze bij haar op school al naar huis gestuurd waren. Daarna hoorden we dat op allemaal andere scholen in Zeist ook staking was.

Gass

Spritz

Wij gingen ook naar de gemeente (ik niet,maar een grote groep wel) en degene die daar ook echt naar binnen zijn gestapt, of mee gingen moeten bakken, ik dus niet Lachen
Het 3e uur mocht, maar daarna moest je wel weer naar de les.. ( heb wel mooi een so gemist Clown )

RoCKyLoVE

xXutopiaXx schreef:
Hoe komen ze er dan achter wie allemaal gestaakt heeft?

Mensen die niet aanwezig zijn in de lessen Haha!

Jimb0o

In Maartensdijk schorst de school elke leerling die zijn verhaal op tv, radio of krant doet!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:28

Ja bij ons was er ook staking. Mijn zusje was erbij. Tong uitsteken
Iedereen schreeuwend door de school heen rennen, brandalarmen gingen steeds af, banken en prullenbak werden omgegooid, vuurwerk buiten, mediatheek werd alles omgegooid duss.
Toen werd er echt 10x omgeroepen: Willen alle leerlingen rustig naar hun lokaal teruggaan. En bij de 11de zei die echt gestresst en schreeuwend: Willen alle leerlingen alsjeeblieft terug naar hun lokalen teruggaan!(om de achtergrond allemaal geschreeuw) Clown
Wij mochten de les niet uit en het begin van de les vroeg de leraar nog(toen er nog geen staking was): als je zelfstandig gaat werken het 3e mag je naar de mediatheek maar niemand deed dit want dan moet je voor de klas het hele hoofdstuk uitleggen. Achteraf wilde iedereen wel naar de mediatheek. Vork

Suzanne1408

Wij ons was er ook om 11 uur staking!! Bij ons was het niet zo heftig!! Ik vind het echt zooooo vlauw gewoon 10 lesuren erbij!!! Elke dag tot het 9e.............. Dit wordt een ramp!! Verdrietig Huilen Vooral als je een paard hebt!! Ik ken er nogal wat!!Haha bij ons kwamen ze ook nog binnen midden in de les enzo!! Wij waren met zn 10en in de klas!!

Het berichtje dat je moet gaan staken de kleine pauze heeft geen nut. Er komt alleen maar slechte publiciteit. Wat niet doorkomt is dat de leraren en de rector zelf ook tegen de nieuwe regeling zijn en willen helpen! Maar dan moet het een keer beter geregeld worden, met pers erbij enz.
Stuur dit door aan leerlingen van de amersfoortse berg, en kom in de grote pauze naar de aula!

Dit kreeg ik net op MSN dat gaan wij dus doen...

xManon_

Is dat niet een Vervolgopleidingsschool zegmaar? Citaverde?
Volgensmij was het niet in het zuiden, maar weet het niet zeker.

Ben blij dat ik op een VWO school zit, kan je alles lekekr verdelen over de klassen enzo. Enige verschil ist profiel. Maargoed daar ging het dus niet over. Tong uitsteken Misschien is dat ook wel een reden dat het hier geen succes was.. dat we alleen maar vwo-ers hebben..

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:29

Bij ons op school gingen ze ook staken,
Met meerdere scholen bij elkaar
We hadden met alle leerlingen afgesproken op het gemeenteplein.
Er werd van alles gegooid ; patronen, eieren, eten Tong uitsteken!
Ik kreeg net een mail dat we het maandag weer wouden doen?
omdat het niet had geholpen Boos!
Gewoon niet normaal, sommigen in mijn klas moeten dan tot kwart over 4 naar school, en zijn kwart over 6 thuis. (met de bus soms nog langer)

Lisa_vD

Bij ons op school staakte maar een gedeelte. Ze gingen samen met de andere locaties allemaal lopen schreeuwen school is poedersuiker.

Lieke__

Bij m'n zusje op school hebben ze de staking 15 minuten volgehouden Haha!

De rector ging dreigen met : 'Iedereen een 1 als die nu niet naar binnen gaat'.

Beetje slap hoor.

Nettieejj