Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:04

Guuus. Dat is iets wat ik ook Echt achterlijk vindt!!

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:05

Ja, vooral omdat deze beelden ook niet echt laten zien dat de jongeren nou agressief overkomen. Ze lopen gewoon weg, maar kennelijk niet snel genoeg. Mept een agent er boven op. Draait die jongen zich om, vraagt waarom die agent slaat. Mept hij er nog een stuk of 5 keer boven op.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:06

Moet toch aangepakt worden zoals elke rellen, vind het vrij normaal als ik sommige beelden zie, dat er zo opgetreden word. Natuurlijk spijtig als je er niets mee te maken hebt

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:07

Rellen? Deze beelden lieten geen rellen zien. Ik vind het sowieso not done om op minderjarige kinderen in te gaan slaan. ''Rellen'' of niet.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:15

Misschien not done.. maar de 'minderjarige kinderen'... zoasl je ze noemt, gedragen zich ook erg NOT DONE.. en we weten dat we bij deze 'minderjarige kinderen' geen indruk maken met lieve woordjes of een strenge ,,foei jongens!".. dus hoe denk je zulke rellen dan op te lossen?

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:19

Ik vind wapenstokken en erop inslaan gewoon overdreven. In mijn ogen is een waterkanon oid dan beter. Ik ben het ook zeker niet eens met de manier waarop deze acties gevoerd worden. En het zouden ook niet mijn kinderen moeten zijn die hierbij vooraan staan. Dan is het laatste woord er zeker nog niet over gesproken. Maar in het stukje wat op het journaal werd getoond is gewoon sprake van buitensporig geweld.

Je zult bij elke actie/rel toch een aantal mensen er tussen hebben zitten die puur rotzooi willen schoppen. Helaas komt dat in elk land en bij een hoop acties voor. Zie ook de demonstratie vandaag tegen poetin in Rusland. Dit begon ook vreedzaam.

Maar is zoiets dan een vrijbrief om gebruik te maken van geweld?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:25

ik vind het erg achterlijk waar ze mee bezig zijn, alsof het helpt om dingen te slopen en zelf ruzie te gaan schoppen, dat is tenmisnte wat in groningen en hier in de omgeving gebeurd. Ik noem het niet bepaald staken :/

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:32

Guuus schreef:
Ik vind wapenstokken en erop inslaan gewoon overdreven. In mijn ogen is een waterkanon oid dan beter. Ik ben het ook zeker niet eens met de manier waarop deze acties gevoerd worden. En het zouden ook niet mijn kinderen moeten zijn die hierbij vooraan staan. Dan is het laatste woord er zeker nog niet over gesproken. Maar in het stukje wat op het journaal werd getoond is gewoon sprake van buitensporig geweld.

Je zult bij elke actie/rel toch een aantal mensen er tussen hebben zitten die puur rotzooi willen schoppen. Helaas komt dat in elk land en bij een hoop acties voor. Zie ook de demonstratie vandaag tegen poetin in Rusland. Dit begon ook vreedzaam.

Ik vind het ook absurd dat de politie blijft inslaan op mensen die toch al weg lopen. Volgens mij hebben die mensen een beetje teveel van hun zeggenschap gesnoept en lieten zich op een gegeven moment gewoon gaan. Het blijven immers mensen, maar van de politie verwacht ik toch een beetje meer controlebeheersing over zichzelf.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:37

Deze foto gaat trouwens ook nu rond!

Afbeelding

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:38

@ Niicole_ In Middelburg was het niet anders. Diegene die van school kwamen en van plan waren te staken deden het nog op een normale manier. Totdat een paar mensen met de auto kwamen, volgepakt met eieren en dergelijk om de hele boel op stelten te zetten. De situatie escaleerde gewoon op een gegeven moment. Dat ze met geweld van start zijn gegaan vind ik moeilijk te beoordelen. Aangeziens de politie niet van ophouden wist en een aantal jongeren doodsbang waren :/

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:50

haay!

Ik heb ook meegelopen met de staking. We begonnen bij onze school en gingen toen andere scholen ophalen. Op een gegeven moment liepen we de hele stad door zowat... best leuk Vork

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:55

hns schreef:
Guuus schreef:

Ik vind het ook absurd dat de politie blijft inslaan op mensen die toch al weg lopen. Volgens mij hebben die mensen een beetje teveel van hun zeggenschap gesnoept en lieten zich op een gegeven moment gewoon gaan. Het blijven immers mensen, maar van de politie verwacht ik toch een beetje meer controlebeheersing over zichzelf.

precies Ja

als wij dat bij de politie deden hadden we een probleem maar de poltie kan makkelijk zeggen: hij/zij gebruikte geweld.

terwijl je eigenlijk gewoon kijkte wat er aan de hand was.
zo jammer Blauw oog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:03

Bij ons was er gelukkig geen geweld..
Wel rondvliegende wc-rollen, maar ach.. Huilen van het lachen

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:46

Onze school is ook voor de veiligheid ontruimd, omdat andere scholen onderweg naar ons waren en de rellen in het centrum zouden zijn. Er gingen de grootste verhalen rond, maar ik heb de filmpjes op internet gezien en het viel eigenlijk reuze mee.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:51

Het is gewoon slopen en alles
Nouw willen ze maandag weer gaan staken en k kreeg net al bericht dat iedereen woensdag om half 11 naar huis wil gaan!! Gaaaap nouw k blijf gewoon op school. De reden waarom ze staken ben k het helemaal mee eens maar dit is gewoon slopen en rellen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:55

Ik voel me oud worden hihi.
Was dit vorig jaar gebeurd (examenjaar) had ik zeker meegedaan, zo ben ik gewoon Clown Nu ik nog maar 1 keer in de 2 weken naar school ga en de rest werk merk ik wel dat dat een grote verandering is geweest, nu zou ik meer zoiets hebben van ach wat maakt het uit.
Schrok ook wel van die beelden, 'zomaar' op minderjarige inslaan, terwijl ze voor zover ik zag toch niks aan het vernielen waren oid, op dat beeld. (andere beelden weer wel)

susanne12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:55

mdat we denken dat de Minister van Onderwijs ons niet serieus gaat nemen, gaan we het groter aanpakken, naast onze staking rond 11 uur op 26 november, gaan we op woensdag 28 november om half 11 NAAR HUIS! Dit zal wel de aandacht trekken waardoor ze erover na gaan denken. Stuur dit door naar ALLE MENSEN(!) in je msn lijst en zorg ervoor dat iedereen er van af weet.

DIT KREEG IK OP MSN DUS WEER IK GA MISCHIEN MEE DOEN NIET ZEKER LESSEN ZIJN HANDIG VOOR LATER HE...

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:58

Dat bericht kreeg ook net k blijf gwn op school zoals er gestaakt wordt heeft gwn geen zin

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:01

susanne12 schreef:
mdat we denken dat de Minister van Onderwijs ons niet serieus gaat nemen, gaan we het groter aanpakken, naast onze staking rond 11 uur op 26 november, gaan we op woensdag 28 november om half 11 NAAR HUIS! Dit zal wel de aandacht trekken waardoor ze erover na gaan denken. Stuur dit door naar ALLE MENSEN(!) in je msn lijst en zorg ervoor dat iedereen er van af weet.

DIT KREEG IK OP MSN DUS WEER IK GA MISCHIEN MEE DOEN NIET ZEKER LESSEN ZIJN HANDIG VOOR LATER HE...
Kreeg ik ook al. Wordt er helemaal gek van.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:04

Iedereen fiets elkaar op via msn Boos!

susanne12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:05

bij ons was niks maar Wb stond op de voor paginna van NH ik ken vet veel mensen die daar op school zit heb ook filmpje gezien van me vriendinnen

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:33

Mii_Jessica schreef:
Iedereen fiets elkaar op via msn Boos!

Idd, wie zegt dat een leerling dat niet zelf heeft verzonnen?
Aan genoeg mensen geven en het gaat zo heel Nederland rond..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:43

Citaat:
mdat we denken dat de Minister van Onderwijs ons niet serieus gaat nemen

vinden jullie dat heel gek? na zulk soort rellen of 'stakingen' zoals jullie dat noemen ZOU de overheid jullie ook niet serieus moeten nemen!
Zou wel lekker makkelijk zijn he, hup een beetje geweld erin en we krijgen onze zin weer..
Nee dan zou de maatschappij nog verder naar de knoppen gaan. De leerlingen hebben met hun gedrag hun eigen glazen in gegooid.. (en tja daar zijn de goede en serieuze leerlingen nu ook de dupe van)

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 02:02

En heeft dat staken uiteindelijk nou zin? Volgens mij niet.
Bij ons hebben er ook een paar 'gestaakt'.
Geloof dat er een paar klassen in de aula zaten en paar losse leerlingen waren naar huis gegaan. Ach, ofdat ze daar maandag nog zo blij mee zijn zullen we dan wel zien Knipoog.
Bij ons was het vorig jaar al dat we 1040 uren maakte. We hadden toen wel meer uitval dan nu. We krijgen nu sneller inval uren, maar we hebben nu ook voor bijna alles een studie wijzer dus je weet welk werk je moet maken dus dan maak je dat gewoon. (Alhoewel we in die tussen uren elke keer drama hadden, maar dat kwam omdat we daar zelf voor kozen.)
Je bent eigenlijk gewoon stom als je gaat staken. Je mist een groot deel van je lessen, waardoor je dat later weer allemaal moet gaan inhalen waardoor je misschien wel weer langer op school moet blijven zitten.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:45

Ik vind het niet stom als je gaat staken want de reden waarom ben ik het helemaal mee eens! Het is alleen verkeerd op de manier hoe er gestaakt wordt. Want groten deel zijn het rell schoppers en veel wisten niet eens waarom ze staakten!! die 1040 uren moesten vorig jaar al gedraait worden maar dit werd niet gehaald door zoveel uitval en alles! Nu willen ze dit gaan opvullen met nog een extra uur wat betekent dat we tot 5 uur op school moeten zitten sommige dagen en dat de leerlingen die een uur moeten fietsen pas in het donker thuis zijn! Er worden nu zoveel "nutteloose" uren gedraaid! Daar hebben we gewoon helemaal niks aan Boos!