Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Dan neem ik deze nog even. Jij denkt dat iemand met 700 per maand het niet zwaar heeft? Je betaald belasting en de regering bepaald hoe het wordt uitgegeven, jouw sociale lasten zijn er ook voor jouw. En knol vind ik niet echt gezellig klinken. Daar krijg ik beelden bij en misschien bedoel je die ook wel hoor....
Schimmelig schreef:Zit je nou teom die Turkse Supers
![]()
![]()
Super eten, verse groenten, kost niksIk ben er blij mee. Die mensen werken enorm hard en zorgen niet voor overlast ofzo.
Maar goed, dit is geen Amsterdam-topic
russel schreef:Wat mij het meeste stoort is dat je je auto niet kunt parkeren of je moet zo een vergunning hebben en die worden maar per aantal per straat afgegeven, dan nog duur ook, dan als je je auto gaat zoeken, zit er natuurlijk weer een verse deuk of kras op, alles moet je er altijd uit halen, je moet altijd over je schouder kijken, je huis dat is russisch roulette, want die inbraak komt geheid, je ramen open laten staan overdag kan niet, want ze komen geheid binnen klimmen, je was buiten hangen dat stinkt. Dat zijn een paar voorbeelden, als je naar buiten kijkt, zie je alleen maar ellende.
russel schreef:Schimmelig schreef:Zit je nou teom die Turkse Supers
![]()
![]()
Super eten, verse groenten, kost niksIk ben er blij mee. Die mensen werken enorm hard en zorgen niet voor overlast ofzo.
Maar goed, dit is geen Amsterdam-topic
nee niet om die turkse supers maar om de verandering die er is gekomen waar ik niet op zat te wachten en die turkse supers heb ik niet nodig hoor, hard werken? Dus harder dan een andere winkelhouder?? Nee geen Amsterdam topic, maar je prijst het wel aan.
naadje24 schreef:russel schreef:Dan neem ik deze nog even. Jij denkt dat iemand met 700 per maand het niet zwaar heeft? Je betaald belasting en de regering bepaald hoe het wordt uitgegeven, jouw sociale lasten zijn er ook voor jouw. En knol vind ik niet echt gezellig klinken. Daar krijg ik beelden bij en misschien bedoel je die ook wel hoor....
ik heb nooit gezegd dat iemand met 700 het NIET zwaar heeft en ik dacht ook dat ik werkloosheidpremie betaalde voor als mij eenmaal wat gebeurde
en toen gebeurde het: en toen kreeg ik NEE op het request!! waarom? ik had een paard en trailer! ga eerst je eigen luxe maar op maken! dat is wat ik te horen kreeg (en ja achteraf ook wel terecht dus)
en knol......ach kom op zeg! gaan we mierenziften? ik ben gewoon een amsterdammer net als jij!
ik bedoel er niks mee, ik rijd zelf toch ook knol?
sneu weer hoor
schimmelig: het gaat niet om turkse supers! het gaat om de aso's die het leven daar minder fijn maken
er voor zorgen dat ik krassen heb in mijn zuur verdiende auto, mijn spiegels kapot worden geslagen en mijn auto besmeurd met kiwi....
en waar mijn vriend zijn brommer niet veilig staat....en ja kan in elke buurt gebeuren maar gebeurt in dat soort beurten toch erger: vreem he
Citaat:ik heb nooit gezegd dat iemand met 700 het NIET zwaar heeft en ik dacht ook dat ik werkloosheidpremie betaalde voor als mij eenmaal wat gebeurde
en toen gebeurde het: en toen kreeg ik NEE op het request!! waarom? ik had een paard en trailer! ga eerst je eigen luxe maar op maken! dat is wat ik te horen kreeg (en ja achteraf ook wel terecht dus
russel schreef:Dat klopt Elles, maar ik ken er genoeg die wel genoeg geld hebben, maar de luxe heeft altijd voorrang, het paard krijgt het niet. De slogan, de natuur moet het regelen, heb ik ook al zo vaak gezien, paarden die weken met flinke mok rondlopen of rotstraal en dan het smoesje, ach gaat wel over, het is nat en paarden in de natuur gaan er ook niet dood van.
russel schreef:Klopt, maar dat is weer een heel andere groepHet is te romantisch gedacht dat mensen met wel genoeg geld dat ze altijd ten alle tijde alles voor hun paard bekostigen wat hij nodig heeft.
runningkawa schreef:Ik vraag me ook af als de mensen die roepen dat het allemaal zo makkelijk is, wat die zouden doen als het hen zou treffen...
God mag behoeden dat het niet zo is...maar mijn idee is dat die het zwaarder gaan krijgen dan wie ook, want daar sta je dan met een grote bek en een vooroordeel van hier tot Tokio...en dan ineens ben je zelf dat vooroodeel waar je jaren tegen getrapt hebt....dat is een klap....
Citaat:Nog steeds: de stelling <700 euro en dan een paard aanschaffen is niet eerlijk ten opzichte van het paard. Dat doe je ook niet voor het paard maar voor jezelf. DAT heet egoisme.
Perrokai schreef:Russel, jij wijst zelf de hele tijd met je vingertje terug naar de meerbedeelden. Klinkt net zo zuur en jaloers.
Je voorbeeld van een kennisje is te triest voor woorden. Aan alle kanten van subsidie en toeslagregelingen gebruik maken omdat je anders niet rond kan komen of te weinig verdiend en dan toch een paard kopen ??? Op kosten van de staat dus een paard onderhouden en daar ook nog bewust voor kiezen.
Is ze per ongeluk in die situatie terecht gekomen dan neem ik mijn woorden terug. Daar kan ze niets aan doen. Maar als je in die situatie zit en je koopt een paard , dat vind ik in en in triest.
Hetzelfde geld voor een hond nemen omdat de persoon dat zoooo graag wil maar wel hele dagen gaan werken. En s'ochtends tussen de middag en s'avonds je hondje uitlaten. En dan heb ik het weer niet over ouders en ooms die de hond nog een keer extra uitlaten of gezelschap houden of oppassen. Want dan is het weer even anders.
Nog steeds: de stelling <700 euro en dan een paard aanschaffen is niet eerlijk ten opzichte van het paard. Dat doe je ook niet voor het paard maar voor jezelf. DAT heet egoisme.
enne waar wij woonden in Brabant was het goedkoopste huurhuisje 350,00 euro in de maand.
Perrokai schreef:runningkawa schreef:Ik vraag me ook af als de mensen die roepen dat het allemaal zo makkelijk is, wat die zouden doen als het hen zou treffen...
God mag behoeden dat het niet zo is...maar mijn idee is dat die het zwaarder gaan krijgen dan wie ook, want daar sta je dan met een grote bek en een vooroordeel van hier tot Tokio...en dan ineens ben je zelf dat vooroodeel waar je jaren tegen getrapt hebt....dat is een klap....
Amen !
Schimmelig schreef:russel schreef:Wel eerlijk blijven en niet zomaar roepen. In Amsterdam ZO?Laat mij niet lachen zeg, daar heb ik jaren gewerkt, daar ga je toch niet wonen met veel plezier als je uit het buitengebied komt met een tuin van 20 meter? Die tuin wil ik wel inleveren, maar ik ga niet tussen de padjakkers wonen uit eigen beweging omdat we zo graag gaan verhuizen om betaalbaar te wonen... jij maakt grappen
http://www.funda.nl
In Holendrecht is het prima wonen en goedkoop! Dat jullie een fobie koesteren tegen een stadsdeel doe ik verder niets aan, ga er zelf kijken en dat bewijst dan het tegendeel.
Elles schreef:russel schreef:Dat klopt Elles, maar ik ken er genoeg die wel genoeg geld hebben, maar de luxe heeft altijd voorrang, het paard krijgt het niet. De slogan, de natuur moet het regelen, heb ik ook al zo vaak gezien, paarden die weken met flinke mok rondlopen of rotstraal en dan het smoesje, ach gaat wel over, het is nat en paarden in de natuur gaan er ook niet dood van.russel schreef:Klopt, maar dat is weer een heel andere groepHet is te romantisch gedacht dat mensen met wel genoeg geld dat ze altijd ten alle tijde alles voor hun paard bekostigen wat hij nodig heeft.Die ken ik ook van dichtbij: geld zat, dochter jengelt om een duur nieuw zadel dat vol zilver hangt (western), maar rijden: ho maar
Paard verveelde zich dood, stond 24/7 op stal tegen een blinde muur aan te kijken en zoog zó hard lucht, dat hij de voerbak zowat van de muur rukte. Geld zat, maar arm, árm paard...
Gewoon een statussymbool: Kijk, ík heb een paard, en wat heb jij?
Ik blijf erbij dat ik droog brood eten t.b.v. je paard niet echt een geweldige optie is. Kan een tijdelijke situatie zijn en dan is het fijn dat je het ervoor over hebt, maar mag wat mij betreft geen structureel verhaal zijn. Veel te riskant, als er wat met je paard is, gaat het mis, want zélf heb je niks meer om in te teren, met droog brood is de bodem wat mij betreft al flink bereikt.
russel schreef:[
Naadje daar geloof ik helemaal niets van je paard en trailer. WW krijg je nl altijd, alleen de bijstand is strenger en die kijkt of je een eigen huis hebt. Ja idd ik ben geen Amsterdammer, maar ik snap nu meer, ja jij dus wel en ik denk dat ik iets te veel hier nu zit, hier is dat nl niet aardig bedoelt knol, integendeel.. Maar ik heb wel rasechte vrienden gehad in Amsterdam die zo praatte en idd die heb je hier niet en dat is best jammer, weet weer wat ik mis. Ben ook al zo lang weg.
[/quote]Citaat:ik zit nog steeds te wachten wie die 700 euro is, diegene die zich onder het sociaal minimum stelt en zich een bijstandsuitkering ontzegt maar wel een paard heeft, begin te geloven dat die persoon uit de grote duim komt.
russel schreef:Maar dan zal het zijn dat je je beschikbaar moest stellen voor werk en dat zal het uitzendbureau zijn geweest, vast iets met een regeltje.
Je betaalt wel voor jezelf maar je moet wel aan de regel voldoen. Maar uitkeringsregels dat weet ik niet, daarin is zoveel veranderd.
Ik ben onderhand wel benieuwd wat voor werk je doet, je profiel zegt verkoopster, maar ik lees wisselende diensten en antecedenten onderzoek.
naadje24 schreef:russel schreef:Maar dan zal het zijn dat je je beschikbaar moest stellen voor werk en dat zal het uitzendbureau zijn geweest, vast iets met een regeltje.
Je betaalt wel voor jezelf maar je moet wel aan de regel voldoen. Maar uitkeringsregels dat weet ik niet, daarin is zoveel veranderd.
Ik ben onderhand wel benieuwd wat voor werk je doet, je profiel zegt verkoopster, maar ik lees wisselende diensten en antecedenten onderzoek.
schiphol(alle banen zijn daar antecedentenonderzoek en meestal ook wisselende diensten
toendertijd beveiliging, sinds 2 maanden verkoopster en hopelijk binnen 3 maanden terug de beveiliging weer in
nou tevreden nu je het weet![]()
paintedblack schreef:Citaat:ik zit nog steeds te wachten wie die 700 euro is, diegene die zich onder het sociaal minimum stelt en zich een bijstandsuitkering ontzegt maar wel een paard heeft, begin te geloven dat die persoon uit de grote duim komt.
ik wacht ook nog steeds .................