roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

Derma

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:40

Zullen we het gezellig houden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:40

gohya schreef:
Sim0ne die beschrijving ken ik allang hoor.Dacht je nou echt dat ik niet weet dat roken slecht voor je is?Mijn hersens zijn heus niet week geworden hoor door de nicotine.Ik ben kern gezond,ben nooit ziek of verkouden!al jaren niet meer.Zit alleen met een hernia in de nek,maar geloof niet dat die door het roken er is gekomen?Ik heb meer conditie en lucht bij het [dames] voetbal dan al mijn team genoten die tientallen jaren jonger [14 tot 24]zijn en NIET roken!Nu jij weer.

ik heb toch gevoel dat je de schadelijke gevolgen van nicotine ontkent hoor Knipoog ik kan niet biochemisch in mijn hersennen zien, en zeker niet hersenactiviteit meten van verschillende velden, jij precies wel Haha! leer me dat eens. En gezondheid en dit staat niet evenredig

en conditie die niet roken heeft eigelijk niks mee te maken dat is gewoon trainen,

doom bij ons staat het niet meer aan de kassa vind het wel goed word je niet verleid
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-11-07 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:41

Derma schreef:
Als iemand me kan helpen druk ik nu me laatste sigaret uit. Probleem blijft dat ik het zelf moet doen, niemand trekt mij een sigaret uit me handen als ik weer een opsteek en niemand helpt me van dat hopeloze gevoel als ik een sigaret wil en ik mag van mezelf niet roken.

*drukt sigaret uit dus help me maar*

IK snap niet dat als jij echt wilt dat je nu niet die nieuwe uitvinding koopt die oplaadbare
die is ten eerste al een stuk gezonder voor je zelf .
en hierdoor kan je dan dus zelf elke dag een half sigaretje bijv minder doen .!
Net als dat je je zelf ook kan aanleren om minder te gaan eten kan je lichaam ook aan leren om weer van die verslaving af te komen !
Laatst bijgewerkt door doom op 02-11-07 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:42

Mijn longen zijn toch echt wel achteruit gegaan door het roken. Lachen

Maar misschien werkt het ook wel tegen dat ik toch al een vorm van astma heb.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:43

Ilzjuh schreef:
Mijn longen zijn toch echt wel achteruit gegaan door het roken. Lachen

Maar misschien werkt het ook wel tegen dat ik toch al een vorm van astma heb.

vind toch respect dat je gestopt bent! Afgod

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:46

Ik had gewoon simpelweg nooit moeten beginnen. *LOL* Maar stoppen is toch wel de beste keuze. Wil sowieso niet in het ziekenhuis belanden omdat m'n longfunctie nog verder achteruit zou gaan door het roken, daarbij; astma of geen astma, het is gewoon slecht voor je. Lachen

Ik respecteer degenen die nooit begonnen zijn! Lachen Maar degenen die gestopt zijn ook wel natuurlijk, is helemaal niet makkelijk. Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:47

Ik geef het op,volgens mij lezen jullie maar de helft?Roken is Ongezond,slecht en kost veel geld.Dat WEET ik allemaal.Maar begrijp dan eens dat ik niet kán stoppen.Het is niet alleen de verslaving,maar ook de gewoonte,het zit ook tussen de oren.En ik kan die gewoonte maar niet door breken,al wil ik zo graag.Ik kraak de NIET rokers niet af,vind het zeer verstandig dat ze niet roken.Maar ga niet zeggen dat onze hersens week worden van het roken enzo,of dat we stinken.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:48

Alles kan, het is zo onmogelijk als je het voor jezelf maakt. Haha!

Natuurlijk is het moeilijk, maar dat maakt het nog niet onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 02-11-07 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:49

doom schreef:
IK snap niet dat als jij echt wilt dat je nu niet die nieuwe uitvinding koopt die oplaadbare
die is ten eerste al een stuk gezonder voor je zelf .
en hierdoor kan je dan dus zelf elke dag een half sigaretje bijv minder doen .!
Net als dat je je zelf ook kan aanleren om minder te gaan eten kan je lichaam ook aan leren om weer van die verslaving af te komen !

Hmm ja heb ik over zitten denken, alleen er zit nicotine in, kom ik dan van mijn verslaving af? Steek ik dan geen sigaret meer op als de ampullen op zijn? Nicotine is immers de verslavende stof.
En wil ik wel? Das een goede vraag... Ja ik wil, maar zonder de stress en het pesthumeur, eigenlijk wil ik gewoon dat ik er nooit aan begonnen was.

En ik ben het met gohya eens

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:51

Je kunt de hoeveelheid nicotine van die sigaret aanpassen waardoor je het dus langzaam aan kunt "afbouwen". Dit heb ik ook maar gehoord, ik heb gewoon van de één op de andere dag besloten om er niet meer aan toe te geven no matter what.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:52

gohya schreef:
Ik geef het op,volgens mij lezen jullie maar de helft?Roken is Ongezond,slecht en kost veel geld.Dat WEET ik allemaal.Maar begrijp dan eens dat ik niet kán stoppen.Het is niet alleen de verslaving,maar ook de gewoonte,het zit ook tussen de oren.En ik kan die gewoonte maar niet door breken,al wil ik zo graag.Ik kraak de NIET rokers niet af,vind het zeer verstandig dat ze niet roken.Maar ga niet zeggen dat onze hersens week worden van het roken enzo,of dat we stinken.

Gohya , ik heb ontzettend met je te doen echt waar !!
alleen je kan me gewoon niet wijs maken en dat is met ALLE verslavingen zo , dat als je er echt voor gaat en het gaat zwaar worden dat zeker !!! maar iedereen KAN HET!!! Haha! en jij ook! kom op meis !!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:52

Ik heb waarom gestemd. Ja, ik vind het doodsonde van de mensen. Maar ik vind ook dat ze het helemaal zelf moeten weten. Als ik er last van heb, probeer ik naar een andere plek te gaan. Als er iemand naast me gaat staan en dan gaat roken, dan vindt ik het niet kunnen. Maar zolang ik er geen last van heb, dan mogen ze het van mij zelf weten.

Ik snap ook dat sommige mensen ermee willen stoppen maar het gewoon niet kunnen. (met een moeder als voorbeeld) Ze heeft al zoveel dingen geprobeerd maar rookt nog steeds...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:53

Zucht,ik wou dat ik dat ook kon,zo van de een op andere dag kappen met dat roken.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:53

gohya schreef:
Zucht,ik wou dat ik dat ook kon,zo van de een op andere dag kappen met dat roken.

Ik was al een keer eerder voor tien maanden gestopt. Maar nu heeft het mij ook drie pogingen gekost hoor, maar nu hóud ik het vol. Lachen

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:54

Maar help me dan! Zeg nou eens iets waardoor ik straks geen pakje sigaretten ga halen, ik heb ze nu op dus dit is het moment om te stoppen. Ik heb dus werkelijk me laatste sigaret gerookt net en wil dus ook stoppen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:54

Ilzjuh schreef:
Je kunt de hoeveelheid nicotine van die sigaret aanpassen waardoor je het dus langzaam aan kunt "afbouwen". Dit heb ik ook maar gehoord, ik heb gewoon van de één op de andere dag besloten om er niet meer aan toe te geven no matter what.

Ja maar ilzjuh ten 1ste scheel jij (weet ik eigenlijk wel zeker ) met leeftijd met deze 2 dames.
Ook zal je minder geld verdienen als deze dames waardoor je ook wel eens niet heb kunnen roken .
misschien heb je wel stiekem moeten roken (waardoor je dus ook minder rookt )

en het aller belangrijkste jou verslaving zal nog niet zo veel jaar zijn geweest als die van hun nu !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:55

Ooit komt er een dag dat ik kan stoppen met roken.Ooit is er een dag dat MIJN wil sterker is dan die sigaret.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:58

doom schreef:
Ja maar ilzjuh ten 1ste scheel jij (weet ik eigenlijk wel zeker ) met leeftijd met deze 2 dames.
Ook zal je minder geld verdienen als deze dames waardoor je ook wel eens niet heb kunnen roken .

en het aller belangrijkste jou verslaving zal nog niet zo veel jaar zijn geweest als die van hun nu !

Eigenlijk heb je alleen in het eerste en het laatste gelijk (en in het tweede voor de helft, want als ik geen geld had voor sigaretten kon ik ze nog steeds ergens vandaan halen). Lachen
Ik heb stiekem moeten roken, maar dat maakte niet dat ik veel minder rookte, en hoeveel je ook rookt, roken blijft gewoon even verslavend.

Maar wat ik al zei: Niks is onmogelijk, het is alleen zo onmogelijk als je het voor jezelf maakt.

Ongeacht je leeftijd, duur van de verslaving en hoeveelheid sigaretten die je per dag rookt, op het moment dat je iets écht wilt en besluit er voor de volle 100 procent voor te gaan, dan kun je het! En dat is gewoon absoluut een feit, je moet iets voor de volle 100 procent wíllen, anders is het de moeite al niet eens waard om aan te beginnen.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 02-11-07 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:59

doom schreef:
Ilzjuh schreef:

denk het niet, ten eerste is er een predispositie, en hoe langer je rookt hoe meer de veranderingen in je hersenen dus hoe meer je hersennen verslaafd raken

hoe sneller stoppen hoe beter

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:59

Mijn dag is vandaag, heb ik net besloten. Maar ik verwacht dan ook een beetje steun van de niet rokers want vanaf een half uur geleden ben ik een niet roker, nu nog zorgen dat dat zo blijft Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:00

Derma schreef:
Maar help me dan! Zeg nou eens iets waardoor ik straks geen pakje sigaretten ga halen, ik heb ze nu op dus dit is het moment om te stoppen. Ik heb dus werkelijk me laatste sigaret gerookt net en wil dus ook stoppen.

Ik heb een jaar geleden een serie gekeken.
dit is een amerikaanse serie van een man die het hele huis verbouwt voor mensen die diep in de put zitten Knipoog . Op een gegeven moment was er een man die weinig geld had (door al de pakjes sigaretten) die man had een zoon die zwaar gehandicapt was door een ongeluk, man kon weinig bij zijn zoon in de buurt komen vanwege dat zijn zoon zo kwetsbaar was door de rook.
Zoon en man waren er kapot van jongen zat in een rolstoel kon dus ook nooit meer naar boven.

Tijdens het verbouwens gaat de familie lekker een uitje doen.
Hun vader is toen niet mee gegaan die moest in therapie.
Tijdens die therapie lieten ze een gezonde long zien en een long die verteerd was en pikzwart was .
Man schrok ontzettend en moest erg huilen . dit was ze laatste sigaretje geweest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:00

"Derma" ik weet wel een manier om te proberen stoppen met roken,maar dan moet je wel een sterke wil hebben,en niet zo'n wil als ik.Als je een sigaret opsteekt,neem een paar trekjes en maak hem uit.Bewaar de peuk,krijg je weer behoefte aan nicotine,steek die peuk aan,neem 2 trekjes en maak hem weer uit.Ga zo door tot je een paar kleine peukjes overhoud.Als je daar dan een trekje van neemt,smaakt dat zoo vies.Je behoefte aan een peuk word steeds minder.Het helpt echt,maar zoals ik al zei,ik ga er gewoon doorheen,ik ben te zwak om door te gaan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:01

Derma schreef:
Mijn dag is vandaag, heb ik net besloten. Maar ik verwacht dan ook een beetje steun van de niet rokers want vanaf een half uur geleden ben ik een niet roker, nu nog zorgen dat dat zo blijft Haha!

Goedzo! Lachen Je kunt het wel. Ojaa, heb je kauwgom in huis? Clown Of lolly's? Clown Dat wil wel enigzins helpen.

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:03

Ik ben een weekendroker. Ga vaak een soortement van kamperen en 's avonds daar op feestjes rook ik eigenlijk altijd wel een paar cigaretten mee. Door de week rook ik nooit, maar ik betrap me er wel soms op dat ik heel diep in ga ademen als ik naast een roker sta Clown

Met die weekenden is er ook altijd wel een kampvuur waar we boven koken. We staan dus met ons hoofd lekker uren in de rookwalmen, mijn longen zijn dus toch al geasfalteerd dus om sterfleeftijd hoef ik me verder niet druk te maken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:04

Mee eens als je zegt het lukt niet, gaat het ook niet ongeacht welke verslaving