Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
faye schreef:xXGRIETJEXx schreef:Oke ik zet dat probleem even verkeerd neer.
Maar mij werd duidelijk gemaakt dat je een kind van 8 maanden maar in een box moest kwakken als ie weer iets deed.
Maar als je kindje niet in een box wil dan heb je wel een probleem om dat te doen.
Ik heb mijn dochter nog nooit in de box gezet.
Sluit jij je man ook op als je ruzie met um hebt?
Zo komt een box op mij over, sorry voor de mensen die het een superding vinden, maar dat is mijn mening.
En wat betreft die buggy oid, mijn dochter zit ook al een tijd niet in de buggy.
Ze slentert de hele dag het huis door (op haar slaaptijden na dan voordat iedereen dat verkeerd begrijpt) is super vrolijk, onderneemt van alles, maar weet dondersgoed dat als ik nee schud dat ze er ook niet aan mag komen.
Koffie, thee, kaarsjes en noem maar op staat hier doodnormaal op tafel!! (mits er niemand in huis is, ook weer voor de duidelijkheid voordat iedereen weer begint) want daar komt ze niet aan!
maar je geeft liever een tik dan dat je haar veilig en zonder pijn in de box zet, wat straf genoeg is als ze er niet in wil. Veel makkelijker natuurlijk een tik, maar wel vreemd dat een abbay van 8 maanden bepaalt dat ze niet in de box wil. Die van mij vonden het ook niks, maar als ik even iets moest doen, paarden voeren of zo, dan gingen ze toch mooi even veilig in de box. Ook vind ik het een veel kindvriendelijker alternatief als een tik.
flyinglady schreef:xXGRIETJEXx schreef:Ik ga nu net zoals Kiwiko heel bokt over me heen krijgen..
Maar ik schuld Kiwiko de hand..
Ik heb een dochter van nu 15 maanden, en sinds ze kan lopen (lees bij 7 maand al) ben ik zeer consequent met haar bezig geweest.
Ik ben geen softy en ik ga niet een hele dag achter haar aanhollen van NEE NEE NEE niet die afstandsbediening pakken (bijvoorbeeld).
Ik waarschuw 3x, wil ze niet horen, dan voelt ze het maar.
Zij weet waar ze aan toe is op dat moment en ze leert wat ze wel en niet mag.
Mijn dochter heeft een stel hersens mee gekregen (blijkbaar) en heb het zovaak geprobeert in het begin om alleen NEE te zeggen en verder het negatieve gedrag te negeren, maar het werkt absoluut niet bij haar.
En dan heeft de TS het over een kindje van 13 maanden, die van mij was 8 maand en had de eerste tik al te pakken, met als gevolg dat ze me nooit weer aan mn haren heeft getrokken.
Dus nu kunnen jullie allemaal wel gaan zitten van een kind van zo jong die snapt dat niet..
Maar ze snappen absoluut meer dan dat wij denken...
Nee lekker blijven negeren om vervolgens over 3 jaar maar eens alles overnieuw moeten afleren, dat helpt echt
wordt hier echt misselijk van.
Opvoeden kost nou eenmaal tijd en geduld.
Kinderen horen in een veilige omgeving opgevoed te worden met liefde als basis .... geen angst.
Liefde, geduld en creativiteit werkt perfect ...... hoeft echt geen tik aan te pas te komen.
KiWiKo schreef:Naaah de rust van een kind in de box is denk ik makkelijker![]()
hoef je even niet te moederen/op te letten/in te grijpen
xXGRIETJEXx schreef:Waar haal jij in HEMELSNAAM angst vandaan???????????
Wanneer ik mijn dochter een tik geef, vertoond zij echt geen angst.
KiWiKo schreef:Naaah de rust van een kind in de box is denk ik makkelijker![]()
flyinglady schreef:xXGRIETJEXx schreef:Waar haal jij in HEMELSNAAM angst vandaan???????????
Wanneer ik mijn dochter een tik geef, vertoond zij echt geen angst.
Waarom denk jij dat ze nu niet meer aan die afstandsbediening zit,
je hoeft nu alleen maar NEE te zeggen.
Kind, kijkt wel uit heeft ze straks weer een tik te pakken.
Zelfde kan je ook bereiken zonder dat je kind bang hoeft te zijn een tik te krijgen![]()
En ik heb nog nooit iets weggezet, hoogstens dingen die voor een kleintje levensbedreigend kunnen zijn zoals
lampjes met lampenolie etc.
Maar ik ben wel consequent met opvoeden.
faye schreef:KiWiKo schreef:Naaah de rust van een kind in de box is denk ik makkelijker![]()
![]()
Eenzame opsluiting toch?
Nee losse handjes is veel fijner voor het kind. Maar ik snap best dat je dat gedrag wil goedpraten hoorTIK!
Nogmaals: een tik is de beperking van de ouder. En als je dat graag wil, prima, jouw kind. Maar dat een box eenzame opsluiting is is de giller van het jaar! Gelukkig heb ik hele andere ideeën over opvoeding dan jij.
IlsjePilsje schreef:Persoonlijk denk ik dat dit een discussie wordt zonder eind. Vertel een moeder nooit! wat ze fout doet of wat jij beter zou kunnen. Het is denk ik iets instinctiefs..... wat een moeder doet, vindt ze altijd zelf het beste (wat heel logisch is).
Ik lees dat TS al een redelijk goed resultaat heeft geboekt met een manier die ze hier uit de adviezen heeft gefilterd.
Begin maar eens een discussie over borstvoeding of flesvoeding. Bij je in bed laten slapen of op eigen kamertje slapen.....
Allemaal discussies zonder eind, waarvan we allemaal geloven het beste te doen voor ons kind.
faye schreef:Een tikje tegen de pamper zal geen effect hebben, voelen ze toch niet