Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Pas daar dus mee op Anya![]()
Denk aan jezelf...
...tot dit jaar heb ik dat ook niet gedaan
Blikken redbul en aleve's hielden me aan de gang...je zelf wegcijferen...en waarom?
Juist ja door mensen als in dit topic te bewijzen dat je geen aansteller bent..dat je mee kunt draaien in de maatschappij..maar doe je het voor jezelf??
Als je diep in je hart kijkt?
Ik wist heel goed van binnen dat ik het niet meer wilde...kon eigenlijk niet meer...maar wat dan?
Toegeven dat ik ziek was..neeeeee echt niet...toegeven is voor zwakke zeikerds...die aanstellers die hunzelf geen schop onder de kont konden geven. profiteurs..ja dat zijn het
En nu denk ik...ik had veel eerder in de ziektewet moeten gaan...echt héél veel eerder....nu ga ik met kleine beetjes pas leven...15 jaar heb ik niet geleefd omdat je mee moet met de maatschappij 15!!! jaar... en dat ook nog eens na een k..jeugd vanaf dat ik 9 was, waar ik leerde dingen te verbergen, niet te tonen...emotie was voor zwakke mensen... eigenlijk heb ik dus van mijn 33 jaar maar 9 jaar geleefd....
Maar dat is nu veranderd...ik ga NU leven en heb schijt aan de rest!
Hopla dank je voor dit topic...besef dit bovenste nu pas terwijl ik het schrijf..thanks
hopla schreef:Bokkers die in dit topic roepen dat ze zwak, ziek of miselijk zijn maar toch de hele dag aan het bokken zijn geweest, sorry, maar je bent dan in mijn ogen niet erg geloofwaardig.
hopla schreef:@anya en @wilawander,
Ik geloof ook niet dat jullie hiermee bedoeld worden.
Ik vind het juist prima als je toch werkt.
En dan ik het maar een poedersuiker.
Waarom mag iedereen hier zeggen wat zij er van vinden en ik niet?
Ik zal even een voorbeeldje geven.
Toen mijn vriend aan zijn meniscus was geopereerd moest hij 1 week na de operatie naar de ARBO arts komen.
Daar werd hem verteld dat hij over een halve week maar weer eens moest gaan beginnen met werken.
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en liep dus nog met krukken, laat staan dat hij kon autorijden.
Daarbij maakt hij zo'n 60 uur in de week dus werken was gewoon onmogelijk op dat moment.
Dat zei hij dus ook tegen de arts en de arts gaf als reden dat hij niet te lang thuis mocht komen te ziten omdat hij dan misschien niet meer aan de gang te krijgen was. Want hoe langer je thuis bent hoe minder graag je gaat werken. Toen mijn vriend zei dat hij beter de beroepsprofiteurs aan het werk kon laten gaan zei de arts dat dat hopeloze gevallen zijn die echt niet meer willen werken en dat ze daar geen energie meer in stoppen.
Maar dat hij dus wel moet proberen te voorkomen dat mensen langer dan 3 weken thuis komen te zitten. Gebleken is dat als iemand langer dan 3 weken ziek thuis zit de mensen niet graag meer gaan werken.
Dit is een omgekeerde wereld toch?
Citaat:ik ga NU leven en heb schijt aan de rest!
hopla schreef:Ik zal in dit topic zeker geen namen noemen maar de tijd en de energie die je in het bokken stopt (en ik heb het over die personen die de hele dag hier berichten kunnen posten) probeer die nou eens om te zetten naar iets positiefs en actiefs op het gebied van zelfontwikkeling zoals studie of werk.
Ik geloof dat @nicolletje het ook al zo mooi verwoorde.
Geef jezelf een schop onder je kont en kijk wat je nog wel kunt doen.
Hier zielig gaan zitten doen en continue roepen dat je niets meer kunt werkt nou niet echt in je voordeel.
Voor iedereen is er wel iets wat bij ze past.
Ik zou ook wel de hele dag willen bokken maar helaas zal ik ook moeten werken.
Er zijn bedrijven waar je vanaf thuis kunt werken zoals inpakwerk, callcenters roepen om personeel en daar hoef je helemaal niet piepjong voor te zijn.
Als je echt wil dan kun je ook wat.
En ik heb het hier nog steeds over de bokkers die wel een hele dag achter de PC kunnen zitten dus niet diegene die zo nu en dan eens posten.
Als je de hele dag achter je PC zit kun je bijv. ook datatypiste worden.
Sorry hoor, maar wat bereik je nou om de hele tijd te roepen dat je niets meer kan en vervolgens wel van s'ochtends tot s'avondslaat zit te bokken.
@dennisbj, ik heb in mijn omgeving ook mensen die chronisch ziek zijn maar die hebben of een studie of werk.
Ik weet echt wel wat er in de wereld te koop is hoor.
hopla schreef:Ik zal in dit topic zeker geen namen noemen maar de tijd en de energie die je in het bokken stopt (en ik heb het over die personen die de hele dag hier berichten kunnen posten) probeer die nou eens om te zetten naar iets positiefs en actiefs op het gebied van zelfontwikkeling zoals studie of werk.
Ik geloof dat @nicolletje het ook al zo mooi verwoorde.
Hier zielig gaan zitten doen en continue roepen dat je niets meer kunt werkt nou niet echt in je voordeel.
Er zijn bedrijven waar je vanaf thuis kunt werken zoals inpakwerk, callcenters roepen om personeel en daar hoef je helemaal niet piepjong voor te zijn.
En ik heb het hier nog steeds over de bokkers die wel een hele dag achter de PC kunnen zitten dus niet diegene die zo nu en dan eens posten.
Sorry hoor, maar wat bereik je nou om de hele tijd te roepen dat je niets meer kan en vervolgens wel van s'ochtends tot s'avondslaat zit te bokken.
@dennisbj, ik heb in mijn omgeving ook mensen die chronisch ziek zijn maar die hebben of een studie of werk.
hopla schreef:Er zijn bedrijven waar je vanaf thuis kunt werken zoals inpakwerk, callcenters roepen om personeel en daar hoef je helemaal niet piepjong voor te zijn.
Citaat:als je thuiswerk doet, kun je ook je tijd zelf indelen. binnen zoveel tijd moet iets klaar zijn, voel je je goed, doe je meer, voel je je ruk doe je minder, maar dan hoef je niet je hand op te houden!
Citaat:@nakisha: ik héb reacties gelezen en ondervind zelf ookd e nodige problemen ( lees dan ook even reacties, dan weet je wat de mijne zijn), maar wanneer je een hele dag kan bokken ( of in ieder geval een aantal uur), kun je ook zeker wat werk achter de computer doen, net zoals je meerdere paarden per dan kan rijden en stallen uitmesten etc, je ook prima ander werk zou kunnen doen!
iets niet kunnen, of iets wel best vinden is een groot verschil. ik sluit me er helemaal bij aan dat een paard zéér belangrijk is ( kan zijn) ik zou mijn beestje dan ook voor geen goud wegdoen, nooit! maar er zijn momenten dat het gewoon niet lukt.... als het wel altijd lukt en zelfs meerdere paarden/stallen per dag, kun je écht wel werken
Citaat:Dat het zwart werken van sommige, niet altijd maar is, lekker uitkering vangen en ondertussen zwart werken.
Nee achter de geraniums zitten omdat mensen je niet willen helpen met je probleem, dat is de oplossing.
Citaat:Het is niet handig om te gaan oordelen over andermans ziekten. Je kunt nu eenmaal niet altijd aan de buitenkant zien wat er aan de binnenkant aan mankeert en ook als je het ene wel kan, wil dat niet zeggen dat je het andere ook kan.
Het belangrijkste is, dat als je voor een baas werkt, je alle dagen op moet komen dagen en als je chronisch ziek bent, heb je over het algemeen goede en slechte dagen/uren. Dan zou je je dus om de haverklap ziek moeten melden.
Die mensen die je dingen ziet doen, zie je op hun goede momenten. Je ziet niet hoe ze daarna doodmoe op de bank of in bed liggen.
Citaat:Die zeg maar te lui zijn om te werken, zullen denk ik ook niet echt chronsich ziek zijn.
Overigens is chronisch ziek zijn weer iets anders dan gehandicapt zijn. Een gehandicapte kan vaak aangepast werk doen.
Citaat:Nu ben ik ook niet voor zwart werken hoor....
Maar ik denk dat wanneer je een uitkering heb en toch een paar uurtjes wilt werken, je je uitkering kwijt raakt....
Citaat:Vind het erg makkelijk oordelen.... een uitkering is niet veel. Een gezond persoon kan overuren maken om zo wat meer te verdienen. Ik denk niet dat deze mensen het zo goed voor elkaar hebben eigenlijk...
Citaat:je mag ook een bepaald bedrag bijverdienen per jaar
Citaat:Je hebt naast je werk ook nog een sociaal leven, en je huis en je paard en kids en ga zo maar door.Vergeet niet dat werken sommige mensen zo moet maakt dat ze daarna niks meer kunnen.
Citaat:Soms leef ik op enerydrink en sigaretten (met een hartkwaal), gaat ie flink van tekeer hoor! Krijg ik een enorme boost, schuif bijna onder de tafel van het hoge ritme, maar ik leef en kan doen wat ik moet doen.
Citaat:Waarom mag iedereen hier zeggen wat zij er van vinden en ik niet?
Citaat:Ik zal in dit topic zeker geen namen noemen maar de tijd en de energie die je in het bokken stopt (en ik heb het over die personen die de hele dag hier berichten kunnen posten) probeer die nou eens om te zetten naar iets positiefs en actiefs op het gebied van zelfontwikkeling zoals studie of werk.
Citaat:Ik geloof dat @nicolletje het ook al zo mooi verwoorde.
Citaat:@dennisbj, ik heb in mijn omgeving ook mensen die chronisch ziek zijn maar die hebben of een studie of werk.
Citaat:Ik heb niet alles gelezen maar het topic loopt toch wel zonder mij.
Ik heb nog steeds hetzelfde gevoel als toen ik het topic starte.
Zeker als ik zie dat er een aantal bokkers met de vingers vast aan het toetsenbord hebben gezeten.
Ik heb veel respect voor de chronisch zieken die toch proberen te werken.
Bokkers die in dit topic roepen dat ze zwak, ziek of miselijk zijn maar toch de hele dag aan het bokken zijn geweest, sorry, maar je bent dan in mijn ogen niet erg geloofwaardig.
@anya, ik heb van een aantal bokkers een PM gehad.
Zij willen zich juist niet in het openbaar hun ziekzijn verdedigen.
Dat waardeer ik enorm.
In dit topic kom ik toch geregeld dezelfde bokkers tegen die zich continu aan het verdedigen zijn.
Juist dat vind ik dan weer dubieus. Diegene die het hardste roepen zijn voor mij juist het minst geloofwaardig.
Wie proberen ze dan te overtuigen? Zichzelf?
hopla schreef:Ik zou ook wel de hele dag willen bokken maar HELAAS zal ik ook MOETEN werken.
hopla schreef:@anya en @wilawander,
Ik geloof ook niet dat jullie hiermee bedoeld worden.
Ik vind het juist prima als je toch werkt.
En dan ik het maar een poedersuiker.
Waarom mag iedereen hier zeggen wat zij er van vinden en ik niet?
Ik zal even een voorbeeldje geven.
Toen mijn vriend aan zijn meniscus was geopereerd moest hij 1 week na de operatie naar de ARBO arts komen.
Daar werd hem verteld dat hij over een halve week maar weer eens moest gaan beginnen met werken.
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en liep dus nog met krukken, laat staan dat hij kon autorijden.
Daarbij maakt hij zo'n 60 uur in de week dus werken was gewoon onmogelijk op dat moment.
Dat zei hij dus ook tegen de arts en de arts gaf als reden dat hij niet te lang thuis mocht komen te ziten omdat hij dan misschien niet meer aan de gang te krijgen was. Want hoe langer je thuis bent hoe minder graag je gaat werken. Toen mijn vriend zei dat hij beter de beroepsprofiteurs aan het werk kon laten gaan zei de arts dat dat hopeloze gevallen zijn die echt niet meer willen werken en dat ze daar geen energie meer in stoppen.
Maar dat hij dus wel moet proberen te voorkomen dat mensen langer dan 3 weken thuis komen te zitten. Gebleken is dat als iemand langer dan 3 weken ziek thuis zit de mensen niet graag meer gaan werken.
Dit is een omgekeerde wereld toch?