Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rashja

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:20

Vervelend dat er weer z'n topic is gemaakt over iemand die niet weet waar ze het over heeft.
Ik ben 100 % afgekeurt denk jij nu echt dat ik daar trots op ben.
Dat ik me dagelijks zelf weet ik wat kan aan doen omdat er iets niet leukt.
Dat er weer een dag is dat ik verga van de pijn of dat ik simpel weg gewoon te moe ben om iets te doen.
Moet ik daar trots op zijn????
Wil best ruilen hoor full time baan lekker uit gaan zonder de volgende dag dood ziek op bed te liggen.
Of 1 hele dag pijn vrij te zijn.
Oke er zullen best mensen tussen zitten die erg dank baar gebruik van maken.
Maar er zijn er zat die wel willen maar gewoon niet kunnen.
Denk je nu echt dat die mensen er trots op zijn.

Deze maand ben ik wel even dank baar geweest dat ik geen werk had.
Maar dat kwam omdat ik met een dood zieke kat thuis zat.
Laate week heb ik hem om de 2 uur dwang matig moet voeren.
En zo lang een kat laat merken dat hij wil vecht doe ik dat ook.
Ook al kan ik het eigelijk niet op brengen.
Helaas is hij gister overleden
Dat is dan z'n dag dat ik er wel dankbaar voor ben dat ik niet kan werken.
Dat ik gewoon alle tijd in mijn kat kan steken.
Maar nu vol ik me weer dubbel zo rot.
Kat dood werk voor niets geweest zit ik weer gebroken thuis.
Want ik heb weer veel te veel gedaan en geen tijd voor me zelf genomen.
Maar als het me weer moet over komen doe ik het zo weer.

Met werken precis het zelfde.
Als ik een kan krijg neem ik die met beide handen aan.
Maar zit weer binnen nooit time thuis omdat ik weer te hard van stapel ben gelopen.
Teon ik nog alleen was vond ik het niet zo erg.
Maar nu ik samen woon kan ik dit simpel weg gewoon niet meer maken.
Nu doe ik het wat rustiger aan.
En het gaat gewoon prima ( behavel nu dan).
Eerst lekker het huis houden doen heb ik nog zat engerie over en is de pijn niet al te erg heb ik nog even op stal mee.
Lukt het niet doe ik alleen even me paardje en ga dan weer naar huis.

Mijn paardje heb ik gekregen om me op te been te laten zo dat ik elke dag toch probeer naar buiten te gaan.
Om toch even weg van huis te zijn.
En ik denk dat dit voor veel mensen geld.
Dat hun paardje hun hou vast is.
Om toch nog iets te onder nemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:23

Dat klopt ik ben trots als ik mijn bink in zijn stal zie staan en ben dankbaar dat ik toch nog wat met hem kan doen, al maakt het me soms wel verdrietig dat ik zo weinig kan rijden.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:50

Ik ben die vriendin waar Anya het over heeft.

Ik heb die gevoelens ook marleen_usar. Ben ook trots op mijn paardjes en ben ontzettend blij dat ik nog steeds wat met hun doen kan.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:01

runningkawa schreef:
Pas daar dus mee op Anya Ach gut
Denk aan jezelf...

...tot dit jaar heb ik dat ook niet gedaan
Blikken redbul en aleve's hielden me aan de gang...je zelf wegcijferen...en waarom?
Juist ja door mensen als in dit topic te bewijzen dat je geen aansteller bent..dat je mee kunt draaien in de maatschappij..maar doe je het voor jezelf??
Als je diep in je hart kijkt?

Ik wist heel goed van binnen dat ik het niet meer wilde...kon eigenlijk niet meer...maar wat dan?
Toegeven dat ik ziek was..neeeeee echt niet...toegeven is voor zwakke zeikerds...die aanstellers die hunzelf geen schop onder de kont konden geven. profiteurs..ja dat zijn het Ja
En nu denk ik...ik had veel eerder in de ziektewet moeten gaan...echt héél veel eerder....nu ga ik met kleine beetjes pas leven...15 jaar heb ik niet geleefd omdat je mee moet met de maatschappij 15!!! jaar... en dat ook nog eens na een k..jeugd vanaf dat ik 9 was, waar ik leerde dingen te verbergen, niet te tonen...emotie was voor zwakke mensen... eigenlijk heb ik dus van mijn 33 jaar maar 9 jaar geleefd....
Maar dat is nu veranderd...ik ga NU leven en heb schijt aan de rest!

Hopla dank je voor dit topic...besef dit bovenste nu pas terwijl ik het schrijf..thanks Kusje

Mooi gezegt
Had het zelf niet beter kunnen zeggen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:02

Wat ik vaak zo jammer vindt aan zogenoemde 'profiteurs' (iemand zag ze vanuit het raam, ik ook... alleen is de man des huizes de laatste 2 jaar wel erg ziek geworden daarvoor niet...) is dat ze van alles kunnen doen. Hun hele huis laten verbouwen door een aannemer terwijl mijn vader krom ligt op zijn werk (sociale werkplaats, zijn lichaam is half op) om centjes te verdienen, er ligt een boot voor huis die nu te koop staat omdat de heer des huizes niet meer op de boot weg mag. Mijn vader roept echt vaak wanhopig waar doen ze het toch van... mijn moeder die wanhopig naar werk zoekt. Heeft jarenlang voor mij en mijn broertje gezorgd.

En dan zie je die mensen ook nog eens naar ons huis wijzen en hoor je ze zeggen goh die meneer mag ook wel eens wat aan de verrotte stukken doen...

Dan heb ik ook zo iets van Boos!

Voor Quellian... luister maar naar je moeder... ik heb het destijds niet gedaan (3 jaar terug) en bij mij is er dus wel iets geknapt en die zwakke plek gaat naar alle waarschijnlijkheid niet meer weg.

En RK fijn dat dit topic toch ook weer iets positiefs oplevert!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:09

hopla schreef:
Bokkers die in dit topic roepen dat ze zwak, ziek of miselijk zijn maar toch de hele dag aan het bokken zijn geweest, sorry, maar je bent dan in mijn ogen niet erg geloofwaardig.

Ik ben vaak de hele dag online, post over de gehele dag verspreid wat berichtjes wat dus betekend dat ik dan ook volledig kan werken?

Als jij voor mij een baan weet waarbij ik af en toe een stukje tekst moet typen en zo nu en dan een telefoongesprek moet voeren en waarbij ik dan wel constant mag gaan liggen en het niet erg is dat ik af en toe in vreemde posities zit zou het fijn zijn als je even wilt pb'en.

Waarom ik wel de hele dag op bokt kan zitten en wat kan posten? Ik heb alle tijd om een berichtje te typen, alle tijd om op de woorden te komen en lukt het niet om op woorden te komen is het jammer en post ik niets.
Van veel mensen krijg ik (net zoals behoorlijk aantal andere chronisch zieken) de ''tip'' om dan achter een receptie te gaan zitten of als telefoniste aan de slag te gaan. Dat zou qua werkdruk ook prima moeten gaan maar ik ben niet in staat om mij constant te concentreren, en helaas is dat soms ook maar echt 5 minuten en vervolgens weet ik geen woorden meer te vinden en/of draai ik van alles om, wordt lastig als je dan aangenomen bent als telefoniste waarbij je dus constant gesprekken moet voeren.
En als receptioniste zul je vaak zichtbaar zijn voor andere mensen, nu zit ik vaak in wat vreemde posities omdat ik als ik ''gewoon'' ga zitten soms ontiegelijk veel pijn heb, helaas kunnen de werkgevers het niet echt waarderen als ik zit te hangen in een bureaustoel met mijn benen over de leuning heen.

En ja er zijn ontzettend veel baantjes en met wilskracht kom je een heel eind, alleen is er ook nog een andere kant dat het ook reeel moet blijven om een functie uit te voeren.
Las ook dat je juist moet kijken naar de dingen die je juist wel kunt, en jazeker er zijn dan heel wat baantjes die dan bij mijn passen als ik alleen daar naar kijk, maar moet ik dan omdat het door de maatschappij verwacht wordt mij letterlijk kapot gaan werken zodat ik over een tijdje helemaal niet meer productief kan zijn?

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:36

hopla schreef:
@anya en @wilawander,
Ik geloof ook niet dat jullie hiermee bedoeld worden.
Ik vind het juist prima als je toch werkt.
En dan ik het maar een poedersuiker.
Waarom mag iedereen hier zeggen wat zij er van vinden en ik niet?

Ik zal even een voorbeeldje geven.
Toen mijn vriend aan zijn meniscus was geopereerd moest hij 1 week na de operatie naar de ARBO arts komen.
Daar werd hem verteld dat hij over een halve week maar weer eens moest gaan beginnen met werken.
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en liep dus nog met krukken, laat staan dat hij kon autorijden.
Daarbij maakt hij zo'n 60 uur in de week dus werken was gewoon onmogelijk op dat moment.
Dat zei hij dus ook tegen de arts en de arts gaf als reden dat hij niet te lang thuis mocht komen te ziten omdat hij dan misschien niet meer aan de gang te krijgen was. Want hoe langer je thuis bent hoe minder graag je gaat werken. Toen mijn vriend zei dat hij beter de beroepsprofiteurs aan het werk kon laten gaan zei de arts dat dat hopeloze gevallen zijn die echt niet meer willen werken en dat ze daar geen energie meer in stoppen.
Maar dat hij dus wel moet proberen te voorkomen dat mensen langer dan 3 weken thuis komen te zitten. Gebleken is dat als iemand langer dan 3 weken ziek thuis zit de mensen niet graag meer gaan werken.
Dit is een omgekeerde wereld toch?

jij hebt werkelijk echt een muur om je waar je niet verder omheen kijkt.
Omdat jij toevallig blond haar hebt en je bent een doos ( noem maar een voorbeeld) zijn alle blonde meiden een doos.
Zo werkt het niet in dit leven hopla. Ik kan niks anders zeggen dan dat ik je heel kortzichtig vind.

Voor veel chronisch zieken is paardrijden een therapie, zowel geestelijk als lichaamelijk.
Kijk eens verder dan je neus lang is, en dat is nou het hele probleem van deze maatschapij, we zetten mensen lekker in 1 hokje, want ik ken 1 persoon die dat of dat doet...

Dat je het lef heb om zo'n topic te starten dat zegt wel wat. en ook de manier waarop en je beredeneringen
er zijn mensen die heus een dagje hengstenkeuring kunnen doen, maar die daarna drie dagen moeten bijkomen, maar die hebben het daarvoor over. jij weet niet wat er zich thuis afspeelt, jij weet helemaal niks
alleen oordelen kan je vanaf de buitenkant en hopelijk besef je door zo'n topic dat je het heel erg bij het slechte eind hebt
in plaats van te denken, maar ja tegen mijn vriend werd gezegd dit en dit... kan je je daar niet druk over maken en je druk maken over dingen die er echt toedoen in je leven. genieten van elke dag dat je gezond bent

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 12:45

Ik zal in dit topic zeker geen namen noemen maar de tijd en de energie die je in het bokken stopt (en ik heb het over die personen die de hele dag hier berichten kunnen posten) probeer die nou eens om te zetten naar iets positiefs en actiefs op het gebied van zelfontwikkeling zoals studie of werk.
Ik geloof dat @nicolletje het ook al zo mooi verwoorde.
Geef jezelf een schop onder je kont en kijk wat je nog wel kunt doen.
Hier zielig gaan zitten doen en continue roepen dat je niets meer kunt werkt nou niet echt in je voordeel.
Voor iedereen is er wel iets wat bij ze past.
Ik zou ook wel de hele dag willen bokken maar helaas zal ik ook moeten werken.
Er zijn bedrijven waar je vanaf thuis kunt werken zoals inpakwerk, callcenters roepen om personeel en daar hoef je helemaal niet piepjong voor te zijn.
Als je echt wil dan kun je ook wat.
En ik heb het hier nog steeds over de bokkers die wel een hele dag achter de PC kunnen zitten dus niet diegene die zo nu en dan eens posten.
Als je de hele dag achter je PC zit kun je bijv. ook datatypiste worden.
Sorry hoor, maar wat bereik je nou om de hele tijd te roepen dat je niets meer kan en vervolgens wel van s'ochtends tot s'avondslaat zit te bokken.

@dennisbj, ik heb in mijn omgeving ook mensen die chronisch ziek zijn maar die hebben of een studie of werk.
Ik weet echt wel wat er in de wereld te koop is hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:49

Ik heb veel berichten..dus je doelt ook op mij

lees je ook ff mijn berichten terug hopla?
Al denk ik dat je dat niet gedaan hebt...dan blijf je niet zulke walchelijke dingen zeggen!!!! Misselijk

En jij hebt een klein wereldje hopla...heel klien...komt j wereldje wel voorbij je nues???

Tip: ga in je vrije tijd maar ff goed dit topic lezen..en nee niet met een hoop vooroordelen..maar lezen wat er echt staat....
Je start het zelf..is het ook wel zo netjes dat te doen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-07 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:52

Frusty
en als unicum op bokt.. gebruik ik voor het eerst van mijn leven dan ook maar deze smiley.
Iets anders schijnt niet over te komen.
Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:53

Het is dat ik bij een 1 OW meer een week op kan zouten anders had er heeeeel wat anders gestaan dan de veel te vriendelijke Misselijk

Maar met elk bericht van hopla wordt het me duidelijker:
Citaat:
ik ga NU leven en heb schijt aan de rest!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:59

Ik vraag me af of jij weet wat er in de wereld van de chronische zieke nog te koop is. Vaak niet veel.

O ja dat wil je niet weten. Dat is ook zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:02

Kawa, Anya en de anderen: hopla heeft meerdere keren aangegeven helemaal niet geinteresseerd te zijn in feiten, helemaal niet de andere kant te WILLEN horen/lezen, en ze trekt conclusies op basis van dingen waar ze helemaal niets uit kan concluderen. Tsja, die mensen heb je. Zowel onder werkenden als onder niet-werkenden als onder zieken als onder niet-zieken heb je rare kostgangers. Scheve mond

Maar verspil er maar niet teveel energie aan, daar is die energie veel te kostbaar voor. Trek je in vredesnaam niet te veel aan van een mening van iemand die niet bereid is zich in de zaken te verdiepen - wat voor waarde kan dat nou hebben tenslotte?

Zou je rijtechnisch commentaar accepteren van iemand die zowel geen kennis als geen interesse heeft in paardrijden, maar die ineens vanuit het niets begint te roepen dat je het allemaal verkeerd doet? Nee toch? De mening van een volstrekt ongeinteresseerde buitenstaander zonder ook maar enige kennis van zaken of motivatie om er iets van te begrijpen - dat is toch totaal niet interessant maar vooral volkomen negeerbaar?

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:02

hopla schreef:
Ik zal in dit topic zeker geen namen noemen maar de tijd en de energie die je in het bokken stopt (en ik heb het over die personen die de hele dag hier berichten kunnen posten) probeer die nou eens om te zetten naar iets positiefs en actiefs op het gebied van zelfontwikkeling zoals studie of werk.
Hier zielig gaan zitten doen en continue roepen dat je niets meer kunt werkt nou niet echt in je voordeel.

Er zijn bedrijven waar je vanaf thuis kunt werken zoals inpakwerk, callcenters roepen om personeel en daar hoef je helemaal niet piepjong voor te zijn.
En ik heb het hier nog steeds over de bokkers die wel een hele dag achter de PC kunnen zitten dus niet diegene die zo nu en dan eens posten.
Sorry hoor, maar wat bereik je nou om de hele tijd te roepen dat je niets meer kan en vervolgens wel van s'ochtends tot s'avondslaat zit te bokken.

@dennisbj, ik heb in mijn omgeving ook mensen die chronisch ziek zijn maar die hebben of een studie of werk.

iets doen waar je interesse naar uit gaat, of iets moeten doen en daarvoor je vreselijk moeten inspannen is iets anders.
je bewijst hiermee dat je wederom kortzichtig bent door te zeggen dat je wel mensen in je omgeving hebt die chronisch ziek zijn.
jij kunt niet in het leven van een ander kijken en zeker niet in die van bokkers.
mensen die chronisch ziek zijn hebben dusdanig pijn dat hun concentratievermogen word beinvloed dat wordt hier ook keer op keer verteld
hoe kun jij nou beoordelen of mensen de hele dag door 24 uur per dag 7 dagen in week achter hun computer zitten, dat kan jij niet
jij weet echt niet wat er in de wereld te koop is

edit; jij werkt zeker bij het uwv, niet, dan zou je er een goeie voor zijn

wat een lompe opmerking met geef jezelf een schop onder je kont, jij heb echt geen gevoel in je sodemieter
mensen doen hier niet zielig
Laatst bijgewerkt door dennisbj op 10-10-07 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:04

Ze opent idd een topic...zonder iets wijzer te willen worden.
Haar vooroordelen zitten in haar hoofd geprent en die wil ze niet veranderen...
Wat is het nut dan van dergelijk topic?
Schoppen, kwetsen?

Daar vind ik het op lijken..bewust mensen pijn blijven doen met dergelijke uitspraken....

Ben verdorie blij dat jij nergens last van hebt!!
Je bent op deze manier wel zo ondankbaar in je gezonde lijf
Geniet ervan...kan de laatste dag zijn in een gezond lijf..besef dat maar goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:05

idd shadow...maar dat is dan dus bewust een topic openen om te kwetsen...niet meer...niet minder....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:06

hopla schreef:

Maar waarom schrijf je hier dat je helaas moet werken en daardoor niet de hele dag Bokken kan. Weet je dat de meeste chronische zieken het liever andersom zien? Ik kon bijvoorbeeld gister niet werken doordat ik zoveel pijn hadt. Ik heb zitten janken. nee niet van de pijn die ben ik wel gewend maar dat ik weer eens gefaald heb en niet lekker zo als jij naar het werk kon. En er weer over na moest denken wat ik dan wel weer eens verkeerd heb gedaan. (Een struik snoeien, ja zoiets simpels waar jij je hand niet voor omdraait en over na hoeft te denken). Jij gaat na het werk vast eens leuke dingen doen, verjaardag enz. Kunnen we niet want we zijn dan helemaal op. En ik lig dan bijvoorbeeld als een hoop ellende op de bank of op bed. Voor mijn man bijvoorbeeld ook niet erg gezellig. Feestje? Hooguit een uur. Met een goede dag 3 uur. Lever dan naderhand 3 dagen in. Wil je ruilen? Ik zou graag een drukke baan hebben en de bijbehorende stress enz. Als ik dan een gezond meewerkend lichaam heb? Graag. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:09

Dennis,
Dat mensen zich al 15 jaar onder de kont hebben geschopt telt niet.
Dat mensen zich dagelijks onder de kont schoppen om gewoon hun dageljks klusjes te doen zie mevrouw ook niet...

Idd Wila..ik wil zo graag normaal kunnen werken...zonder pijnstillers en op peppers...
Na mijn werk nog gewoon dingentjes kunnen doen.
Gewoon naar een verjaardag zonder er kapot van terug te komen...
Lekker trainen met mijn jonge paardje, zonder er 3 dagen lang "plezier" van te hebben.

Het is geen vakantie waarin je lekker de hele dag wat aanrommelt en je dingen doet....maar dat wil ze gewoon niet zien...gewoon niet....
Ze voelt zich vast heel erg zielig dat ze moet werken...ipv dat ze zich gelukkig prijs dat ze gewoon kan werken....gaf er mijn mooie huisje voor hoor in ruil...ondanks dat dat mijn droom is geweest....

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:20

hopla schreef:

Heel makkelijk om dit te roepen maar weet jij daadwerkelijk een bedrijf te noemen waar je thuis dingen kunt inpakken? De krant staat vol met advertenties waar ze dit aanbieden maar reageer maar eens. Grote kans dat je wordt doorverwezen naar een 0900 nummer waar je x cent per minuut betaald.

Callcenters roepen inderdaad om personeel en nee je hoeft er niet piepjong voor te zijn.
Maar weet jij wel dat de meeste call centers met flexibele werkplekken werken en daarom een werknemer die aanpassingen voor zijn werkplek nodig heeft te ingewikkeld vinden en dus niet willen hebben? Weet je wel hoe vermoeiend het is om uren achter elkaar aan de telefoon te zitten en steeds geconcentreerd naar een klant te luisteren en tegelijkertijd te typen om het gesprek vast te leggen. Weet je wel wat voor druk het op je kan leggen als het minimale aantal gesprekken wat je per uur moet doen op 20 ligt? Ik wel heb namelijk ervaring met call center werk.

Als je drie paarden per dag intensief kan trainen, het huishouden kan doen etc dan kun je ook werken. Maar wat als je 20 uur per week werkt tegen zo'n laag loon dat je daarnaast nog een uitkering nodig hebt om op het minimim niveau te zitten en daardoor zo uitgeteld bent dat je daarnaast werkelijk niets leuks meer ernaast kan doen.

Nou dan mogen deze mensen van mij thuis gaan zitten met een uitkering zodat ze in plaats van alleen werken / uitrusten ook de mogelijkheid hebben om iets ontspannends/ sportiefs/ leuks te gaan doen.

Jou leven bestaat toch ook niet alleen uit werk? Gun die mensen ook een beetje leuk leven.
Ze hebben toch al zoveel minder levensvreugde door hun ziekte.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:20

Citaat:
als je thuiswerk doet, kun je ook je tijd zelf indelen. binnen zoveel tijd moet iets klaar zijn, voel je je goed, doe je meer, voel je je ruk doe je minder, maar dan hoef je niet je hand op te houden!

Binnen zoveel tijd moet iets klaar zijn. Zo simpel. Werkdruk, stress, en deadline. Veel mensen hier kunnen tenminste één van die drie niet halen of verdragen.

Citaat:
@nakisha: ik héb reacties gelezen en ondervind zelf ookd e nodige problemen ( lees dan ook even reacties, dan weet je wat de mijne zijn), maar wanneer je een hele dag kan bokken ( of in ieder geval een aantal uur), kun je ook zeker wat werk achter de computer doen, net zoals je meerdere paarden per dan kan rijden en stallen uitmesten etc, je ook prima ander werk zou kunnen doen!

iets niet kunnen, of iets wel best vinden is een groot verschil. ik sluit me er helemaal bij aan dat een paard zéér belangrijk is ( kan zijn) ik zou mijn beestje dan ook voor geen goud wegdoen, nooit! maar er zijn momenten dat het gewoon niet lukt.... als het wel altijd lukt en zelfs meerdere paarden/stallen per dag, kun je écht wel werken

Ik heb zelf geen paard, rijd ook al jaren geen paard meer en kan ook geen stallen uitmesten, dus dat is niet op mij van toepassing. Maar ik heb al uitgelegd dat, als je een paar uurtjes op een forum kan hangen, dat niet betekend dat je ook ‘’een paar uurtjes kan werken’’. Opnieuw; werkdruk, stress, deadlines. DAAR draai ik mezelf op kapot. Bokt is ontspanning en vrije tijd. Ik hoef niks. Ik hoef nergens op te reageren. En als ik suf ben, doe ik dat ook niet, dan lees ik eens mee of zet zelfs gewoon de PC uit.

Hoe denk je het aan een werkgever uit gaan leggen dat jij je deadlines niet haalt, omdat je gewoon zo vreselijk wisselend bent qua kunnen?

Ik heb computerwerk en thuiswerk allemaal overwogen. Ik heb er gesprekken over gehad. Uiteindelijk is besloten dit NIET (meer) te doen, omdat ik stukdraai.

Over het ‘’structureel iets kunnen doen’’ gedeelte voel ik mij absoluut niet aangesproken, dat kan ik toch niet en heb ik ook nooit gekund. Zwart werken kan ik niet, doe ik niet en heb ik ook nooit gedaan. Maar ik kan me wel indenken dat je je ergert aan mensen die WEL zwart werken, maar OOK een uitkering ontvangen. Dit is ook verboden. Als UWV daarachter komt, korten ze je op je uitkering voor het bedrag dat je ontvangt, of verlies je zelfs je hele uitkering. En terecht; als je TOCH werkt, terwijl je zégt het niet te kunnen, tja….

(En als je straks even naar beneden scrollt, zul je zien hoe lang ik erover doe deze enorme reactie te maken)

Citaat:
Dat het zwart werken van sommige, niet altijd maar is, lekker uitkering vangen en ondertussen zwart werken.
Nee achter de geraniums zitten omdat mensen je niet willen helpen met je probleem, dat is de oplossing.

…. Hoewel ik moet toegeven dat HIER dus OOK wat inzit. Je moet als je, al is het maar gedeeltelijk, iets aan arbeid verricht, dit gewoon keurig aan UWV melden. Je mag sowieso niet bijverdienen.

Citaat:
Het is niet handig om te gaan oordelen over andermans ziekten. Je kunt nu eenmaal niet altijd aan de buitenkant zien wat er aan de binnenkant aan mankeert en ook als je het ene wel kan, wil dat niet zeggen dat je het andere ook kan.
Het belangrijkste is, dat als je voor een baas werkt, je alle dagen op moet komen dagen en als je chronisch ziek bent, heb je over het algemeen goede en slechte dagen/uren. Dan zou je je dus om de haverklap ziek moeten melden.

Die mensen die je dingen ziet doen, zie je op hun goede momenten. Je ziet niet hoe ze daarna doodmoe op de bank of in bed liggen.

Helemaal juist, dat probeerde ik ook uit te leggen. Bij het kassawerk werd ik nog in mijn proeftijd eruit geknikkerd omdat ik me te vaak ziek moest melden… ik bedoel maar.

Citaat:
Die zeg maar te lui zijn om te werken, zullen denk ik ook niet echt chronsich ziek zijn.
Overigens is chronisch ziek zijn weer iets anders dan gehandicapt zijn. Een gehandicapte kan vaak aangepast werk doen.

Dat hangt van de handicap én de persoon af; in mijn geval niet. Maar ik heb natuurlijk ook nog bijkomende factoren.

Citaat:
Nu ben ik ook niet voor zwart werken hoor....
Maar ik denk dat wanneer je een uitkering heb en toch een paar uurtjes wilt werken, je je uitkering kwijt raakt....

Zie boven; je hoort dit te melden aan UWV. Je kan een korting op je uitkering krijgen, of eventueel toch nog (gedeeltelijk) arbeidsgeschikt verklaard worden/

Citaat:
Vind het erg makkelijk oordelen.... een uitkering is niet veel. Een gezond persoon kan overuren maken om zo wat meer te verdienen. Ik denk niet dat deze mensen het zo goed voor elkaar hebben eigenlijk...

Ikzelf zeg; je kan er, als je budgeteerd, prima van leven. Maar nee, het is GEEN vetpot. Tegenwoordig vind men normaal dat je álles kan hebben… uitgaan, vakanties, één of meer auto’s, kinderen, dieren, ect… Dat kan je, uiteraard, met een uitkering gewoon schudden. Dan heb je écht een héél ander verhaal. En sommige mensen worden daar knots van, die kunnen het gewoon niet hebben dat ze, door beperkte financieen, niet mee kunnen draaien met de rest….

@ Rosita En zoals RK al zegt; je word niet voor niets afgekeurd. Voor veel mensen IS gewoon GEEN passend werk te vinden, al ga je op je kop staan. Sorry Rosita, maar je denkt écht te gemakkelijk. Ga anders eens in gesprek met die lui van UWV. Die kunnen je exact uitleggen waarom mensen worden afgekeurd, en waarom er geen passend werk bij bepaalde beperkingen bestaat.

En weer @ Rosita:
Citaat:
je mag ook een bepaald bedrag bijverdienen per jaar

Dit hangt helemaal van de uitkering af!!

En waarom IK geen vrijwilligerswerk doe, is ook simpel… Waarom zou ik mijn beperkte energie daarin steken, terwijl ik nooit mijn EIGEN huishouden lekker aan kant krijg?? Sorry, als ik enigszins energie over heb, liggen er nog genoeg taken op me te wachten… En mag ook een arbeidsongeschikte een momentje overhouden om van het leven te genieten?

Citaat:
Je hebt naast je werk ook nog een sociaal leven, en je huis en je paard en kids en ga zo maar door.Vergeet niet dat werken sommige mensen zo moet maakt dat ze daarna niks meer kunnen.

Ik heb het sociale leven amper, het paard en de kids sowieso niet, en ik werk ook niet. En dan NOG heb ik moeite om mijn huisje aan kant te houden, mijn relatie gaande te houden en mijn honden uit te kunnen laten. Kan je nagaan.

@ Saskia 9 & Shadow 0 : FANTASTISCH verwoord, echt waar!!! Jullie begrijpen het gewoon helemaal.  Inderdaad, tegenwoordig moet je leven om te werken, niet meer andersom… triest.
Als je arbeidsongeschikt bent, word er van je verwacht dat je je huis niet meer uitkomt, dat je jezelf laat verzorgen en dat je je vooral niet in de wereld begeeft… want als je dát kan… kan je ook….

@ Rashja; Ook weer prachtig verwoord.

@Quellian; Dat er genoeg mensen zijn die KUNNEN, maar niet WILLEN, dat geloof ik absoluut. Maar ik voel me zelf niet aangesproken; ik weet hoevaak en hoe hard ik geprobeerd heb, en wat de gevolgen waren.
Ik ben niet met de pootjes omhoog gaan liggen op het moment dat ik het stempeltje kreeg. Ik ben pas veel later gestopt… toen ik opeens op een keiharde manier ontdekte WAAROM ik dat stempeltje had gekregen… omdat ik het ECHT niet aankon.

Citaat:
Soms leef ik op enerydrink en sigaretten (met een hartkwaal), gaat ie flink van tekeer hoor! Krijg ik een enorme boost, schuif bijna onder de tafel van het hoge ritme, maar ik leef en kan doen wat ik moet doen.

Fijn dat dat voor jou werkt. Ik ga niet roken om te kunnen werken, dat snap je vast zelf ook wel hoop ik? Energydrinks, druivensuikers, koffie, cola en alle andere pepmiddelen werken bij mij dus amper. Ik krijg er hooguit een paar minuutjes energie van.

Nu even naar Hopla:
Citaat:

Dat mag heel best, zolang je iets zinnigs zegt.

En jou verhaaltje over jou vriend is geen bekend verhaal voor mij, aangezien ik nooit met de ARBO te maken heb gehad, en tijdelijke uitval ook een hele andere discussie is… ik geloof best dat die profiteurs bestaan, maar ik ben er niet één van… en als ze het opgeven die mensen aan de bak te krijgen, doen ze hun werk gewoon zelf niet. Klaar uit.

Citaat:

Waarom denk jij dat ik, en velen met mij, dat niet al vele malen geprobeerd hebben?

Citaat:

Ach, echt wáár?? Meen je dat?? Jee meid, ren jij es gauw naar UWV en ga voor hen hun werk lopen doen, want jij kan het véél beter. Jij weet immers alles beter?

Sorry, maar KLETS niet uit je NEK. Er word bij UWV tot in de treure naar bijpassend werk gezocht als je de molen ingaat hoor.

Citaat:

Ja natuurlijk weet jij dat. Alle chronisch zieken zijn gelijk he?? Ja hoor.

Meidje… kom jij maar weer praten als je een flauw benul hebt waarover je het hebt. En als je verder kan denken dan je eigen wereldje.

Citaat:
Ik heb niet alles gelezen maar het topic loopt toch wel zonder mij.
Ik heb nog steeds hetzelfde gevoel als toen ik het topic starte.
Zeker als ik zie dat er een aantal bokkers met de vingers vast aan het toetsenbord hebben gezeten.
Ik heb veel respect voor de chronisch zieken die toch proberen te werken.
Bokkers die in dit topic roepen dat ze zwak, ziek of miselijk zijn maar toch de hele dag aan het bokken zijn geweest, sorry, maar je bent dan in mijn ogen niet erg geloofwaardig.

@anya, ik heb van een aantal bokkers een PM gehad.
Zij willen zich juist niet in het openbaar hun ziekzijn verdedigen.
Dat waardeer ik enorm.
In dit topic kom ik toch geregeld dezelfde bokkers tegen die zich continu aan het verdedigen zijn.
Juist dat vind ik dan weer dubieus. Diegene die het hardste roepen zijn voor mij juist het minst geloofwaardig.
Wie proberen ze dan te overtuigen? Zichzelf?

Wat kan ik goed bokken he, wat een lang bericht??

Enig idee hoe lang ik over dit antwoord heb gedaan? Uren en uren, in stapjes. Zo lang dat dit topic alweer 5 pagina’s verder was…!

Maar nee, volgens Hopla kan ik deze energie ook in werk steken. Tuurlijk. Zijn ze blij mee… want dan haal ik nooit een deadline, met dit tempo.

Hopla, eerlijk waar, zo’n schofterig persoon als jij heb ik nog nooit ontmoet. Ik ben in deze hele discussie nog niet kwaad geweest, maar NU wel. Hoe durf je…. Wat een lef. Niet lezen, gewoon je eigen onzin blijven rondspuien zonder enig houtsnijdend argument en nog beledigend worden ook? Vind je ’t gek dat ik jou hierboven nu ook als domme d**s afschilder?? Je praat over dingen waar je geen verstand van hebt.

Weet je… met jou ben ik klaar. Ik mag voor jou lijen dat, als je zelf ooit in zo’n situatie komt, of als je gewoon oud en behoeftig word, je géén mensen zal treffen die net zo denken als JIJZELF… want dan word je volledig aan je lot overgelaten.

De rest is door anderen gezegd al gezegd. Ik heb me nu wel genoeg geergert en hier meer energie in gestoken dan eigenlijk zinnig is. Als ik alles tegen jou, Hopla, moet zeggen wat ik vind en denk, kan ik in mijn ééntje wel 10 pagina's vullen vrees ik.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:25

ter afwisselling van mijn administratie neemt ikje even bakje koffie en minuutje bokken ..
vroeguh toen ik nog gezond was deed ik dat in een uurtje of 2 nu in een weekje of 2 .. (weet iemand een baas die dat niet erg vind Bloos Haha! )

en voelt zich aangesproken als zijnde bokker die de gehele dag post ...

zou graag een peukie bij mijn bakkie doen , maar helaas
mijn handen werken zga niet momenteel
ja met verkrampte klauwtjes kan je , zij het langzaam en letter voor letter , wel typen ...

is vast wel een baas die ook dat niet erg vind ...

okee berichtje plaatsen duurde iets langer
heb lekkage in de keuken.. even een paar handoeken neer gegooid
daar gaat mijn plnning
kan je nu al vertellen dat mijn man straks de aardappels mag schillen want dat lukt dadelijk zeker niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:29

Als Hopla voor mij een baas vind waar ik in mijn tempo mag werken. Mag gaan zitten wanneer ik wil..die het niet erg vind dat ik me niet lang kan concentreren en dan de ene na de andere tikfout maak..of die het niet erg vind dat ik naar huis ga als ik me echt niet goed voel, ga ik daar vandaag nog aan de slag. Graag zelfs Ja Heerlijk lijkt he me...word ik niet meer uitgekotst door mensen als Hopla!

maar sinds enkele maanden heb ik besloten niet meer door te modderen, me vol pijnstillers te stoppen om mensen als Hopla blij te maken...omdat zij vind dat dat hoort...genoeg na 15 jaar dat doen...
Wedden dat jij het niet eens 2 dagen doet als je griep (geen verkoudheidje) hebt??
Vergeet niet dat dat het dagelijkse gevoel van chronisch zieken is...maar ze maken er van wat ze kunnen....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:35

hopla schreef:
Ik zou ook wel de hele dag willen bokken maar HELAAS zal ik ook MOETEN werken.

Lijkt me duidelijk hoe jij in elkaar zit Ja

Toen ik nog ruim 40 uur kon werken, ging ik met plezier naar m'n werk.....
Misschien moet je eens gaan kijken voor een andere baan.

Lijkt mij duidelijk dat jij je niet voor 120% inzet voor het bedrijf.
Bij "moeten" werken is de inzet altijd minder dan bij "willen" werken.
Met plezier gaat alles makkelijker, sneller en beter, dan wanneer je móet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:44

ter info .. ben nog jaren opzoek geweest naar werk
het UWV vertelde mij in die jaren letterlijk
meid je kan niks meer ..er is GEEN passende baan voor je te vinden ..als we al iets vinden is het voor een zeer korte duur
ga nu nog maar genieten van je kind en besteed daar je restje energie maar aan ... mocht je nu in de toekomst miraculeus verbeteren dan zien we wel weer ...

ik was nog nooit werkloos geweest ! heb voor erbij thuis werk gedaan , in hotel kamers schoonmaken , zelfs toilet juffrouw
en dat naast mijn hbo baantje ..voelde mij dus nergens te goed voor ..geloof me als er een mogelijkheid was
had ik die allang aangenomen ..

okee nu jij hopla .. aanbod staat nog steeds .. kom hier 6 paar handen te kort , ramen zijn al 8 maanden zeker niet gelapt , douche schreeuwt om een grote schoonmaak enz enz
dus make my week en kom weekje logeren Haha!

gaat nu bedenken hoe we de keuken aankant krijgen .. de rest word bij deze verschoven naar morgen ..

al zal het morgen niet lukken omdat we nu over onze grenzen moeten gaan
dus overmorgen ..met beetje geluk en als de pijnstillers beetje hun werk doen

en dingen die we morgen haden wilen doen en overmorgen
och dat schuiven we ook maar weer nog verder voor ons uit

negatief ? nee hoor ..harde werkelijkheid ..door ervaring leert men
ook al wil je je daar niet aan toegeven

ben benieuwd zoals rk ook al aangeeft
of jij met de griep (en dan dus ECHT de griep niet ziek zwak en missellijk)
gewoon doorwerkt of dat je op bed gaat liggen
want zo voel ik me namelijk dagelijks ! inclusief bijhorende spierpijn , moeheid , zwakte
dan vergeten we even de botvlies ontstekinegn , slijmbeurs ontstekingen , de darmen die weer op hol slaan door te veel pijnstillers , de artitis en artrose pijn , met de hoop dat we zo meteen de rug niet verkeerd draaien want dan krijgen we der gratis een zenuw beklemming bij

ben echt echt heel erg benieuwd of jij uberhaubt wel eens ziek thuis op bed ligt en
waarom .. en waarom je dan niet doorgaat ..want je verwacht dat van ons zdus duidelijk wel

maar wij gaan niet op bed liggen ..waarom niet ?
omdat dat niks helpt ..omdat als je er aan toe geeft nooit meer je bed uitkomt !
maar nee ..wij zijn zwak en doen zielugggg .. wij hebben een schop nodig en als we
ter afleiding eventjes al is het maar een kwartiertje ff lekker in het zonnetje op ons paardje stappen
tja dan moet een volle werkweek ook wel kunnen toech

heb je enig miniem idee hoe krom je banketstaaf?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:48

hopla schreef:
@anya en @wilawander,
Ik geloof ook niet dat jullie hiermee bedoeld worden.
Ik vind het juist prima als je toch werkt.
En dan ik het maar een poedersuiker.

Ik zal even een voorbeeldje geven.
Toen mijn vriend aan zijn meniscus was geopereerd moest hij 1 week na de operatie naar de ARBO arts komen.
Daar werd hem verteld dat hij over een halve week maar weer eens moest gaan beginnen met werken.
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en liep dus nog met krukken, laat staan dat hij kon autorijden.
Daarbij maakt hij zo'n 60 uur in de week dus werken was gewoon onmogelijk op dat moment.
Dat zei hij dus ook tegen de arts en de arts gaf als reden dat hij niet te lang thuis mocht komen te ziten omdat hij dan misschien niet meer aan de gang te krijgen was. Want hoe langer je thuis bent hoe minder graag je gaat werken. Toen mijn vriend zei dat hij beter de beroepsprofiteurs aan het werk kon laten gaan zei de arts dat dat hopeloze gevallen zijn die echt niet meer willen werken en dat ze daar geen energie meer in stoppen.
Maar dat hij dus wel moet proberen te voorkomen dat mensen langer dan 3 weken thuis komen te zitten. Gebleken is dat als iemand langer dan 3 weken ziek thuis zit de mensen niet graag meer gaan werken.
Dit is een omgekeerde wereld toch?

ik vind dit eerder een goed voorbeeld van een slechte bedrijfsarts dan een voorbeeld over profiteurs. Het langer dan 3 weken ziek zijn en dan niet meer willen werken slaat echt nergens op, tenslotte zit je ook 6 weken in het gips als je een been breekt. Op mijn werk kun je dan gewoon niets doen.

voor degenen die het intresseert mijn verhaal staat al op bokt: viewtopic.php?f=2&t=830494&hilit=