Als je kind op school word mishandeld....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chas

Re: Als je kind op school word mishandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:23

wat_nu schreef:
Heb net de kids naar school gebracht en idd; Hij is echt vertrokken!!

Wat zullen ze een rustige dag hebben die kids....

Hè ...eindelijk rust bij je meissie ,en ongetwijfeld ook andere kinderen !

Weet je wel wat er met dat ventje gaat gebeuren ,Het lijkt mij dat er in zijn omgeving dit ook gebeurd ,Moet een soort van onderzoek komen .
Klopt toch niet een ventje dat zo met andere kinderen doet ??

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:43

Goed zo!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:51

Super!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:08

Fijn voor de kinderen daar OK dan! Is ook bekend of hij nu naar een andere gewone school gaat of naar een speciale school? Anders is het het probleem verleggen naar nieuwe slachtoffertjes.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:14

Fijn dat hij weg is! Ik denk niet dat alleen zijn klasgenoten rustig zullen worden, ik denk ook dat het goed is voor hem om naar speciaal onderwijs te gaan.. Hij zal ook rustiger worden..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:18

Jeetje ! Wat een verhaal!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:31

Wat_nu, wat fijn dat je dochter weer veilig naar school kan!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:38

Wat super om te lezen dat hij naar een andere school gaat!

Voor jou alle lof wat je maar toe kan komen (ook voor je man natuurlijk)
Zelf ben ik vroeger ook gepest en met regelmaat geslagen en geschopt, maar mijn ouders zeiden alleen dat ik me maar moest weren. Zij zijn niet een keer naar de school geweest oid!
Ik had alleen maar kunnen hopen dat mijn ouders zo als jou waren geweest!

petje af!

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:07

chas schreef:
Weet je wel wat er met dat ventje gaat gebeuren ,Het lijkt mij dat er in zijn omgeving dit ook gebeurd ,Moet een soort van onderzoek komen .
Klopt toch niet een ventje dat zo met andere kinderen doet ??

Zoals ik van zn moeder heb begrepen is hij nu naar "gewoon" speciaal onderwijs, in eerste instantie voor een jaar, als dit niet goed zou gaan word het waarschijnlijk een renvier (weet niet hoe je dat schrijft Bloos ) + een uit-huis-plaatsing....

Ik hoop dat het niet tot een uit-huis-plaatsing hoeft te komen, maar dat ze hem hier de begeleiding kunnen geven die hij nodig heeft.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:20

Cluster Renn-4 Knipoog, en dat gaat zeker niet altijd samen met uithuis-plaatsing. Renn-4 is een externe instantie die gaat samenwerken met de betreffende school (en ouders) waar het jongetje naar toe gaat.

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:39

oke! thanks, maar dat is wat zn moeder dus vertelde...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:30

SUPER!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:10

Wat fijn!
Ik heb sommige stukken met open mond gelezen..
Kan zo'n begeleider, ambtenaar WEET IK VEEL WIE zo'n school niet eens goed hard aanpakken? ALs zowel JGZ als de begeleider als meeeeeeer mensen zeggen dat zo'n jongetje gevaarlijk is, hebben zij dan geen plicht om achter zoiets aan te gaan?
Ach het zal ook wel niet.

Wat_nu, ik vind dat je het top doet!!!!!!! Echt mijn complimenten!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:30

wat fijn dat hij uit school is vertrokken Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:14

Goed zo! Nu zie je dat de aanhouder wint! Ben erg blij voor jullie en jullie kinderen.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:07

ik heb het hele topic in een keer door gelezen... en kan het niet laten om eventje te zeggen hoe gewelig jullie met de situatie zijn omgegaan wat_nu....

op mijn oude basisschool heeft een jongen een invaster met een zakmes bedrijgt.... (jaren geleden) ... daar is toen niets aan gedaan... de lerares overspannen jongen 1 dag thuis en ze leefde nog lang en gelukking Boos!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:26

Geweldig! Wat zei je dochter ervan wat_nu ?
Is ze ook een stuk vrolijker al?

Danisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:48

Ik heb met ingehouden adem zitten lezen.
Wat moet het vreselijk voor je dochter geweest zijn,en nogsteeds.
Wat hebben aldie kleuterongens opeens,dat ze hun pootjes niet thuis kunnen houden?!.
(Ik bedoel die jongen die toen 6 was,die je dochter seksueel misbruikt heeft.)

Ik vind dit gewoon echt niet kunnen,ze moeten die jongen met ADHD naar een speciale school sturen.
Maar eerst naar een psychiater,TJEZUS,wat bezielt dat joch om zomaar kelen dicht te knijpen,met scharen te bedreigen en notabene leraren in hun kruis te schoppen?!.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:53

Wat fijn voor jullie en de kinderen zeg! Hoop ook dat het goed komt met het jongetje, en dat hij zijn woede leert beheren. Jullie kinderen zijn in ieder geval weer veilig! Petje af.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:10

Fijn dat de rust nu weder kan keren. Hopelijk komt het allemaal goed met je dochter.

IK hoop ook dat er een zeer maar dan zeer goede begeleiding komt voor dat jongetje.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:16

Super fijn voor jullie dat hij nu echt weg is Lachen Hopen dat je dochter weer een beetje tot rust komt.

wat_nu

Re: Als je kind op school word mishandeld.... EVEN EEN UPDATE!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:07

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd;

Duidelijk is geworden in iedergeval dat zowel mijn dochter en de andere kids als mede het jongetje, slachtoffer zijn geworden van het beleid van de school..

De Wethouder is langs geweest in de klas en de kinderen hebben een enquete ingevuld mbt. de veiligheid in en rond school, maar ook de weg van en naar school, of de leraren naar hun luisterden als er problemen waren en of die er dan ook iets aan deed. Je snapt natuurlijk wat mijn dochter (ik ben hier niet bij geweest en heb dus niets kunnen beinvloeden) heeft ingevuld.

De druk op de directie is hierdoor natuurlijk behoorlijk toegenomen, vooral ook doordat we na die tijd nog een vergadering met de MR hebben gehad.

Uit deze vergadering bleek dat de leraren nog al bang zijn voor de ouder ivm eventuele straffen, letterlijk zei 1 leraar; "stel ik laat 23 kinderen nablijven om hun verloren tijd, door bijv. geklier, in te halen, dan heb ik sowieso 15 ouders op mn nek omdat ze staan te wachten, hun kind om 15:30 ergens moet zijn en noem maar op.... Boos zijn ze dan, daar zitten we ook niet op te wachten..."
Dus ik: "Nou vraag ik je, dat is toch te zot voor woorden dat een leraar al op de loop wil voor de ouders? Wie zn school is dit überhaupt, wie is hier baas? Wie moet hier de orde in de klas handhaven? Volgens mij zitten jullie gewoon niet om werk verlegen en willen jullie je niet moe maken en dan nog niet eens om ook jullie eigen werkomgeving plezieriger en veiliger te maken. Sinds wanneer hebben ouders en kinderen het hier voor het zeggen? Hier gaat het volgens mij al mis! Leraren zitten hier niet voor de kinderen, maar de kinderen voor jullie... Elke maand je geld verdienen, zonder al te veel gezeur en laat de rest maar het probleem van de klas worden, want dat was het op een gegeven moment: "een probleem van de klas, mijn dochter en niet meer van de school"

Maar goed... De kern was dat er gebrek aan comminucatie richting de ouders, van zowel een "slachtoffer" als een "dader" is, geen regels (want daar wil het team zichzelf niet eens aanhouden) en de laatste tijd, en dan heb ik het niet alleen over onze situatie, de grenzen heel er vaag zijn.

De ouders in de MR schrokken behoorlijk van alle feiten die "ineens" op tafel kwamen, waren er niet van op de hoogte en er zijn nu duidelijke afspraken gemaakt, hoe de zaak in school te verbeteren. Wij hebben duidelijke regels OP PApier geeist, zodat leerlingen, ouders, maar ook het team daar ten alle tijde op aangesproken kan worden.

De eerst volgende MR-vergadering zijn we er weer bij en blijven komen tot de puntjes op de i staan, dat is afgesproken...

Gebeurt er niks gaan we met de notulen, rechtstreeks naar het hoofd bestuur, want dan is het echt over en uit!

Eerst vakantie nu (daar zijn we ook wel aan toe Bloos ) en fris een nieuw schooljaar beginnen....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:05

Even dit,je kan een kind niet zomaar als school zijnde sturen naar een school die goed is voor een kind.De school mag die keus niet maken,dat doen weer andere mensen.Mijn dochter zat op het speciaal basis onderwijs, en we hebben heel veel moeite moeten doen om haar op een school te krijgen die zij leuk vond.Als je je kind aan meld, moeten ze het van hoger hand het goed keuren.Mijn dochter is bedrijgd met een mes op de basis school,die jongen stond op de lijst voor een swom school.Dat is voor kinderen met een draadje verkeerd aangesloten zeg maar.Hij kon dus niet eerder van school, tot dat er plaats was op die andere school.Hij schold de jufrouw uit, smeet met dingen,maar hij was leer plichtig dus schorsen kan ook zomaar niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:23

'swom'-school? Waar staat dat voor? Dat is een afkorting die ik niet ken.

Even voor de volledigheid: een leerling mag niet van school worden verwijderd als er geen andere school is die die leerling accepteert. (En da's nou heel gek, maar als je dus een leerling van school wilt sturen wegens verregaand onhandelbaar gedrag staan de meeste scholen niet te springen om zo'n leerling op te nemen.)

Bovendien moet je voor het speciaal onderwijs een indicatie hebben, je kunt inderdaad niet zomaar op het speciaal onderwijs terecht. Zeker de scholen voor leer- en gedragsmoeilijkheden hebben tamelijk strenge criteria, en zitten zo overvol dat dat ook wel moet. Scheve mond

Heb je de indicatie eenmaal, dan is de keuze van de school in principe wel vrij (alleen... ook daar zit je met wachtlijsten en toelatingsgezeur. Dus in de praktijk valt het wat tegen met die keuze.)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:08

Gelukkig is dat joch overgeplaatst.

Vind het een belachelijk regel dat ze hem niet van school kunnen sturen, zo'n kind vormt een gevaar voor de rest van de kinderen..