Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kusjjj

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:35

betekend dit nu dat ze weer een ander adres heeft? had zo het kaartje naar het ziekenhuis gestuurd hoor Knipoog mag ik het adres? Tong uitsteken

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:35

Zo, weer even een berichtje van mij! Of je komt op bokt, verdiept je even snel in de bulletin en komt erachter dat je topic in de bekendheid staat, erg leuk, ik kijk weer uit naar de kaartjes! Ze kunnen nogsteeds naar het adres dat op pagina 1 van dit topic (of iig in de bulletin) staat Lachen

Ik kreeg een aantal pb'tjes met daarin de vraag wat de klachten waren die ik had voor er leukemie werd geconstateerd, daar kan ik heel kort over zijn: eigenlijk nauwelijks. Ik heb zo'n 2,5 geleden pfeiffer gehad en daar is de vermoeidheid en de slechte weerstand altijd door blijven sluimeren dus het is me nooit opgevallen dat ik 'zieker' ben geworden. Wel weten we zeker dat het binnen 'nu' en een halfjaar geleden ontstaan is (vandaar de term acute leukemie) omdat mijn bloed toen nog voor iets anders getest is en goed is bevonden. Het is eigenlijk zo gegaan.. de week voor 11 december had ik een beetje last van buikklachten, erg veel pijn na het eten maar het was alweer een aantal dagen weg tot ik me op maandag weer niet echt lekker voelde en mijn moeder het toch niet vertrouwde, ik was was bleekjes en wat hangerig maar meer ook niet. Helaas was onze eigen huisarts er niet, die zou er pas na woensdag weer zijn. Normaal gaan we nooit naar een vervanger maar dit keer zei mijn moeder 'ga toch maar even', dus zo gezegd en daar dinsdagochtend langs geweest. Wat betreft mijn buik kon hij niets vinden maar hij vond me een beetje een raar bleek kleurtje hebben en wilde graag mijn bloed laten testen. Omdat ik die ochtend al gegeten had en nuchter moest zijn heb ik dit woensdagochtend om 9 uur gedaan. Om half 6 's middags zat ik tv te kijken toen de voorbel ging; mijn eigen huisarts. Op zo'n moment schiet er een hoop door je hoofd, maar dat het iets ernstigs zou zijn kon er nog niet in. Ik direct mijn moeder gebeld want die was nog op haar werk en die was er binnen een kwartiertje. Ja, en toen kwam het nieuws. Direct ook mijn vader gebeld die gelijk kwam en nog wat andere mensen ingelicht en na een onrustige nacht toen donderdag met alsnog aardig wat spoed opgenomen omdat ze zsm de behandeling wilde beginnen.

Vanaf dat moment zijn we in een trein gestapt die nu pas weer een beetje begint af te remmen, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel meer weet van de eerste 2 dagen, dat schijnt een soort afweer van jezelf te zijn. Het besef is er nu des te meer, ik heb al mogen ervaren hoe zwaar het is en ik weet dat het nog veel zwaarder gaat worden, maar zoals ik ook al ergens eerder heb gezegd: Ik ben er nog net zo van overtuigd dat dit een gevecht is dat ik ga winnen. Over 3 maanden ongeveer weten we in welke risicogroep ik zit, en van daaruit word er een verder behandelplan van anderhalf jaar opgezet met allemaal chemo's.

Nu even iets over de afgelopen dagen. Met oud&nieuw ben ik heerlijk thuisgeweest, het was erg vermoeiend en het dreigde aan het begin van de avond even in de soep te lopen omdat ik niet lekker werd maar de medicijnen deden gelukkig hun werk en ik heb kunnen genieten van allerlei prachtig siervuurwerk Lachen 1 januari moest ik 's morgens naar het ziekenhuis voor een chemo, dat ging allemaal goed, maar helaas bleek het bloed dat die ochtend werd afgenomen niet goed: een veel te laag HB. Ik kon kiezen, of naar huis en dan de volgende dag terug voor een transfusie of blijven slapen. Ik heb gekozen voor het eerste; thuis is het allerprettigste en die transfusie moest ik evengoed. Dus 2 januari zijn we een dagje extra in het ziekenhuis geweest. Vandaag even een dagje niets en nu moet ik morgen weer heen voor zowiezo een chemo (en pruiken passen Haha! ).. morgen blijf ik ook zowiezo een nachtje slapen omdat vrijdagochtend EINDELIJK mijn port-a-cat (oftewel vast infuus) word geplaatst. Mijn armen zijn inmiddels zou blauw, onder de bloeduitstortingen en lek geprikt dat ze morgen mijn chemo in mijn voet moeten doen, dus ik zal blij zijn als ik dat ding heb. Als alles goed gaat mag ik vrijdagavond naar huis maar als ik nog wat last heb van mn (inmiddels alweer 3e in 3 weken) narcose blijven we tot zaterdagochtend. Zaterdag krijgen we weer een nieuwe planning voor de chemo's dus dan weet ik pas weer meer.

Vorige week hebben we een stuk van mijn haar afgeknipt maar dat bevalt totaal niet en omdat mijn ouders willen dat ik me, zolang ik mijn eigen haar nog heb, prettig voel bij wat ik draag, komt er straks een kennis die mij en mijn 2 zussen heerlijk gaat knippen. Mijn haar wordt nog wat korter, gewoon een lekker stoer kapsel.. als het wat is zal ik eens kijken of een foto gaat lukken Haha!

Iedereen echt ontzettend bedankt voor alle lieve mailtjes, pb'tjes, berichtjes, kaartjes, álles. Het doet me echt zoveel goed om opbeurende berichtjes te lezen Lachen en post is gewoon geweldig, heb ik nog wat te doen daar in dat ziekenhuisbed! Haha! Als ik tussendoor tijd vind beantwoord ik zo nu en dan wat pb'tjes, mailtjes enzovoorts maar het zijn er teveel om ze allemaal te doen!

Hopelijk kan ik snel weer wat van me laten horen! Mochten er trouwens wat vage zinnen instaan, dat kan kloppen, ik zit onder de medicijnen en niet alles houd je even ehh.. 'bij' zegmaar Lachen

Liefs,
Yellowfish

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:38

Goed om weer wat te horen!
Fijn dat je een port-a-catch krijgt, ben je tenminste van die ellendige prikken af!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:54

Zo ik schrik me hier een hoedje!! Heel veel sterkte meid!
Fijn dat je toch hebt kunnen genieten met oud en nieuw!
Veel beterschap en kracht gewenst om verder te vechten!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:31

Jee meid, wat super positief weer van je!! Ik zal vanavond of morgen een (lange) brief gaan schrijven voor je Ja

kusjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:32

wil je nog een kaartje? Haha! mag ik dan je adres? Haha!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:32

kusjjj schreef:
wil je nog een kaartje? Haha! mag ik dan je adres? Haha!

staat op de 1e pagina van dit topic!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:07

fijn weer wat van je te horen en dat je door al dat gedoe evengoed nog positief blijft! Succes ermee

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 08:27

Nou Romaan ik kan me niet voorstellen hoe je je moest voelen toen de huisarts voor de deur stond....jeetje dat verwacht je natuurlijk nooit.

Je bent echt ontzettend sterk in je berichten, houd vol meis dan kom je er wel doorheen!

veel "plezier" vandaag met pruiken passen en hoop dat je eigen haar ook nog lekker naar je zin geknipt kan worden Lachen

p.s: houd je een dagboek bij ? schijnt ook heel goed te zijn voor het verwerken van alle rotdingen die je mee moet maken en zo heb je ook weer iets om handen als je in het ziekenhuis bent en je post is op voor die dag Knipoog

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:49

Pff dat is niet niks, wat sta je er ongelovelijk sterk tegenover!
Iemand waar ik heel veel bewondering voor heb is Andrew McMahon (zanger van Something Corporate) Bij hem is er 2 jaar geleden acute leukemie geconstateerd en hij is nu weer vrijwel helemaal terug. Hij kreeg een stamcel transplantatie.
Hebben ze bij jou hiermee ook plannen? Of zijn er toch andere manieren die ook succesvol zijn? (het is natuurlijk wel een hele heftige behandeling)
Zet hem op he meid!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:36

He he, morgen eindelijk de lijn, wat zal dat een hoop blauwe plekken en beurs gevoel schelen he Lachen bedoel, we willen je zo af en toe wel ff op bokt zien hoor en als je dan met die beurse pootjes moet typen Knipoog
Is je haar nog een beetje geknipt zoals je het graag zou willen?
Veel sterkte morgen en succes met het zoeken naar een Yellowfishpruik, eentje die goed bij je past.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:14

Vind het zo ontzettend knap van je dat je alles opschrijft. Vind het mooi omschreven dat je in een trein bent gestapt, en ik hoop echt voor je dat die nu wat gaat afremmen dat je even rustig aan kan doen en over alles kan nadenken.
Heel veel sterkte in 2007, en ik hoop dat het allemaal gaat lukken met de lijn.
Heel veel succes meid!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:21

Wat klink je superpositief! heb ik echt heel erg veel respect voor!
Hoop dat ze je haar nog leuk hebben geknipt en dat je een pruik kan vinden die helemaal naar je zin is!
nogmaals beterschap&sterkte gewenst!

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:24

Ontzettend knap hoe je het allemaal zo op kan schrijven. Heel veel sterkte de komende tijd!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:53

Heel veel sterkte de komende tijd, vind het ongelovelijk goed van je dat je zo positief blijft over alles.
Wel fijn dat je een blijvend infuus krijgt dan ben je van die rot prikken af.

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:58

Heel veel sterkte & beterschap! Lachen
Probeer vooral zo positief te blijven als dat je nu bent !
xxx

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:15

Heej meis,
Wat fijn om weer wat van je te horen! Ben blij dat je het jaar enigzins goed begonnen bent! Lekker thuis in je eigen bedje!
Ik ben benieuwd hoe je kapsel is geworden en of je geslaagd bent met een pruik uitzoeken! Ik zal van de week weer een leuk kaartje zoekn om te op te fleuren!
Hou je sterk!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:20

Yellowfish haar nieuwe kapsel is erg leuk geworden, en ze was er zelf ook blij mee. Haha!

Ze moet zelf maar even een foto plaatsen als ze dat wilt, al is ze op dit moment voor 1 of 2 nachten in het ziekenhuis.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 16:33

Ik vind het zó knap dat je zo sterk en positief bent en blijft! Lovers

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:18

Wow meis wat een verhaal...
Heeel veeel sterkte!!!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:36

Nogmaals wat klink je positief. Ben benieuwd naar je nieuwe kapsel. Sterkte nogmaals van mijn kant en hou je taai.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:00

jeetje meis!!
wat ben jij sterk en positief! met zo'n instelling is geen berg te hoog!! hou vol en alles gaat goed komen!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:16

Fantastisch dat je ondanks alles zo optimistisch kunt blijven Yellowfish! Echt, petje af hoor!
Je bent net zo oud als ik, moet er niet aan denken dat zoiets mij zou overkomen... vind het echt naar voor je.
Ik blijf erin geloven en weet zeker dat het helemaal goed komt! Ook al klinkt het cliché, maar ik denk dat je met jouw instelling een heel eind komt. Ik blijf duimen en houd dit topic nog steeds in de gaten Ja

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:38

Jeetje meid. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik ken je niet, maar toch: Sterkte. en idd blijf positief denken, ook als je het moeilijk hebt. Ach gut

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 02:03

Ik lees het topic nu pas..
Yellowfish, ik wens je heel veel sterkte toe!! Ach gut