mijn moeder............ heeft kanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: mijn moeder............ heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:08

Dat meen je toch niet?! Echt... ik hoop dat ze voor zichzelf kiest en niet voor een ander... als ik zie hoe ziek mijn moeder van die vieze gore chemo werd... ze moet het écht niet doen! Verdrietig Het is zo vies goor spul! Als het haar toch niet beter maakt moet ze het echt niet doen... ze kan beter zo een "fijn" einde hebben, dat ze in waardigheid sterft. En dat ze zich "goed" voelt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:10

vind ik ook........... maar vriendlief wil haar bij zich houden, dan maar ziek

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:12

Onbegrijpelijk hoe mensen zo egoïstisch kunnen zijn... sorry dat ik het zeg maar dat vind ik nou echt ronduit egoïstisch. In plaats van dat hij de dagen die hij nog samen met haar heeft zo effectief en mooi als mogelijk geniet... als ze eenmaal chemo gehad heeft is de kans groot dat hij echt niet meer met haar kan genieten! Realiseert hij zich wel wat hij haar daarmee aandoet? En daarmee ook zichzelf?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:14

schijnbaar niet............ helaas...

Ik ben er ook erg boos om, maargoed wat moet je zeggen........ als ik er wat van zeg, dan is de opmerking dat ik voor de erfenis ga wel heel snel gemaakt denk ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:15

Ik ga met ilsemarie mee.. Het klinkt hard, maar beter wordt doet ze niet meer, waarom het lijden dan rekken?
Misschien kan je nog met je moeder hierover praten? Ik wens jou en je moeder alle steun en kracht toe die je maar nodig zult hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:16

KiWiKo schreef:
schijnbaar niet............ helaas...

Ik ben er ook erg boos om, maargoed wat moet je zeggen........ als ik er wat van zeg, dan is de opmerking dat ik voor de erfenis ga wel heel snel gemaakt denk ik zo

Misselijkmakend, als iemand dat durft te zeggen.... Misselijk

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:16

Ja... en dat is helemaal asociaal!
Ik zou zeggen... probeer dat jij, maar vooral ook Sanne, afscheid kunnen nemen van haar als ze er nog redelijk goed uitziet en zich ook redelijk goed voelt. Dan heb je in ieder geval dat beeld als een mooie herinnering.

Maar hoeveel tijd denkt haar vriend dan te redden met die chemo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:19

weet ik niet hoeveel hij denkt te redden.........

zonder chemo is de prognose 2 weken, hooguit........... met chemo........ 3/5 weken???

wat ik het ergste vind is dat ze nu geen pijn heeft..... nergens last van, behalve benauwdheid...... en uitvalsverschijnselen van die hersentumor...... daarnaast slaat ze ook nu af en toe wartaal uit...... maargoed dat mag....... verder is ze niet ziek, heeft geen pijn.......

ben er zo boos over

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:21

Jeetje, wat erg zeg. Echt onwijs veel sterkte de komende tijd. Vriendjes zijn?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:21

Oh wat verschrikkelijk. Ik wens jou, je moeder en de rest van de familie heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Vreselijk dat je moeder nu nog zoveel pijn moet lijden.

Scheve mond

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:22

KiWiKo schreef:

Lieverd ik begrijp dat je vanuit jouw visie het beste voor je moeder wil, maar hij ook denk ik.
Het is zo snel gegaan, die man zijn wereld zakt ook in elkaar.
Hij grijpt gewoon in zijn ontreddering iedere reddingsboei die langkomt.
Dat is niet jouw reddingsboei

Probeer deze laatste weken saamhorig te lijken tegenover je moeder, juist omdat je van haar houdt.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:23

Jeetje...Wat vreselijk! Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:24

doe ik ook Saar............ daarom MOET ik mijn gal hier spuwen........ want hemellief ik wil de goede man het liefst met zijn kop tegen de muur rammen..........

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:25

KiWiKo schreef:

zonder chemo is de prognose 2 weken, hooguit........... met chemo........ 3/5 weken???

wat ik het ergste vind is dat ze nu geen pijn heeft..... nergens last van, behalve benauwdheid...... en uitvalsverschijnselen van die hersentumor...... daarnaast slaat ze ook nu af en toe wartaal uit...... maargoed dat mag....... verder is ze niet ziek, heeft geen pijn.......

ben er zo boos over

waarom... Verdrietig dan voelt ze zich nu naar omstandigheden ja wel redelijk goed. Ik zou haar gunnen dat ze nog een week of 2 in dit gevoel kan leven ipv dat ze nu aan chemo begint... misselijk/ziek/overgeven word en misschien pijn krijgt, of allerlei kwaaltjes. Dan zijn de weken die ermee gerekt worden alleen maar een kwelling... zeker als je weet dat het toch niets uit zal pakken, dan is zoiets alleen maar slopender.

Ik hoop dat hij dat op tijd inziet en jij je moeder misschien op andere gedachten kan brengen. Dat iedereen rustig afscheid kan nemen en dat je moeder in rust kan gaan als de tijd daar is...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:28

ik besef nu ineens dat de vakantie in Kreta (die trouwens onwijs gaaf was) de laatste zal zijn die we ooit hebben........

en dat was echt iets bijzonders..... een hele week met mijn moeder, broer, Sanne en mij zonder dat er een onvertogen woord is gevallen......... dikke vrienden waren we met zijn allen........ echt!

En we kunnen zoooo een ruzie maken, lusten de honden geen brood van

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:29

Jeetje............. Ach gut

Ik lees elke dag dit topic bij, maar had niet verwacht dat het zo ontzettend snel zou gaan.......... Ach gut

Begrijp je frustraties en je woede tenopzichte van de vriend van je moeder, want het is niet eerlijk. Kwalitatief staat toch boven kwantitatief. Je omschrijft je moeder als een sterke vrouw, voor haar is het dan toch ook een vreselijk idee dat jullie haar achteruit zien gaan tijdens een uitstel van.............

Meid ik wens je enorm veel sterkte..............en al zet je heel bokt vol me jou frustratie......als het jou oplucht bokt is er voor jou Ach gut

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:32

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Lieverd ik begrijp dat je vanuit jouw visie het beste voor je moeder wil, maar hij ook denk ik.
Het is zo snel gegaan, die man zijn wereld zakt ook in elkaar.
Hij grijpt gewoon in zijn ontreddering iedere reddingsboei die langkomt.
Dat is niet jouw reddingsboei

Probeer deze laatste weken saamhorig te lijken tegenover je moeder, juist omdat je van haar houdt.

precies,daarnaast weet kim haar moeder als geen ander wat chemo met haar doet,en hoe ziek ze ervan gaat worden,mensen verleggen zelf ook hun grenzen,mss wil ze zelf ook wel net dat beetje langer leven..

pff moeilijk kim,maar respecteer toch ook de besilssing die je moeder maakt,lijkt mij,als zij het echt niet wil,dat ze het dan ook echt niet doet... Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:36

ik kan niet anders Kimmie dan haar besluit respecteren....... ik zeg er ook niks over richting haar, haar vriend of mijn broer.........

maar ik ben zo boos, ik vind het zo, zo, zo niet eerlijk voor haar

Ze heeft heel haar leven voor anderen geleeft.......... moet ze nu ook de laatste weken die ze heeft doodziek zijn voor een ander?

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:37

Myfairytale schreef:
Ik wens jou en je moeder (en verdere betrokkenen) ook heel erg veel sterkte en kracht toe...
Het is soms allemaal zo oneerlijk!

hier sluit ik mij volledig bij aan!! sterkte meid!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:41

KiWiKo schreef:

ben er zo boos over

Ja ik kan je wel begrijpen. Wat heeft dat even rekken nog zin. Ook voor je moeder. Maar is natuurlijk moeilijk en ik zou er inderdaad niet teveel heisa om gaan maken, het is toch jouw moeder die moet beslissen. Alhoewel dat ze nu meer uitvalverschijnselen krijgt. Is ze nog wel bij kennis dat ze jullie kent, maar ze spreekt soms wartaal? Veel sterkte kim en blijf je uiten hier op bokt want anders ga je er aan onderdoor meid!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:43

KiWiKo schreef:
ik kan niet anders Kimmie dan haar besluit respecteren....... ik zeg er ook niks over richting haar, haar vriend of mijn broer.........

maar ik ben zo boos, ik vind het zo, zo, zo niet eerlijk voor haar

Ze heeft heel haar leven voor anderen geleeft.......... moet ze nu ook de laatste weken die ze heeft doodziek zijn voor een ander?

ik vind het heel knap van je dat je er niks over zegt in je thuissituatie. Wanneer beginnen ze met de eerste chemo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:44

morgen, wordt ze opgenomen.......... zondag mag ze naar huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:46

Misschien mag ik dit niet zo zeggen, maar aan de bijwerkingen van de chemo kan ze ook onder door gaan...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:50

Toch heb ik zo'n vermoeden dat die chemo niet gegeven wordt.... Als ze al zo ziek is dan is het middel erger dat de ziekte toch??

Mijn tante kreeg hem niet meer twee maanden voor haar sterven...

paolasunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:52

Jemig! Wat is dat erg! Heel heel veer sterkte van mij!
inderdaad, je moet zo veel mogelijk samen, met je gezin, familie enzo doorbrengen.
Het klinkt mischien heel moeilijk maar deze tijd moet je zo leuk mogelijk maken.
Heel Veel Sterkte Ach gut
xx paola