Ddees schreef:Als ik het goed heb begrepen krijgt Joyce stufi, dit is iets anders dan een uitkering. En een vangnet voor de zwakkere vind ik ook wel een beetje een rare uitdrukking. Er zijn veel HBO'ers die niet aan een baan kunnen komen en ook een uitkering hebben.
Ik weet niet of het echt een vrijwillige keuze is om een kind te laten komen, ik zou absoluut geen abortus willen. Je blijft je je hele leven afvragen hoe het kindje eruit zou hebben gezien en hoe het karakter en zo zou zijn. Ik vind ook dat je eerst je school moet proberen af te maken en een stabiele relatie moet hebben voordat je kiest voor kinderen. Maar let vooral op dat woordje kiest, want de meeste 16 jarige kiezen er niet voor om zwanger te worden.
Waar het hele topic mee begon, was hoe jongere ouders bekeken en bekritiseerd werden door oudere ouders. Dit gebeurd in dit topic dus ook weer. Er wordt niet gekeken naar de persoon, alleen maar naar de leeftijd.
Heb jij ooit een abortus gehad en zo nee waar basseer je deze gevoelens en de kijk op een abortus op?
Soms een abortus een stap de goede richting op.
Stel jezelf eens de vraag wat is harder, een kind laten weghalen omdat je weet dat je het geen stabiele toekomst kan bieden of financieel niet kunt onderhouden of een kind laten komen terwijl je weet dat je het weinig tot niks kunt bieden?
Ik zeg niet dat ik een voorstander ben voor abortus en ik zou het niet iemand aanpraten maar soms maken mensen keuzes en dat ze er later met een goed gevoel op kunnen terug kijken.