Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moniek schreef:hallo
ik heb geen hernia en/of rugklachten.
maar mijn man heeft hernia gehad toen hij 21 jaar was hij is daar ook aan geopereerd.
hij heeft echt heel veel pijn gehad en kon niks meer niet lopen liggen zitten was een hel
naar de operatie kon hij weer lopen maar je moet natuurlijk revalideren.
maar goed het is een jaar of 5 super gegaan je moet natuurlijk wel opletten want het blijft een zwakke plek
mijn man is ook nog eens timmerman dus niet bepaalt een rug besparend vak.
maar goed naar 5 jaar ginh het weer helemaal mis maar dan ook echtmis.
zoveel pijn als hij nu had was niet te vergelijken met wat hij heeft gehad.
hij kreeg op korte termijn een scan en daar kwam geen hernia uit.
ze noemde het naar veel onderzoeken het fale back syndroom.
dat is het litekenweefzel wat tegen de zenuw aan drukt.
hier valt niks tegen te doen.
het werd zelfs zo erg dat hij geen controle meer had over zijn blaas.
dat was echt heel sneu
door alle pijnstillers waaronder morfine moest hij bloedbraken.
ik heb nog nooit zo iets gezien en ik on niks doen.
onze kinderen vooral de oudste snapte er niks van en deed haar handen over haar oren als papa het weer uitgilde van de pijn.
naar een jaar thuis te hebben gezeten en bij de fysio te hebben gelopen en medisch fitnis gsst het nu weer.
hij werkt weer en kan weer zitten enzo.
Ik weet dusniet hoe het voelt maar ik heb het wel meegemaakt en ik weet in wat voor een hel je terecht komt.
ook met de omgeving.
onbegrip ia aan de orde van de dag want je bent immers niet ziek.
er valt niks aan je te zien.
ik wens diegene die dit heeft erg veel sterkte.
en dat je maar goede medische hulp mag krijgen want die is soms ver te zoeken
Pharlap schreef:Dat weet ik ook wel.
Iedereen die een normale hernia heeft en die niet eerder geopereerd is kan voor info naar die kliniek.
Bij mij is gezegd dat er helemaal niet geopereerd kon worden wegens 2 wervels waar vocht uitloop. Ook konden ze die wervels niet vastzetten omdat die hernia er tussen zat. Als ik niet verder gezocht had had ik nu alleen nog maar gelegen waarschijnlijk.
Ik wil dus zeggen, informatie en een consult kan nooit kwaad. Zeker als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt ( word ik bijelkaar al 10 jaar dus ik weet hoe het is ).
Groetjes Pharlap.
phannie schreef:ellenlouise; kijk jij uit met dat zitten? mijn rug is daar ook kapot van gegaan, van uren achter elkaar zitten, dat is erg slecht voor je rug, denk aan jezelf
ellenlouise schreef:phannie schreef:ellenlouise; kijk jij uit met dat zitten? mijn rug is daar ook kapot van gegaan, van uren achter elkaar zitten, dat is erg slecht voor je rug, denk aan jezelf
Maar het is toch vreemd dat de orthopeed mij zegt dat ik maar pijnstillers moet nemen en weer gewoon aan het werk gaan? Volgens hem werd het er niet slechter van terwijl hij aan het begin van het gesprek nog zei dat zitten zo slecht is. Daarom vroeg ik me af of mensen hier ervaring mee hebben.
Balen hoor phannie maar ik hoop echt dat de komende operatie je eindelijk echt zal helpen!
Hebben jullie trouwens altijd op dezelfde manier pijn?
Ik bedoel, vorige jaar straalde het uit naar m'n heup en been en liep ik regelmatig krom en nu voel ik tussendoor weinig maar krijg ik een soort messteken in m'n rug (geen uitstraling) en zak door m'n knieën of val op de grond.
Vorige week toch maar het hele huis schoongemaakt, veel gebukt enzo en nergens last van. Vandaag redelijk wat gelopen e.d. zonder al te veel pijn eigenlijk en nu ben ik echt helemaal op. Het is soms zo lastig te peilen!
Sterkte aan alle mede-rugpatiënten hier.