22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_zanne

Re: 22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:29

same her

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:40

Saskia schreef:
Buut Vrij was toch ,et verstoppertje?

Zo'n kuif heb ik ook nog gehad, maar toen was ik al zestien ofzo!

ja volgens mij ook, en zo'n kuif had ik ook van mijn 13e tot mijn 17e ofzo
daar liep iedereen mee, het liefs permanent en dan zo'n grote losse bos krullen met zo'n hoog mogelijke kuif die dan helemaal nat was van de gel, of hard van de spray

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:12

mijn kuif zakte altijd in

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:15

Hihi ik had altijd 2 van die klemmetjes in mn haren Dat hadden er toen ook echt keiveel. Maar inderdaad ook die kuiven stijf van de gel

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:29

ingeborg schreef:
mijn kuif zakte altijd in

kwestie van genoeg spray

ik deed t eerst altijd met gel en dan was t resultaat zo'n glibberig ingezakt kuifje

er was toch ook zo'n rage met van die haarklemmen met van die gigantische bloemen erop?? hebben jullie dat nog meegemaakt?? bij ons op de manege liep een tijdlang iedereen met zo'n bloem in haar haar (soms zelfs wel 2) en dan in allerlei kleuren, rose, rood, blauw, zwart, wit, geel, groen

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:36

ja indd, zo'n grote half ronde plekkerige kuif, verschrikkelijk! Heb zelfs ( dat was nog veel eerder) ook nog met zo'n kapsel rondgelopen dat bovenop stekels waren en onder lang (Hoe verzin je het!) Of van die grote (kanten) kragen over je trui heen!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:59

Hanneke_S schreef:
Heb zelfs ( dat was nog veel eerder) ook nog met zo'n kapsel rondgelopen dat bovenop stekels waren en onder lang (Hoe verzin je het!)

hihi een matje? in mijn omgeving liepen alleen jongens daarmee, vond het toen zelfs leuk staan
nu lopen er alleen bepaalde types nog mee (haagse harry)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:43

die kuif herken ik ook nog, ik was een sneu figuur want mijn kuif zakte altijd in
In die tijd had je ook Nikes met lichtjes maar die mocht ik niet hebben. Levis was ook te duur.

Iets jonger met buitenspelen was er zo'n spel dat je een bal tegen een verkeersbord moest gooien, hoe het verder ging weet ik niet meer. Heel wat ruzies in de buurt omdat de bewoners last hadden van dat geboink tegen dat verkeersbord Maar ja, die waren volwassen dus no way dat we iets terug zeiden. We liepen even weg en gingen een uurtje later weer verder Als kinderspeelgoed voor kleuters had je van die vierkante planken met spijkers waar je gekleurde kraaltjes opzette om iets te maken, daar hoef je nu niet meer mee aan te komen

Mijn zus was oud genoeg om 'pumps' te mogen dragen, dat is ook een tijd hot geweest blijkbaar. Ik wilde die ook maar ik was nog te klein. Mijn eerste 'hakschoenen' waren van die laarsjes. Later heb ik plateauzolen gehad met van die ronde neuzen. Een beetje nijlpaardvoetjes

O ja, en voor degenen die commentaar hadden op de korte rokjes: wij hebben toch ook echt een zomer gehad dat je een kort strak spijkerbroekje in lichtblauwe spijkerstof moest hebben. Soort modelletje hotpants maar dan in jeansstof. Dat droeg ik toen ik een jaar of 14 was

Wij hebben trouwens toen nog een Tandy gehad en een PC met de Norton Commander erop

Het irritantste van nu vind ik MSN en dat iedereen voortdurend dopjes van een MP3-speler in zijn oor heeft, zelfs als ze tegen mensen staan te praten. Op de hogeschool trouwens kwamen ze niet meer bij toen ik zei dat Allstars vroeger al in waren geweest en dat ik er nu niet meer aan begon. Ik heb ze weggegooid omdat ze op een gegeven moment ineens echt fout waren
Ik hoorde trouwens ook dat de jeans met gaten en scheuren erin weer terugkomen? Dat heb ik ook nog gekend, en bijv. bij je kont oid moest er dan een lapje onder in een contrasterende stof. Mijn vriendin had wit met roze bloemetjes en ik was waanzinnig jaloers op die broek hahaha. Strings vind ik echt iets van nu.

Ik ben trouwens nog wel met make up op naar de basisschool gegaan. Ze hebben mijn ouders gebeld dat ik terug naar huis moest maar mijn moeder zei 'Als mijn dochter make up op wil naar school, dan gaat ze zo naar school - punt.' In de hoogste klas moesten we ineens allemaal experimenteren met tongzoenen dus hielden we kuswedstrijden waarbij degene die het langst kon tongzoenen won. Dat record probeerden we dan steeds te verbreken. Dus zo kuis waren we dan nu ook weer niet

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:12

Die kuif moest je touperen, dat was een hele techniek Ik had er uiteraard ook een. Die klemmen met bloemen herinner ik me vaag... Ik had er geen geloof ik.

Oh, remember Hamertje Tik?

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:16

Justy schreef:
Oh, remember Hamertje Tik?

het komt me bekent voor.. waarvan ook weer..

hier staan alle liedjes van de oude tv programm's
http://www.wannahaves.nl/tunes/tunes1.asp
(mag ik dat hier neer zetten )

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:06

Illona schreef:
hier staan alle liedjes van de oude tv programm's
http://www.wannahaves.nl/tunes/tunes1.asp
(mag ik dat hier neer zetten )

OH GEWELDIG!!!
Die stomme bluffers!!! Daar hebben we echt 100 video's van voor de video 2000. Vond mijn broertje helemaal TE gek. Ik haaaaaaaaate het
Er was eens.... het leven/de mens. DAT WAS echt super!

En boes!!!! daar heb ik zelfs nog een bandje van!!!

OHHHHH KISSYFUR!!!!! en co de boswachter!!!! ik hoopte altijd op mensen met paarden als ze hun huisdier voorstelde

Keken jullie trouwens ook Gophers????? een tv serie... waren mensen in een grond eekhoorn pak... een familie en ze hadden een tuintje met pratende bloemkolen. En de slechterik woonde in een rots ofzo.. wij keken het altijd op belgie, omdat we dus geen kabel hadden.
Heb een plaatje gevonden...
Afbeelding

en ohja, de tune van Black beauty VERGEET IK NOOOOOIT MEER tudu duuuuuuuu

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:59

ShadowFax schreef:
en ohja, de tune van Black beauty VERGEET IK NOOOOOIT MEER tudu duuuuuuuu

Aaaaa, DIE Tune

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:36

Marye78 schreef:
Hanneke_S schreef:
Heb zelfs ( dat was nog veel eerder) ook nog met zo'n kapsel rondgelopen dat bovenop stekels waren en onder lang (Hoe verzin je het!)

hihi een matje? in mijn omgeving liepen alleen jongens daarmee, vond het toen zelfs leuk staan
nu lopen er alleen bepaalde types nog mee (haagse harry)

ja mijn moeder blijft vol houden dat dit in was ook voor meisjes.... Dit trauma achtervolgd me nog steeds

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:55

Stekels voor meisjes in toen der tijd?

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:48

Die kralenplankjes hebben ze in de kleuterklassen nu ook nog hoor

Die Gophers ken ik helemaal niet.

Ik moest wel opeens denken aan die 'bloemkoolpoppen'. Di ekon je dan adopteren. Zat helemaal een paspoortje bij enzo.

Bluffers Boes is voor mij weer van een wat latere leeftijd geloof ik.

Die haarspelden had ik wel, maar volgens mij niet met een grote bloem erop.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:20

Buurt vrij?!

Men je dat. Wij riepen altijd "buut vrij."

Bloemkoolpopen ken ik wel, maar had ik geen.
Gophers ken ik niet.

Kuif heb ik ook gehad! Stoer vond ik dat. Met veel lak etc bleef die prima zitten. Zelfs met windkracht 10!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:30

eergister was ik bij mijn oude buurjongentje van 5,5 hij wou dat ik mee liep zodat hij een stukje verder kon fietsen dan dat ie alleen mag, dus oke..ikke mee...komt er een ander jongetje van 5,5 achter ons aan...dus ik zo; mag jij hier wel komen van je moeder als ze dat niet weet..zegt ie: waar bemoei jij je mee? dat zijn mijn zaken...nou oke...ik krijg niet op me kop als jij 8ter mij aanfiets...dus evenlater was ik wat tegen buurjongetje aan het zeggen..zegt die andere eigenwijze pipo in eens.....ik wil wel dat jij je grote b*k onderhand eens dicht houd tegen mij ja...

ik stond met me oren te klapperen van wat hij zei...5,5 en dan al die taal

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:41

ik vindt msn taal en mp3 idd tegenwoordig zwaar irritant en storend voor de samenleving... ok af en toe op de fiets als ik in the middle of no were fiets dan heb ik dat ding wel op, maar niet konstant en als ik een bekende zie zet ik dat ding accuut af.. zelfs in pretparken hebben ze zo'n ding op, dat vindt ik echt te ver gaan :S msn is leuk als je het niet overdrijf, en dat msn taaltje vindt ik zowieso helemaal irritant.

de hele nederlandse taal gaat daar van naar de kl*te, t zijn meestal van die domme pubertjes (ik 17 (A) ) die die taal gebruiken, ik vindt persoonlijk dat je je met die taal voor schut zet..

enne tegenwoordig heb je ook sugababes en superdudes (websites) waar jonge mensen zich voor schut zetten door foto's met waar een string of stijfe p***el is te zien neer zetten, echt belachelijk en goedkoop!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:14

Nu is het Mp3. Vroegah was dat een walkman, iets later een cdman. Dus ach. Daar kan ik me niet zo aan storen.

tinkerabc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:25

Wat een jeugdsentiment!! SUPER!!

Echt leuk om dit allemaal te lezen, die spelletjes en tv-programma's van 'toen'.

Maar wat zijn de tijden veranderd hè?! Wij huurden vroeger nog wel eens een videorecorder. En dan was het feest! Tekenfilms huren enzo. Voor een weekend.
Op mijn 12e ofzo voor mijn verjaardag een tv gekregen, 2e hands, zo'n super groot bakbeest. Maar was er enorm blij mee!
Toen ik een jaar of 11/12 was kreeg ik LA Gears, wat was ik blij! Met die gedraaide leertjes aan de zijkant, en dan de veters op een aparte manier gevlochten. Heb ook nog LA Gears gehad met een borduursels erop, en die verkleurden dan in het zonlicht.
Op mijn 13/14e zelf mijn eerste Levi 501 gekocht. (wel een afgekeurde, want meer geld had ik niet )

Heb ook een aantal jaar een kuif gehad, met enorm veel lak erin natuurlijk! Of een getoupeerde pony, met een strakke staart, en dan van die plukjes los bij je oren.

En moet je inderdaad nu zien waar de kinderen allemaal mee lopen!

Een mobiel op je 10e (kreeg de mijne op mijn 19e van mijn ouders omdat ik 's avonds alleen met de trein moest)
Een tv mét spelcomputer op je kamer op je 4e (dan heb je pas echt straf als je op je kamer wordt opgesloten....)

En kan zo nog wel even doorgaan.

Blijf dit topic maar even volgen!!