Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
QHAhkbar schreef:een stier in spanje heeft het 100x beter dan een stier/koe in nederland!! dat weet ik zeker, heb ook genoeg plaatjes gezien van die kistkalveren en dat ziet er ook gezellig uit...NOT
een stier in spanje heeft maar even pijn en de rest van zijn leven staat ie te chillen op weiland...SOMMIGE koeien hier in nederland die zitten de hun hele leven in een donkere stal? wat is dan beter he???
Lusitana schreef:Amethyst, dat van die stembanden doorsnijden (lijkt me trouwens nogal een kostbare operatie)is volgens mij een fabeltje. verder maken paarden van angst meestal toch al geen geluiden, meer als ze opgewonden zijn, dat terzijde, hier hinneken de paarden gewoon, dus hier is het in elk geval geen praktijk. de paarden krijgen een hele goede verzorging. De meeste stiernvechters hebben meerdere paarden in verschillende stadia van africhting en somigen worden na hun dood opgezet. Het zijn hele fijne dressuurpaarden en gee nerveuze angstige dieren. Ze hebben geen problemen met hun werk.
.runningkawa schreef:Je loopt achter
kist kalveren mogen niet meer in NL
Die gaan met de tijd mee hier

het was trouwens wel in Nederland. Dat van die controle had ik niet aan gedacht, dus ik denk dan idd. wel dat de meeste boeren zo slim zijn om zich daar ook aan te houden.