Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:32

Volgens mij halen we Spanje en Portugal weer door elkaar.... Clown

QHAhkbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:00

ik eet geen vlees en nu hebben we het over STIEREN en niet over de andere dingen die ze doen toch? en wie zegt dat ik het goed praat

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:21

Amethyst, dat van die stembanden doorsnijden (lijkt me trouwens nogal een kostbare operatie)is volgens mij een fabeltje. verder maken paarden van angst meestal toch al geen geluiden, meer als ze opgewonden zijn, dat terzijde, hier hinneken de paarden gewoon, dus hier is het in elk geval geen praktijk. de paarden krijgen een hele goede verzorging. De meeste stiernvechters hebben meerdere paarden in verschillende stadia van africhting en somigen worden na hun dood opgezet. Het zijn hele fijne dressuurpaarden en gee nerveuze angstige dieren. Ze hebben geen problemen met hun werk.

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:24

[/color]niks hier is goed te praten over dierenmishandeling!!!! [color=red]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:25

QHAhkbar schreef:
een stier in spanje heeft het 100x beter dan een stier/koe in nederland!! dat weet ik zeker, heb ook genoeg plaatjes gezien van die kistkalveren en dat ziet er ook gezellig uit...NOT
een stier in spanje heeft maar even pijn en de rest van zijn leven staat ie te chillen op weiland...SOMMIGE koeien hier in nederland die zitten de hun hele leven in een donkere stal? wat is dan beter he???

Je loopt achter
kist kalveren mogen niet meer in NL
Die gaan met de tijd mee hier

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:27

Lusitana schreef:
Amethyst, dat van die stembanden doorsnijden (lijkt me trouwens nogal een kostbare operatie)is volgens mij een fabeltje. verder maken paarden van angst meestal toch al geen geluiden, meer als ze opgewonden zijn, dat terzijde, hier hinneken de paarden gewoon, dus hier is het in elk geval geen praktijk. de paarden krijgen een hele goede verzorging. De meeste stiernvechters hebben meerdere paarden in verschillende stadia van africhting en somigen worden na hun dood opgezet. Het zijn hele fijne dressuurpaarden en gee nerveuze angstige dieren. Ze hebben geen problemen met hun werk.

Dank je wel Lachen.
Dat van die stembanden doorsnijden heb ik eens gelezen op een website. Blijkt maar weer dat sommige mensen bepaalde verhalen verschrikkelijk overdrijven..

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:34

Hebben we het hier nou over; de paarden, de stieren, of het feit dat de mens een dier op een ander dier met een stok te lijf gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:37

Patricia20 schreef:
[/color]niks hier is goed te praten over dierenmishandeling!!!! [color=red]

Tuurlijk heb je gelijk, over dierenmishandeling is niets goed te praten...
Maar ís stierenvechten in Portugal wel dierenmishandeling... Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:44

Tomaatje, we hebben het over een ervaring van TS. Die dus positief was.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:47

Lusitana schreef:
Tomaatje, we hebben het over een ervaring van TS. Die dus positief was.

Maar de poll gaat over of stieren vechten zielig is. Waarna mensen het over de paarden gaan hebben. En over de stieren daarvoor...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:54

Ja, die poll had ze beter weg kunnen laten, want het is wel algemeen bekend dat de nederlanders niet zo goed op de hoogte zijn wat Portugees stierenvechten is en dus met geblaat komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:55

Oh, sorry, dat staat er misschien wat pinniger dan bedoeld. ik bedoel dat het voor een leek slecht oordelen is!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:46

Haha, ik denk dat 't eigelijk meer een cultuur verschil is. (bijna) iedereen eet hiet bij de mac (das dus niet het beste biologisch vlees) en we eten allemaal wel wat waar legbatterij ei in zit. Maar tegelijkertijd vinden we stierevechten verschrikkelijk. Is het daar niet andersom? Veel ruimte voor de dieren. Maar een slechtere dood?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:50

runningkawa schreef:
Je loopt achter
kist kalveren mogen niet meer in NL
Die gaan met de tijd mee hier

Dat mag misschien officieel niet, maar denk je nu echt dat al die boeren zich daar trouw aan houden? Opeen boerderij waar ik ben geweest niet in ieder geval....Daar stonden toch wel een aantal kalfjes in kisten.
Laatst bijgewerkt door Idioteque op 19-12-04 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:52

Elke boer krijgt onverwacht controle
Treffen ze dit dan aan, hangen er grote consequenties aan

maar verwar jij het niet met die iglo's?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:55

runningkawa schreef:
Elke boer krijgt onverwacht controle
Treffen ze dit dan aan, hangen er grote consequenties aan

maar verwar jij het niet met die iglo's?

Wat bedoel je met iglo's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:03

Die witte dingen die je buiten ziet staan en op een iglo lijken?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:07

Nee..Het waren van die open kisten, en dan stonden er een aantal kalfjes naast elkaar tussen houten schotten.Het was zo smal dat ze niet om konden draaien. Misschien dat ze dat alleen doen als er net controle is geweest. Dan is de kans namelijk erg klein dat ze vlak daarna weer komen controleren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:09

nee hoor
Ze komen wel vaker zomaar ineens een paar keer per week, of vaker in de maand.
Anders hebben steekproeven geen zin Lachen

En hoelang geleden is het dat je er geweest bent?

Of misschien in Belgie, daar mag het zover ik weet nog wel, net als in andere Europeese landen, daaar is het verbod daarop enkele jaren later.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:15

ik heb geweigerd vorig jaar toen ik in Madrid was om naar het stierenvechten te gaan. Daar is het dus wel zielig. Die beesten worden opgesloten in het donker, krijgen stroomschokken door hun testikels en krijgen 3 dagen niet te vreten om ze maar lekker wild te maken. voordat ze de bak in gaan krijgen ze alvast wat steken want stel je voor dat de stier wint

Nee hoor van mij mag het verboden worden. Net zoals hanengevechten en het misbruiken van beren voor de entertainment

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:16

Dat was ongeveer een jaar geleden.Het waren niet zoveel kalfjes, een stuk of 5. Verder weet ik het ook niet..Lijkt me niet slim iig. als ze daar wel betrapt worden Scheve mond het was trouwens wel in Nederland. Dat van die controle had ik niet aan gedacht, dus ik denk dan idd. wel dat de meeste boeren zo slim zijn om zich daar ook aan te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:18

Een jaar geleden mocht het ook nog, nu niet meer Lachen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:23

Oh vandaar....In ieder geval goed dat het nu verboden is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:25

Zeker goed
En Nl loopt voorop met het kijken naar welzijn van een dier.
En dat zal zo vast ook wel doorgaan

Misschien dat andere landen daar een voorbeeld aan kunnen nemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:27

curly85 Spaans is geen Portugees. Dat is dus het verschil wat ik steeds uit probeer te leggen en heb je het relaas van de TS dan niet gelezen die dus WEL Portugees stierenvechten heeft gezien?