Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:37

Nee Isabelle, daar gaat het nou net niet om Haha! Maar jij schijnt permanent in de selectief-lezen-modus te staan...

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:40

isabelle schreef:
het gaat erover dat de bewust kindvrije mensen spugen op onze kinderen en wij als moeder zijnde daar heel veel respect moeten voorhebben en owja dat wij als moeders moeten respecteren dat die mensen geen kinderen willen!

Heb jij er last van dat ik mij niet met jouw kinderen bemoei??? (wat dat is het enige waaraan je zou kunnen merken dat kinderen niet mijn hoogste levensdoel zijn). Ik heb wel last van mensen die mij (nu al, ik ben pas 24!!!!) vragen of ik geen kinderen wil en daarover door blijven gaan als ik simpel 'nee' zeg...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:43

NienkeMulder schreef:
Heb jij er last van dat ik mij niet met jouw kinderen bemoei??? (wat dat is het enige waaraan je zou kunnen merken dat kinderen niet mijn hoogste levensdoel zijn). Ik heb wel last van mensen die mij (nu al, ik ben pas 24!!!!) vragen of ik geen kinderen wil en daarover door blijven gaan als ik simpel 'nee' zeg...

ik was BEWUST moeder toen ik NET 19 was.. Tong uitsteken
Ik was 18 toen ik zwanger werd.. en 21 toen nummer 2 kwam.. en voor me 25 nummer 3 Tong uitsteken:P:P:P

euh..........dit wilde ik even vertellen Whahaahhaahhaha

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:44

hebben wij hier als moeder zijnde al 1 keer iemand gevraagd waarom jullie geen kinderen willen? NEE we zitten hier gewoon onze eigen kinderen te verdedigen maar blijkbaar kunnen we beter een bezoekje naar de hans anders regelen en niet voor mijn!! sorry hoor mensen maar al 15 paginas lang heb ik telkens gezegd van, jullie moeten het allemaal zelf weten of je nu kinderen neemt of niet MAAR respecteer de onze, kom op zeg, volgens jullie hebben we geneens recht op zwangerschapsverlof, zo ver gaan jullie, wat moeten we dan als moeder zijnde doen? JA JA JA JA JA EN NOG EENS JA KNIKKEN

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:46

Cayusejuhh schreef:
ik was BEWUST moeder toen ik NET 19 was.. Tong uitsteken
Ik was 18 toen ik zwanger werd.. en 21 toen nummer 2 kwam.. en voor me 25 nummer 3 Tong uitsteken:P:P:P

euh..........dit wilde ik even vertellen Whahaahhaahhaha

Welkome afwisseling in deze discussie Haha! (ik bedoelde niet dat ik 24 erg jong vind voor een kind, maar wel om je als buitenwereld af te gaan vragen wanneer de kinderen komen, helemaal gezien de inhoud van mijn leven Lachen )

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:48

Dat is ook het probleem Isabelle... Je leest alleen het 'commentaar' op kinderen terwijl er ook heel wat onderbouwde reacties in dit topic staan!! Heel wat genuanceerder dan de 'monster' ed waar jij steeds aan refereert!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:48

Isabelle, jij maakt er zelf van dat mensen jouw keuze niet respecteren. Als je dat graag wil doen, prima hoor, maar schuif het geen andere mensen in de schoenen. Je hebt nog altijd zelf de keuze of je je iets aantrekt of niet.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:49

Isabelle, mijn post vrij bovenaan de vorige pagina ging anders ergens anders over, maar daar heb je blijkbaar overheen gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:50

Arwen, niks betuttelends hoor, maar blijkbaar was je niet geschikt voor leraar.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:51

isabelle schreef:
kom op zeg, volgens jullie hebben we geneens recht op zwangerschapsverlof, zo ver gaan jullie, wat moeten we dan als moeder zijnde doen? JA JA JA JA JA EN NOG EENS JA KNIKKEN

Bull oliebol natuurlijk! Dat deel van de discussie gaat helemaal nergens over! Laten we mekaar vooral niet gaan aankijken op het gemeenschapsgeld dat we ontvangen. We betalen allemaal en op een bepaald moment in ons leven krijgen we wat terug. Ze werkt het hier (gelukkig!!!). Zint dat je niet dan ga je lekker ergens in de woestijn zitten waar je alleen verantwoordelijk bent voor jezelf en niemand vervolgens naar je omkijkt als het wat minder gaat.

(zo! Knipoog )

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:54

isabelle schreef:
het gaat erover dat de bewust kindvrije mensen spugen op onze kinderen en wij als moeder zijnde daar heel veel respect moeten voorhebben en owja dat wij als moeders moeten respecteren dat die mensen geen kinderen willen!

Wow wat een hoop frustratie in één zin! Scheve mond

Ik denk dat er best wel wederzijds respect is maar dat in dit topic net even de scherpe kantjes worden belicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:54

Ik vind de kindervrijen over het algemeen nogal gefrustreerd hier. Ik zeg nergens dat het de mooiste ervaring is (voor mij wel), dat ze wat missen, dat hun tijd nog wel komt. Ik begrijp het zelfs, heb het gevoel gekend. Alleen zeg ik dat je geen dieren met kinderen kan vergelijken. En laat ik daar nou net wel ervaring mee hebben en een kindervrije niet!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:55

NienkeMulder schreef:
Bull oliebol natuurlijk! Dat deel van de discussie gaat helemaal nergens over! Laten we mekaar vooral niet gaan aankijken op het gemeenschapsgeld dat we ontvangen. We betalen allemaal en op een bepaald moment in ons leven krijgen we wat terug. Ze werkt het hier (gelukkig!!!). Zint dat je niet dan ga je lekker ergens in de woestijn zitten waar je alleen verantwoordelijk bent voor jezelf en niemand vervolgens naar je omkijkt als het wat minder gaat.

(zo! Knipoog )

nienke dit gaven jullie zelf aan, jullie is groot, sommige, dus ik hoef niet in een woestijn te gaan zitten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:56

ellenlouise schreef:
Wow wat een hoop frustratie in één zin! Scheve mond

Ik denk dat er best wel wederzijds respect is maar dat in dit topic net even de scherpe kantjes worden belicht.

daar heb je een discussietopic voor natuurlijk OK dan! en euhhh verder kijk ik er nog steeds niemand kwaad voor op aan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:00

faye schreef:

Doe jij ook nog wat anders dan nietszeggende opmerkingen typen?
Scheve mond

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:01

Echt niet Isabelle? Knipoog

Ik denk dat dat gefrustreerde van de kinderlozen onder ons wel meevalt. Het is nu eenmaal zo dat onze maatschappij is ingericht op mensen met kinderen en deze hebben vaak een streepje voor op de zgn 'kindervrijen'
En dat kan inderdaad wel eens frustrerend zijn.
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 15-10-04 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:01

faye schreef:

Mijn stagebegeleiders vonden het anders aardig zonde dat ik stopte, en mijn mentor al helemaal. Ik vond het gewoon geen fijne omgeving, vol met kinderen die hun best deden om andere mensen (mede-leerlingen, leraren, etc) het leven zuur te maken voor geen andere reden dan dat ze daat zin in hadden en geen enkel inlevingsvermogen in de andere hadden.

In mijn ogen starten mensen hun leven als kleine wilden en worden we (hopelijk) tijdens onze opvoeding omgevormd in geciviliseerde wezens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:03

Maar Arwen, was jij dan zelf een lieverdje op de middelbare school? De periode maakt elke puber toch mee?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:03

ArwenLune schreef:
tijdens onze opvoeding omgevormd in geciviliseerde wezens.
Clown grappige tekst voor op bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:04

Sammie schreef:
Doe jij ook nog wat anders dan nietszeggende opmerkingen typen?
Scheve mond

Volgens mij heb ik meer zinnige bijdragen geleverd dan jij
Deze post van jou is iig niet zinnig Tong uitsteken

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:05

faye schreef:
Maar Arwen, was jij dan zelf een lieverdje op de middelbare school? De periode maakt elke puber toch mee?

Mijn schooltijd was verre van normaal te noemen, en staat hier niet ter discussie. Ik heb nooit opzettelijk andere mensen pijn gedaan.

Ik had het overigens niet over pubers maar over kinderen van 6 tot 12. Puberteit is weer een ander hoofdstuk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:07

isabelle schreef:
het punt is alleen, er heeft hier nog niemand tegen een bewust kinderloze persoon gezegd van, het komt nog wel en dit en toch zitten die mensen zich te verdedigen in dit topic!
WAAROM lopen jullie zich constant te verdedigen, loop jullie reacties eens na en dan zie je dat je vuur spuugt op de kinderen!
als je echt bewust geen kinderen wil zeg dan gewoon ik heb andere prioriteiten in het leven en daarom wil ik geen kinderen maar loop niet te schelden van, kinderen zijn etter en kinderen zijn maar dat en kinderen zijn maar dit, als je dit blijft roepen, verdedig je jezelf over het feit datje geen kids wil tot het eind van je leven

Het is vaak zo dat als je zegt dat je kinderen wilt, dat mensen van hun stoel vallen en vervolgens je ideeen moet verantwoorden.

Ik vind het belachelijk dat het krijgen van kinderen als een vanzelfsprekendheid beschouwd wordt. Hiermee worden kinderen te kort gedaan, en ook de mensen die ze niet kunnen krijgen, en de mensen die ze niet willen krijgen. Ik zeg ook altijd dat ik andere prioriteiten heb in het leven, maar vervolgens zeg ik dan, dat als ik werkelijk kinderen had gewild, dat ik die prioriteiten wel overboord had kunnen schuiven. Maar ik wil ze niet, het gevoel is er niet. en dat is eigenlijk de voornaamst reden. Het gevoel. Noem het moederinstinct, verlangen naar kinderen, het ontbreekt bij mij. Vraag me niet waarom. Misschien kan ik al zoveel van mezelf kwijt in mijn dieren? Ik weet het niet. Ik weet echter wel, dat als ik per ongeluk een kind mocht krijgen, dat ik er goed voor zou zijn. Een kind heeft mijns inziens fundamenteel recht op onvoorwaardelijke ouderliefde. Het maakt mij dan ook woest als kinderen dat moeten ontberen. Een kind vraagt er namelijk niet om, om geboren te worden.

Maar ik kan me natuurlijk ook ergeren aan kinderen. Aan hun onopgevoedheid. En dan ligt uiteraard de schuld bij de ouders.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 15-10-04 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:07

Ik ben misschien naief, maar zoals jij die leerlingen omschrijft, dat kan toch geenbasisschool zijn?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:08

isabelle schreef:

pardon! generaliseren lijkt me niet echt nodig, en graag een paar quotes waarin staat dat ik (of een andere bokker) spuug op jullie kinderen en dat jullie dat moeten respeceteren. Alleen dat laatste stukje klopt.

Ik heb in eerste instantie veel nuchtere reacties gelezen van pro- en anti-kinderen bokkers *LOL* Jammer dat het nu verzandt in een scheldpartij.

Desiree, ik miste je al Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 15-10-04 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:09

ellenlouise schreef:
Echt niet Isabelle? Knipoog

Ik denk dat dat gefrustreerde van de kinderlozen onder ons wel meevalt. Het is nu eenmaal zo dat onze maatschappij is ingericht op mensen met kinderen en deze hebben vaak een streepje voor op de zgn 'kindervrijen'
En dat kan inderdaad wel eens frustrerend zijn.

O ja, dat is zeker waar! En dat is behoorlijk irritant. De keuze van kinderen is ieder voor zich, maar de consequenties van het hebben van kinderen moeten ook navenant zijn, en die moeten niet op kindervrijen worden afgewend.

Ook al zoiets:
Ik woon nu op het platteland, mijn schoonzusje heeft een zoontje gekregen onlangs en daar gingen we mee wandelen door hun kleine dorp. Een dorp waar iedereen vanzelfsprekend kinderen krijgt. Laat daar nu een echtpaar wonen voor wie het minder vanzelfsprekend is: het lukt hen niet. Iedereen om hen heen krijgt ze, zij staan lijdzaam aan de zijlijn. Ik begrijp hun frustratie hier over. Nu doen ze al 10 jaar aan IVF. Die behandelingen zijn zeer kostbaar, en ik geloof dat er 4 vergoed worden. Dat kost het ziekenfonds handenvol geld, maar het zit in de premie kennelijk. Wat NIET in de premie meer zit: de pil! Met het gevolg meer ongewenste zwangerschappen en abortussen. Maar toch is dat kennelijk niet zo erg als niet zwanger kunnen worden....
Voel je het verschil?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 15-10-04 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt