x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:41

Hurrycane schreef:
Euh Jachthuis bedoel ik Bloos!

Tja, daar verdien ik niet genoeg voor (ondanks mij 4x4).....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:21

Lovely schreef:
Ja, maar daar heb ik nadien niets meer over gehoord, het zal wel weer opspelen als er iets concreets bedacht wordt.
Maar als bovenmodaal Nederland rondrijdt in die auto's dan kan er toch wel wat mrb bovenop, voor auto's vanaf een bepaald gewicht?

onzin, want je betaalt al meer mrb voor meer gewicht. Ik vind het een beetje krom om het nu nog erger te maken. Dat lijkt wel heel erg op afgunst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:25

Ben er vandaag tot mijn stomme verbazing achter gekomen dat het bedrag van de wegenbelasting per provincie verschilt.
Uiteraard woon ik weer in de duurste, zou ik in Noord Holland wonen ben ik ruim 40 euro per 3 maanden minder kwijt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:43

Ilindra, je kunt de wetten er ook op naslaan, daar staat het allemaal exact in. Ga ik ook doen, want wat je nu vertelt, wist ik ook niet.

Sjeeesus Desiree, waar moet ik nu weer afgunstig over zijn? Onthoud toch eens dat ik daar geen last van heb, projecteer het dus maar elders Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:47

De belastingtarieven zijn niet per wet vastgelegd zover ik weet (het feit dat je belastingen moet betalen wel).
Zou ook onhandig zijn want dan moet de wet steeds worden veranderd en dat heeft wel wat voeten in aarde.
Ik kreeg vandaag een tarievenlijst thuis gestuurd ivm de wegenbelasting van m'n trailer en toen viel het me op.
Dacht altijd dat hier een landelijk tarief voor was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:50

Geldt dat ook voor de auto, die verschillende tarieven?
Call me stupid, maar ik heb laatst een en ander gelezen op www.wetten.nl of www.overheid.nl .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:56

Geldt alleen voor motorvoertuigen en niet voor trailers, ik kreeg een compleet boekje met alle tarieven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:59

Alleen de hoofdlijnen worden in een wet vastgelegd, zaken als tariefen en regeltjes komen te staan in algemene maatregelen van bestuur, regelingen, besluiten en regelementen aangezien die veel makkleijker kunnen worden aangepast dan wetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:09

Ilindra schreef:
Alleen de hoofdlijnen worden in een wet vastgelegd, zaken als tariefen en regeltjes komen te staan in algemene maatregelen van bestuur, regelingen, besluiten en regelementen aangezien die veel makkleijker kunnen worden aangepast dan wetten.

Dat weet ik allemaal wel hoor en was mijn vraag niet Lachen.

Ik wist niet dat de tarieven varieerden. Via de site van de belastingdienst kun je dat terugvinden en dus ook per provincie uitrekenen.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:43

Ik wist het wel. Viel vroeger onder het kopje 'provinciale opcenten'.
En ik had ook al gezien dat Gelderland duurder is dan ZH, Lia Knipoog
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:07

Lovely schreef:
Sjeeesus Desiree, waar moet ik nu weer afgunstig over zijn? Onthoud toch eens dat ik daar geen last van heb, projecteer het dus maar elders Lachen.

Het weerklinkt duidelijk in jouw woorden. WAarom moet jij bepalen wat een ander mag hebben en dat hij er vervolgens gestraft voor moet worden als hij het heeft? (door ze te laten boeten door de tarieven EXTRA te verhogen) Dat riekt echt naar afgunst hoor. MIsschien beschik jij wel over onvoldoende zelfkennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:12

Desiree schreef:
Het weerklinkt duidelijk in jouw woorden. WAarom moet jij bepalen wat een ander mag hebben en dat hij er vervolgens gestraft voor moet worden als hij het heeft? (door ze te laten boeten door de tarieven EXTRA te verhogen) Dat riekt echt naar afgunst hoor. MIsschien beschik jij wel over onvoldoende zelfkennis.

Heb jij wel eens aan een carriere als clown gedacht? I hate to burst your bubble, maar ik heb geen last van afgunst Desiree, ik zou ook niet waarvoor of waarover? Als jij er zoveel vanaf weet, houd jezelf dan eens een spiegel voor, zie je misschien gelijk waarom je zo grappig bent Haha!.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:14

Misschien ben ik grappig, maar ik ben NIET afgunstig. Ik gun andere mensen hun dingen. Nu jij nog..... Toedeloetsie!

Oh, overigens, leuk dat je zo snel reageert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:19

Je bent absoluut grappig en ik ben ook zeker niet afgunstig. Maar ik hoor hier altijd mensen roepen dat de rijken maar eens wat meer zouden moeten betalen en en dat er niet altijd maar van de armeren geplukt moet worden, dan doe je een keer een balletje opgooien en dan ben je afgunstig, ja doei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:33

Waarbij je dus de denkfout maakt dat iemand met een 4x4 bij voorbaat rijk is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:38

Ilindra schreef:
Waarbij je dus de denkfout maakt dat iemand met een 4x4 bij voorbaat rijk is Knipoog

Nee hoor Ilindra, die fout maak ik helemaal niet. Maar als je kijkt naar de mensen die in een auto rijden die bijvoorbeeld meer weegt dan 1800 kilo en die een aanschafwaarde kent van meer dan 60.000 euro, van een geel kenteken voorzien is en die desnoods ook nog regelmatig in de PC geparkeerd wordt, dan denk ik toch dat die toebehoort aan iemand die niet op een dubbeltje hoeft te letten.
Er is een segment van grote, stevige, stoere, dure, zware wagens en wie weet is daar wel een mogelijkheid om belasting te verhogen, zodat de gewone mens weer wat gespaard wordt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:41

Ilindra schreef:

PRECIES!
En wij paardenmensen zouden moeten weten hoe mensen denkfouten kunnen maken. WAnt ook paardenmensen zouden rijk zijn. Maar wij weten wel dat dit niet zo is.
Wij HADDEN geld, maar nu zit het in de paarden. Haha!
Maar paarden mensen zijn wel rijk, maar niet in materiele zin maar omdat ze een passie hebben.

De meeste mensen zijn niet rijk, maar modaal. Modale mensen kunnen bepaalde dingen wel doen, als ze andere dingen er maar voor laten. Dit kan zijn 3x per jaar op vakantie, een paard hebben, of een bepaald soort auto. Daarvoor moeten ze ook offers brengen. Helaas zien mensen altijd alleen maar wat je WEL hebt. NIET wat je er voor moet doen, en al helemaal niet wat je er voor moet laten.

Ik vind het mooi dat dingen mogelijk zijn. JE kunt een paard hebben of een mooie auto, en andere dingen dan dus weer niet, maar je hebt tenminste een KEUZE. Een keuze maakt dat het niet vanzelfsprekend is, maar het is in ieder geval mogelijk, in je bereik. En dat is toch mooi, willen we dat niet zo houden?

Trouwens, de duurste auto's wordt het meeste op afgeschreven. Om die reden worden die auto's vaak 2e hands gekocht en niet nieuw. Nieuwe auto's in die prijsklasse zijn werkelijk maar voor de happy few.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:44

Modale mensen, als je mensen bedoelt met een modaal inkomen en een modaal gezin in een modale buurt met een modaal leven, dan kunnen die niet 3 keer per jaar op vakantie en ook geen paard houden. Je moet wel weten wat modaal betekent natuurlijk.

En Desiree, wat doe jij nu voor de kost nu je naar Twente bent verhuisd???
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:13

Wij verdienen beide modaal, wonen in een modaal huurhuis maar hebben gekozen om de "modale" kinderen te schrappen Haha!
Het geld wat hierdoor overblijft is voldoende om onze paarden en 4x4 te bekostigen
Kwestie van keuze's maken, zo staan de paarden op een stuk land van Staatsbosbeheer ipv een pensionstal, heeft de 4x4 een, tot op heden betaalbaar, grijs kenteken en is ons huis een veredelde bejaardenwoning.
Zo lijk je dus voor een buitenstaander een stuk rijker dan je bent met 3 paarden, een huis in Hoog Soeren en een 4x4 Haha!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:56

Lovely schreef:
Modale mensen, als je mensen bedoelt met een modaal inkomen en een modaal gezin in een modale buurt met een modaal leven, dan kunnen die niet 3 keer per jaar op vakantie en ook geen paard houden. Je moet wel weten wat modaal betekent natuurlijk.

Lachen

Ik vroeg mij ook al af waar die 3 keer vakantie per jaar vandaan kwam Haha!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:58

Ilindra schreef:
Wij verdienen beide modaal, wonen in een modaal huurhuis maar hebben gekozen om de "modale" kinderen te schrappen Haha!
Het geld wat hierdoor overblijft is voldoende om onze paarden en 4x4 te bekostigen
Kwestie van keuze's maken, zo staan de paarden op een stuk land van Staatsbosbeheer ipv een pensionstal, heeft de 4x4 een, tot op heden betaalbaar, grijs kenteken en is ons huis een veredelde bejaardenwoning.
Zo lijk je dus voor een buitenstaander een stuk rijker dan je bent met 3 paarden, een huis in Hoog Soeren en een 4x4 Haha!

Dus is jullie gezinsinkomen 2x modaal Slim

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:59

Ilindra schreef:

Juist!. Wij hebben 1 modaal inkomen, paarden aan huis en (nog) een betaalbare 4 x 4 en een hypotheek. We kunnen voor 500 euro de wereld rond vliegen (Henk werkt bij de KLM) en dat doen we niet. De reden zijn onze kinderen, de paarden, pony's, honden en katten. Die dieren geven ons meer plezier dan 2 weken bakken aan de Costa del weet ik veel waar. Wij gaan hoogstens 4/5 x per jaar uit eten. We gaan niet de kroeg in. We halen boodschappen bij de Lidl of de Aldi.

Voor een buitenstaander lijkt het of we stinkent rijk zijn met een grote 4 x 4 voor de deur, een Cuore van 16 jaar oud en 3 paarden en 2 pony's aan huis. Laat ze maar denken, jaloerse blikken hou je toch. We hebben hiervoor gekozen, het is ons leven en daar heeft niemand wat mee te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:14

Lovely schreef:

Lachen

Modale mensen moeten een keuze maken. Je hebt niet goed gelezen wat ik schreef.
Het is OF 3x per jaar op vakantie OF een paard OF een auto. Ik heb niet gezegd en en en.....
Maar wat doet het er toe wat ik voor de kost doe? Ik ben niet hoog opgeleid, dus zal zowiezo nooit meer dan een modaal inkomen hebben.
Ik heb 2 paarden, ga 1x in de 3 jaar op vakantie. En ik rij geen four wheel drive. We wonen heel mooi, maar we gaan weinig uit eten en dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:13

Hurrycane schreef:
Dus is jullie gezinsinkomen 2x modaal Slim

Logisch, aangezien er ook 2x voor gewerkt wordt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:12

Volgens het CPB ligt het BMI dit jaar op:

Bruto modaal inkomen sept 04 (euro): 29000 .