Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:47

Onvoorstelbaar in een woord. Het lijkt een beetje op het Munchausen syndroom, alleen doet zij zichzelf (zover ik weet en kan weten tenminste) niets aan. Maar ze heeft duidelijk hulp nodig.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:48

Wat een moeite voor aandacht, de beloning imo voor deze hele toestand. Dus ik zeg: geen kaarten of kaarsen of weet ik veel, maar gewoon even radiostilte. Natuurlijk ben je er vrij in Duncan, en ik vind het echt heel lief Lovers, maar ik denk dat je er niks mee oplost....
Laatst bijgewerkt door Pauline op 27-06-04 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:48

Misja schreef:
Dat arme kind heeft zich rot moeten studeren Ach gut

Scheve mond

Ach met internet kom je al een hele eind Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:49

Nee, hoor geen kaarsje branden ,

Deze dame verdiend dat niet.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:54

meer kan ik niet doen, geeft mij ook een geod gevoel. ik houd er niet van als je niets kunt doen.... vandaar

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:55

pfoeh das ff flink bijlezen!
Miep (Carmen) als je dit leest...
Meid sterkte en stop met liegen doe je best gewoon Carmen te zijn, zonder liegen en bedriegen
Meis t ga je goed en hopelijk blijven je ouders wel in je geloven je bent en blijft hun kind tenslote!

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:56

Dit valt me erg tegen. Heel erg ziek ook Scheve mond

Om eerlijk te zijn wist ik ook niet dat Malle Babbe en Miep dezelfde persoon was. Nu ik dat weet krijg ik steeds meer vragen.. Ik dacht dat Malle Babbe ook ziek was? Of iets had iig. Nu ben ik opzoek naar dat topic en vind wel vreemde dingen. Of zou dat zijn nu we de waarheid weten overal achterdocht zoeken?
Dingen zoals als je thuiskomt er een briefje ligt met "wij zijn naar het ziekenhuis" je erachterkomt dat je broer een ongeluk op zn werk heeft gehad en dan gewoon rustig eerst gaat staan frituren Verward

[AM] ga minder bokken.
[AM] "even" naar het ziekenhuis

Topics zoals dit.. Ik heb veel met dr op MSN gezeten toen ze hier onder Malle Babbe kwam. Veel met dr "meegeleefd"
Ik voel me indd belazerd...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:03

Duncan ,op veel zaken heb je nou eenmaal geen invloed dat moet de persoon toch echt zelf doen.

In mijn werk kom ik regelmatig meiden tegen die dit soort streken uithalen.
B.v op straat gaan liggen schreeuwen totdat de ambulance komt meegenomen worden naar het ziekenhuis waar vervolgens er niets aan de hand is. Wij krijgen dan een telefoontje of we haar kunnen halen;antwoord nee Ze kan terugkomen op de manier zoals ze is vertrokken.Met de fiets .
Op zich is wat Miep heeft gedaan nog vrij onschuldig en allert op gereageerd.
Het heeft zich op het net afgespeeld en hopenlijk nog niet in het dagenlijkse leven.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:04

Hier sta ik echt van te kijken.......................................

Ik hoop dat ze nu echt hulp gaat zoeken, zo kom je niet ver in je leven. Miep als je het leest en toch ff contact wilt, staat m'n pbbox altijd voor je open! Serieus..!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:05

jeanie schreef:
Duncan ,op veel zaken heb je nou eenmaal geen invloed dat moet de persoon toch echt zelf doen.

In mijn werk kom ik regelmatig meiden tegen die dit soort streken uithalen.
B.v op straat gaan liggen schreeuwen totdat de ambulance komt meegenomen worden naar het ziekenhuis waar vervolgens er niets aan de hand is. Wij krijgen dan een telefoontje of we haar kunnen halen;antwoord nee Ze kan terugkomen op de manier zoals ze is vertrokken.Met de fiets .
Op zich is wat Miep heeft gedaan nog vrij onschuldig en allert op gereageerd.
Het heeft zich op het net afgespeeld en hopenlijk nog niet in het dagenlijkse leven.

ik doe het idd toch maar niet, de rest staat er ook niet achter en ik ken haar helemaal niet. Ik vind het alleen zo triest...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:16

Heb het hele topic door zitten lezen in de hoop op een reactie van haar zelf
Voel me flink belazerd, paar dagen terug met haar gepbt, over dingen die ik anders nooit verteld had, als ik dit wist. Gewoon met open ogen er in getuind Frusty

Je hebt van die psychisch gestoorde ouders die hun kind express ziek maken om de aandacht van doktors, en het interesant doen, maar blijkbaar heb je ook mensen die via internet de aandacht zo op zich zelf willen richten
Misselijk

Ik vind dit eigenlijk nog erger, dan een afspraak niet nakomen bij bv een koop. Want voortaan zal elk berich van een zieke bokker, worden nagepluist. Want iedereen houd dit in het achterhoofd, en dat is eigenlijk te ziek voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:21

Net als ThePast03 denk ik dat Miepje zich niet schuldig voelt, maar dat er weer een nieuwe 'verdediging' opgeworpen wordt.

Een kaarsje branden???
Doe dat dan in hemelsnaam voor die premature baby die net geboren is!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:25

ik heb net alles nog 'ns door zitten lezen wat ze allemaal getikt had en jezus zeg; hoe heeft ze het allemaal in vredesnaam kunnen verzinnen.........ongelooflijk, daar kom je toch niet op.......

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:29

idd, maar wat ik me afvraag, hoe komt het dat jullie zijn gaan twijfelen?
Ben ik dan echt te goed gelovig dat ik het gewoon allemaal geloven heb?
Vond het soms wel raar, maar dit verzin je toch niet, dacht ik...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:30

Ethalte, ze hadden vast al iets eerders door...misschien aan IP?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:35

velen zeggen dat ze al dachten dat het niet klopte, voordeel van de twijfel ed. maar ik zou niet eens kunnen bedenken dat iemand zoiets kan verzinnen, ben ik dan te goedgelovig?

Heike, wat heb jij een moed gehad door carmen verschillende keren op te bellen en dit eruit te trekken, knap hoor! Dan heb je toch maar een zware taak als vrijwillige bokt-opperhoofd (of zoiets)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:38

Ik heb eerlijk gezegd ook nooit wat vermoed.....
Misschien dat ik te goed gelovig ben Verward Maar aan zoiets denk ik simpelweg niet..... Tja achteraf, klopte er misschien hier en daar wel eens wat niet maar toch.....

Ik heb er nou nog even over nagedacht en kan alleen maar tot de conclusie komen dat ik eigenlijk vooral erg veel medelijden met haar heb, dat ze het blijkbaar nodig heeft om op zo'n manier aandacht te krijgen.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:39

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:43

Ethelate, dat is toch het munchhausen syndrom?
Je kind ziek maken of doen of hij/zij ziek is, om zo aandacht te krijgen?
Dit kan heel ver gaan.
Meagan-Sarah, behalve het verschil dat zij zich zelf niks aan doet (voor zover wij weten), doen ze bij het munchhausen syndrom anderen dus wat aan, zoals eigen kind om zo de aandacht te krijgen.
Dit is gewoon (nouja, gewoon Verward ) liegen, al zal daar ook wel een term voor zijn.

Ethelate, zelfde als bij jou, in mijn pb had ik ook dingen gezet die er ik niet neer gezet zou hebben nu ik dit alles weet.
Niet wat echt geheims ofzo, maar gewoon persoonlijk.

Verder, toen ze nog Malle Babbe was, had ze het erover dat ze een eigen paard had, maar dat die verkocht moest worden omdat ze niet meer zou kunnen rijden.
Dat bleek later dus niet waar te zijn en kon ze dus wel weer gaan rijden en toen heeft ze verzorgpaarden gezocht.
Nu onder Miep zegt ze dat ze al 2 jaar een paard rijdt van een meisje dat in het buitenland zit.
Heeft die broer wel in het ziekenhuis gelegen (van wat ik weet heeft ze een oudere broer en een jonger broertje)? Heeft ze dat busongeluk wel gehad? En al die andere medische dingen?
En al die andere dingen die ze verteld heeft?

Wat is waar en wat niet?
Heeft ze dit al lange tijd of is alleen dit ziekenhuis verhaal verzonnen?

Ik denk eigenlijk niet dat het wat zou hebben toegevoegd als ze zou hebben gereageerd, omdat je haar toch niet zou vertrouwen, niet zou weten of ze dan wel de waarheid spreekt.
Het zou voor sommige toch wel fijn geweest zijn om wat van haar te hebben gehoord, voor anderen weer niet.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:46

Wat een raar verhaal...
Ik moet zeggen ik eb dr berichtjes gevolgd, en toch stiekum wel eens gedacht; Dit zou toch een 'spectaculair' verhaal zijn om aandacht te trekken... Maar denken dat iemand dat werkelijk zou doen???
Ik hoorde t vanochtend van Lindy. Zij zo; heb je de topics van miep ook gevolgd?
Ik zo; Ja.
Zij weer: De laatste updates al gelezen.
Ik: Nee, nog niet.
Zij weer: Nou dit geloof je nooit.. Ik heb eerst ook 3 keer t bericht gelezen voor ik t geloofde...
Dus ik dacht meteen bij mezelf...Ze zal toch niet zijn overleden????
En toen zei ze dus dat het hele verhaal een dikke leugen was...

Mensen die met zichzelf overhoop liggen zoeken helaas maar al te vaak steun in een fantasie wereld.
Ik heb er zelf ervaring mee, alleen niet door te liegen en te bedriegen, ik keek veel tv las veel en schreef verhalen. En mn werkelijke problemen heb ik ook wel eens onder een schaduwaccount op bokt geplaatst. Heb daar veel steun aan gehad
Des te zieker vind ik dus ook het idee om zoiets te verzinnen. Maar voor haar is dit waarschijnlijk een geweldige fantasie wereld geweest. Ze kreeg eindelijk aandacht! Wat voor problemen ze thuis of met zichzelf heeft weet ik niet. Maar zoiets kun je gewoon niet maken. Niet tov van andere mensen, medebokkers. Je kunt je toevluchten in een fantasie wereld ook wel op een andere manier doen.
Bokt is inmiddels voor mij een geweldige steun geweest. Heb er daarnaast ook veeln geleerd en plezier aan beleefd en nog steeds! En heb ook allemaal nieuwe mensen leren kennen.
Ik heb in het verleden op andere forums er ook heel wat op los gefantaseerd (in mijn puberjaren Tong uitsteken) Maar op een gegeven moment werden al die leugens en verschillende email adressen me toch wel wat teveel. Het kost echt veel moeite om alles opelkaar te laten aansluiten Knipoog Uiteindelijk is het gewoon veel makkelijker, en veel leuker om gewoon jezelf te zijn! Maar een leugen als deze... Dat had ik zelfs niet verzonnen!
Laatst bijgewerkt door Faline op 27-06-04 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:47

Ja dat bedoelde ik ook, dat er verschil in zit. Hiervoor zal inderdaad ook wel een term zijn.
Laatst bijgewerkt door meagan_sarah op 27-06-04 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:48

Jeetje... Vind het vooral heel erg voor Miep zelf...
Apart verhaal wel, dat de moddie's er achter zijn gekomen, maar goed...

Verder vind ik het vooral heel erg voor Kimberley77 en Sonja... Schrok erg van Kimberley dr eerste reactie in dit topic, voor haar is het waarschijnlijk niet te begrijpen dat iemand met zoiets kan spotten...

Inderdaad bestaat er zon psychische ziekte, mensen gaan op een gegeven moment zelf in hun eigen leugens geloven...

En voor de rest, het blijft internet... Toch had ik dit nooit verwacht, je gaat er vanuit dat mensen zulke vreselijke dingen niet verzinnen!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:52

Ik bedoel idd het munchausen syndroom. Naam was paar pagina's terug ook gevallen, maar kon toen ik het aan het typen was niet meer opkomen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:53

Achteraf gezien kunnen we allemaal zeggen dat we het hadden kunnen weten. Als je de berichten weer naleest zijn er toch wel veel vreemde/niet kloppende dingen.
Maar ja, achteraf gepraat he...

Wat ik vooral erg vind is dat de mensen die wél serieus iets hebben niet direct serieus genomen worden Scheve mond Dat is jammer...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:15

Richtje schreef:
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit wat vermoed.....
Misschien dat ik te goed gelovig ben Verward Maar aan zoiets denk ik simpelweg niet..... Tja achteraf, klopte er misschien hier en daar wel eens wat niet maar toch....

Dat had ik ook, vond op een gegeven moment wel dat goed nieuws-slecht nieuws elkaar heel snel opvolgde. Maar heb geen moment eraan gedacht dat het niet waar zou kunnen zijn. Het kwam niet in me op dat iemand zoiets zou kunnen verzinnen.