Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:42

Meid, zorg alsjeblieft dat je thuis kunt blijven want dit ruikt naar een heel vies boeltje. Het is duidelijk dat ze je vader in hun macht hebben. Kun je niet een poosje bij een niet-familielid logeren en vooral eentje die hij niet kent?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:00

Jamy schreef:
Hoe gaat dat spreekwoord?
De pot verwijt de ketel? Haha!

eehmm zoiets Knipoog

Wat doe je nu met je paspoort?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:02

Ik denk dat wij met z'n allen voor een veilige en geborgen opvoedings situatie proberen te zorgen.
Niemand van ons kent elkaar, maar we helpen elkaar toch, omdat we gevoelsmatig aanvoelen dat het heel erg verkeerd met jamy zal aflopen als ze zich laat sturen door haar vader (u).
Jamy kan straks ook niet meer helder nadenken, omdat aan de ene arm wij zitten te trekken en aan de andere arm zit haar vader te trekken.
Het verschil is denk ik dat na alles wat ik heb gelezen dat wij het voor jamy haar bestwil doen en haar vader doet het voor zijn eigen gewin.
Als jou vader nog een ziel en geweten heeft jamy, dan kan hij dit nooit maken tegen over jou, waar onder andere zijn genen in zitten.
Jou vader moest zich dood schamen voor alles wat ie doet, wij zijn nogmaals geen sekte.
Want een sekte heeft een zeer nauwe band met elkaar, en wij?
Wij hebben een onzichtbare band door bokt dankzij onze liefde voor het paard (en andere dieren) en voor de mens en die proberen we zo goed mogelijk met respect te behandelen en die proberen wij niet onder de grond te stoppen of achter te laten in een ander land.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:10

Weet je vader wel wat een sekte is eigenlijk, want als hij bokt een sekte vindt, omdat ze zogenaamd geen eigen mening hebben (juist wel volgens mij, want daar discusseren we hier over), dan begrijpt hij volgens mij niet wat een sekte uberhaupt is.
Even wat kenmerkjes:
1- Sociale opvang voor en door sekteleden. (nestwarmte, lovebombing.)
2- Alleen wij zijn goed, alle anderen slecht en fout. (Doemdenken over andersdenkenden./ zwart-wit denken.)
3- Training binnen de groep. ( studieprogramma / tijdrovende activiteiten.)
4- Zingen-bidden-dansen-springen-schudden-chanten. (In groep lang na elkaar tot er extatische toestanden ontstaan is zeer bedenkelijk.)
5- Via omwegen absurde theologische hersenspinsels doen aanvaarden.
6- Losmaken van de werkelijkheid. (Te éénzijdige belichting van de metafysiek.)
7- Programmeren in de geest van de sekte. (vb. eigen taalgebruik.)
8- Binnen is de veiligheid, buiten is de bedreiging. (Creëren en cultiveren van fobieën / weggaan van de groep betekend verdoemd zijn.)
9- Stapsgewijs binnenleiden in de groep= conditionering.
10- Losmaken van het verleden. (Omgeving-andere naam-persoonlijkheid.)
11- Losmaken van familie, vrienden. ( Geen gemeenschap met ongelovigen.)
12- Het denken wordt veranderd. (Andere denkpatronen.)
13- Er wordt voor de volgeling gedacht en beslist. (Geen verantwoordelijkheid van eigen keuzes.)
14- Het instituut is het medium. ( Tussen God en de volgeling/ of de redding.)
15- Schuldgevoelens worden opgewekt en onderhouden. (V.b. door een sterk zondebesef.)
16- Denken in zwart-wit/ goed-kwaad/ leven-dood.(zin tot relativeren sterk verminderd of geheel verdwenen.)
17- Afbraak van autoriteiten buiten de groep. ( Gods wetten op de eerste plaats of beter gezegd de uitleg door de groep daarvan.)

Dit lijkt me eerder van toepassing je vader dan op ons bokkers. Haha!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:32

Wel goed eigenlijk dat hij mee leest, ik wilde het je nl nog voorstellen om hem dit topic te laten lezen. Bij het lezen van jouw verhaal moet bij hem toch wel wat breken lijkt me zo.

Misschien een goed idee voor je vader om een acount aan te maken zodat we zijn verhaal eens kunnen horen!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:35

Ja Marieke vind ik ook wel een idee !!

En suss Knipoog je weet het he als ik ook maar iets voor je kan doen moet je het wel zeggen hoor!!
Ook als je geld of wat dan ook nodig hebt je weet me te vinden Lovers !!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:43

Marieke schreef:
Misschien een goed idee voor je vader om een acount aan te maken zodat we zijn verhaal eens kunnen horen!

Misschien beter van niet....
Er zijn genoeg verhalen bekend over sektes. Een paar jaar geleden las ik een paginagroot artikel in de Telegraaf. Ging over een klasgenoot van mij van de lagere school die bij een sekte weg was gekomen. Wat daar allemaal aan vooraf is gegaan! Ten overstaan van de hele groep haar ouders afwijzen/negeren bijvoorbeeld. Breken met haar familie moest ze. Ouders waren ook ten einde raad, ze waren uiteindelijk zelf er naartoe gegaan om hun dochter terug te halen. Maar die stond op dat moment zó onder invloed, dat ze waar de hele club bijstond, haar ouders afwees en naar huis stuurde. Uiteindelijk is ze daar wel weggekomen, maar pas na een heleboel ellende. Een ander meisje is met haar meegegaan, die werd stelselmatig door de sekteleider verkracht.

Dus ik weet niet of we dat op bokt binnen willen halen... Scheve mond

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:50

Ik ben daar ook niet zo voor.

Bovendien is hij waarschijnlijk al zo geindoctrineerd dat hij het toch niet tot zich door laat dringen dat hij verkeerd bezig is, als hij dit topic leest.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:54

Citaat:
Dus ik weet niet of we dat op bokt binnen willen halen...

Ow, sorry Scheve mond
Misschien heb je wel gelijk.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:54

Elles"]
[quote="Marieke schreef:

Misschien beter van niet....
Er zijn genoeg verhalen bekend over sektes. Een paar jaar geleden las ik een paginagroot artikel in de Telegraaf. Ging over een klasgenoot van mij van de lagere school die bij een sekte weg was gekomen. Wat daar allemaal aan vooraf is gegaan! Ten overstaan van de hele groep haar ouders afwijzen/negeren bijvoorbeeld. Breken met haar familie moest ze. Ouders waren ook ten einde raad, ze waren uiteindelijk zelf er naartoe gegaan om hun dochter terug te halen. Maar die stond op dat moment zó onder invloed, dat ze waar de hele club bijstond, haar ouders afwees en naar huis stuurde. Uiteindelijk is ze daar wel weggekomen, maar pas na een heleboel ellende. Een ander meisje is met haar meegegaan, die werd stelselmatig door de sekteleider verkracht.

Dus ik weet niet of we dat op bokt binnen willen halen... Scheve mond
[/quote]

Ik ken Lotte's vader al een aantal jaren en vind het eigenlijk toch een beetje schandalig dat er nu dingen geschreven worden die eigenlijk niet door de beugel kunnen.Normaal zou er al ingegrepen zijn door het moderatorteam omdat de man efgeschilderd wordt als een grote crimineel.Ik ben het natuurlijk ook niet eens met de gang van zaken,en heb hem dat ook gezegd.Wel zou zijn standpunt beter te begrijpen zijn als hij niet bij Omnicum terecht gekomen zou zijn.Het is en blijft WEL Lotte's vader !Ik ben er ook voor zijn dat hij zijn kant van het verhaal uitlegt en dan zouden jullie er ook meer begrijpen van het hoe en waarom.Nogmaals:Als hij niet bij Omnicum zou zijn,zou ik het met zijn verhaal helemaal eens zijn!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:58

misschien kan de vader van Lotte zijn verhaal aan de directeur van de school van Lotte uitleggen, als hij verlof voor haar aanvraagt, want Lotte is leerplichtig en mag niet midden in het schooljaar (overgangsrepetities) zomaar een paar weekjes van school gehaald worden zonder toestemming van de directie

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:59

Citaat:
Dus ik weet niet of we dat op bokt binnen willen halen...

Ow, sorry Scheve mond
Misschien heb je wel gelijk, maar ik blijf erbij dat het goed is dat hij dit gelezen heeft. Het kan geen kwaad dat hij ziet hoeveel verdriet zijn dochter heeft en hoe moeilijk dit voor haar is. Ben wel benieuwd wat dat met hem doet.

Marieke

sorry, daar ging iets mis geloof ik

DubbelFun

Maar zou hij zonder Omnicum ook hetzelfde verhaal vertellen ?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:02

Sugarmiss schreef:
Maar zou hij zonder Omnicum ook hetzelfde verhaal vertellen ?

Juist, dat vroeg ik mij dus ook af,
denk ook niet dat we daar te veel op in moeten gaan, daar helpen we Jamy denk ik niet erg veel verder mee.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:02

FlairS schreef:
Ik ken Lotte's vader al een aantal jaren en vind het eigenlijk toch een beetje schandalig dat er nu dingen geschreven worden die eigenlijk niet door de beugel kunnen.Normaal zou er al ingegrepen zijn door het moderatorteam omdat de man efgeschilderd wordt als een grote crimineel.Ik ben het natuurlijk ook niet eens met de gang van zaken,en heb hem dat ook gezegd.Wel zou zijn standpunt beter te begrijpen zijn als hij niet bij Omnicum terecht gekomen zou zijn.Het is en blijft WEL Lotte's vader !Ik ben er ook voor zijn dat hij zijn kant van het verhaal uitlegt en dan zouden jullie er ook meer begrijpen van het hoe en waarom.Nogmaals:Als hij niet bij Omnicum zou zijn,zou ik het met zijn verhaal helemaal eens zijn!

Ik begrijp helemaal dat hij nog altijd Lotte's vader is.... maar je hoort meer rare dingen tegenwoordig. Niet dat ik alles over 1 kam wil scheren, maar die vrouw in Berghem die haar 3 kinderen vermoordde: dat was toch ook een moeder. Ze zal er wel zo haar beweegredenen voor gehad hebben (net als Lotte's vader), maar het is tóch niet goed afgelopen. En persoonlijk heb ik mijn hele leven nog niet één keer een positief bericht over een sekte gezien.... Scheve mond

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:03

Citaat:
Als hij niet bij Omnicum zou zijn,zou ik het met zijn verhaal helemaal eens zijn

Dan ook niet
Het weer tot elkaar komen hoeft niet zo duur en ver gezocht te worden.
Dat doe je dicht bij waar je roots liggen,anders werkt het imo niet.Hier in Nederland werk je aan een betere sfeer waar je als gezin weer mee verder kunt.
Niet in een vreemd ver land onder de indruk van de omgeving,voorbijgaand aan het doel.
Namelijk een werkbare situatie in je eigen gezin.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:03

Daar kan ik natuurlijk niet met zekerheid ja op zeggen.Daarom zou het goed zijn als hij zijn kant van het verhaal zou kunnen vertellen,want dat verhaal is zeer aannemelijk!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:05

Gerrie schreef:
Citaat:
Als hij niet bij Omnicum zou zijn,zou ik het met zijn verhaal helemaal eens zijn

Dan ook niet
Het weer tot elkaar komen hoeft niet zo duur en ver gezocht te worden.
Dat doe je dicht bij waar je roots liggen,anders werkt het imo niet.Hier in Nederland werk je aan een betere sfeer waar je als gezin weer mee verder kunt.
Niet in een vreemd ver land onder de indruk van de omgeving,voorbijgaand aan het doel.
Namelijk een werkbare situatie in je eigen gezin.

Maar die betere sfeer moet wel altijd van 2 kanten komen!Begrijp me goed:Nogmaals ik ben het ook niet eens met hoe hij de situatie nu aanpakt!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:05

Correctie, niemand schildert hem hier af als een grote crimineel, maar we proberen wel met z'n alle Lotte te wijzen op zaken die mogelijk zouden KUNNEN gebeuren, en haar te behoeden van het verlies van haar eigenheid.

Op zich mag van mij haar vader hier best zijn verhaal doen, alleen zal dat weinig constructiefs opleveren. Hij heeft zijn wereld, ideeën, visies, ... en wij hebben de onze. Wij blijven de gedachtengang die hem vanuit Omnicum wordt aangepraat fout, en hij/die Maria vindt ons fout/slecht.

Zolang hij blijft zeggen dat als Lotte tegen zijn "wil opleggen" en "beïnvloeding" en "verkleining van haar wereld/zekerheden" en "wegnemen van haar eigenheid" ingaat, zij haar wil op legt, valt er met die man geen redelijk gesprek te voeren. Klaar.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:14

leentje schreef:
Op zich mag van mij haar vader hier best zijn verhaal doen, alleen zal dat weinig constructiefs opleveren. Hij heeft zijn wereld, ideeën, visies, ... en wij hebben de onze. Wij blijven de gedachtengang die hem vanuit Omnicum wordt aangepraat fout, en hij/die Maria vindt ons fout/slecht.

Ik ben het hier mee eens. Ik moet er niet aan denken dat mijn vader mijn paarden zou verkopen. Ze zijn alles voor me. En je eigen wil op leggen aan het paard, doen we dat niet allemaal? Ik heb mijn paard nog nooit horen zeggen dat het zo leuk vind om te moeten werken...
Dat zij dat wel kunnen horen of doorkrijgen.....??? Dat zal dan wel.

Ik ben best wel benieuwd naar het verhaal van haar vader, maar we zijn hier ondertussen al zo'n eenheid. Iedereen hier deelt dezelfde mening. Hij heeft een totaal andere visie op dingen, ik denk dat het alleen maar verder gaat botsen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:27

Het belangrijkste in het geheel is wat Jamy zelf wil. Haar gevoelens voor haar vader (het is toch mijn vader) maken de beslissing extra moeilijk. Op Bokt dragen wij dingen aan voor haar om over na te denken. Niet alleen de doemscenario's (die zeker vaak de voorpagina van de krant halen), maar vooral door haar op de mogelijkheden te wijzen die haar ter beschikking staan, soms wettelijk soms dmv 'handigheidjes'.

@Jamy: Het belangrijkste is je te sterken in het feit dat ouders zo niet met hun kinderen om horen te gaan.
Natuurlijk hoef je als ouder niet alles van je kind te pikken, het is een wisselwerking. Maar van elke ouder mag je verwachten dingen in het belang van het kind te doen, NIET in je eigenbelang.
Maar op jouw leeftijd hoor je niet meer zo te hangen aan je vader. Je hebt een eigen identiteit en die vorm je door jezelf te zijn.
Dat is niet altijd makkelijk, soms moet je even door een zure appel heen.

Je leven zal zich naar de toekomst toe (omdat je ouder wordt) steeds minder om je vader gaan draaien en meer om wat jij wilt. Door nu de ruimte te nemen (waar je recht op hebt) ontstaat er een afstand waarin je beter met elkaar om kunt gaan in de toekomst en er meer respect zal ontstaan naar elkaar toe.

Een bekend Nederlands spreekwoord zegt: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Je hebt nu nog een weg vóór je, straks heb je misschien geen weg meer terug.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:32

FlairS schreef:
Ik ben er ook voor zijn dat hij zijn kant van het verhaal uitlegt en dan zouden jullie er ook meer begrijpen van het hoe en waarom.Nogmaals:Als hij niet bij Omnicum zou zijn,zou ik het met zijn verhaal helemaal eens zijn!

Ik begrijp hier werkelijk niks van.
Denk je nou echt dat ik het verhaal opeens begrijp, als hij uitlegt hoe het Omnicum werkt?! Ik heb al meerdere malen op die site van Omnicum gekeken en dan denk ik, "waar halen ze de fanatasie vandaan en zijn er werkelijk mensen die dit geloven?!".
Ik kan gewoon niet begrijpen dat een vader het kostbaarste bezit van z'n dochter verkoopt, omdat de leider het zegt en daar vervolgens nog totaal geen moeite mee heeft ook.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:47

leentje schreef:
Correctie, niemand schildert hem hier af als een grote crimineel, maar we proberen wel met z'n alle Lotte te wijzen op zaken die mogelijk zouden KUNNEN gebeuren, en haar te behoeden van het verlies van haar eigenheid.

Zolang hij blijft zeggen dat als Lotte tegen zijn "wil opleggen" en "beïnvloeding" en "verkleining van haar wereld/zekerheden" en "wegnemen van haar eigenheid" ingaat, zij haar wil op legt, valt er met die man geen redelijk gesprek te voeren. Klaar.

Er is al een keer de woorden drugs en prostitutie gevallen waar hij haar mogelijkerwijs mee in aanraking zou kunnen laten komen.Heeft toch iets crimineels?

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:52

Die woorden zijn in elk geval niet uit mijn mond gekomen, en die vind ik ook vergezocht, maar je zegt het zelf, zelfs dan ging het nog steeds over "mogelijkerwijs mee in aanraking zou kunnen laten komen"