Alles maar regelen in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

capopjekop schreef:
De sgp is niet Islamitisch en die kun je ook niet het toonbeeld van feministisch noemen

Het is ook altijd bijzonder dat er vaak naar de hoofddoek gewezen wordt. In ons land dragen nog ontzettend veel vrouwen en meisjes verplicht een rok van een bepaalde lengte. Bestaat er zelfs op scholen een ‘kledingpolitie’. Worden ze geacht te trouwen als ze ongehuwd zwanger zijn en is abortus uit den boze.

Iets met balk en splinter.

Bloodymary

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Dat zal zeker waar zijn. Denk ook dat dat komt omdat als je niet in die omgeving woont je daar ook weinig van mee krijgt. Ik woon bijvoorbeeld in het zuiden en kan me dat soort dingen die daar nog voorkomen bijna niet voorstellen. Dat dat nog bestaat in Nederland. Hier heeft het nooit bestaan (voor mijn generatie dan). Zelfs niet toen ik kind was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

BigOne schreef:
Elisa2 schreef:
Ik heb het over bepaalde geloven en culturen waar feminisme nooit plaats heeft gevonden..

Je hebt het dus over islam, zeg dat dan gewoon.

Nee, niet alleen..de Islam heeft verschillende stromingen. De een beter voor de vrouwen dan de ander.

Maar als je kijkt naar de ontwikkelingslanden en culturen die daar uit komen dan zie je dat daar ook geen feminisme heeft plaatsgevonden.

Wat wel echt uit de Islam komt, of in ieder geval zo gebruikt wordt is homo en Jodenhaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Ik woon op de biblebelt en de ref dames lopen hier idd in rokken zomer en winter.
Zien er heel sober uit. Geen make up, geen geverfd haar, nooit lachen. Grote gezinnen met veelal een verstandelijk of lichamelijk gehandicapt kind er bij. Echt niet van deze tijd.

Ik heb er medelijden mee

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:33

Orthodoxe joden zijn hier ook een groep van. Bijvoorbeeld geen haar mogen laten zien en erg conservatief kleden

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:16

Dit topic volg ik al een tijdje maar TS hoe gaat het met jou en hoe kijk je er nu tegenaan?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:51

Griffioen schreef:
Dit topic volg ik al een tijdje maar TS hoe gaat het met jou en hoe kijk je er nu tegenaan?

Haha, nou ik had in ieder geval niet verwacht dat er zo veel reacties op zouden volgen. :+

Maar wij hebben het besproken en ik heb de afgelopen dagen al gemerkt dat hij toch meer probeert mee te denken. Of dat dan structureel is, dat zal de tijd leren. En iets zeggen, is ook iets anders dan doen. Maar ik heb natuurlijk ook wel reacties ontvangen die mij zelf tot denken hebben gezet, dus ik moet hem nu ook de tijd en ruimte geven zodat hij dat kan laten zien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Je kan afspreken om gewoon om de zoveel tijd een gesprek in te plannen .. om te kijken hoe het gaat, ook om andere zaken te bespreken zodat dingen niet stapelen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:50

Het feit dat hij gaat meedenken is al een halve hindernis. Als jij hem nu ook die ruimte kan geven om dat te doen (en zonder commentaar) en fouten te maken kan dat al de oplossing zijn.