Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:34

ik kan die bonnen niet eens zien :D. ook niet toen ze net geupload waren.
Niet dat het uitmaakt, want doet er idd niet toe

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:45

Het hele gedoe had niet eens hoeven te ontstaan... door te gaan vragen naar bonnen die je niks aan gaan :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:48

shilady schreef:
@Babootje wat is er niet oprecht aan 3.911.85 contant afrekenen?

Ik zeg niet dat het niet oprecht is.
Maar grote sommen geld contant afrekenen kan ook wijzen op het witwassen van zwart geld. En daar hangt dan wel een luchtje aan. Persoonlijk zou ik er niet mee te koop lopen als ik dit soort bedragen contant zou afrekenen. Voor je het weet lig je onder het vergrootglas bij de belastingdienst. :D
Plus dat het niet ongevaarlijk is om dit soort bedragen contant in huis te hebben of mee op zak te lopen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:51

De belastingdienst die met alles jaren achter loopt?
Hebben wij het over dezelfde?

Ik denk niet dat hun hier mannetjes voor vrij maken om dit uit te zoeken….

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:53

Jezus waar mensen zich druk om kunnen maken.... het gaat over 200 euro..........grote bedragen... :roll: :roll: :roll: 8)7

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:54

Alja schreef:
De belastingdienst die met alles jaren achter loopt?
Hebben wij het over dezelfde?

Ik denk niet dat hun hier mannetjes voor vrij maken om dit uit te zoeken….

Haha, nee ze gaan niet actief op zoek. Maar als je om een of andere reden onder een vergrootglas bij de belastingdienst komt te liggen, ben je daar zomaar niet vanaf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:55

Zonnetje81 schreef:
Jezus waar mensen zich druk om kunnen maken.... het gaat over 200 euro..........grote bedragen... :roll: :roll: :roll: 8)7

Dan heb je niet goed gelezen. Gaat om bijna 4000 contant. Ik vind dat wel grote bedragen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:55

Misschien is ze wel goed in oude fietsen opknappen, dassen haken, of de tuin van de buurman schoffelen, of geeft ze eens een paardrijles en verdient er dan wat aan.
Ja zal de belastingdienst vast willen weten..
Ik ken ts verder niet, maar als ze geen uitkering heeft en zo betaald werk laat liggen, zal mij de belastingdienst al helemaal de plomp in kunnen springen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:56

Zonnetje81 schreef:

Plus de 3800 euro van vorig jaar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:56

Babootje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dan heb je niet goed gelezen. Gaat om bijna 4000 contant. Ik vind dat wel grote bedragen.

Ik las 200 euro en heb toen een foto geopend en stond 200 euro op.....was dat een deelbetaling?

Tegenwoordig per 1 januari mag je niet meer dan 3000 euro cash betalen, dus dat is dan al vreemd als dit in 2026 is gebeurd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:58

Dan nog is niet al het cash wat iemand heeft meteen onrechtmatig of drugsgeld :+ je kan ook een paard of een auto verkocht hebben en dat degene cash betaald heeft, daar is niks onrechtmatigs aan.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:02

Babootje schreef:
Zonnetje81 schreef:

In dit geval gaat het om 200 euro. Het andere bedrag noemde de ts om aan te geven dat ze vaker grote bedragen contant betaald heeft bij dit bedrijf en ze dus vaker met veel cash op zak loopt en al langer klant is bij dit bedrijf.

Ik dacht trouwens dat het sinds kort verboden is om bedragen groter dan 3000 euro contant te betalen. Dus als de ts die aankoop vorige week zou hebben gedaan is de ondernemer in overtreding.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:03

Ik zie nu in de foto's dat het grote bedrag in 2025 was maar staat niet bij dat het contant is wat ik zo snel zag. Maar heb niet alles op de letter gelezen...want het ging nu over die betaling van 200 euro.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:04

Zonnetje81 schreef:
Babootje schreef:

Ik las 200 euro en heb toen een foto geopend en stond 200 euro op.....was dat een deelbetaling?

Tegenwoordig per 1 januari mag je niet meer dan 3000 euro cash betalen, dus dat is dan al vreemd als dit in 2026 is gebeurd.

2e factuur gaat om een andere aankoop en die was 4k. En van april 25 dus toen mocht datdan blijkbaar nog wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:04

Zonnetje81 schreef:
Dan nog is niet al het cash wat iemand heeft meteen onrechtmatig of drugsgeld :+ je kan ook een paard of een auto verkocht hebben en dat degene cash betaald heeft, daar is niks onrechtmatigs aan.

Nou inderdaad :+
Op veel plekken wordt nog contant betaald, kapper, hoefsmid etc etc
En ik heb ook een keer mijn veewagen verkocht en contant gekregen, bij de bank in de buurt uitbetaald zodat ik het geld meteen kon checken op echtheid en kon storten.
Maar had ook een klein deel daarvan in mijn portemonnee kunnen houden en er veel van kunnen betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:06

Ik koop niet vaak iets duurs, maar vind het eigenlijk ook wel prettig om contant geld te hebben om iets af te rekenen....ik heb niet zo gek veel vertrouwen in de moderne techniek en zit niet te wachten op 1 of andere storing := Daar pin ik dan gewoon eerst voor, een paar dagen eerder zodat ik wat speling heb in geval van storing. En ben echt niet de enige ouwerwetse theemuts die er zo in staat :')

Bovendien kan je natuurlijk ook prima zelf ook een winkel hebben ofzo waarbij je niet al het contant betaalde geld afstort maar er ook een deel in de portemonnee gaat...terwijl het wel gewoon netjes op factuur staat en dus helemaal niet zwart is.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-02-26 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:07

Daarnaast kan ik als ondernemer gewoon contante betalingen krijgen. Als ik een product a 3000 euro ontvang en netjes inboek is dat gewoon wit geld wat ik ook weer uit kan geven. Dus als ik dan een elektrische fiets ga kopen voor 2500 euro cash is dat niet vreemd of verdacht.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:20

Heel bijzonder, het gegeven wisselgeld staat ook op de bon.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:37

waarom laad bij jullie de bon wel en bij mij niet?
Nu word ik onderhand ook nieuwsgierig

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:14

Betalen jullie dan nooit meer contant dat je het raar vindt dat mensen contant betalen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:19

3000 euro, nee.
Dan moet ik eerst pinnen en het contant gaan betalen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:19

Het gaat allang niet meer om het kasverschil dit topic.

Die bonnen online zetten was helemaal niet nodig denk ik zelf.

Als ts nu tevreden is met deze oplossing dan is het toch klaar.

Ook al zijn er veel( ik ook wel) nieuwsgierig of de camera beelden duidelijk waren of niet is het zo geregeld.

Ik gok dat best veel winkels wel goede camera's hebben hangen tegenwoordig.

Vroeger was het echt zo nsldchte kwaliteit toen ik zelf in winkel werkte

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:22

Ik pin liever, want gemakzucht en ik heb überhaupt geen portemonnee.

Mijn man pint ook, maar haalt het dan dus contant uit de muur en doet alles van boodschappen tot kapper tot meubels graag contant, of deels contant deels pinnen. Want zo zegt hij ‘ga ik bewuster om met geld’. Ook op vakantie neemt hij graag contant geld mee en maakt zo potjes per dag om uit te geven.

Ieder z’n eigen meug toch?

En je houdt gewoon je bonnetjes of facturen want de bank zelf wilt heel graag weten waar je geld naartoe gaat hoor. En als je dat allemaal netjes kan voorleggen zoals het hoort is er niks aan de hand.

Zwart geld hebben wij niet, had ik maar de tijd om zwart bij te beunen. :+ :+

Zo ken ik overigens ook veel oudere mensen die elke maand €600/€1000 afhalen per maand en daar wekelijkse boodschappen potjes van maken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:38

germie schreef:
Betalen jullie dan nooit meer contant dat je het raar vindt dat mensen contant betalen?

Mijn laatste contante betaling is denk ik een jaar of vier terug geweest. Als ik een bedrag van een paar honderd euro contant zou moeten betalen, moet ik dat ook eerst gaan pinnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:48

Afgelopen zaterdag nog contant betaald.
Maar over het algemeen heb ik nooit meer contant geld op zak. Behalve de glazenwasser die wil altijd contant