M_D_H schreef:Ik zie deze nu pas.
Ik heb bij fairyloot de adult, Young adult en de romantasy en staat op de wachtlijst van epic.
De rest ga ik nog op terug komen
En volgens mij is Dees nog niet toegevoegd aan het bovenste overzichtje.
Lau07 schreef:Ik heb eigenlijk wel een tegenvraag, zijn er boeken die jullie echt haten, of boeken waar je echt een afkeer van hebt omdat je ze dramatisch slecht/stom/vul maar in vond?
Ik kwam afgelopen maand echt niet door The secret history heen, terwijl veel mensen dat een goed boek vinden. Ik was al bijna halverwege en het ging zoooo traag. Die opbouw zou nodig zijn om later dingen te verklaren, maar ik vond de helft van de personages nog steeds heel erg plat eigenlijk. Geen idee wat ik nou wijzer ben geworden in de ruim 200 pagina's die ik had gelezen
En ik heb m'n flops uit het topic van vorig jaar even gekopieerd:
- Jasmine Raeymaekers - Een nacht in een kooi. Ik kwam dit boek ergens online tegen en omdat het een waargebeurd verhaal was, was ik benieuwd. Maar ik vond het boek erg slecht geschreven en chaotisch...
- Olav Mol - Ayrton Senna. Afgelopen zomer was ik ontzettend misselijk door m'n zwangerschap en had ik een boek nodig waar ik niet teveel bij na hoefde te denken. Ik had meer verwacht over het leven van Senna te lezen in plaats van een soort raceverslagen te lezen.
- Mariska Noordeloos - Droom van morgen. Ook dit boek kwam ik ergens online tegen. Heel bijzonder boek, deze schrijfster heeft een ruime fantasie want ik dacht vooral 'hoe groot is de kans nou dat dit gebeurt' bij zowat alle gebeurtenissen in het boek
- Freida McFadden - De hulp. Aangezien zo ongeveer iedereen in m'n omgeving enthousiast was over dit boek en de Nederlandse versie beschikbaar was in Kobo plus (ik lees liever Engels dan vertaald, maar misschien toch een voorgevoel dat ik beter voor de gratis Nederlandse versie kon gaan dan betalen voor de Engelse?) dacht ik: ik ga 'm toch maar lezen. Maar nope, niet mijn ding. Slecht uitgewerkte karakters, het einde was redelijk verrassend maar niet echt ergens op gebaseerd dus ja dan wordt 't al gauw verrassend 
- Liselotte Stavorinus - De verleiding. Deze staat op m'n DNF lijst. Ik kwam er maar niet doorheen, slecht uitgewerkt.
En ik vind het dus echt een flop als een boek origineel in het Engels is geschreven en ik de Nederlandse vertaling krijg
Ik vind de vertalingen vaak gewoon niet zo goed... En ik lees net zo snel in het Engels als in het Nederlands, dus dan liever de originele taal.