[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 12:03

Nou verdorie zeg, we hebben de 1ste struggles :=

Ik ben aan het schilderen, maar ik ben op en kan steeds maar kleine stukjes doen dus als we het zouden uitbesteden aan een schildpad, dan zouden we sneller klaar zijn....

Manlief wil nu een schildervriendje laten komen die dan snel even door het huis gaat. Maar werkelijk, ik kan al 10 jaar niets en ik wil gewoon 1 ding afmaken. Ik wil ook zsm over, maar ik wil ook iets bijgedragen hebben |o.

Er geen is geen ruzie, wel wat frustratie nu zeg maar...

Ik mag trouwens wel bij de buren slapen als ik niet meer weg kan komen met de auto, de adoptie komt in zicht :+

Mer1980

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:05

Och wat naar dat je je zo voelt ik snap heel goed dat je iets wilt bijdragen, maar vergeet niet: hij wilde dit maar met 1 persoon samen doen en dat is met jou! Dus die bijdrage heb je in ieder geval gedaan! Dikke knuffel.

En super leuk dat het zo klikt met de buren <3

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:15

frustrerend zeg!
Kun je als tussenoplossing 1 kamer doen en dan het vriendje de rest?
Wel fijn dat de adoptie de goede kant op gaat :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:23

Klote is dat, dat je zo veel wil en gewoon niet kan, ik ken het wel helaas.

Ik zou ook zeggen, pak 1 kamer (liefst die dan later ook voor jou blijft als ontprikkelruimte) en doe daar je ding. De rest zou ik zeker gebruik maken van zoveel mogelijk vriendjes. Ik zou willen dat ik die had :=

Enne, volgens mij ben jij net als ik vooral van dingen regelen, focus daar dan op want dat krijg je volgens mij wel goed voor elkaar op je eigen tempo. En dan de fysieke dingen proberen te laten.

Maar ik snap echt je frustratie, ik heb ook heel vaak gefrituurde hersenen en zou dan blij zijn met het geheugen en de mentale capaciteit van een goudvis :')

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:28

Ik herken het maar na 30 jaar huwelijk heb ik dát los gelaten, naar mijn idee kan ik ook niets qua klussen, mijn man daarentegen kan alles en is een pietje precies, ik heb geaccepteerd dat mijn toegevoegde waarde op dat gebied geheel nihil is, 0,0, noppes nada, maar ik kan heel goed koffie zetten, lunches serveren, het huis op orde houden en vooral gezellig en goed gemutst zijn, ik denk dat jij dat ook kan zijn dus haal die druk bij jezelf eraf, van je man hoeft het niet en omarm al je andere kwaliteiten!!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 15:14

Mer1980 schreef:
Och wat naar dat je je zo voelt ik snap heel goed dat je iets wilt bijdragen, maar vergeet niet: hij wilde dit maar met 1 persoon samen doen en dat is met jou! Dus die bijdrage heb je in ieder geval gedaan! Dikke knuffel.

En super leuk dat het zo klikt met de buren <3

Maar het is zo fijn om straks te bedenken dat ik het toch allemaal maar geschilderd heb! Ik ben in staat als een klein kind in een hoekje te gaan zitten mokken als ik het niet af mag maken :+

De buren heb ik expres al bezocht voor we een bod hadden gedaan, waren ze allemaal niet zo geweldig dan hadden we waarschijnlijk lager geboden. Het is echt onze droom plek/buurt!

Tijn8 schreef:
frustrerend zeg!
Kun je als tussenoplossing 1 kamer doen en dan het vriendje de rest?
Wel fijn dat de adoptie de goede kant op gaat :D

Dan heb ik maar 20% gedaan, voelt als falen :')

Prairy schreef:
Klote is dat, dat je zo veel wil en gewoon niet kan, ik ken het wel helaas.

Ik zou ook zeggen, pak 1 kamer (liefst die dan later ook voor jou blijft als ontprikkelruimte) en doe daar je ding. De rest zou ik zeker gebruik maken van zoveel mogelijk vriendjes. Ik zou willen dat ik die had :=

Enne, volgens mij ben jij net als ik vooral van dingen regelen, focus daar dan op want dat krijg je volgens mij wel goed voor elkaar op je eigen tempo. En dan de fysieke dingen proberen te laten.

Maar ik snap echt je frustratie, ik heb ook heel vaak gefrituurde hersenen en zou dan blij zijn met het geheugen en de mentale capaciteit van een goudvis :')

Maar ik ben van mening dat ik het wel kan, zo koppig ben ik namelijk _O-
Duurt alleen zo lang allemaal....

Ik ga voor een ontprikkel huis ipv kamer :j. Tot nu toe kom ik al tot rust zodra ik het huis in zicht heb, en dat terwijl het een mega bende is...

Regelen kan ik inderdaad goed, maar dat gaat me dan weer zo makkelijk af dat dat saai is. Ik voel me gewoon al 10 jaar compleet nutteloos en wil deze "uitdaging" gewoon afmaken want ik weet nu al dat als we een keer gaan bouwen, ik alleen maar mag project manageren :')

Die vriendjes zijn van mijn man, ik verdenk ze ervan dat ze elkaar "sparen" of een clubje hebben opgericht of iets. Belachelijk is het want ze zijn allemaal zo enorm goed in hun eigen vakgebied en voor echt alles is er wel iemand te bellen :x

maras schreef:
Ik herken het maar na 30 jaar huwelijk heb ik dát los gelaten, naar mijn idee kan ik ook niets qua klussen, mijn man daarentegen kan alles en is een pietje precies, ik heb geaccepteerd dat mijn toegevoegde waarde op dat gebied geheel nihil is, 0,0, noppes nada, maar ik kan heel goed koffie zetten, lunches serveren, het huis op orde houden en vooral gezellig en goed gemutst zijn, ik denk dat jij dat ook kan zijn dus haal die druk bij jezelf eraf, van je man hoeft het niet en omarm al je andere kwaliteiten!!

Stiekem moest ik hier wel een beetje om grinniken :D. Er staan hier iets van 20 koffiekopjes en geen enkele is van ons. Er ligt een kast vol met eten en dat is ook niet van ons :=

Er lopen hier mensen rond en die pakken hun eigen koffie en hun eigen eten, en meestal ook nog drinken voor mij _O-. Ik zorg wel voor broodjes van de bakker, daar gaat ons budget klussen O:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:13

Kan ik straks een paar van die vriendjes naar Frankrijk lenen? O:) :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:01

Klinkt als een super omgeving, zowel qua huis als vrienden ;)
En dat is heel veel waard!
Als je het zo graag zelf wilt doen en daar blij/ rustig van wordt, maakt het misschien toch ook niet uit als het iets langer duurt?

Anders is het stukje straks af en ga je jezelf vervelen ...hihi

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 19:31

Prairy schreef:

Wat mij betreft wel, maar ik denk dat je dan matties met ze moet worden :+

Er zijn niet zo heel veel vereisten geloof ik, je moet vooral hele domme humor hebben, ietwat vrouwonvriendelijke grappen kunnen waarderen en flauwe grappen uithalen in het kader van "een goeie grap mag vrienden kosten" :))

Sky_As schreef:
Als je het zo graag zelf wilt doen en daar blij/ rustig van wordt, maakt het misschien toch ook niet uit als het iets langer duurt?

Mij maakt het niet heel veel uit dat het wat langer duurt, maar manlief wil snel snel snel de vloer leggen en over. Het wachten is nu enkel op mij en tegelzetter vriend maar aangezien die met een dagje klaar is, krijg ik dus de schuld dat we nog niet over kunnen :Y)

Maar de slaapkamer zit nu geheel in de eerste laag verf! Hopelijk kan ik dan vrijdag de woonkamer gaan voorbereiden...

Afbeelding

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 19:34

Bielsje schreef:
Prairy schreef:

Wat mij betreft wel, maar ik denk dat je dan matties met ze moet worden :+

Er zijn niet zo heel veel vereisten geloof ik, je moet vooral hele domme humor hebben, ietwat vrouwonvriendelijke grappen kunnen waarderen en flauwe grappen uithalen in het kader van "een goeie grap mag vrienden kosten" :))

Sky_As schreef:

Mij maakt het niet heel veel uit dat het wat langer duurt, maar manlief wil snel snel snel de vloer leggen en over. Het wachten is nu enkel op mij en tegelzetter vriend maar aangezien die met een dagje klaar is, krijg ik dus de schuld dat we nog niet over kunnen :Y)

Maar de slaapkamer zit nu geheel in de eerste laag verf! Hopelijk kan ik dan vrijdag de woonkamer gaan voorbereiden...

[ Afbeelding ]

Is er nog 1 single? Klinkt als mijn soort humor _O-

Toch iets af kunnen maken **\O/**

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 19:48

Maddy_Paola schreef:
Is er nog 1 single? Klinkt als mijn soort humor _O-

Toch iets af kunnen maken **\O/**

Volgens mij heb ik er nog maar 1tje in de aanbieding maar die wordt dit jaar 50 :')

Je geeft het hem niet hoor, maar dat lijkt me wel een wat groot gat :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:43

Meh, wat heb ik een hekel aan raambekleding zeg!

Ik had álles uitgezocht, ik op black friday na de notaris met gierende banden naar het huis, alles opgemeten, alle gordijnen in het winkelmandje gedaan en serieus... Voor 4 ramen 2300 euro _-:(

Dus toen dacht ik, komt wel... Vervolgens kregen we een verlaagd plafond dus veranderden de maten :')

Weer opgemeten, tussen kerst en oud en nieuw weer in het mandje gedaan en jeej, er was meer korting! 2100 euro :x

Echt hoor, dat is toch rete duur??

Dus weer niet besteld. Zit ik ineens te kijken naar de vensterbanken en radiatoren, steken ze 18cm uit van de muur gezien :roll:
Plafondrails geen optie met de balken want al die balken hebben andere hoogtes door de verzakking...

Probleem in de woonkeuken is opgelost door het verlaagde plafond, maar wat dan met de woonkamer... Uiteindelijk de langste steunen gevonden voor aan de muur, de overgordijnen hangen dan vrij maar de inbetweens niet. Die moest ik dan maar op de vensterbank laten vallen -O-

Ik heb besloten dat ik voor mooi ipv praktisch ga, de inbetweens krijgen een soort klamboe effect en gaan gewoon tot de vloer :+

Nu dat is besloten ga ik weer even verder met goedkope gordijnen zoeken, ik heb de prijs al weten te halveren maar als een echte extreme cheapskate ben ik van mening dat het goedkoper moet kunnen. Lakens voor de ramen hangen misschien? _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:51

Ja raambekleding is enorm duur. Daar verkijken mensen zich echt op.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:01

Echt niet normaal hoor! In het vorige huis was ik voor een hele nette prijs klaar omdat ik PVC jaloezieën kocht in Polen _O-

Heb ik nu weer gedaan natuurlijk, maar daar kom ik niet mee weg bij 4 ramen |(

Ik leer hier wel van voor mijn nieuwe nieuwe huis ontwerp O:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:14

Als je ze op de vloer wilt laten hangen, zijn van die standaard gordijnen van Leen Bakker / Kwantum / Ikea dan geen optie?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:18

Hihi ik herken dit helemaal...
10 jaar geleden vond ik ook alles te duur.
Dus uiteindelijk beneden bij de Leen Bakker rolgordijnen gekocht
(https://www.bol.com/nl/nl/p/vouwgordijn ... _gQAvD_BwE beetje zon onderkant er aan, waren de enige die ik een soort van mooi vond)
En voor boven ben ik gewoon naar naar de action gegaan onder het motto "tijdelijk"

Jullie mogen raden hoe lang tijdelijk inmiddels duurt, ze hangen er inderdaad nog steeds...haha
Maar ik gok dat ik voor het hele huis (beneden verdieping, boven 4 kamers en zolder) nog geen 700 euro kwijt ben geweest aan (rol) gordijnen.

En aangezien we op zoek zijn naar een ander huis blijft het hier ook bij.

Maar ik ken het helemaal.... Net als lampen, ook al zon uitgave. Aangezien je voor het hele huis totaal wel iets van 18-20 lampen nodig hebt.

Oja, en wij wonen nu nieuwbouw. Ik vond de stuker toen ook te duur, dus wij geven de betonmuren gewoon glad geschuurd en geschilderd, en eerlijk? Ik vind het nog eens gewoon mooi... (En ook dat heeft 1000-en euros gescheeld)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Is het geen optie om op een stoffen beurs de stof te kopen die je wil en dan bij een naaiatelier te laten maken?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:34

Konstantine schreef:
Als je ze op de vloer wilt laten hangen, zijn van die standaard gordijnen van Leen Bakker / Kwantum / Ikea dan geen optie?

Daar redde ik het niet mee qua maten jammer genoeg :n

Sky_As schreef:
Hihi ik herken dit helemaal...
10 jaar geleden vond ik ook alles te duur.
Dus uiteindelijk beneden bij de Leen Bakker rolgordijnen gekocht
(https://www.bol.com/nl/nl/p/vouwgordijn ... _gQAvD_BwE beetje zon onderkant er aan, waren de enige die ik een soort van mooi vond)
En voor boven ben ik gewoon naar naar de action gegaan onder het motto "tijdelijk"

Jullie mogen raden hoe lang tijdelijk inmiddels duurt, ze hangen er inderdaad nog steeds...haha
Maar ik gok dat ik voor het hele huis (beneden verdieping, boven 4 kamers en zolder) nog geen 700 euro kwijt ben geweest aan (rol) gordijnen.

En aangezien we op zoek zijn naar een ander huis blijft het hier ook bij.

Maar ik ken het helemaal.... Net als lampen, ook al zon uitgave. Aangezien je voor het hele huis totaal wel iets van 18-20 lampen nodig hebt.

Oja, en wij wonen nu nieuwbouw. Ik vond de stuker toen ook te duur, dus wij geven de betonmuren gewoon glad geschuurd en geschilderd, en eerlijk? Ik vind het nog eens gewoon mooi... (En ook dat heeft 1000-en euros gescheeld)

Dat herken ik wel _O-.

Het is gewoon enorm jammer dat we hier 2 enorme ramen hebben waar auto's precies met hun koplampen inschijnen maar waar ook het uitzicht is. Wil ik het fatsoenlijk doen dan moet ik haast wel voor inbetweens en overgordijnen gaan. Gelukkig zijn die ramen niet authentiek dus die komen lekker niet terug in het ontwerp straks O:)

Prairy schreef:
Is het geen optie om op een stoffen beurs de stof te kopen die je wil en dan bij een naaiatelier te laten maken?

Ik heb 3 van zulke adresjes plus schoonmoeder. Schoonmoeder heeft last van dr handen, de andere adresjes hadden het gewoon te druk :=

Ik wilde eerst kant en klaar of laten maken, maar helaas... Volgende week hopelijk weer een lading staaltjes om te keuren.

Ik had trouwens hele goedkope gordijnen gevonden maar die had manlief afgekeurd _O-

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

O, ik ben vergeten te vermelden dat bijna al mijn ramen raamfolie hebben, ja ook al 10 jaar tijdelijk...hihi

Maar dat is misschien voor jou nu ook een tijdelijke goedkope optie?

Voor het idee

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

Offerte van de stoffeerder was bij mij €9000, alleen voor beneden.

Dus ik heb ook tijdelijke gordijnen en inbetweens.
Ook al 2 jaar inmiddels.

Van de Action en de Temu.
En gordijnen die ik uit mijn oude huis heb meegenomen.
En dat hangt allemaal aan douchestangen van de Action en de Gamma. Behalve het voorraam, die overspanning was er alleen bij Amazon.
Die heb ik in de dag geklemd.
Ik denk dat ik nog geen 200€ kwijt was voor alles.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:00

Sky_As schreef:
O, ik ben vergeten te vermelden dat bijna al mijn ramen raamfolie hebben, ja ook al 10 jaar tijdelijk...hihi

Maar dat is misschien voor jou nu ook een tijdelijke goedkope optie?

Voor het idee

[ Afbeelding ]

Dan is al het uitzicht weg :=
Ik zit nu iedere pauze uit het raam te kijken, dat is echt heerlijk en geef ik niet graag op...

Roodvos schreef:
Offerte van de stoffeerder was bij mij €9000, alleen voor beneden.

Dus ik heb ook tijdelijke gordijnen en inbetweens.
Ook al 2 jaar inmiddels.

Van de Action en de Temu.
En gordijnen die ik uit mijn oude huis heb meegenomen.
En dat hangt allemaal aan douchestangen van de Action en de Gamma. Behalve het voorraam, die overspanning was er alleen bij Amazon.
Die heb ik in de dag geklemd.
Ik denk dat ik nog geen 200€ kwijt was voor alles.

Ik kon echt niets vinden in de lengtes die ik nodig had... Maar, ik moet zeggen dat ik nu alle rails en beugels heb voor 150 euro, dat was acceptabel imo. We kunnen ze altijd later inkorten en in het nieuwe huis hergebruiken natuurlijk :))

Ondertussen hadden we een hele discussie over de gordijnen, ik had mooie en niet zo mooie gevonden. Duur en een stuk betaalbaarder zeg maar :Y)

Manlief vetode de goedkopere weg en vond dat ik de dure maar moest bestellen...

Afbeelding

Hij probeert me er gewoon in te laten lopen. 8 jaar geleden hebben we de badkamer verbouwd, alles in overleg, budget okee? Ja hoor. En al 8 jaar klaagt ie tegen iedereen dat ík dat veel te duur heb gemaakt allemaal :')