Wat is dit voor spin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:47

Nou bijna wel Suzanne, was echt horror en dan twee gillende dochters op de bank en man die met zijn benen omhoog zit :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:30

Deze knoepert maakte me vanmorgen aan het gillen. Op het toilet (alweer -O- )

Ik zag hem/haar voor ik ging zitten, zoef de toilet uit. Maar ja ik moest nodig, met de paniek wegslikkend toch gegaan. Wat een erg comische foto opleverde waar de schrik wel zichtbaar is. Deze plaats ik niet online uiteraard. _O-

Later was de spin zoek en bij een grondige zoektocht was hij/zij verstopt in de toiletrol. Ook een erg "fijne" plek. Brrrr

Afbeelding

Afbeelding

nine1987

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 22:39

"Mijn" spin is niet heel groot, maar ik heb wel een heel epos over 'm geschreven.. :))

Als je met een hoofd vol snot en overal pijn zit, dan ga je natuurlijk in bad.. Ff weken, hopen dat je je beter voelt.. (Helaasch..)

Enfin..

In ons huis is baden altijd gezellig.. "Baden met kijkers" hebben wij hier.. En onze vaste voyeur in de badkamer heet Bram..

Zoals velen van jullie weten, ben ik bang voor spinnen, maar voor Bram maak ik graag een uitzondering.. Zie je, Bram zit altijd gewoon ergens op de muur te chillen, rent niet zo hysterisch rond als z'n veel te grote neven en zorgt dat ik ook goed achter m'n oren was..

Al met al.. Prima gozert, die Bram.. Alleen moet hij gaan werken aan z'n issues..

Maar we dwalen af...

Wat ik me nu dus al een poosje afvraag.. Omdat Bram in onze badkamer woont.. Krijgt Bram dan wel genoeg eten binnen? Of gaat Bram zo op in z'n voyeurisme, dat hij in complete hongerstaking is gegaan?

Kan iemand mij vertellen of 't wel goed gaat met Bram?

Bram:
Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 02:55

Ik zou vliegjes gaan vangen voor Bram <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 07:41

karuna schreef:

Ik zag hem/haar voor ik ging zitten, zoef de toilet uit. Maar ja ik moest nodig, met de paniek wegslikkend toch gegaan. Wat een erg comische foto opleverde waar de schrik wel zichtbaar is. Deze plaats ik niet online uiteraard. _O-

Later was de spin zoek en bij een grondige zoektocht was hij/zij verstopt in de toiletrol. Ook een erg "fijne" plek. Brrrr

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat is een aardig formaatje in zo'n klein kamertje. Wel fijn dat je m zag voor je ging zitten. Zou iets voor mij zijn om m pas op te merken als ik al een boodschap aan het doen was :+

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 09:06

Karuna :wow: in de toiletrol, new fear unlocked :')

Ik vind Bram er persoonlijk niet meer zo gezond uitzien :o hij wordt wat aan de droge kant. Ik ken niets van valse wolfsspinnen maar ik zou Bram toch even aan de buitenkant van je huis zetten, zodat hij zelf een optimale plek kan zoeken, weer binnen of toch liever buiten :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 10:32

Mijn dochter weer in de stress, Anansie zat weer in haar huiskamer. Ik heb Anansie in onze huiskamer gezet de vorige keer en is dus teruggelopen of het is een andere spin. Maar nog meer stress, toen ik weer wilde komen was Anansie verdwenen en scharrelt dus in haar huiskamer rond. Of zou het de huiskamer van Anansie zijn?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 11:16

karuna schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Als je jezelf in zo'n kleine ruimte durft opsluiten met zo'n mutant, dan ben je niet echt bang van spinnen >;)
No way dat ik even die angst zou wegslikken omdat ik mijn ding moet doen, dan nog liever in mijn broek :wow: 8)7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:17

Nou inderdaad, ik ga dan ook echt niet even rustig zitten, kom gelijk met zwaar materieel :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:18

Beemsterkaas schreef:

Ik vind Bram er persoonlijk niet meer zo gezond uitzien :o hij wordt wat aan de droge kant. Ik ken niets van valse wolfsspinnen maar ik zou Bram toch even aan de buitenkant van je huis zetten, zodat hij zelf een optimale plek kan zoeken, weer binnen of toch liever buiten :)

Oké ff serieus.. Is Bram een valse wolf spin? Nee toch? Hij is 2 cm ofzo..

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:29

2 cm inclusief poten? Dan waarschijnlijk niet nee :') ik had verkeerd onthouden dat Bram een van de grote jongens in dit topic was :o maar zoals ik zei, ik heb nog nooit een valse wolfspin gezien. Ik zou deze zeker in je tuin zetten, die gaat het buiten beter doen!

Deze mag ook niet ontbreken, spinnetje op een werf:

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:38

Beemsterkaas schreef:
2 cm inclusief poten? Dan waarschijnlijk niet nee :') ik had verkeerd onthouden dat Bram een van de grote jongens in dit topic was :o maar zoals ik zei, ik heb nog nooit een valse wolfspin gezien. Ik zou deze zeker in je tuin zetten, die gaat het buiten beter doen!

[ Afbeelding ]

Familie van die van Karuna volgens mij :D

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:44

Britta31 schreef:
Mijn dochter weer in de stress, Anansie zat weer in haar huiskamer. Ik heb Anansie in onze huiskamer gezet de vorige keer en is dus teruggelopen of het is een andere spin. Maar nog meer stress, toen ik weer wilde komen was Anansie verdwenen en scharrelt dus in haar huiskamer rond. Of zou het de huiskamer van Anansie zijn?

Ik vrees dat er een knap vrouwtje in de buurt van de huiskamer van je dochter zit :D als hij daarheen blijft rennen. Nog maar een weekje of 2 volhouden, dan gaat het libido weer omlaag +:)+ met een beetje geluk heeft hij het vrouwtje al gevonden en heeft ze hem gedood :(:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:47

nine1987 schreef:
Beemsterkaas schreef:

Kan best zijn dat Bram nog een Brammetje is en moet uitgroeien naar een grotere Bram. En zou dan best een wolfspin kunnen worden. :D
Hoe lang zit Bram er al?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:48

Little_Gift schreef:
karuna schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Als je jezelf in zo'n kleine ruimte durft opsluiten met zo'n mutant, dan ben je niet echt bang van spinnen >;)
No way dat ik even die angst zou wegslikken omdat ik mijn ding moet doen, dan nog liever in mijn broek :wow: 8)7

Nou de paniek in mijn ogen was er echt wel. De bewijsfoto plaats ik niet online. Deur open en klaar voor de sprint. Het feit dat ik het durfde betekend dat ik mijn spinnenfobie langzaam aan aan het overwinnen ben. :+ Gv zei echt nope voor geen goud ga ik daarheen. Ik ga de trap wel op. Het was deze wc of de tuin :') ik doe echt mijn best om van die best onzinnige spinnenangst af te komen. Veel dichterbij dan dit is op me (of zoals een tijd geleden in mijn broek gekropen op de toilet %) ) maar die mistte een pootje. Deze had ze alle 8 nog.

Bram is schattig <3

Anansie heeft familie uitgenodigd. Of ze zit op spinder :))

Beemsterkaas familie van de spin hier misschien?

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:51

Haha spinder :')

Ja zeker familie deze 2! :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:52

Ze zijn eigenlijk best mooi, de poothaartjes zijn wel komisch, ik vraag me alleen af wat de functie daarvan is eigenlijk? Bescherming?

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:56

Goede vraag!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 13:04

nine1987 schreef:

Kan best zijn dat Bram nog een Brammetje is en moet uitgroeien naar een grotere Bram. En zou dan best een wolfspin kunnen worden. :D
Hoe lang zit Bram er al?[/quote]

Bram zit er nu ongeveer een week, misschien anderhalf..

En hij mag echt geen enorme Bram worden!!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 13:12

karuna schreef:
Ze zijn eigenlijk best mooi, de poothaartjes zijn wel komisch, ik vraag me alleen af wat de functie daarvan is eigenlijk? Bescherming?

In het geval van jouw spin liggen zintuiglijke en mechanische functie's het meest voor de hand. En wellicht ook communicatie.

Veel van die haartjes zijn tast- en trilharen. Ze registreren de kleinste trillingen in de lucht, op het web of op de ondergrond.
Sommige haartjes zijn chemoreceptoren, waarmee de spin geur- of smaakstoffen kan waarnemen (een soort “ruiken” en “proeven” via de poten).
Aan de uiteinden van de poten zitten vaak speciale borstelharen (scopulae) die door capillaire krachten of microscopische haakjes helpen bij het klimmen op gladde oppervlakken (glas, muren, plafonds).
In gedragssignalen (bijvoorbeeld balts) spelen de haartjes ook een rol, doordat ze contact- of geluidssignalen waarnemen en doorgeven.

Bij sommige soorten, zoals vogelspinnen, zijn er brandharen (urticerende haren) die ze kunnen afschuren en wegschieten als verdediging.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 13:15

nine1987 schreef:

Babootje schreef:
Hoe lang zit Bram er al?

nine1987 schreef:

En hij mag echt geen enorme Bram worden!!!

Dan kan het goed dat Brammetje nog Bram moet worden. En het kan goed dat Brammetje nog broertjes en zusjes heeft.
Ik zou m inderdaad lekker buiten zetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 13:20

Toen onze Bram een Brammetje was…… dan vind ik hem nog niet schattig hoor :n
Als hij bij zijn vriendin komt krijg je allemaal kleine Brammetjes he die ook groooooot worden :x

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 14:06

karuna schreef:
Little_Gift schreef:

Nou de paniek in mijn ogen was er echt wel. De bewijsfoto plaats ik niet online. Deur open en klaar voor de sprint. Het feit dat ik het durfde betekend dat ik mijn spinnenfobie langzaam aan aan het overwinnen ben. :+ Gv zei echt nope voor geen goud ga ik daarheen. Ik ga de trap wel op. Het was deze wc of de tuin :') ik doe echt mijn best om van die best onzinnige spinnenangst af te komen. Veel dichterbij dan dit is op me (of zoals een tijd geleden in mijn broek gekropen op de toilet %) ) maar die mistte een pootje. Deze had ze alle 8 nog.

Zelfs de foto met tas vlak naast dat gedrocht is erover!
Dat alleen al is echt noooooo way!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 14:07

Beemsterkaas schreef:

[ Afbeelding ]

Gaaaaaaatverdamme!!! Voor de enige keer dat ik bokt vanop een pc en de foto's dus niet in spoilers verschijnen maar levensgroot op het scherm... Echt... Dit is geen spin meer... Dit is een alien! |( |( |( |(

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:56

nine1987 schreef:
nine1987 schreef:

Hoe lang zit Bram er al?

En hij mag echt geen enorme Bram worden!!![/quote]

Nien ik denk dat dat echt wel een valse wolfsspin is als ik naar de tekening kijk