Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 13:31

SNUFFELSANTA WEEK37 ZONDAG schreef:
Als jouw hond een dierenwinkel zou binnenlopen: waar rent hij/zij als eerste heen?

Beide naar de brokjes en koekjes afdeling. Haha… Senna kijkt en ruikt graag aan alles wat ze niet mag eten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saar haar poot zat hier in het verband. Die heeft haar teen geamputeerd gekregen van het zomer. En na verbandwissel zoveel mocht ze mee naar de dierenwinkel.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 15:16

#SNUFFELSANTA WEEK37 ZONDAG schreef:
Als jouw hond een dierenwinkel zou binnenlopen: waar rent hij/zij als eerste heen?

Onze honden gaan niet echt vaak mee naar de dierenwinkel, ook te zien aan de foto’s. Blue was hier nog een pup :+

Nuts doen we sowieso geen plezier met winkels of plekken waar veel vreemde mensen zijn. Die gaat liever voor een lekkere wandeling mee in de auto.

Blue zou denk ik richting de snacks gaan en daarna voor de zekerheid nog even een rondje langs de speeltjes!

Afbeelding

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:09

Wat een leuke foto van Nuts <3

Een geamputeerde teen klinkt heftig, hoe komt zoiets Bo_Y?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:56

VillaNeusjes schreef:

De knuffels
Met verjaardag en dierendag mogen ze iets uitkiezen uit de dierenwinkel en leslie zoekt dan tussen de knuffels in het schap en pakt er een uit
En amigo gaat naar de snacks en kiest altijd van die vies ruikende pezen

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:58

Ik gok de snacks, maar hij is al wel een tijdje niet mee geweest naar de dierenwinkel.
Maar eten=life dus :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:10

Oke, die laatste vakantieweek was ineens ontzettend druk _O- Maar met mijn hulpjes hebben we de maten op kunnen meten :D
Afbeelding
Parker:
A 50
B 15
C 48
D 54
E 62
F 60
H 52
L 35
M 16

Jarvis
A 45
B 15
C 45
D 51
E 62
F 60
H 50
L 35
M 13

Verder zijn hier voor zowel mij als de heren geen allergieën zoals bijvoorbeeld noten of lactose :D

Oke, ik heb heel wat snuffelsanta vragen bij te werken nu ik eindelijk weer eens een pc voor m'n neus heb. Komt ie _O-
Citaat:
WEEK 32 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Is jouw hond meer een luilak of een energiebom?
Zondag; Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?

Ze zijn van beide. Als we een relaxte dag hebben is het helemaal goed, maar gaan we een lange wandeling maken of sporten zijn ze er ook helemaal voor in :):) Het gekste trekje van Jarvis is dat hij mensen uitdaagt tot spel door ineens voor je te gaan staan, een half blafje te geven en met z'n achterpoten te vegen. Parker gaat graag ineens in de zit-op zitten. Hij doet het correct dus dan mag het van mij, en hij weet dat hij er kriebels en aandacht mee krijgt :')

Citaat:
WEEK 33 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet?
Zondag; Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?

Haha lastig, ze zijn eigenlijk echt dol op alles _O- Het enige wat ze wel enthousiast aannemen maar vervolgens niks mee doen is kamelenkophuid. Ik denk dat dat het enige is waar ik ze minder blij mee maak := Ooooh ja hoor! Als we bij mijn ouders blijven eten en we halen patat bij de snackbar vandaan, dan delen we de laatste paar patatjes met ze. Nouja, mijn moeder. Ze hebben een heel ritueel waarbij ze netjes moeten zitten, mijn moeder in de tussentijd de patatjes op grootte sorteert, en er een aankondiging komt dat de patatjes op zijn (''én de laatste!'', terwijl ze de beide grootste patatjes nog even omhoog houdt) :')

Citaat:
WEEK 34 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Team piep, team pluche of team touw?
Zondag; Heeft jouw hond een bepaalde 'stijl'? (stoer, schattig, teer zieltjes, gothic, chic en truttig, wild?)

Haha, team piep en pluche. Daar maak je ze helemaal gelukkig mee! Parker kan een knisper ook nog waarderen erbij :D
De jongens hebben niet echt een bepaalde stijl, wel een beetje kleurtjes (Jarvis heeft veel blauwe riemen, Parker groen qua riemen maar zo'n beetje al het andere (zoals tuigjes en badjas) is in oranje _O-)

Citaat:
WEEK 35 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Is jouw hond een modderfan of blijft ‘ie liever schoon en droog’?
Welke bijnaam gebruik jij het meest voor je hond?

Jarvis is team schoon en droog, Parker is team bagger _O- Jarvis loopt om waterplassen heen als het een beetje kan, Parker wil graag ontdekken hoe diep een waterplas is :')
Eigenlijk heel simpel Jarv en Park, de afkortingen dus :P Maar voor de rest draak, draakie, monster, ParkieBarkie, Jarvie en hun volledige naam als mijn geduld op raakt :')

Citaat:
WEEK 26 woensdag #SNUFFELSANTA schreef:
In het kader van lootje trekken en verlanglijstjes:
Als jouw hond een verlanglijstje mocht maken, wat zou daar dan op staan?
(Als je geen rekening hoeft te houden met kosten, ruimte of andere beperkingen etc)
#SNUFFELSANTA WEEK 36 zondag schreef:
Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

Een eigen zwembad, huis met tuin, onbeperkte snackvoorraad. Stiekem kan ik me volledig vinden in hun wensen _O- En jaaaa, zeker :')
Afbeelding
Afbeelding
Verder hebben ze een regenjasje en badjas zodat ik ze wat droger mee naar de slaapkamer kan nemen na een regenachtige avondwandeling, en een badjas voor na het zwemmen wat ze twee keer per maand doen in het hondenzwembad :D

Citaat:
SNUFFELSANTA WEEK #37 woensdag schreef:
Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Ik vind het altijd leuk om mijn pakket te vullen met van alles wat als de hond dat leuk vind; wat lekkers (zoals een snackje), iets gezonds (zoals bijvoorbeeld natuurlijke poedertjes voor over een likmat heen passend bij de hond), wat leuks (speelgoed waarvan ik weet dat de hond dat leuk vind aan de hand van wat ik kon vinden). Ik hoop vooral dat bij het geven van het cadeau de ontvanger er (langere tijd) wat aan heeft :D
Oeh, van die weet ik het voor Parker. De voerbak die ze als proeverij bij onze favoriete dierenwinkel hebben staan _O- Eén rechte lijn :') Jarvis zou denk ik iets verder doorlopen, maar naar de snackafdeling gaan en alles opeten wat op zijn hoogte ligt :))

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:31

Citaat:
#SNUFFELSANTA WEEK #37 woensdag schreef:
Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Ik probeer een afwisselend, maar ook passend pakket te maken.
En ik doe een poging om ook nog een beetje origineel te zijn. :o

Citaat:

Luna gaat rechtstreeks naar de snacks!
Die liggen voor haar vaak ook op grijphoogte. :+

Nova heeft keuzestress, want bal = life, maar snacks = ook life. :')

Wat een stoere foto's Tigress!
De eerste met het meetlintje is ook heel cute, leuke hulpjes <3

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

Citaat:

Zhena en polly lopen linea recta naar het stinkvak met botten, pezen etc. Maar dat komt ook omdat ik Zhena de kippen niet heb laten zien :+ Want dan heeft ze waarschijnlijk voorkeur voor levende snacks :Y)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Wij zijn er ook nog! Het huis wordt verbouwd en het is allemaal een beetje een chaos geweest de afgelopen tijd (eigenlijk sinds we terug uit Canada zijn :D ). Volgens mij heb ik maar 2 vragen gemist, dus bij deze!

#SNUFFELSANTA WEEK #37 woensdag schreef:

Dit vind ik een lastige! Het ligt erg aan de situatie. Aan mijn beste vriendin haar hond vind ik het leuk om iets 'uitdagende' snacks te geven (vooral omdat zij zelf het liefst onherkenbare snacks geeft - als in, zo bewerkt dat je niet ziet wel dier het was ;) ) - niks te heftigst, maar een konijnenoor, of iets anders met haar vind ik dan wel heel leuk. Of met kerst een snack adventkalender. Of als ik weet dat iemand agility doet, dan kijk ik wat daar bij past. Een paar jaar geleden heb ik voor een secret santa een tugtoy van een goed merk gegeven voor bij de agility training. Vaak vul ik wel aan met wat kleinere dingen, maar vooral eetbaar. Speeltjes die snel kapot gaan probeer ik te vermijden. En iets met kerst thema vind ik ook altijd leuk om toe te voegen!

Beide vinden ze het super leuk om naar de dierenwinkel te gaan. Was in Canada 1 van de enige plekken waar ze naar binnen mochten! Layla wilde nog wel eens een snack mee pakken (vooral de fancy koekjes die bij de kassa open en bloot staan :+ ). Beer komt aan niks, maar snuffelt wel graag bij het eten. Layla vindt het ook heel leuk om langs alle zakken voer te gaan en daar flink te snuffelen. Maar hun meest favo plek is de kassa, omdat ze in Canada daar altijd een snack kregen :D

Afbeelding

Onze kleine meid is gisteren 3 jaar geworden!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Dat dierenwinkels die snacks open en bloot op grijphoogte hebben staan vind ik wel altijd dapper van ze :=
Bij mijn dierenarts staat trouwens ook zo'n rek vol onverpakte kauwsnacks, maar gelukkig is Plucky vaak meer geïnteresseerd in de andere patiënten :P

Damelza

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:55

Ik ga vanavond even alles bijlezen maar wij zijn nu onderweg naar Park Berkenrhode (vlakbij Otterlo). Iemand toevallig nog aanraders voor de omgeving? Of activiteiten / leuke dierenwinkels.

VillaNeusjes

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:01

Toen Hoax nog een jonge puber was en niet helemaal snapte dat je ook achter een rolstoel kan lopen liep ie spontaan in het gangpad de stellingen in waardoor er vanalles naar beneden viel..... 1 grote chaos. De petsplace hier is erg krap, ik pas precies door de paden. Gelukkig kende ik de manager en is dat een vriendin en kon die er om lachen en nodigde ons uit gewoon te komen oefenen want dan hadden ze wat te doen :')

@Tigress die for met meetlint is goud! Heb jij nou ook moeite met het vinden van passende jassen? Fiet was half teckel en dat was soms best een drama.. We hebben wel een keer via Zweden een hurtta jas kunnen krijgen in teckel maten maar die verkopen ze niet in Nederland zelf (ook niet de complete overalls toendertijd omdat er geen markt voor is hier verklaarde hurtta). Gelukkig ben ik handig op de naaimachine en kan ik zelf wel maken of aanpassen maar als je dat niet kan lijkt 't me best lastig nog. Ik vraag me altijd af hoe andere mensen dat doen met dit soort rassen...

@Oshaa zijn er als je Nederland vergelijkt met Canada nog andere grote verschillen hoe men met hun honden om gaat of qua huisvesting oid?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Citaat:

Bailey gaat regelmatig mee, ze moet dan altijd een uitgebreid rondje snuffelen bij de snacks dus ik gok dat dat d'r eerste stop zou zijn als ze in d'r eentje zou gaan. :))

Wat een leuke foto's komen er voorbij <3 Wij zijn een midweekje naar Duitsland (even bijkomen van het klussen en verhuizen, stond al gepland voordat we dit huis kregen maar komt mooi uit want we zijn kapot :') ), Bailey heeft het al helemaal naar d'r zin:

Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

Citaat:

Ravi gaat denk ik naar de snacks, maar speeltjes zeker die met een bal, zijn toch ook wel heel aantrekkelijk :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Wat een prachtplek Mandarijn! Lijkt me heerlijk, er even tussenuit :j

Ik was net naar de Pets Place voor mijn lootje en kwam (natuurlijk) weer buiten met wat voor Plucky. Zo'n platte eend. Hij is helemaal aan, volgens mij mag ik al zijn andere speelgoed hebben op dit moment :')
Voor mijn lootje moet ik nog even verder zoeken of online bestellen, ik kwam er hier niet aan uit, veel te veel opties haha.
Waar halen of bestellen jullie gezonde en lekkere snacks voor de honden?
De vorige keer heb ik bij Neusje van Geusje besteld, maar er zijn er vast nog veel meer.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Pfoe dit is een lastige, ik denk dat het vooral is wat vooraan ligt, want ze vind alles leuk! Lekkers, speelgoed, medewerkers, bezoekers, planten met bloem om aan te ruiken (serieus ze is altijd heel schattig aan bloemetjes aan het snuffelen)