Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:22

Eske_B schreef:
Nee, wel verzendlabel aangemaakt. Ze is zelf navraag gaan doen bij pakketpunt en die konden wel de status zien (bij sorteercentrum), maar dat was maandag. Heb gelukkig wel thuisbezorging gekozen, dus het zal niet ergens opeens op een pakketpunt liggen.

Handig van de boeken!

Wij kunnen als pakketpunt niet meer zien qua informatie dan dat jullie kunnen zien.
Als het echt verstuurd is krijg je deze bevestiging automatisch via Vinted. Krijg je dit niet dan is er ook niks verstuurd.

Edit: nadat pakket is opgehaald door chauffeur kunnen wij zelf niks meer zien. Hiervoor hebben wij de gegevens nodig die de verzender heeft gekregen.
Laatst bijgewerkt door maitestar23 op 20-08-25 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:22

Als ze de trackingsnummer heeft dan kan ze dat invoeren op Vinted zodat die het kan gaan volgen. Dit is ook handig met uitbetaling als je het goed binnen hebt gekregen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:05

Haar trackingnummer is niet anders dan die ik heb toch?

Apart verhaal iig, wel iemand met ruim 50 vijfsterrenreviews. Met geld kan dat ook nog wel een dingetje worden, want hij staat nog niet op verzonden. Zou eigenlijk niet weten waarom iemand erover zou liegen. Misschien met scannen iets fout gegaan? In de DHL app staat hij namelijk onder Je pakket gaat retour naar [mijn naam], wel haar naam als afzender.

Eerste keer dat ik dit meemaak na toch best veel aankopen.

maitestar23

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:16

Bij mijn klant die gescamd werd er uiteindelijk in de chat screenshots gestuurd dat het pakket was aangekomen en dat hij moest klikken op 'Alles is oke'. Dus hij moest van diegene al aangeven dat pakket was ontvangen en alles goed was zonder dat hij het pakket in handen had.
Uiteraard hadden wij niks voor hem liggen en gelukkig had hij nog nergens op geklikt.

Nu zullen de meesten hier dat niet doen, maar 2 op de 10 misschien wel en dat is dan toch weer leuk cashen voor die lui...

Maar als je in de dhl app het pakket wel kan zien dan moet het wel goedkomen, misschien een foutje in de connectie tussen dhl en Vinted.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:21

Oh Maite, nooit gedacht dat scammers het zo ook zouden proberen. Zulke lui {:)-:(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 20:26

Ooh dat is heel nare scam, ga ik alert op zijn! In de DHL app staat ook dat het pakket nog 'niet ontvangen of verwerkt' is. Volgens DHL moet ik met vragen bij de verzender zijn, dat is Vinted denk ik? Eerst maar even tot eind vd week afwachten of het niet bezorgd wordt.

M'n andere aankoop is wel bezorgd, 2 gloednieuwe babyflesjes voor maar 3 euro *\o/*

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:05

Heeft er ondertussen hier al iemand wat uit Duitsland gekocht? Hoe vlot was dat binnen? Ik heb leuke schoenen gezien, maar ik ben ze echt volgende week zondag nodig dan. Is dat realistisch?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:11

prugelpiet schreef:
Heeft er ondertussen hier al iemand wat uit Duitsland gekocht? Hoe vlot was dat binnen? Ik heb leuke schoenen gezien, maar ik ben ze echt volgende week zondag nodig dan. Is dat realistisch?

Mijn pakket met UPS heeft er 4 dagen over gedaan. En die komt uit de buurt van München en is in Deventer afgeleverd.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:12

Dhl heeft ook storing gehad, dus misschien dat dat meespeelt.

Prugelpiet, mijn ervaring is 2-3 dagen, maar het is maar net wanneer de verkoper verstuurd. (Hier tot nog toe enkel dpd en ups uit De gehad)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:22

Ik had via ups iets binnen gekregen vanuit Duitsland, dat was er binnen twee dagen

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:22

Eske_B schreef:
Ooh dat is heel nare scam, ga ik alert op zijn! In de DHL app staat ook dat het pakket nog 'niet ontvangen of verwerkt' is. Volgens DHL moet ik met vragen bij de verzender zijn, dat is Vinted denk ik? Eerst maar even tot eind vd week afwachten of het niet bezorgd wordt.

M'n andere aankoop is wel bezorgd, 2 gloednieuwe babyflesjes voor maar 3 euro *\o/*

Als het volgens DHL ook nog niet ontvangen is dan vrees ik dat er niks onderweg is. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat en waar de verkoper evt mee gaat komen.

De verzender is degene waar je wat bij gekocht hebt, zij moet onderzoek laten starten als het pakket weg is.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:27

foxy80 schreef:
Oh Maite, nooit gedacht dat scammers het zo ook zouden proberen. Zulke lui {:)-:(

Oh joh, we hebben al dingen gezien. En je weet dan dat het niet echt is, maar het ziet er zo verdomd echt uit.

Zo was er iemand die bijv het niet via Vinted wou verkopen, dus klant is met verzender overgestapt naar Instagram en daar kreeg de klant een link naar een iDeal pagina, zogenaamd geheel van Vinted.

De klant was een heel jong meisje en stond bij mij aan de balie. Ik wist 100% zeker dat het echt geen link was van Vinted, maar jeetje wat zag het er echt uit. Zelfs nog een vaste klant er bij geroepen en we hebben echt met verbazing naar die site staan kijken.
Gelukkig had dit meisje nog niks betaald, maar ging om veel geld.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:59

Mijn dpd pakket uit NL (naar DE) ligt al 8 dagen stil. Als ik de dpd link open vanuit vinted staat er dat het afgeleverd is op het pakketpunt (kan ik zien op de kaart) maar als ik de link open via de mail die ik heb gekregen ligt het nog op een depot verderop. Gaat dit nog goedkomen? Ik ga over een paar dagen op vakantie :')

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 23:11

rocky_1995 schreef:
Heeft iemand van jullie al wel eens te maken gehad met chronopost? Ik heb wat uit Frankrijk besteld en kon alleen voor dpd kiezen. Dat gaat bij mij eigenlijk altijd wel prima, maar nu zie ik dat ze in Frankrijk dus eerst chronopost gebruiken. Inmiddels is er vanaf zaterdag al geen nieuwe update meer en staat die nog steeds op dat die met de chauffeur onderweg is. Nu lees ik de reviews van chronopost en daar word ik niet blij van. Wie kan mij geruststellen dat het wel aankomt? %)

Als we het over vertraging hebben... Inmiddels is mijn pakketje al 18 dagen onderweg en staat er in de track and trace nog steeds enkel de update hierboven.

Hoelang duurde het bij jullie tot het pakketje aankwam?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 06:29

prugelpiet schreef:

Ik heb toevallig mijn eerste aankopen gedaan, ene pakket is gisteren verzonden en moet op 25-26 augustus aankomen. Ik hoop dat de tweede vandaag gaat en tegelijk aankomt. Volgens mij kun je het prima gokken, maar dan zou ik wel eerst bij de verkoper checken wanneer die het kan verzenden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 12:27

prugelpiet schreef:

Ik heb wel verkocht naar Duitsland, via DPD. Dat had ik dinsdag opgestuurd en lag vrijdag van die week op het pakketpunt!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 12:38

iirrssjjee schreef:
prugelpiet schreef:

Ik heb wel verkocht naar Duitsland, via DPD. Dat had ik dinsdag opgestuurd en lag vrijdag van die week op het pakketpunt!

Hier hetzelfde, versturen gaat heel snel, dus ontvangen vast ook, mits de verzender niet treuzelt natuurlijk.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 13:25

Voor mij idem! Met UPS. Ene dag verzonden en volgende dag melding dat het er lag. Dat was een foutje, maar de dag nadien was het er wel!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:06

Beetje dommig van mij. Ik zag een corduroy blouse in terracotta, zoek ik al heel lang. Gelijk gekocht. Krijg ik hem, is het gewoon rood. Kijk nog eens naar de advertentie, staat er bij de specificaties inderdaad wijnrood :=

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

CastaMickey schreef:
Mijn dpd pakket uit NL (naar DE) ligt al 8 dagen stil. Als ik de dpd link open vanuit vinted staat er dat het afgeleverd is op het pakketpunt (kan ik zien op de kaart) maar als ik de link open via de mail die ik heb gekregen ligt het nog op een depot verderop. Gaat dit nog goedkomen? Ik ga over een paar dagen op vakantie :')

Denk niet dat deze nog aan gaat komen, jammer want ik wilde het graag hebben. Dpd reageert ook niet en de verkoopster ook niet. Ligt al 10 dagen stil nu en nog steeds verschillende info in de mail vs vinted

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Ik heb ooit 2-3 weken gewacht op een pakketje van DHL dat stil lag, dus het zou nog kunnen komen.

Verkoopster van mijn pakketje heeft nu contact met Vinted, die gaan denk ik onderzoek instellen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

Heb hier een prachtige zijden jurk binnen na 3,5 weken onderweg, zooo blij dat hij uiteindelijk aankwam!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Eske_B schreef:
Haar trackingnummer is niet anders dan die ik heb toch?

Apart verhaal iig, wel iemand met ruim 50 vijfsterrenreviews. Met geld kan dat ook nog wel een dingetje worden, want hij staat nog niet op verzonden. Zou eigenlijk niet weten waarom iemand erover zou liegen. Misschien met scannen iets fout gegaan? In de DHL app staat hij namelijk onder Je pakket gaat retour naar [mijn naam], wel haar naam als afzender.

Eerste keer dat ik dit meemaak na toch best veel aankopen.

Dit klopt wel hoor, heb ik al meerdere keren gehad. Je krijgt dan eerst de melding dat het retour gaat naar jou. En pas als het de grens over gaat naar DHL komt deze in de app te staan.

Als goed is heeft zij bij bpost een andere t&t en kan ze daar ook info over geven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:34

Ah dus jij hebt het vaker gehad? Verkoopster is weer naar pakketpunt geweest: het verschijnt pas in de DHL app als Bpost het pakket heeft overgedragen aan DHL en afgelopen week waren er problemen bij Bpost. Dus het ligt nog ergens in België.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:36

Ik heb net een shirt binnen gekregen, het hele ding ruikt naar schimmel/oude muffe schuur. Hij is verder erg mooi maar die geur :r