Prairy schreef:Als je slim bent dan top je ze, zeker de munt, en zet je die in water. Dus af knippen net boven de 1e of 2e set bladeren.
Dan krijg je met wat mazzel stekken (even alle blaadjes behalve de bovenste eraf halen), maar waar je vanaf knipt loopt dan op 2 ogen weer uit, dus een bossigere plant.
Je kunt ze ook vaak prima splitsten, vinden ze meestal ook lekker, meer ruimte en jij meer planten.
Oh bedankt voor de tip(s). Ga ik eens uitzoeken dan binnenkort. Wel slim om te proberen ja, zodat ik er zoveel en zolang mogelijk plezier van kan hebben.
Bij de Lidl vandaag kocht ik ook nog basilicum. Vind dat heerlijk vers dus werd ook wel eens tijd dat er een plantje kwam. En via vinted heb ik een vijzel gekocht welke ik nog ben gaan ophalen bij het pakket punt. Heeft me tov nieuwprijs in de winkel weer €8 bespaard en deze is ook nog nieuw. Eens kijken of de poeders maken hier wat makkelijker mee gaat.

Verder vandaag meer kwijt met de boodschappen bij de Lidl als de bedoeling was. Ik ben toch nog gezwicht voor wat producten welke impulsieve aankopen zijn, zoals verse aardbeien en een doosje aardappel gratin met broccoli van het delicieux assortiment (hadden ze nog over van kerst en ik vind die altijd zoooo lekker dus kon het niet weerstaan wat mee te nemen nog haha). Wel gepland: aanvullen van pasta’s, met name tricolor wat ook Lidl nu in huis had. Die tricolor spaghetti bv vind ik altijd erg fijn. Ook nog wat Mutti tomaten stukjes in blik en gezeefde tomaten meegenomen, welke nu bij Lidl korting hadden.
Met wat ik nu in voorraad heb voor pasta saus, kan ik 2 volle slow cookers aan het werk gaan zetten de komende dagen. Dan kan ik de vriezer mooi weer aanvullen