Pantry challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:06

Gewone aanbiedingen vind ik niet zo interessant, maar echt goede aanbiedingen, boven de 50% korting bijvoorbeeld, dat zou ik wel handig vinden om te volgen/delen :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 20:51

Ik zou zeggen, zet het gewoon hier in het topic, toch? Wel inderdaad minimaal 50% :$

Wij gaan in februari ook lekker door *\o/*

Vandaag weer naar Frankrijk gereden met een krat vol eten.

Wat spek en ei en een beetje snaai gehaald, morgen uit eten (met extra punten sparen bij The fork app, 20€ aan punten), maar verder lekker spul mee van thuis!

Vandaag pasta schotel met wat extra groente uit de tuin en koelkast :j

Soepballetjes, tijd geleden dat ik die gegeten heb, vroeger heb ik me daar ongans aan gegeten, meestal ook gewoon zonder soep :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:18

Wat mij betreft kunnen leuke aanbiedingen idd zeker hier gedeeld worden.

Hier ondertussen een weekmenu bedacht voor komende week (we eten niet strak volgens een schema per dag maar ik heb dan wel alles in huis voor alle gerechten en kijk dan per dag hoe het uitkomt. Op maandag en woensdag sws altijd makkelijk ivm voetbal trainingen van m’n zoon en man) waarbij ik de vaste boodschappen op dinsdag via AH krijg thuisbezorgd en vanaf woensdag wil ik ook nog even langs zowel ALDI als LIDL, want ze hebben vanalles wat ik komende week uit de folder wil hebben <<)

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de dehydrate functie van de airfryer en begonnen met blauwe bessen. Leuke uitdaging haha. Ik wil graag fruit poeders e.d. gaan maken om de kefir en dergelijke van de hond mee op te vrolijken, just for fun. Maar wil er ook voor onszelf uienpoeder enz mee gaan maken.

Ben niet ontevreden voor de eerste keer maar ik moet wel Echt een vijzel hebben wil ik het echt tot poeder kunnen maken. De keuken machines en m’n hamer e.d. krijgen het niet voor elkaar helaas- had ik wel al gedacht maar ik wilde het toch al proberen ondanks dat ik nog geen vijzel heb haha.

Het is ook geen grote hoeveelheid verder, was wat ik toevallig nog had liggen.

Afbeelding

Prairy

Re: Pantry challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 22:39

Probeer volgende keer eens om ze kleiner te maken, schijnbaar is door de schil lastig om het echtv droog te krijgen. Na poeder maken ook nog even terug voor laatste vocht eruit, als je het tenminste wil bewaren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:47

Ja ik las toevallig ook nog een tip om de schil even in te snijden vooraf, dat zou ook al goed zijn. Maar ze zijn an zich goed gedroogd wel, zelfs de dikste waren gewoon helemaal droog. T probleem is dat m’n keuken machine dit niet kleinmaakt helemaal; niet alles mee pakt zeg maar. En dat heb ik ook als ik bv de verse knoflook tenen kleinmaak; er is altijd een deel wat niet mee gepakt word zeg maar dus het is niet dat het aan de bessen ligt perse en het droog proces. Iemand anders gaf me de tip om eens voor een elektrische koffiemolen te kijken.

Hetgeen wat wel fijn gemalen is geworden is echt poeder zoals ik het wilde hebben en droog is het ook echt, alleen moest gewoon alles gemalen zijn ipv deels _O- Ik ben nu dus aan’t kijken voor een vijzel waarmee ik het verder kan fijnmaken met de hand bv.

Had al een tijd een vijzel op de wishlist staan, maar ik ga daar even nu asap werk van maken haha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 22:50

Ik heb ook een elektrische koffie molen, dat werkt voor kleine hoeveelheden best prima.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:17

Zojuist fijne aanbieding gescoord bij Dirk: Knorr Wereldgerechten voor € 0,99 *\o/*
Ik heb 4 pakken Kip Tandoori en 1 pak Kip Madras meegenomen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:13

Prairy
Ja misschien iets om in de toekomst eens naar te kijken. Ik heb nu via Vinted met geld in m’n portemonnee een vijzel gekocht welke nog nieuw is, van de Hema. Die ligt bij het dhl punt al - gisteren verzonden - dus die ga ik morgen even ophalen en dan binnenkort nieuwe poging haha!

Zolala
Dat zijn altijd leuke aanbiedingen om in te slaan met dat soort pakketten. Lekker!

Ik heb vandaag 2 nieuwe kruiden planten gekocht bij de ALDI. Benieuwd hoelang ik daarmee vooruit kom. Een peterselie plant en een munt plant, beiden best groot ook (2,49 per stuk). Zal hiermee iig besparen tov verse kruiden kopen welke al voorverpakt in de koeling liggen bij de supermarkt etc. Al is het wel weer duurder als ze zelf groeien, maar dit is dus ook gewoon even gemak hihi. Ze hadden ook rozemarijn en laurier waar ik ook nog over getwijfeld heb - misschien ga ik toch nog even terug voor die :j

Afbeelding

Verder hier deze week wel weer met de boodschappen vanalles gekocht voor het weekmenu, maar ik probeer wel alsnog ook eerst te kijken wat er in voorraad is en dat te gebruiken, in ieder geval deels plus heb het merendeel van de boodschappen voor het avondeten in ieder geval samengesteld aan de hand van bonus/actie producten bij AH, Aldi en Lidl. Heb bv vandaag wel verse soepballetjes meegenomen en mix voor soep maar de groenten, vermicelli e.d. heb ik wel nog gewoon thuis in voorraad dus de groentemix ga ik vanuit de vriezer samenstellen. Met boodschappen uitgaves zijn we de laatste tijd wel echt sprongen aan ’t maken in positieve zin. Word steeds makkelijker in minder zooi/snaaigoed te kopen en echt te focussen op wat nodig is (al ‘mag' voorraad aanvullen dan wel vind ik) en meer nadenken over slimmer/anders inkopen.

Heb ook nog wat ingrediënten liggen welke echt opgemaakt moeten worden, met name vers fruit, dus daar wil ik ook nog even mee aan de slag een dezer dagen. O.a. appel, peer en banaan ligt er nog, dus daar kan ik vast wel wat leuks mee bedenken.

Bij de ALDI heb ik me wel nog even laten gaan met wat niet perse nodige producten maar kan het soms niet laten haha. Ze hebben nu Italiaanse producten veelal in de aanbieding dus ik heb weer leuke tricolor pasta meegenomen, 2 zakken van 500g. En bij de lidl wil ik nog de tricolor spaghetti extra meenemen die deze week in de aanbieding is. Maar pasta voorraad bijvullen is voor mij wel zo’n uitzondering waar ik altijd toch mee doorga omdat we best hard door de pasta heen gaan altijd en ik heel graag veel afwisseling heb.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 21:09

Als je slim bent dan top je ze, zeker de munt, en zet je die in water. Dus af knippen net boven de 1e of 2e set bladeren.

Dan krijg je met wat mazzel stekken (even alle blaadjes behalve de bovenste eraf halen), maar waar je vanaf knipt loopt dan op 2 ogen weer uit, dus een bossigere plant.

Je kunt ze ook vaak prima splitsten, vinden ze meestal ook lekker, meer ruimte en jij meer planten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:56

Prairy schreef:
Als je slim bent dan top je ze, zeker de munt, en zet je die in water. Dus af knippen net boven de 1e of 2e set bladeren.

Dan krijg je met wat mazzel stekken (even alle blaadjes behalve de bovenste eraf halen), maar waar je vanaf knipt loopt dan op 2 ogen weer uit, dus een bossigere plant.

Je kunt ze ook vaak prima splitsten, vinden ze meestal ook lekker, meer ruimte en jij meer planten.

Oh bedankt voor de tip(s). Ga ik eens uitzoeken dan binnenkort. Wel slim om te proberen ja, zodat ik er zoveel en zolang mogelijk plezier van kan hebben.

Bij de Lidl vandaag kocht ik ook nog basilicum. Vind dat heerlijk vers dus werd ook wel eens tijd dat er een plantje kwam. En via vinted heb ik een vijzel gekocht welke ik nog ben gaan ophalen bij het pakket punt. Heeft me tov nieuwprijs in de winkel weer €8 bespaard en deze is ook nog nieuw. Eens kijken of de poeders maken hier wat makkelijker mee gaat.

Afbeelding

Verder vandaag meer kwijt met de boodschappen bij de Lidl als de bedoeling was. Ik ben toch nog gezwicht voor wat producten welke impulsieve aankopen zijn, zoals verse aardbeien en een doosje aardappel gratin met broccoli van het delicieux assortiment (hadden ze nog over van kerst en ik vind die altijd zoooo lekker dus kon het niet weerstaan wat mee te nemen nog haha). Wel gepland: aanvullen van pasta’s, met name tricolor wat ook Lidl nu in huis had. Die tricolor spaghetti bv vind ik altijd erg fijn. Ook nog wat Mutti tomaten stukjes in blik en gezeefde tomaten meegenomen, welke nu bij Lidl korting hadden.

Met wat ik nu in voorraad heb voor pasta saus, kan ik 2 volle slow cookers aan het werk gaan zetten de komende dagen. Dan kan ik de vriezer mooi weer aanvullen <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 18:10

Basilicum doet dat ook goed :)

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:44

Oh, mooie vijzel! <3
En leuk, die verse kruiden. Mijn vogelbalkon grenst aan de keuken, en daar heb ik potten met rozemarijn, tijm, oregano (wilde marjolein) en bieslook op staan. Zelfs nu hartje winter ruikt het buiten al heerlijk naar tijm :9

Vandaag een bericht in de krant dat de Aldi uit mijn wijk vertrekt -O- Meteen eind deze maand al.
Daar baal ik dus echt stevig van.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:50

Prairy
De basilicum plant gaat het niet overleven ben ik bang. Die hing een paar uur later echt mega slap erbij en ondertussen is hij echt bijna dood denk ik. Geen idee wat ik fout heb gedaan, te veel water misschien? It’s sad in ieder geval :'):

Afbeelding

Zolala
Oh heerlijk ja zo’n collectie aan kruiden. Tijm en oregano lijkt me ook wel wat <3 Wat jammer zeg dat de Aldi weggaat uit je wijk. En zo snel ook al, jeetje. Wat is erna de dichtstbijzijnde voor je dan?

Hier net weer bezig geweest met weekmenu af maken t/m volgende week maandag ( we krijgen op dinsdag ochtend altijd levering van AH ) en de boodschappen online afgemaakt voor morgen. Ik ga deze week proberen ook weer sowieso deels van voorraad gebruik te maken en een boodschappen budget aan te houden. Ben benieuwd hoe het gaat lukken haha - vanochtend al gefaald met verse broodjes en Limburgse ‘Nonnevotten’ van de bakker dus dat is al niet echt top voor het week budget maar a la. :')

Ik heb wel bespaard op de koffie. Ik heb bij Kaffeekapseln nu weer de Senseo pads besteld (en hoe meer je koopt, hoe goedkoper het is tov de supermarkt bv), wat ik laatst ook al eens had gedaan. Deels omdat ze in de supermarkt nu opeens slecht te krijgen zijn maar zeker ook omdat het gewoon goedkoper is. Ik bespaar op het aantal wat ik nu gekocht heb met verzendkosten erbij geteld, zo’n kleine 12e tov bijv de supermarkt prijzen, dus dat is wel een mooie besparing vind ik :j

Ik heb bij de AH ook echt alleen gepakt wat nodig was en vooral houdbare dingen- ik had een paar extra dingen erin staan en was gezwicht ook voor snoep maar heb het eruit gehaald wat sowieso beter is aangezien ik eigenlijk echt zulke dingen niet meer moet eten ivm m’n gezondheid. Ik ga woensdag met m’n beste vriendin naar de dichtstbijzijnde boerderijwinkel 5min verderop om alle groenten en fruit te halen wat ik niet uit vriezer ga gebruiken deze week en dus nog moet kopen. Dan hoeven we in ‘t weekend alleen nog even voor een extra vers brood en zak zachte broodjes te gaan en dan zijn we er wel weer tot volgende week :j

En deze week staat op het programma om nieuwe batches te maken van:
    - extra pasta saus
    - gemalen knoflook cubes
    - tomatensoep
    - vermicelli/kippensoep

Ook wil ik eens gaan kijken naar zelf kruidenmixen maken voor bv Taco, etc met losse kruiden die ik heb staan. Heb nog wel wat voorraad potjes waarmee ik dit bv kan doen dus eens even in gaan verdiepen; welke mixen ik precies allemaal wil.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 14:50

Lekker bezig! Teveel water kan bijna niet met basilicum, maar je kunt ze het beste wel van onderaf water geven, dus in een diep bord oid zetten.

Ik heb zaterdag ons weekmenu uit de map met Hello Fresh recepten gehaald, met dingen die ik al in huis had. Heb maar een paar dingen bij hoeven te halen gisteren. En we hebben alleen 70% korting dingen extra meegekomen die we zeker gaan gebruiken :)

Gisteravond gelijk de dingen in bakjes per recept in de koelkast gezet, dan hoef ik alleen het recept en het juiste bakje te pakken, plus evt wat kruiden. Extra fijn met de hele drukke week.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:36

Je zou de basilicum helemaal kort kunnen knippen en de afzonderlijke planten apart in potjes zetten. Zoals Prairy zegt ze dan in een schaal zetten waar je water in kan geven zodat ze water van onderaf krijgen. Grote kans dat ze het dan wel weer gaan doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:24

Dankjewel voor de tips! Ik ga eens ermee aan de slag.

Ondertussen zoekende naar een lekkere/goede taco kruidenmix om zelf samen te stellen dus als iemand nog tips heeft hiervoor? Mag wel echt lekker intens van smaak zijn. Had nu deze op het oog:

>> https://www.eefkooktzo.nl/zelf-een-taco ... mix-maken/

Maar dacht wie weet heeft iemand hier nog wel een beter/lekkerder idee.

Edit:

Prairy
Oh dat is slim zo met die bakjes klaarzetten voor elke dag! <3 Welke recepten van HF ga je maken? Wij eten vandaag Penne Bolognese uit de vriezer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:52

Leuk die Taco mix, ik ga hem eens proberen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 19:32

Mijn meest gebruikte kookboek :+

Afbeelding

Ik vind het zo fijn dat het allemaal al voor het juiste aantal personen is, ik hoef dan niet meer na te denken. En ik heb ook alleen bewaard die we lekker vinden :P

Vandaag was dit:

Afbeelding

De rest van de week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding schnitzel wordt krokante kip, maar deze is ook lekker met vega crispy sticks.

En de koelkast, bakken van de Action. Die met gaatjes erin zijn net wat smaller, is handiger.

Ik had gisteren dus ook 2 vers pakketten met de groente erin die ik voor deze recepten nodig had (op 1-2 dingen na die ik niet of juist nog erbij nodig had). Dat werkt ook prima, die kartonnen doosjes, maar die van de Action gaan natuurlijk wat langer mee en kunnen in de vaatwasser.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:39

Ideaal ja! Ik heb van HF idd ook recepten bewaard. Maar heb er niet zoveel nog, en we hebben HF al even niet meer gehad. Als ik weer eens een echt goede korting tegenkom, is dat wel leuk om nog eens te laten komen.

Dat met die bakjes in de ijskast ga ik eens onthouden - al heb ik er weinig plek voor aangezien ik al sorteer bakken en vershoud bakken erin heb staan voor beleg, potjes e.d., en bakken met al schoongemaakt fruit en groenten die we als tussendoortjes eten enz. Maar voor een paar dagen zo’n bakjes maken kan misschien wel aangezien ik ook vaker idd verspakketten heb bv.

Ik zou zooooo graag een mooie grote Amerikaanse koelkast willen hè haha. Ons standaard koelkastje is echt te klein voor wat ik ermee wil doen qua indeling :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 19:45

Ik ga binnenkort weer eens gewoon op de site kijken en dan de recepten die ik interessant vind uitprinten :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:32

Ik wist helemaal niet dat ze idd ook recepten zo op de site openbaar hadden staan; handig ja! Heb via een lieve bokker nog een code gekregen voor Hello Fresh dus ik ga binnenkort ook weer eens HF bestellen.

Vandaag heb ik een rondje lokaal geshopt voor een beetje vlees, groenten en fruit voor de komende week. Ben bij de slager geweest, groenten/fruit winkel en aanvullend ook nog naar een BIO winkel waar ze veel lokaal verkopen en veel zelf kweken/telen. Was dus niet perse heel goedkoop uit (€52 voor alles samen waarvan 28e al van de BIO winkel was, 14 was van de slager en 10 bij de gewone groenten/fruit winkel), maar ik wil graag weer wat meer lokaal gaan inkopen - eerder was dat vaak lastig ivm m’n ziek zijn maar nu ik me wel weer wat beter genoeg voel om te rijden, kan ik zo’n rondje winkelen wel weer aan. Met waar ik woon hier in Zuid-Limburg is er best wel mooi aanbod van lokale boeren enz. Als ik met de hond wandel, neem ik bv ook graag altijd dingen mee als ik weer ergens langs kom waar ze eigen oogst verkopen haha.

Ik kan dan echt heel blij worden van zo’n haul:
Afbeelding

Voorraad verwerking
De knoflook ga ik een nieuwe voorraad mee maken voor in de vriezer. De paprika is deels voor gerechten nog deze week en deels om de vriezer aan te vullen aangezien ik net bijna alles opgemaakt heb voor in de verse soep.

Bij de BIO winkel hadden ze ook andere producten behalve vers, waaronder Frans zout. Daar ben ik al een hele tijd naar op zoek, dus helemaal blij dat ik er nu tegenaan liep! Met een KG kan ik ook wel echt een he-le tijd vooruit want ik gebruik normaal niet snel zout met koken, maar dit specifieke zout wil ik wel graag gaan gebruiken voor specifieke dingen.
Afbeelding

Ook kwam ik er nog super mooie (zonnebloem) kiemen tegen. Deze zijn voor m’n hond.
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:32

Ik wist helemaal niet dat ze idd ook recepten zo op de site openbaar hadden staan; handig ja! Heb via een lieve bokker nog een code gekregen voor Hello Fresh dus ik ga binnenkort ook weer eens HF bestellen.

Vandaag heb ik een rondje lokaal geshopt voor een beetje vlees, groenten en fruit voor de komende week (en gisteren hebben we dan van AH vooral houdbare producten gekregen, dan hoef ik in ‘t weekend alleen nog even vers brood en broodjes te halen). Ben bij de slager geweest, groenten/fruit winkel en aanvullend ook nog naar een BIO winkel waar ze veel lokaal verkopen en veel zelf kweken/telen. Was dus niet perse heel goedkoop uit (€52 voor alles samen waarvan 28e al van de BIO winkel was, 14 was van de slager en 10 bij de gewone groenten/fruit winkel), maar ik wil graag weer wat meer lokaal gaan inkopen - eerder was dat vaak lastig ivm m’n ziek zijn maar nu ik me wel weer wat beter genoeg voel om te rijden, kan ik zo’n rondje winkelen wel weer aan. Met waar ik woon hier in Zuid-Limburg is er best wel mooi aanbod van lokale boeren enz. Als ik met de hond wandel, neem ik bv ook graag altijd dingen mee als ik weer ergens langs kom waar ze eigen oogst verkopen haha.

Ik kan dan echt heel blij worden van zo’n haul:
Afbeelding

Voorraad verwerking
De knoflook ga ik een nieuwe voorraad mee maken voor in de vriezer. De paprika is deels voor gerechten nog deze week en deels om de vriezer aan te vullen aangezien ik net bijna alles opgemaakt heb voor in de verse soep.

Bij de BIO winkel hadden ze ook andere producten behalve vers, waaronder Frans zout. Daar ben ik al een hele tijd naar op zoek, dus helemaal blij dat ik er nu tegenaan liep! Met een KG kan ik ook wel echt een he-le tijd vooruit want ik gebruik normaal niet snel zout met koken, maar dit specifieke zout wil ik wel graag gaan gebruiken voor specifieke dingen.
Afbeelding

Ook kwam ik er nog super mooie (zonnebloem) kiemen tegen. Deze zijn voor m’n hond.
Afbeelding

Als het goed is gaan we deze week dus voor ons doen heel mooi uitkomen qua budget. Er is nog steeds meer winst te behalen, maar tov wat we normaal gemiddeld per week kwijt zijn, zitten we deze week echt heel ruim eronder, zelfs met de lokale aankopen en aankopen voor gerechten welke ik voor de voorraad ga batchen, dus dat is gewoon al heel mooi :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 19:52

Nice!

Mijn budget is 350€ per maand voor 2 personen, daar ga ik deze maand zeker mee uitkomen. Nu koop ik ook wel dingen om in mijn toekomstige vriesdroger te doen om uit te proberen, dus ik denk dat ik op een 300€ uitkom deze maand. Wat ik een prima bedrag vind, voor de winter.

Over 2 maanden gaan we weer mee doen met onze Herenboeren om te proberen of het nu beter werkt voor ons als een paar jaar geleden, samen met de moestuin en de 70% aanbiedingen ben ik erg benieuwd hoe we dan elke maand uit gaan komen. De HB kost ongeveer 55€ per maand.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:04

Ohh heerlijk cursebreaker! En fijn dat je je wat beter voelt!

Gaaf Prairy, vriesdrogen <3
Hoe werkt dat met de herenboeren?

Hier gaat het ook nog lekker. Ik ga een keer per week naar de AH voor wat 70% korting spulletjes en wat standaard boodschapjes, en verder heb ik eigenlijk nauwelijks iets gekocht deze maand.
En ik heb vandaag eindelijk de eerste zaden voor de moestuin gezaaid. Elk jaar wil ik lekker vroeg beginnen en elk jaar ben ik weer te laat :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 20:58

We zijn in 2020 of 2019 lid geworden en 3 jaar geweest.

In principe is er elke week uitgifte van (bij ons) groente en meestal ook eieren en of fruit ondertussen, wat er in het seizoen is uiteraard, of opgeslagen om later uitgedeeld te worden zoals wortels, aardappels, pompoenen etc.

We hebben toen een certificaat voor 2 personen gekocht, voor totaal €2000, dat is de eerste inleg. Die krijg je pas terug als er een wachtlijst is of als je iemand aanbrengt (daar hadden we ons even in vergist).

Er wordt biologisch geteeld (zonder keurmerk).

Voor ons werkte elke zaterdag niet, en ook niet dat ik een stampvolle koelkast en een stampvol hoofd had waardoor ik niet kon bedenken wat ik allemaal moest maken.

Ondertussen heb ik skills opgedaan met Wecken, pressure canning en heb ik veel meer vriezer ruimte, en straks wil ik dus ook dingen daarvan gaan vriesdrogen. Ik heb dus veel meer tools om er iets mee te gaan doen ipv het moet allemaal deze week op en volgende week krijgen we weer een lading en deels hetzelfde :+

Zo kan ik thuis bijv ook vooral dingen in mijn moestuin zetten die leuk zijn en die we bij de herenboeren niet krijgen. Courgette, aardappels, wortels etc, de standaard dingen zeg maar, die vaak ook veel ruimte innemen, hoef ik dan niet zelf te gaan kweken.

Ik moet ook nog gaan zaaien := maar iets met nog even geen ruimte in mijn hoofd...