No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:45

Oeiii dat wordt een duur geintje inderdaad olikea. Been there haha. Maar wle heel tof dat je die kans krijgt. Ik vond het heel fijn en waardevol.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 01:52

Olikea schreef:
Ik vind het ook super lastig, maar tot nu toe gelukt
Ook dit jaar de supermarkt nog weten te vermijden.. alles uit de voorraad.

Helaas zal dat morgen wel gaan gebeuren, ik ben door de melk heen.. en zonder melk geen koffie.

Dus vannacht (want werken) maak ik een weekmenu, en doe ik morgen een rondje voorraad, kijken wat er van de lijst af kan.

Ik kreeg de vraag of ik mijn bol.com select wou verlengen.. en ik heb het niet gedaan. Ik denk altijd, ach geen verzendkosten, en dat maakt de koop drempel er niet hoger op.

Helemaal no buy zal het niet worden. Ik heb vandaag gehoord dat we een land hebben om de paarden in eigen beheer te houden. Dus ik heb wel eea nodig vrees ik.

Heeft bol select verder nog voordelen dan? Ik heb dit niet en ik heb ook bijna altijd gratis verzenden bij bol.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 08:15

Ik heb ook nog nooit hoeven betalen voor verzending.

Wat ik ergens bizar vind. Denk dat het een hoop impulsaankopen scheelt wanneer er wel verzendkosten betaald moet worden. Of het drijft mensen weer de fysieke winkel in.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 08:59

Gisteren wel geld uitgegeven aan broodjes en wat lekkers voor onderweg, maar lunch overgeslagen.

Het restaurant waar we uit eten geweest zijn voor mijn verjaardag had iets later op de avond nog een gratis Bachata les waar we aan mee gedaan hebben. Dus wel wat uitgeven (gepland) maar wel minder en gratis iets leuks gedaan :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:01

Texas02 schreef:
Olikea schreef:
Ik vind het ook super lastig, maar tot nu toe gelukt
Ook dit jaar de supermarkt nog weten te vermijden.. alles uit de voorraad.

Helaas zal dat morgen wel gaan gebeuren, ik ben door de melk heen.. en zonder melk geen koffie.

Dus vannacht (want werken) maak ik een weekmenu, en doe ik morgen een rondje voorraad, kijken wat er van de lijst af kan.

Ik kreeg de vraag of ik mijn bol.com select wou verlengen.. en ik heb het niet gedaan. Ik denk altijd, ach geen verzendkosten, en dat maakt de koop drempel er niet hoger op.

Helemaal no buy zal het niet worden. Ik heb vandaag gehoord dat we een land hebben om de paarden in eigen beheer te houden. Dus ik heb wel eea nodig vrees ik.

Heeft bol select verder nog voordelen dan? Ik heb dit niet en ik heb ook bijna altijd gratis verzenden bij bol.

Ik vind het vooral ideaal dat je nooit verzendkosten hebd. Daarnaast had je, maar dat is volgens mij nu al een stuk minder, dat je gratis voor bepaalde tijds leveringen kon kiezen. Dus op zondag of dezelfde dag geleverd. En je spaart punten met elke aankoop, die je vervolgens in kunt wisselen voor bijvoorbeeld een bol.com cadeaubon of ander tegoedbonnen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:03

Voor ons heeft Bol select idd veel voordelen ja.
Ik vind het wel prettig dat je geen verzendkosten meer hebt onder de €20, en wij bestellen veel online (om Tig redenen en blijven dit ook doen) dus ook kleinere prijsjes. Het hebben van meer lever dagen en tijd opties gratis is ook wel handig soms zoals snellere levering enz.

En als je wilt halen ze een retour aan huis op- ook hier met chronisch ziek zijn maak ik hier vaker gebruik van als m’n man weinig tijd heeft om te rijden naar een punt. En de bezorgers rijden hier in de wijk zoveel rond dat een retour ophalen op hun route ligt - maar dat zal afhankelijk zijn van waar je woont.

Verder spaar je nog voor kortingen die oplopen maar daar doen we het niet voor. Wij halen iig de bezorgkosten makkelijk eruit op een jaar tijd, echt heeeeel makkelijk dus wij blijven erbij.

Voor mezelf sprekend: voor mij zou het niet hebben van select dus echt 0 invloed hebben op minder impuls aankopen of sneller naar fysieke winkel gaan. Zal miss vast Iets doen voor veel mensen maar lang niet voor iedereen. Bij webshops waar ik wel verzendkosten moet betalen koop ik net zo goed en snel als ik wat moet/wil hebben dus het is alleen maar mooi meegenomen en leuk besparen als het dus niet hoeft met zoiets als Select. Wij besparen er iig al jaren flink wat verzendkosten mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:12

MarJon schreef:
Ik vind het vooral ideaal dat je nooit verzendkosten hebd. Daarnaast had je, maar dat is volgens mij nu al een stuk minder, dat je gratis voor bepaalde tijds leveringen kon kiezen. Dus op zondag of dezelfde dag geleverd. En je spaart punten met elke aankoop, die je vervolgens in kunt wisselen voor bijvoorbeeld een bol.com cadeaubon of ander tegoedbonnen.

Dit komt vooral omdat er veel externe verkopers zijn ook (ik weet de huidige precieze cijfers niet, maar in 2022 toen ik bij de klantenservice werkte was het echt een enorme hoeveelheid verkopers wie aangesloten zijn). Het sneller leveren en kiezen hiervoor etc, kan eigenlijk alleen met BOL producten of met externe verkoper producten welke vanuit Bol DC’s/opslag worden verstuurd en met de Bol verzendingen intern dus meegestuurd worden. Maar er is ook gewoon een groot deel aan externe verkopers wat vanuit hun eigen opslag/werkplek verstuurd en daar kan het dan niet mee.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:42

Ook hier bol select verlengd, anders bestelde ik door tot 20 euro en dat hoeft nu niet meer.
En daarbij abbo is 14 euro ofzo en heb door punten te sparen heb ik een waardebon gehad van 7,50 euro.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:29

Nee, bol select heb ik niet, maar ik heb zelden bestellingen onder de 20,-.

Hier nog geen onnodige aankopen, maar moet zo wel naar de Action voor wat huishoudelijke artikelen. :=
Ik moet me beheersen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:47

Maak een lijstje Fitzroy en houd je eraan. Kijk alvast de folder door zodat je daar niet staat en denkt Oeh leuke aanbieding. Kun je je daar alvast mentaal op voorbereiden :D

Is het 14 euro per jaar Alja? Dan is het goedkoop. Is het per maand dan moet je echt best vaak wat bestellen voordat het uit kan lijkt mij.

Amazon Prime kostte ons 8euro per maand geloof ik, sommige producten zijn dan ook goedkoper en vaak gratis en snellere verzending. En films streamen. We hebben het wel opgezegd want we willen gewoon niks kopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:49

Het is per jaar idd. Het was eerder goedkoper nog. Toen ze ooit begonnen met select was het 9,99 maar goed met de jaren zijn ze wel gestegen aangezien ook hierin alles voor hen net zo goed duurder word. Ik vind het huidige bedrag dan nog steeds betaalbaar omdat wij het er gewoon echt uithalen dus voor ons blijft het echt een besparing in the long run. Net zoals boodschappen bezorgdienst abbo.

Voor prime ben ik €3 per maand kwijt. Heel lang geleden afgesloten en dat bedrag is hetzelfde gebleven voor ons. Maar daar bestel ik niet perse veel, ik heb het vooral voor de streaming dienst. En af en toe een boek wat niet via bol ofzo te krijgen is of als iets echt scheelt in aankoopprijs.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:11

Ik vind Bol meestal te duur. Als ik daar iets nodig heb dan is het sowieso zonder verzendkosten of beter elders te kopen vanwege de prijzen inclusief verzending op Bol waardoor het vaak duurder is dan direct bij een webshop kopen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:25

Ik moest 1 ding hebben bij de Kruidvat. En ondanks er nog veel 50% korting bij de kruidvat ligt, heb ik netjes mijn oogkleppen opgedaan en met enkel het beoogde product de winkel verlaten. *\o/*

Tot nu toe netjes nog geen ongeoorloofde uitgaven. *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:30

Hier gaat het so far nu ook goed, kijkend naar mijn eigen regels/persoonlijke invulling omtrent de challenge.

Heb de afgelopen dagen wel nog uitgaves gehad zoals de eerste cadeautjes inkopen voor de verjaardag van m’n beste vriendin maar dat was ook een geoorloofde uitgave deze maand en valt gewoon niet onder de challenge want dat is gewoon een vaste januari uitgave. Mezelf ingehouden om niks voor mezelf mee te bestellen om bv aan gratis verzending te komen of omdat het gewoon leuke kleine webshops zijn etc haha want dat doe ik normaal in 90% van de gevallen dus wel bv. dus daar ligt dan de challenge voor mij. Verder alleen dingen gekocht/betaald wat gewoon normale uitgaves zijn zoals boodschappen etc

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:50

Goed bezig dames!
Geeft vast een goed gevoel.

Hier laat de antiaanbaklaag vd koekenpan los dus we zullen achter een nieuwe aan moeten helaas. Maar even goed nadenken of we voor een dure of goedkope gaan, onze vorige was een dure van van le crueset en was ook na een paar jaar kapot, de huidige van Ikea365 ook al na een jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:58

Hier ook goed bezig. De huishoudelijke dingen die ik nodig had gewoon bij de Lidl gekocht, gelijk met de boodschappen. Dus geen extra Action bezoek.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 17:19

Ik ga het topic verlaten
Heb twee dagen gefaald en het begon met een kapot gevallen zeeppompje :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 17:28

Nee joh, niet opgeven!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:40

Zo te lezen lukt het aardig goed bij iedereen.
Kleine oeps momenten kunnen gebeuren, het gaat vooral om de bewustwording!!

Hier ook nog goed bezig. Van de 500€ budget voor de maand, voor eten/paardeneten/huishouden, heb ik 230€ uitgegeven. Dus ik zit op schema. Zeker omdat het paardeneten is aangevuld tot bijna eind van de maand.
Wel geluk gehad, ik heb tracing rond de waterleidingen in de stallen en daar was kortsluiting op. De buurman heeft het euvel kunnen verhelpen en was blij met een doos merci _/-\o_

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:32

Ik heb ook gefaald ;(. Maar dit moet me verdorie lukken. Als ik kan stoppen met roken, moet een maandje niks kopen toch ook wel gaan. Ik begin dus gewoon opnieuw en pak februari er ook bij, wil echt dat het minstens een maand goed gaat.

En persoonlijk ik ga ook niets op lijstjes zetten voor daarna, mijn doel is om langere tijd niets onnodigs te kopen. Maar beginnen met een maand maakt het wat meer behapbaar.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:15

Het gaat hier tot nu toe nog steeds goed. Nog geen extra dingen gekocht, ik ben wel bang dat de auto volgende week of die week erna door de wasstraat moet na alle zout op de weg. Maar dat vind ik noodzakelijke kosten. Als hij wegroest heb je er ook niks aan.

Mijn zadel gaat wel binnenkort weg, de afspraak wanneer moet nog gemaakt worden, maar dan wil ik een hoog, draagbaar opstapje van 80cm kopen zodat ik echt overal op kan stappen met de bareback pad, een lamsvel singel, wasmiddel voor lamsvel (is dat nou echt nodig, kan dat echt niet met gewone wasmiddel?) en een hoofdstel (wilde eigenlijk een neusriem maar dit komt maar iets duurder omdat de neusriem uit Denemarken moet komen en ik vind hem echt geweldig mooi). Dan blijft er ook nog mooi iets van over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:45

Heb je zo'n opstapje gevonden ja...?

Ja echt lamsvel / wol moet je eigenlijk wel wassen met goed mild en terugvettend wasmiddel ja, als je wilt dat het zo mooi mogelijk blijft. Natuurlijk kan je het ook wel wassen met gewoon wasmiddel, maar zeker het leer droogt dan waarschijnlijk wel meer uit normaal gesproken. En je hebt kans dat de wol sneller zal gaan vervilten en zijn veerkracht verliest als je het "normaal" wast.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:48

Ik was de lamsvellen singelhoezen en van mijn pony met die MELP van Mattes en toen ik dat bij een vorige hoes nog niet wist en niet deed, maar gewone wolwasmiddel voor wollen kleding gebruikte, is het leer idd uitgedroogd en gaan scheuren.

Nu dus gebruik ik echt alleen nog MELP.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:49

Onderhoud is behoud en dat is toch wel het meest duurzaam.
Voor een echt lamsvel geen gewoon wasmiddel gebruiken, dat ontvet te veel en haalt de veerkracht uit de lamswol, maakt het pluizig en laat het klitten/klompen vormen en dat wil je echt niet op de rug van je paard.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:43

Hier wordt het vanaf morgen moeilijk; tot nu toe was de kringloopwinkel dicht, maar morgen gaat ze na 3 weken weer open. Is tussendoor helemaal leeg geweest, dus alles wat er ligt is 'nieuw' en zo'n rondje kringloop is voor mij altijd een soort relaxmomentje.
Help?