We worden oud...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:36

Stoepranden deden wij ook! Zo leuk was dat! Of Amsterdammertje, dat was met z’n vieren.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:28

Of een tennisbal in 1 been van een oude panty. Deden jullie dat ook?
Dan ging je tegen een muur staan en liet je hem om je heen en tussen je benen en weet ik wat op de muur terecht komen.

Of elastieken. Konden we ook uren doen.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:41

8nnemiek schreef:
Knikkeren ja, en later de flippo’s :Y)

Laatst toen liep m’n vader langs de AH, en toen noemde een oude man z’n zoon een Flippo.
Hij zei “Doe eens normaal, Flippo!”

En de free record shop bestaat nog? Liep daarstraks langs een winkel en ik zag een bordje hangen. Of het was een sticker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:49

Coco4life schreef:
En de free record shop bestaat nog? Liep daarstraks langs een winkel en ik zag een bordje hangen. Of het was een sticker.

Free record shop is al 10 jaar failliet, dus je zal wat anders hebben gezien.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:51

Melzazu schreef:
Dan ging je tegen een muur staan en liet je hem om je heen en tussen je benen en weet ik wat op de muur terecht komen.

Nee, maar je had wel 'klikkers'. Twee keiharde ballen formaat golfbal aan een touw, met een stukje plaf hard plastic in het midden van het touw om het vast te houden. En dan door je pols/hand snel op en neer te knikken die klikkers boven en onder je pols tegen elkaar aan laten slaan. Als je miste sloegen ze keihard tegen je pols. Ik heb wat met beurse polsen rondgelopen. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat er leuk aan was :D
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-01-24 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:51

Ibbel schreef:
Coco4life schreef:

Dat is de boekenvoordeelshop, die hebben om de een of andere reden ook free record shop op hun winkels staan..

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:56

Ibbel schreef:
Melzazu schreef:

Nee, maar je had wel 'klikkers'. Twee keiharde ballen formaat golfbal aan een touw, met een stukje plaf hard plastic in het midden van het touw om het vast te houden. En dan door je pols/hand snel op en neer te knikken die klikkers boven en onder je pols tegen elkaar aan laten slaan. Als je miste sloegen ze keihard tegen je pols. Ik heb wat met beurse polsen rondgelopen. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat er leuk aan was :D

Oh ja die ken ik ook nog. Ja wat een bizarre dingen waren dat dat eigenlijk :evaw:

Nou met zo’n panty deden wij dus ook. Wat daar nou aan was heb ik ook geen idee van hoor whaha.

En op een gegeven moment waren jojo’s ook weer een rage en dat je dat ding dan in de lucht een soort van omhoog kon laten gaan zo over je hand heen over de kop als het ware nou dan was je echt heel goed met je jojo. Hahaha ik leg het volgens mij heel onhandig uit.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:58

Ibbel schreef:
Coco4life schreef:

Het zal dan wel een sticker zijn geweest. Ik ben wel zeker van mijn ogen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:17

Wij deden veel hinkelen of met een tennisbal tegen de muur met klappen en draaien enzo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:33

Ik heb me uren vermaakt met die klittenband paddles/schotels waarmee je een tennisbal opving, eraf haalde en teruggooide naar je medespelers.
Deze:
Afbeelding

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:42

Wat leuk, meteen herinneringen!
Wij hadden op het schoolplein ook een spelletje met landen, rondjes met krijt, dat je op je buik moest liggen om te kijken of je erbij kon? Weet iemand waar ik het dan over heb?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:47

lor1_1984 schreef:
Ik heb me uren vermaakt met die klittenband paddles/schotels waarmee je een tennisbal opving, eraf haalde en teruggooide naar je medespelers.
Deze:
[ [url=m/UloMCa.png]Afbeelding[/url] ]

Oh maar die gaat nog steeds trouw mee op vakantie hoor! Blijft superleuk! Je moet het alleen niet nat laten worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:57

Ibbel schreef:
Melzazu schreef:

Of zo'n ding met een stokje met een punt en een bal met een touwtje eraan. Bal zat een gat in, moest je op die punt krijgen. Ook gevaarlijk. Die klikkers ken ik ook ja :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 09:09

Miran schreef:
Wat leuk, meteen herinneringen!
Wij hadden op het schoolplein ook een spelletje met landen, rondjes met krijt, dat je op je buik moest liggen om te kijken of je erbij kon? Weet iemand waar ik het dan over heb?

Landverovertje! Maar ik weet niet meer hoe je dat speelde

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 09:34

Wij deden dat met zakmessen in het zand/aarde :D

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:03

Ik moet nu ineens denken aan wat toen een rage was, de lolobal en de jojo :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:20

Oh en kennen jullie die opblaasbare banken en stoelen nog? Dat was een tijdje helemaal hip :D

En transparant plastic, van iMacs tot rekenmachines en alarmklokken :))

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:21

Och ja die klikkers, levensgevaarlijk. Ik had paarse :')

En hoelahoep, tennisbal tegen een muur waarbij je een heel alfabet moest opzeggen, en ik kan me ook nog een soort flexibele slang herinneren die een geluid maakte als je hem rond zwaaide, het meest nutteloze speelgoed ooit :))

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:30

Of smurfensnot. Kennen jullie dat ook?
We maakten ook wel eens zelf een zakje met iets van een mengsel met afwasmiddel en weet ik wat. Ik heb eigenlijk geen idee meer waarom maar blijkbaar was het leuk.

Ja die slang weet ik nog. Wij hadden er geen omdat mijn ouders het inderdaad zonde van het geld vonden. Was ook een idioot ding haha.

We maakten wel zelf pijltjes. Van de tv gids of zo was het mooiste. In ieder geval van dat gladdere papier werden de mooiste pijlen en dan had je gewoon een stukje installatie buis van je vader uit de schuur. Kon je je ook uren mee vermaken.

Of we zetten een soort speurtocht uit in de buurt en dan zaten er overal kinderen verstopt. Soms ook binnen bij mensen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:55

Ja wij maakten ook van die zakjes met veel afwasmiddel en water.

We hadden ook van die soort gelei achtige dingen uit een potje en daarmee kon je het uiteinde/staart om je vinger draaien en dan het diertje of wat het was bijv tegen de muur of de deur aan slaan en dan bleef die plakken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:00

Ik had wel zo'n handje die ik van mijn moeder absoluut niet tegen het raam mocht gooien. Maar binnen no time dat het vol pluis en haar en was het heel ranzig :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:01

8nnemiek schreef:
Oh en kennen jullie die opblaasbare banken en stoelen nog? Dat was een tijdje helemaal hip :D

Ik kwam er afgelopen week één tegen toen ik de buurvrouw even hielp met een logeerkamer leegruimen - we hebben 'm leeg laten lopen en meteen in de kliko gemieterd. Zij wist niet eens meer dat ze 'm had :))

Die slang die bromde kan ik me ook herinneren, soort didgeridoo-geluid maakte dat.

En ik denk dat de voorloper van smurfensnot 'silly putti' was, dat was rage in mijn tijd (jaartje of 10 eerder?)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:07

Tollen en touwtje springen!
Die klikkers hadden we ook, hele blauwe polsen had ik :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:07

Qimm schreef:
Ik had wel zo'n handje die ik van mijn moeder absoluut niet tegen het raam mocht gooien. Maar binnen no time dat het vol pluis en haar en was het heel ranzig :')

Ja dat was het een soort handje en idd die werden ranzig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:09

Pijlen schieten door zo’n pvc buis en de pijlen maakten we van papier!
Mensen werden gek van al die dingen binnen :')