Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oskarrino schreef:Verzekeringen etc + huur is er al vanaf getrokken, dus gaat puur om de boodschappen etc. Benzine en andere vaste lasten zijn er ook al afgetrokken!dus €800 voor boodschappen, die gemeentelijke belastingen en indd inboedel moet nog wel
Steenbok12 schreef:Oskarinno, het is goed om ook te kijken naar toeslagen afhankelijk van salaris en hoogte van je huur. Ik denk dat je best mooi uitkomt met je budget. Hier had ik van niks aan toeslagen bijna, naar nadat ik gescheiden was, ineens recht op zo'n 1000 euro extra toeslagen per maand (wel met kind en kinderopvang enzo) maar loont echt soms om uit te zoeken. Heb je ook nog vakantie geld en eindejaarsuitkering?
Ik heb net mijn financiële plaatje opnieuw berekend maar sommige dingen kun je zo duur maken als je wilt.
En struinen vooral marketplace van Facebook en Marktplaats zelf af. Ik zocht toen ik eenmaal de sleutel had elke avond voor het slapen een rondje gratis artikelen of voor een klein prijsje. Zoveel opgehaald: keuken trolley, lamp, kastjes, tuinstoelen. Echt zo handig.
Als je alleen bent en zuinig bent kun je echt wel goedkoop boodschappen doen, zorg dat je een vriezer hebt! Veel supermarkten hebben bij opening brood met stickers, AH heeft na 19.00 op veel dingen 70% en naar de Turkse winkel scheelt ook zoveel soms.
Op vinted kun je ook alles vinden. Net een ixxi gekocht daar. Scheelde toch zo'n 60%! Maar ook een rivierdale kapstok, accesoires voor mijn zoontjes kamer voor een habbekrats. Ideaal.
tiwi1969 schreef:Nou ik heb het huisje gezien en snap wel waarom die al een aantal keer is afgewezen.
Bij aankomst op het pleintje naast de woning schrok ik al van de troep die de diverse buurtbewoners in hun voortuin hadden. Onkruid, aanhangers en oude fietsen en oud meubilair.
Binnen in het huisje leek het vooral klein doordat de kanarie-gele muren op je af kwamen. Al het houtwerk zat geen drup verf meer op. Alleen het keukenblok was netjes. Badkamer smerig. Zat echt heel veel werk in om daar nog wat van te maken.
Met mij was er nog een vrouw, die voor mij op de lijst stond. Die wilde het huisje graag, dus ik hoop dat zij het krijgt.
Zo’n huisje in een iets betere staat en op een betere locatie zou perfect zijn, maar deze niet.
Het hoeft echt niet instap klaar te zijn, maar dit zou ik niet zelf kunnen opknappen.