Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 07:46

Zorgverzekering, inboedelverzekering, gemeentelijke belastingen, heb je daar ook rekening mee gehouden?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:45

Afvalstoffenheffing is eens per jaar, dus daar zou je voor kunnen sparen. Boodschappen en internet/tv vallen voor mij ook onder vaste lasten, maar ik ben daar geen 800 euro per maand aan kwijt. Ik denk dat je dat wel moet redden hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:10

Is die 800 euro met of zonder de huur? Gemeentelijke lasten, afval, waterzuivering enz die kunnen er stevig inhakken weet ik uit ervaring -O- ziektekosten, verzekeringen, eten, ov of auto? De verhogingen wat betreft je paardenkosten. Heb je daar rekening mee gehouden? Buffer opbouwen voor als er iets kapot gaat.

Heb je al inboedel en apparaten?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:11

Verzekeringen etc + huur is er al vanaf getrokken, dus gaat puur om de boodschappen etc. Benzine en andere vaste lasten zijn er ook al afgetrokken! :) dus €800 voor boodschappen, die gemeentelijke belastingen en indd inboedel moet nog wel

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:36

Oskarrino schreef:
Verzekeringen etc + huur is er al vanaf getrokken, dus gaat puur om de boodschappen etc. Benzine en andere vaste lasten zijn er ook al afgetrokken! :) dus €800 voor boodschappen, die gemeentelijke belastingen en indd inboedel moet nog wel

O maar dat red je makkelijk! Inboedel kun je ook tweedehands of op weggeefgroepen voor kijken, zodat je wat hebt. Als je elke maand een bedrag apart zet kun je mettertijd mooiere/betere/nieuwere spullen kopen.

Gemeentelijke belastingen kun je vaak ook in termijnen betalen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:21

Gemeente belasting kan je opzoeken op de website van jouw woonplaats. Vaak is er ook een optie die in termijnen te betalen.
Daarnaast is er nog waterschaps heffing, ook die vindt je op de website. Vaak is dat een klein bedrag per maand 15-20 euro.

Inboedel en aansprakelijkheidsverzekering ieder ongeveer 10, die laatste is echt belangrijk als je dieren hebt.

Kwa inboedel kijk ook even of je soms vloeren en gordijnen kan overnemen van de vorige bewoners. Vaak kan dat voor een klein prijsje omdat uithalen en afvoeren ook veel werk en geld kost.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:13

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:22

Oskarinno, het is goed om ook te kijken naar toeslagen afhankelijk van salaris en hoogte van je huur. Ik denk dat je best mooi uitkomt met je budget. Hier had ik van niks aan toeslagen bijna, naar nadat ik gescheiden was, ineens recht op zo'n 1000 euro extra toeslagen per maand (wel met kind en kinderopvang enzo) maar loont echt soms om uit te zoeken. Heb je ook nog vakantie geld en eindejaarsuitkering?
Ik heb net mijn financiële plaatje opnieuw berekend maar sommige dingen kun je zo duur maken als je wilt.
En struinen vooral marketplace van Facebook en Marktplaats zelf af. Ik zocht toen ik eenmaal de sleutel had elke avond voor het slapen een rondje gratis artikelen of voor een klein prijsje. Zoveel opgehaald: keuken trolley, lamp, kastjes, tuinstoelen. Echt zo handig.
Als je alleen bent en zuinig bent kun je echt wel goedkoop boodschappen doen, zorg dat je een vriezer hebt! Veel supermarkten hebben bij opening brood met stickers, AH heeft na 19.00 op veel dingen 70% en naar de Turkse winkel scheelt ook zoveel soms.
Op vinted kun je ook alles vinden. Net een ixxi gekocht daar. Scheelde toch zo'n 60%! Maar ook een rivierdale kapstok, accesoires voor mijn zoontjes kamer voor een habbekrats. Ideaal.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 07:22

Steenbok12 schreef:
Oskarinno, het is goed om ook te kijken naar toeslagen afhankelijk van salaris en hoogte van je huur. Ik denk dat je best mooi uitkomt met je budget. Hier had ik van niks aan toeslagen bijna, naar nadat ik gescheiden was, ineens recht op zo'n 1000 euro extra toeslagen per maand (wel met kind en kinderopvang enzo) maar loont echt soms om uit te zoeken. Heb je ook nog vakantie geld en eindejaarsuitkering?
Ik heb net mijn financiële plaatje opnieuw berekend maar sommige dingen kun je zo duur maken als je wilt.
En struinen vooral marketplace van Facebook en Marktplaats zelf af. Ik zocht toen ik eenmaal de sleutel had elke avond voor het slapen een rondje gratis artikelen of voor een klein prijsje. Zoveel opgehaald: keuken trolley, lamp, kastjes, tuinstoelen. Echt zo handig.
Als je alleen bent en zuinig bent kun je echt wel goedkoop boodschappen doen, zorg dat je een vriezer hebt! Veel supermarkten hebben bij opening brood met stickers, AH heeft na 19.00 op veel dingen 70% en naar de Turkse winkel scheelt ook zoveel soms.
Op vinted kun je ook alles vinden. Net een ixxi gekocht daar. Scheelde toch zo'n 60%! Maar ook een rivierdale kapstok, accesoires voor mijn zoontjes kamer voor een habbekrats. Ideaal.

Ik krijg helaas geen toeslagen meer sinds ik gediplomeerd ben een fulltime te werk ben :) Uitzet ben ik indd al lekker aan het verzamelen. Krijg ook veel van kennissen die kastjes en dingen overhebben! Zou alleen nog een bank moeten hebben tegen die tijd en m’n bed kan ik meenemen vanuit m’n ouderlijk huis waar ik nu woon :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:06

Mijn bank komt uit de koopjeshoek van Ikea. Heb er precies 25 euro voor betaald, en nog steeds plezier van :)

Banken kun je echt volop vinden op marktplaats, bij kringlopen enz.

Ik heb uiteindelijk besloten om mijn bank gaandeweg uit te bouwen. Het is zo'n modulair systeem, weet je wel. Dus af en toe naar de Ikea om onderdelen bij te halen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 15:42

Nou ik heb het huisje gezien en snap wel waarom die al een aantal keer is afgewezen.
Bij aankomst op het pleintje naast de woning schrok ik al van de troep die de diverse buurtbewoners in hun voortuin hadden. Onkruid, aanhangers en oude fietsen en oud meubilair.

Binnen in het huisje leek het vooral klein doordat de kanarie-gele muren op je af kwamen. Al het houtwerk zat geen drup verf meer op. Alleen het keukenblok was netjes. Badkamer smerig. Zat echt heel veel werk in om daar nog wat van te maken.
Met mij was er nog een vrouw, die voor mij op de lijst stond. Die wilde het huisje graag, dus ik hoop dat zij het krijgt.

Zo’n huisje in een iets betere staat en op een betere locatie zou perfect zijn, maar deze niet.
Het hoeft echt niet instap klaar te zijn, maar dit zou ik niet zelf kunnen opknappen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:17

tiwi1969 schreef:
Nou ik heb het huisje gezien en snap wel waarom die al een aantal keer is afgewezen.
Bij aankomst op het pleintje naast de woning schrok ik al van de troep die de diverse buurtbewoners in hun voortuin hadden. Onkruid, aanhangers en oude fietsen en oud meubilair.

Binnen in het huisje leek het vooral klein doordat de kanarie-gele muren op je af kwamen. Al het houtwerk zat geen drup verf meer op. Alleen het keukenblok was netjes. Badkamer smerig. Zat echt heel veel werk in om daar nog wat van te maken.
Met mij was er nog een vrouw, die voor mij op de lijst stond. Die wilde het huisje graag, dus ik hoop dat zij het krijgt.

Zo’n huisje in een iets betere staat en op een betere locatie zou perfect zijn, maar deze niet.
Het hoeft echt niet instap klaar te zijn, maar dit zou ik niet zelf kunnen opknappen.

Poeh dat snap ik! Ik heb ook een keer een huisje afgewezen omdat het compleet doorgerookt was en echt vervallen. Vond ik m’n geld niet waard om het helemaal op te knappen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:23

Wat jammer zeg

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:55

Het geel was muurverf, geen rook. Wat dat betreft was het wel fris.

Als dit huisje op de perfecte locatie had gelegen en een grotere tuin had gehad dan had ik hem wel genomen en rustig aan gaan schilderen. Deze had als enige pluspunt een net aanrechtblok met pannenlades ipv kastje. Maar verder voor mij alleen maar minnen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:14

Ik heb vanmorgen bezichtiging gehad, heeel leuk huisje. Dus mocht alle gegeven aanleveren maar jeetje ik schrik er altijd van hoeveel je wel niet in moet sturen…. Puur om het feit dat ik denk ja als ik het nu niet wordt zitten jullie met al mijn privé gegevens. Heb het al vaak gehad dus denk dat het er gewoon bij hoort…

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:35

Wat moet jij allemaal inleveren dan? Ik alleen een inkomensverklaring.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:06

Bellatrix schreef:

Maar jij huurde dan misschien al bij de verhuurder waar je nu ook van huurt?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:30

Hier moet je vooraf je jaaroverzicht van de belastingdienst uploaden in je eigen account en pas bij aanvaarding van de woning nog extra zaken zoals loonstroken inleveren.
Het enige waar het dan nog op kan mislopen is als je huidige inkomen veel afwijkt van je inkomen op je laatste belastingaangifte

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 14:33

Koper schreef:
Bellatrix schreef:

Maar jij huurde dan misschien al bij de verhuurder waar je nu ook van huurt?

Ja klopt. :j

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:20

Ik moest ID, bankpas kopie, loonstroken, werkgeversverklaring etc etc. maar.... Ik heb het huisje gekregen!! Dus het was niet voor niks!! *D *D Wel win win, ze hebben nu alles al. Zojuist het contract ondertekend en heb volgende week al de sleutel *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:51

Wat goed! Gefeliciteerd! Wil je foto's delen of liever niet?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:56

De advertentie is er al af en heb zelf vanmorgen geen foto’s gemaakt :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:59

Oh jammer!! Als je de sleutel hebt dan? O:)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:37

Gefeliciteerd Oskarrino! Ik krijg af en toe huizen toegestuurd van makelaars, maar tot nu toe nog niets naar mijn zin gezien. Nou ja, ik hoef ook niet op korte termijn te verhuizen, beter doorzoeken tot er iets echt leuks langs komt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:24

Gefeliciteerd Oskarrino!
Veel plezier met de voorpret!