Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:04

Ja, veel succes. Moet je ver reizen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 10:34

Dat hoop ik ook, melzazu...

@bella: valt mee, anderhalf uur rijden ongeveer. En de lieve mensen waar ik terecht kan hebben aangeboden mij te komen halen <3 Op de fiets is het namelijk wel een flink eind :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:35

1,5 uur vind ik toch best ver. Welke kant ga je op? Mag ook via PB.
Maar idd super lief van die mensen om je op te halen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:40

Het is met de auto gelukkig maar 35 minuten hoor :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:05

Oh dat scheelt!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:19

Wat een lieve mensen zijn er toch! En als ik 1 en 1 optel krijg je een super fijn plekje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 11:21

35 minuten valt inderdaad reuze mee.

Dan is het denk ik met het ov zo lang :=

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:24

Fijn dat je door mensen wordt opgevangen, maar kun je niet beter gebruik maken van de faciliteiten binnen jouw eigen gemeente voor daklozen, zodat je urgentie krijgt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 11:35

Die zijn er niet. Er is geen daklozenopvang in de gemeente waar ik woon. Er is wel een azc maar dat is niet voor Nederlanders.

Daarnaast vraag ik mij af of je zomaar urgentie krijgt als je dakloos bent hoor := Verschilt vast ook van gemeente tot gemeente. Maar ik heb mijn hulpverlener er ook naar gevraagd en die zei dat urgentie in de praktijk bijna nooit wordt gegeven.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:43

_Christina schreef:
Fijn dat je door mensen wordt opgevangen, maar kun je niet beter gebruik maken van de faciliteiten binnen jouw eigen gemeente voor daklozen, zodat je urgentie krijgt?

Dat zou je denken, maar als de daklozenopvang vol zit sta je gewoon op straat hoor.
En inderdaad, nee, daklozen krijgen geen urgentie meer.

@Koper, succes vandaag, hoop dat je snel een definitieve oplossing kunt vinden.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:46

Een superfijn plekje is het helaas zeker niet tiwi1969...
De noodoplossing is echt alleen een absolute en zeer tijdelijke noodoplossing en in mij ogen nauwelijks humaan in deze tijd van het jaar. Het enige wat wij kunnen bieden is een piepkleine niet geïsoleerde caravan (6 a 7 m2) waarin je amper vloeroppervlak hebt. Maar goed het is (net iets) beter dan met je katten op straat komen te staan en geeft TS in iedergeval even wat lucht om snel iets beters te vinden.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:50

Wat super Swift. Ik had ook al zitten denken, maar ik zit met een man met een beesten allergie die 2 konijnen in de winter binnen al gedoogt. En ook wel iets verder uit de richting die ts uiteindelijk zoekt.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:55

Ik had gehoopt dat er iets huiselijkers voorbij zou komen voor TS maar goed iets is op dit moment beter dan niets.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:56

Swift schreef:
Een superfijn plekje is het helaas zeker niet tiwi1969...
De noodoplossing is echt alleen een absolute en zeer tijdelijke noodoplossing en in mij ogen nauwelijks humaan in deze tijd van het jaar. Het enige wat wij kunnen bieden is een piepkleine niet geïsoleerde caravan (6 a 7 m2) waarin je amper vloeroppervlak hebt. Maar goed het is (net iets) beter dan met je katten op straat komen te staan en geeft TS in iedergeval even wat lucht om snel iets beters te vinden.

Luxe is dat zeker niet. Toch super lief dat TS er terecht kan. Staat de caravan wel overdekt/binnen? Wij hebben ruim 2 jaar in een caravan die in een stal stond gebivakkeerd (vooral slapen). Olieradiator en elektrische deken was fijn en wij hadden goedkope vloerbedekking gehaald voor op de vloer.
@TS; heel veel succes. Hopelijk blijft het een zachte winter en brengt het nieuwe jaar je snel een goede woning.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:01

Nee dat is zeker niet lekker wonen herr_balou en het is ook nog eens ongeveer het kleinste formaat caravan wat er bestaat... De caravan staat helaas gewoon buiten anders was de ervaring inderdaad alweer wat anders geweest.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:15

Swift schreef:
Nee dat is zeker niet lekker wonen herr_balou en het is ook nog eens ongeveer het kleinste formaat caravan wat er bestaat... De caravan staat helaas gewoon buiten anders was de ervaring inderdaad alweer wat anders geweest.

Is het wel mogelijk er voor te zorgen dat de onderkant dicht is? Als de wind er niet onderdoor kan scheelt dat al veel. En ik raad (hoogpolige) vloerbedekking aan, wij hadden gewoon ergens een restje vandaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 12:20

Ik breng een kleed mee. Zodat de caravan niet vies wordt en zodat mijn kater zijn eigen kleed heeft.

Hij ligt er nu ook op. Gelukkig zijn ze nog allebei redelijk rustig ondanks dat hun huisje nu ontmanteld wordt.

Dat vind ik het allerrotste aan het gebeuren. Dat ik Ju en Maj steeds ergens anders mee naartoe moet slepen. Natuurlijk is het superfijn dat ze mee kunnen. Maar het is elke keer weer stress voor ze, en voor mij omdat het mij herinnert aan de keren dat iemand zo met mij heeft gedaan.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:23

Arme katjes ;( gelukkig zijn ze er nu nog redelijk rustig onder. Hopelijk snel een eigen plek om te settelen en tot rust te komen voor jullie allemaal! Maar nu eerst oud en nieuw doorkomen in de mini caravan... Gelukkig bakken we morgen wel oliebollen, dat is in iedergeval nog iets :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:53

Koper, als stille meelezer ben ik erg blij dat je een plekje hebt. Al is het heel klein, het is momenteel iets. Swift heel fijn dat jij dit aangeboden hebt +:)+
Succes met verhuizen en ik hoop echt dat je snel een blijvende goede plek hebt gevonden

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 12:55

Volgens mij heb ik nog nooit oliebollen gebakken :D

Gelukkig weten ze nog van niks. Ju is redelijk rustig. Hij had zich even in de badkamer teruggetrokken toen ik met spullen aan het slepen was. 't Is een binnenvetter dus bij hem komt de (merkbare) schok achteraf. Maj is een beetje zenuwachtig maar wel benaderbaar. Ze komt af en toe knuffels halen. Ze zit nu op het vlierinkje waar ik haar niet te pakken krijg (niet geprobeerd overigens. Er zijn daar te veel verstopplekken waar ik niet bij kan) dus ik heb verschillende soorten superlekker snoep om dat hopelijk op te lossen.

Dank je wel Siers (ma?) :) Leuk dat je je meldt :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:57

Koper schreef:
Dank je wel Siers (ma?) :) Leuk dat je je meldt :)

Klopt idd, heb het laatst aangepast ;)

In welke omgeving zoek je?
Ik zit dan wel totaal niet in de buurt wss, maar voor andere tips?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:57

Ik woon ook te ver en ik heb al 3 katten die geen vreemde katten accepteren maar anders was je hier ook welkom geweest.

Ik hoop dat je toch een beetje een warme en leuke jaarwisseling hebt. :*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 13:22

Siers83 schreef:
In welke omgeving zoek je?

Tot een half uur (per ov) van Heerenveen met enorm sterke voorkeur voor Wolvega of Joure. Eventueel Sneek of Leeuwarden maar dat zou dan weer iets tijdelijk zijn.

Net sprak ik mijn lieve buurvrouw en zei nog tegen haar: veel dorpen hier in Friesland zijn zo afgelegen dat ze zonder auto even goed bereikbaar zijn voor mij, en evenveel kans op een baan hebben, als Texel. En dat ik dan liever op Texel woon. Dus misschien toch alvast zoeken? :P

Diezelfde buurvrouw zegt overigens dat het 3 kwartier rijden is :P Van hier naar Heerenveen is al een half uur (met de auto dus. Met de bus veel langer).

Dank je wel Marlies, wat lief <3 Ik zou het je katjes niet willen aandoen om die van mij te moeten dulden. Ju valt honden aan (katten niet) maar mijne zouden het ook verre van chill vinden. Geniet jij maar zelf van je huis. Hopelijk voor jou straks een waterdicht 2024.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:38

Ik heb je een pb gestuurd met een tijdelijke oplossing als je dat ziet zitten :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:58

Succes Koper! Ik hoop dat je snel iets permanents hebt. Ben blij dat er bokkers zijn die je kunnen helpen.