Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JudithGigi schreef:Popstra schreef:Kan hier merken er altijd een hoop afgunst is naar de "rijken"
Rijken zijn overal de schuld van lijkt wel!
Ik heb best een grote afgunst voor de mega miljardairs die rijk zijn geworden door andere mensen uit te buiten en dan maar dingen gaan doen zoals ruimte reisjes maken
Esperanza schreef:Maar wat ik me serieus afvraag hé? Kunnen jullie dingen nog in perspectief zien? Ik heb daar soms echt wel eens moeite mee.
Citaat:Europa is zo’n f#cking klein vlekje op de aardbol
Citaat:Niet dat het ons vrijpleit om niets te doen hoor, maar als Nederland zoveel miljard uitgeven om de temperatuur 0,000064 graden te laten dalen? Terwijl er mensen naar de voedselbank moeten…. Of bepaalde projecten subsidiëren voor de natuur, waardoor bijvoorbeeld boeren weg moeten
verootjoo schreef:Annemiek: waarom geloof je niet in waterstof voor auto’s? Toyota doet dit toch al succesvol?
JudithGigi schreef:Van wat ik begrepen heb van mijn opdrachtgever destijds is waterstof direct ook totaal niet efficiënt, maar wel om waterstof te gebruiken om energie op te wekken (om die dan weer te gebruiken in auto's)
8nnemiek schreef:Methanol en ammonia heb ik ook wel eens wat over gelezen ja. In ieder geval mooi dat er meerdere manieren zijn die allemaal verder uitgewerkt kunnen worden.
Worden methanol en ammonia gewoon in brandstofmotoren gebruikt, of werken die met een fuelcell?
Ik kan me voorstellen dat het voor scheepseigenaren inderdaad vooral zo efficiënt en compact mogelijk moet zijn.
Als ik naar onze eigen boot kijk; die dieselmotor is gigantisch.. als we die in de toekomst vervangen door een elektromotor en ook nog eens de dieseltank eruit halen dan komen er zeeën van ruimte vrij. Maar dat is bij containerschepen dus alsnog te weinig ruimte om waterstoftanks en fuel cells te plaatsen voor een hele oversteek? Geen idee hoe groot zo'n machinekamer is, maar dat zal toch een flinke ruimte zijn?
Esperanza schreef:ik snap het gewoon niet. Hoeveel geld gaat er om in die wolfslobby? En de dierenhouders maar in het leed en op kosten jagen.
pien_2010 schreef:en grote winst Wilders die gelijk liet weten dat er wat hem betreft 0 euro naar het klimaat gaat,
Huertecilla schreef:Wij hebben op de milieubewuster partij gestemd en doen zélf wat er aan kunnen doen; daar stopt het mee.
Cer schreef:ik vraag me wel af wat de olielanden van het hele CO2 reductie verhaal vinden... die sheiks zijn daar toch schathemeltje rijk mee geworden?